[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: michaf1994 » sob sie 05, 2017 14:46

Do 16 wchodzi napięcie 11.30 po włączeniu przycisku grzania. Co może być nie tak?

Edit:
Pojawiło się napięcie około 11.30V na lustrach. Chyba wpływ na to miało częściowe przepięcie masy na inny punkt - wszystko co dokładałem szło na jedno miejsce (4 silniczki i zamki w drzwiach, manetka fis, immo dokładany, alarm dokładany, kontrola świateł z przekaźnikiem 393) pojawił się też problem przy otwieraniu centrala z dokładanego alarmu po kilku godzinach od zamknięcia - alarm reagował, ale nie było impulsu - przepiąłem i zobaczymy za kilka godzin.
Być może, że jeżeli to jest przyczyną, to i kontrolki przepalonych świateł na fisie uda mi się uruchomić.

Czyli obecnie walczę z niedziałającym przyciskiem RES - wiązka ok, manetka ok, a komp nie wykrywa błędów i nie wykrywa sygnału, nie działa kontrola spalonej żarówki stop - masa, która jest podawana nie wystarcza - tu może być też problem masy i kontrola pozostałych żarówek, ale w moim liczniku nie mogę znaleźć pinu do pozostałych żarówek (na pinie licznika 6 niebieskiej wtyczki cały czas czy kluczyk przekręcony czy też nie jest 0V, po dotknięciu do masy nadal piszczy jakby pin 6 nie był aktywny).



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Qto » ndz sie 06, 2017 09:21

aż boje się pomyśleć jak to wszystko podpiąłeś pod jeden punkt masowy...
Przy każdych drzwiach jest punkt i tam podpinasz masę. Kabel plusowy też powinien iść do każdej furtki osobno 2,5mm^2...żeby nie było że dasz 1,5 i jeszcze przedłużysz do kolejnych drzwi :grrr:



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: michaf1994 » ndz sie 06, 2017 11:25

Na tył nie mogłem znaleźć tych punktów i dlatego dałem na jeden, bo kable kupiłem takie jak w ściany idą (3x2,5mm w jednym). Co do zasilania, to jest 2.5mm i praktycznie na odcinku około 75cm od podłączenia do bezpiecznika rozchodzi się na 4 furtki (co jakieś 15-25cm jest rozdzielenie na 2) i do każdej idzie osobno też ten przewód (podobnie jest w oryginalnym podłączeniu, bo też 1 bezpiecznik i przewód też z taką średnicą).

Masz może pomysł co do manetki i tego pinu 6 w liczniku, bo 16 jest ok po ustawieniu i nie piszczy od hamulców po podaniu masy, a 6 piszczy cały czas bez względu na podawanie masy?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Qto » wt paź 03, 2017 11:51

Epal pisze:PIN 12 jest pusty według rozpiski powinien być do pinu 7 1j0 ?
zgadza się - szyberdach
Epal pisze:pin 8 pusty według rozpiski powinien być do pinu 10 1j0 ?
zgadza się - szyberdach
Epal pisze:Pin 7 brązowo-czarny wolny przewód czy muszę gdzieś go dodać ?
występuje tylko w variancie
Epal pisze:Pin 2 niebiesko różowy wydaje się że do szyberdachu ?

Pin 9 niebiesko żółty wydaje się że od szyberdachu ?
kontrola wnętrza...odpowiedniki w 1J to piny 8 i 9 (bez zmian)
Epal pisze:Pin 3 czarno -żółty -->????
syrena z własnym zasilaniem...odpowiednik w 1J to pin 6
Epal pisze:Pin 11 1c0 do 11 1j0 nie ma go we wtyczce 1C0 za co odpowiada i czy trzeba go tak podłączyć ?
syrena alarmu (zwykła)...który przewód podłączysz zależne jest od rodzaju syreny



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: michaf1994 » ndz paź 08, 2017 18:57

Epal, też miałem problem z komfortem od anglika. U mnie skończyło się na manualnym rozwiązaniu (zamieniłem 2 przewody we wtyczce od szyb, a przy sterowaniu lustrami przelutowałem dwa oporniki). Chyba pisałem o tym wcześniej z linkiem. Jak nie znajdziesz, to daj znać, a postaram się podejrzeć u siebie jakie to przewody.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: riccardoa » pn paź 09, 2017 10:13

michaf1994 pisze: Jak nie znajdziesz, to daj znać, a postaram się podejrzeć u siebie jakie to przewody.
Biało/czerwony z biało/zielonym.Jeśli nie ma full fisa to ok,jeśli ma,drzwi i tak będą pokazywane odwrotnie.



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom

Post autor: michaf1994 » ndz paź 15, 2017 16:05

riccardoa pisze:
michaf1994 pisze: Jak nie znajdziesz, to daj znać, a postaram się podejrzeć u siebie jakie to przewody.
Biało/czerwony z biało/zielonym.Jeśli nie ma full fisa to ok,jeśli ma,drzwi i tak będą pokazywane odwrotnie.

Ja zanotowałem Full fis i pokazuje dobrze, a moduł od anglika. To chyba działa na trochę innej zasadzie. Wydaje mi się, że drzwi są wykrywane poprawnie, ale sygnał sterowania szybami jest traktowany jako główne i pasażera. To tylko moje domysły, ale u mnie działa poprawnie.



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: michaf1994 » śr paź 18, 2017 23:39

Z innej beczki:
uszkodził mi się panel, mam teraz 9 pinowy, ale na alledrogo są też 10 pinowe. Wie ktoś za co odpowiada 10 pin?



kefir1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 26, 2017 18:28

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: kefir1986 » czw lis 02, 2017 17:04

Witam jestem tu nowy i zainteresował mnie ten temat, mam takie pytanie. Posiadam golfa 4 97 r. jest pusty bez modułu komfortu i mam takie pytanie czy da się go uzbroić w moduł i elektrykę???



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Qto » czw lis 02, 2017 19:06

kefir1986, jakbyś nie zauważył...o tym właśnie jest cały temat :bajer:



kefir1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 26, 2017 18:28

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: kefir1986 » pn gru 04, 2017 18:42

Mam takie pytanko. Czy da radę wstawić elektryczne szyby do mojego golfa bez modułu komfortu? Może na jakiś przekaźnikach?
Nie żadne uniwersalne bo czytałem że są kiepskie.



szymonvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: śr lut 25, 2015 16:06
Lokalizacja: Piotrków tryb

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + kom

Post autor: szymonvw » śr gru 13, 2017 20:32

kefir1986 pisze:Witam jestem tu nowy i zainteresował mnie ten temat, mam takie pytanie. Posiadam golfa 4 97 r. jest pusty bez modułu komfortu i mam takie pytanie czy da się go uzbroić w moduł i elektrykę???
na pierwszej stronie masz wszystko opisane ktory kabel gdzie od modułu


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=570527" onclick="window.open(this.href);return false;

michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: michaf1994 » pt sty 26, 2018 13:58

Po pół roku muszę wrócić do tematu:
Mój moduł komfortu okazał się być od anglika (frajerski sprzedawco jeżeli to czytasz, to żebyś się udławił tymi 40 zł, trzeba było powiedzieć, że od anglika, to poszukałbym dalej).
Szyby przednie i lusterka działały odwrotnie sterowane z panelu kierowcy (lewa zamiast prawej), ale już czujnik włączonych świateł wykrywał drzwi prawidłowo.
Zamieniłem kabelki przy panelu - szyby działały normalnie, joy od lusterek przerobiłem i też działa ok.

Kupiłem licznik od anglika z full fis i drzwi wyświetlają się ok - lewe po lewej, prawe po prawej.
Jednak ostatnio postanowiłem dołożyć el. skład. lustra i przez to wymienić JOY, silniczki już zamówione (będą od leona anglika, ale nr 1C0 na początku podobno są uniwersalne), chcę tym razem zrobić to jak przykazała matka natura i nie bawić się w druciarstwo, lecz przeprogramować EEPROM komfortu.

Mam autko VW Bora Sedan - obecny moduł otwiera bagażnik tak jak należy.

Niestety ostatnim razem to nie pomogło:
Po uruchomieniu wchodzimy w komfort [46]:
[11] LOGIN - wpisujemy 19283 [enter]
następnie [27] write eeprom serial

w pierwszym okienku 04358 a pod spodem 255 enter i potwierdzamy
później znowu [27] 04359 - 255
[27] 04360 - 255
Czy istnieje inny sposób na przekodowanie modułu?
Nie chcę kupować kolejnego, bo znowu może być taka sytuacja jak pół roku temu i sprzedawca może mnie oszukać.



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: michaf1994 » pn sty 29, 2018 18:16

PILNE:
Hej, dziś mi przyszły silniczki o
1C0959801C
1C0959802B
Od anglika co prawda, ale podobno 1C0 to bez znaczenia - tak gdzieś kiedyś czytałem

Problem jest taki:
Mam moduł komfortu obecnie od anglika i nie można go przerobić na Europę.
Jak podłączyłem 1C0959801C to nie reagował na żadne przyciski, jak na krótko podłączyłem 1C0959802B do lewych drzwi, to na nim było ok. Czy to wina modułu, czy te silniczki są tylko do anglika? Muszę wiedzieć jak najszybciej, bo tanie nie były, a jak wina silniczków to mam 14 dni na oddanie, bo szło z allegro.

Pomocy. W katalogu nic nie pisze o tym :(



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości