mont. i dem. alterant.+wym. na koło pasowe ze sprzęgiełkiem

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

mont. i dem. alterant.+wym. na koło pasowe ze sprzęgiełkiem

Post autor: jaszczur » pt wrz 12, 2008 21:16

wiec tak moi mili,jeśli ktoś narzeka na piszczenie paska,drżenie napinacza i inne niepokojące odgłosy dochodzące z paska mikro,to bardzo dobrym rozwiązaniem jest montaż koła pasowego na alternator ze sprzągłem jednokierunkowym,zakupiłem wiec rouvilla o nr evr 55471,a oto porada jak to prosto i szybko wykonać,czas operacji to 40 min :bajer:
1.narzędzia potrzebne do naszych prac
-nasadki 8,10,24,kombinerki,breszka,oraz specjalny klucz do dokręcenia koła ze sprzęgiełkiem (patrz foty poniżej),oraz oczywiście same koło pasowe


Obrazek Obrazek

2.następnie odkręcamy i wypinamy przewody dochodzące do altka i demontujemy obudowę filtra powietrza

Obrazek Obrazek

3.następnie ściągamy pasek mikro,użyłem breszki ponieważ,łatwiej szybciej i wygodniej :bajer:

Obrazek

Obrazek

4.po demontażu paska przystępujemy do demontażu alternatora,czyli nasadka nr 13 wykręcamy śruby mocujące,przy czym do tej 2 dolnej tez trzeba użyć breszki(przytrzymać musi 2 osoba aby wykręcić dolna śrubę-patrz foto powyżej)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

altek będzie ciasno siedział to jedna osoba go trzyma 2a 2 delikatnie breszką podważa

Obrazek

5.następnie alternator wkręcamy za koło pasowe w imadło i nasadka 24 wykręcamy stare zwykłe koło

Obrazek

6.następnie alternator mocujemy w imadle w poniżej pokazany sposób i za pomocą specjalnych kluczy wkręcamy nowe koło ze sprzęgiełkiem

Obrazek Obrazek

7.po montażu kółka zakładamy altek i całą resztę powyżej ciesząc się błoga ciszą :pub:

Obrazek

a tu krótki filmik poglądowy z zachowania się napinacza i rolki napinacza,paska mikro,po wymianie(jak widać 0 drgań),bloga cisza tylko słychać przyjemny dla ucha klekot :grin:
[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony pn paź 06, 2008 08:39 przez jaszczur, łącznie zmieniany 8 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob wrz 13, 2008 16:22

fajna sprawa , napisz prosze ile kosztuje takie kółko , i czy taki klucz do przykręcania takiego kółka można dostać bez problemu



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob wrz 13, 2008 17:02

miś fazi, ok 170 zł,klucz ten zewnętrzny ok 36 zł,ten wewnętrzny 14 zł



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob wrz 13, 2008 17:04

miś fazi pisze:i czy taki klucz do przykręcania takiego kółka można dostać bez problemu
w intercars



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob wrz 13, 2008 18:04

dzięki piękne za info



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob wrz 13, 2008 18:10

poprawiłem filmik już głosem jest :bajer:



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » czw paź 16, 2008 15:10

kurde u mnie tez nie za cicho to wszystko chodzi :(
łozysko w rolce napinacza mam chyba do wymiany bo słychac dziwne "tykanie"!
a nie wystarczy wymienic samej rolki, napinacza (tj. tej sprężyny napinającej) i tulejek?
to kółko pasowe ze sprzęgiełkiem troche kosztuje...:(



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw paź 16, 2008 16:17

Robertuss pisze:a nie wystarczy wymienic samej rolki, napinacza (tj. tej sprężyny napinającej) i tulejek?
ja to robiłem wymieniłem dosłownie wsio,dopiero po załozeniu kólka ustało



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » pn paź 20, 2008 22:33

jaszczur, a czy Tobie piszczalo tylko na zimnym przez kilka sekund po odpaleniu czy w innych sytuacjach rowniez?
Pytam, bo mam AFN, wyczytalem, ze poranne piszczenie, to niekoniecznie pasek, rolka, napinacz tylko wlasnie moze to byc wina kola pasowego ze sprzegielkiem.


Obrazek
Obrazek

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn paź 20, 2008 23:15

Kri$, na samym poczatku jak był zimny,później cały czas



Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » śr sty 14, 2009 10:27

jaszczur, ja mam taki problem że mi piszczy jak zimny , po przejechaniu ok 4km ustaje , jak wezme imbusem napręże w napinaczu tą środkową srubke to ucicha jak w drugą strone poluzuje to więcej słychac. Niecałe 2 lata temu wymieniałem ten napinacz bo nie piszczał ale wibrowało wszystko i teraz nie wiem czy wymieniać napinacz czy kupić tą rolke ze sprzęgiełkiem. Tu też mam do Ciebie pytanie czy wszystko pasuje OK czy coś trzeba przerabiać itp? Ile mechanik może zawołać za wymiane tego?
Na allegro znalazłem takie aukcjie:
http://moto.allegro.pl/item520606471_ko ... _audi.html
http://moto.allegro.pl/item510595890_ko ... _audi.html
http://moto.allegro.pl/item510644173_ko ... _audi.html
wszystkie niby pasują do AHU , czy one się różnią?



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr sty 14, 2009 15:04

marrcin, wszystko w zależności jaki masz altek ja mam 120 amper i nr rolki widać na 1 focie,co do roboty,samemu bym to robił bo filozofii nie ma,jeśli byś się zdecydował na takie kółko(a warto mieć spokój) to i kupisz klucz do tego bo się przyda w przyszłości



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr sty 14, 2009 17:18

jaszczur pisze:...ja to robiłem wymieniłem dosłownie wsio,dopiero po załozeniu kólka ustało...
Potwierdzam! Ja u siebie również wymieniłem wszystko (pasek, rolka napinacza, napinacz, tulejki dźwigni napinacza) i dopiero wymiana kółka alternatora ze sprzęgiełkiem dała zadowalający efekt. Teraz jak jest zimno to popiszczy tak ok. 5 sekund po uruchomieniu zimnego silnika i potem jest cisza.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » śr sty 14, 2009 18:26

A powiedzcie mi na czym polega praca w tej rolce ze sprzęgiłkiem bo rozumiem ze teraz mam rolke bez sprzęgiełka?
AFN140KM pisze:dopiero wymiana kółka alternatora

ile płaciłeś za tą rolke bo na alegro są po 170zł a w sklepie mi powiedział 340zł !
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 18:41 przez marrcin, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości