[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
[MK3]Fotoporada montazu MFA w 1.8 ABS-w innych jest podobnie
Na wstępie pragnę poinformować iż ta porada nie jest mojego autorstwa tylko wielu kolegów z naszego forum bez ich pomocy nic by z tego nie wyszło – za to wszystkim wielkie dzięki.
1. Co nam jest potrzebne (warto przeczytać bo ja stanąłem w pół drogi jak mi zabrakło konektorów)
a. Licznik z MFA
b. Wiązka od licznika MFA
c. Manetka obsługująca MFA
d. Wiązka idąca od manetki do skrzynki bezpieczników
e. Czujnik temperatury zew.
f. Czujnik temp. Oleju – zalecam kupić w serwisie oryginał bo zamienniki są podobno słabe, ja w serwisie skody kupiłem za 46zł
g. Przewody nie wiem dokładnie ile bo nie mierzyłem
h. Konektory żeńskie (ja wykorzystałem ze złącza ISO)
i. Konektory żeńskie do czujnika tem. zew. 2szt.(ISO)
j. Konektory żeńskie mniejsze od tych w ISO do podłączenia się do komputera i wiązki silnika – ja wykorzystałem konektory z wiązki silnika ze szrotu za 5zł
k. Konektor męski(ja wykorzystałem ISO) do podłączenia się od wiązki licznika do czujnika temp. oleju
l. Klucz nasadkowy nr 24
m. Klucz do odkręcenia wycieraczek nr 13
n. Imbus nr 5
o. Śrubokręt gwiazdkowy i płaski
p. Taśma izolacyjna lub/i izolacja termokurczliwa
q. pisak
2. Zaczynamy od odłączenia akumulatora
3. Śrubokrętem gwiazdkowym odkręcamy obudowę stacyjki
4. Pod kolumna znajdziemy złączkę od poduszki – rozłączamy ją
5. Imbusem odkręcamy Airbag (wersja z airbag’iem)
6. Odłączamy czerwoną kostkę od poduszki (ciągnąc ja do góry)
7. Kluczem nr 24 odkręcamy kierownicę, pisakiem zaznaczamy jej pozycję żeby nie było potem problemu z jej poprawnym założeniem
8. Śrubokrętem płaskim odkręcamy manetki i ściągamy je
9. Zmieniamy manetkę prawą (zwykłą) na manetkę obsługującą mfa
10. Mocujemy manetki w odwrotnej kolejności jak je zakładaliśmy
11. Zabieramy się do zmiany licznika
12. Demontujemy włącznik świateł (po prawej stronie) i zaślepkę po lewej stronie licznika (no chyba że mamy tam grzanie foteli – demontujemy je) – zdj. Poniżej kolor czerwony
13. Pod włącznikiem i zaślepką ukażą nam się dwie śruby odkręcamy je i delikatnie próbujemy ściągnać ramkę na zdjęciu zaznaczyłem dwa zielone prostokąty w tych miejscach znajdują się zaczepy więc róbcie to ostrożnie by ich nie połamać.
14. Po ściągnięciu ramki ukażą nam się dwie śruby mocujące licznik (po lewej i prawej stronie w górnej części licznika), odkręcamy je uważając by po odkręceniu nie wpadły nam pod deskę
15. Po odkręceniu śrub możemy zdemontować licznik odchylając go i wypinając jego wiązkę główną i kabel wychodzący z tej wiązki, nie zgubcie go bo przy nowej wiązce będziecie tez go wpinac ponownie
16. Przechodzimy do demontażu dolnej części deski w celu dostania się do skrzynki z bezpiecznikami, na powyższym zdjęciu demontujemy fragment deski zaznaczony na żółto – jest on na zaczepach więc ostrożnie by czegoś nie połamać.
17. Ukaże nam się coś takiego jak na poniższym rysunku. Na czerwono zaznaczyłem miejsca śrubek które należy odkręcić.
]
18. Po demontażu dolnej części ukaże nam się skrzynka z bezpiecznikami. Spuszczamy ją na dół odpinając mocowania znajdujące się po jej prawej i lewej stronie (białe spinki)
19. I tu zaczyna się zabawa . Demontujemy wiązkę licznika: dwie niebieskie kostki – po kablach z łatwością dojdziemy o które chodzi (kolor niebieski na rysunku poniżej). Zakładamy nową wiązkę od licznika MFA, od strony kabiny wpinamy wiązkę w licznik i ten kabel którego mieliście nie zgubić . Od strony bezpieczników niebieskie kostki. Aby wypiąć kostki ze skrzynki musimy je „odbezpieczyć” tzn. po prawej stronie skrzynki na środku jest taki „dżinks” który musimy przesunąć w poziomie.
20. Następnie prowadzimy wiązkę od manetki do skrzynki bezpieczników wpinając ją w miejsce zaznaczone poniżej kolorem zielonym. Do kostek już istniejących wpinamy konektory (żeńskie z kostki ISO), jak na zaznaczonym rysunku i prowadzimy je w docelowe miejsce. Na poniższym rysunku zaznaczyłem miejsce przeprowadzenia kabli do kabiny (może na zdjęciu jest to mało widoczne ale jest to miejsce mniej więcej pod zbiornikiem płynu chłodniczego – nie sugerujcie się grubym czerwonym kablem – jest to kabel do wzmacniacza, którego możecie nie mieć lub który u was jest wprowadzony w innym miejscu)
21. Kabel czujnika temperatury oleju (opisany na powyższym rysunku kolorem zielonym) prowadzimy do kostki silnika. Zdjęcie kostki znajduje się na poniższym zdjęciu. Aby rozłączyć kostkę należy trzymać jej część zaznaczona kolorem zielonym i kręcić w stronę do chłodnicy częścią zaznaczoną na czerwono. Kabel prowadzimy tylko w to miejsce ponieważ jest on seryjnie zamontowany za tą wiązką (zdjęcie poniżej). Dokładne miejsce wpięcia konektorka z kablem znajdziecie odszukując po drugiej stronie wtyczki miejsce wpięcia kabla opisanego poniżej kolorem białym
Na zdjęciu kolorem białym opisana jest wtyczka która znajduje się za gniazdem w które wpięliśmy konektorka. Na biało wskazano tez miejsce wkręcenia czujnika temp. Oleju.
22. Jedna funkcję MFA mamy już za sobą, następnie bierzemy się za podpięcie czujnika temp. zewnętrznej. Od skrzynki z bezpiecznikami prowadzimy dwa przewody (miejsca umiejscowienia przewodów zaznaczono dwa rysunki powyżej kolorem czerwonym). Wyprowadzamy je tą samą drogą co kabel do czujnika temp. oleju i prowadzimy pod zderzak (strona pasażera). Tam też w kratkę zderzaka wpinamy czujnik jak na poniższym zdjęciu.
23. Następnie od wtyczki która nam została przy wiązce od licznika prowadzimy przewód do komputera (Ja poprowadziłem go przez otwór którym biegnie linka do otwierania maski)
24. Aby dostać się do komputera demontuje wycieraczki i podszybie zaczepione na paru spinkach.
25. Aby wpiąć się do wiązki musimy niestety odkręcić cały komputer bo bez tego nie jesteśmy w stanie odłączyć wtyczki od komputera.
26. Wpinamy kabel z konektorkiem żeńskim(mniejszy niż ISO) pod PIN nr 27
27. SKRĘCAMY WSZYSTKO DO KUPY I TO BY BYŁO NA TYLE !!!!!
PORADA TA POWSTAŁA DZIĘKI LUDZIĄ KTÓRZY AKTYWNIE DZIAŁAJA NA TYM FORUM I JESTEM IM DOZGONNIE WDZIĘCZNY ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI. NIEKRÓRE ZDJĘCIA PRZEDSTAWIONE POWYŻEJ NIE ZOSTAŁY WYKONANE PRZE MNIE TYLKO POBRANE Z FORUM – MAM NADZIEJĘ ŻE ICH AUTORZY SIĘ NIE OBRAŻĄ. POZDRAWIAM I JESZCZĘ RAZ DZIĘKUJE ZA WSPÓLNY WYSIŁEK WŁOŻONY W PRACĘ!!
1. Co nam jest potrzebne (warto przeczytać bo ja stanąłem w pół drogi jak mi zabrakło konektorów)
a. Licznik z MFA
b. Wiązka od licznika MFA
c. Manetka obsługująca MFA
d. Wiązka idąca od manetki do skrzynki bezpieczników
e. Czujnik temperatury zew.
f. Czujnik temp. Oleju – zalecam kupić w serwisie oryginał bo zamienniki są podobno słabe, ja w serwisie skody kupiłem za 46zł
g. Przewody nie wiem dokładnie ile bo nie mierzyłem
h. Konektory żeńskie (ja wykorzystałem ze złącza ISO)
i. Konektory żeńskie do czujnika tem. zew. 2szt.(ISO)
j. Konektory żeńskie mniejsze od tych w ISO do podłączenia się do komputera i wiązki silnika – ja wykorzystałem konektory z wiązki silnika ze szrotu za 5zł
k. Konektor męski(ja wykorzystałem ISO) do podłączenia się od wiązki licznika do czujnika temp. oleju
l. Klucz nasadkowy nr 24
m. Klucz do odkręcenia wycieraczek nr 13
n. Imbus nr 5
o. Śrubokręt gwiazdkowy i płaski
p. Taśma izolacyjna lub/i izolacja termokurczliwa
q. pisak
2. Zaczynamy od odłączenia akumulatora
3. Śrubokrętem gwiazdkowym odkręcamy obudowę stacyjki
4. Pod kolumna znajdziemy złączkę od poduszki – rozłączamy ją
5. Imbusem odkręcamy Airbag (wersja z airbag’iem)
6. Odłączamy czerwoną kostkę od poduszki (ciągnąc ja do góry)
7. Kluczem nr 24 odkręcamy kierownicę, pisakiem zaznaczamy jej pozycję żeby nie było potem problemu z jej poprawnym założeniem
8. Śrubokrętem płaskim odkręcamy manetki i ściągamy je
9. Zmieniamy manetkę prawą (zwykłą) na manetkę obsługującą mfa
10. Mocujemy manetki w odwrotnej kolejności jak je zakładaliśmy
11. Zabieramy się do zmiany licznika
12. Demontujemy włącznik świateł (po prawej stronie) i zaślepkę po lewej stronie licznika (no chyba że mamy tam grzanie foteli – demontujemy je) – zdj. Poniżej kolor czerwony
13. Pod włącznikiem i zaślepką ukażą nam się dwie śruby odkręcamy je i delikatnie próbujemy ściągnać ramkę na zdjęciu zaznaczyłem dwa zielone prostokąty w tych miejscach znajdują się zaczepy więc róbcie to ostrożnie by ich nie połamać.
14. Po ściągnięciu ramki ukażą nam się dwie śruby mocujące licznik (po lewej i prawej stronie w górnej części licznika), odkręcamy je uważając by po odkręceniu nie wpadły nam pod deskę
15. Po odkręceniu śrub możemy zdemontować licznik odchylając go i wypinając jego wiązkę główną i kabel wychodzący z tej wiązki, nie zgubcie go bo przy nowej wiązce będziecie tez go wpinac ponownie
16. Przechodzimy do demontażu dolnej części deski w celu dostania się do skrzynki z bezpiecznikami, na powyższym zdjęciu demontujemy fragment deski zaznaczony na żółto – jest on na zaczepach więc ostrożnie by czegoś nie połamać.
17. Ukaże nam się coś takiego jak na poniższym rysunku. Na czerwono zaznaczyłem miejsca śrubek które należy odkręcić.
]
18. Po demontażu dolnej części ukaże nam się skrzynka z bezpiecznikami. Spuszczamy ją na dół odpinając mocowania znajdujące się po jej prawej i lewej stronie (białe spinki)
19. I tu zaczyna się zabawa . Demontujemy wiązkę licznika: dwie niebieskie kostki – po kablach z łatwością dojdziemy o które chodzi (kolor niebieski na rysunku poniżej). Zakładamy nową wiązkę od licznika MFA, od strony kabiny wpinamy wiązkę w licznik i ten kabel którego mieliście nie zgubić . Od strony bezpieczników niebieskie kostki. Aby wypiąć kostki ze skrzynki musimy je „odbezpieczyć” tzn. po prawej stronie skrzynki na środku jest taki „dżinks” który musimy przesunąć w poziomie.
20. Następnie prowadzimy wiązkę od manetki do skrzynki bezpieczników wpinając ją w miejsce zaznaczone poniżej kolorem zielonym. Do kostek już istniejących wpinamy konektory (żeńskie z kostki ISO), jak na zaznaczonym rysunku i prowadzimy je w docelowe miejsce. Na poniższym rysunku zaznaczyłem miejsce przeprowadzenia kabli do kabiny (może na zdjęciu jest to mało widoczne ale jest to miejsce mniej więcej pod zbiornikiem płynu chłodniczego – nie sugerujcie się grubym czerwonym kablem – jest to kabel do wzmacniacza, którego możecie nie mieć lub który u was jest wprowadzony w innym miejscu)
21. Kabel czujnika temperatury oleju (opisany na powyższym rysunku kolorem zielonym) prowadzimy do kostki silnika. Zdjęcie kostki znajduje się na poniższym zdjęciu. Aby rozłączyć kostkę należy trzymać jej część zaznaczona kolorem zielonym i kręcić w stronę do chłodnicy częścią zaznaczoną na czerwono. Kabel prowadzimy tylko w to miejsce ponieważ jest on seryjnie zamontowany za tą wiązką (zdjęcie poniżej). Dokładne miejsce wpięcia konektorka z kablem znajdziecie odszukując po drugiej stronie wtyczki miejsce wpięcia kabla opisanego poniżej kolorem białym
Na zdjęciu kolorem białym opisana jest wtyczka która znajduje się za gniazdem w które wpięliśmy konektorka. Na biało wskazano tez miejsce wkręcenia czujnika temp. Oleju.
22. Jedna funkcję MFA mamy już za sobą, następnie bierzemy się za podpięcie czujnika temp. zewnętrznej. Od skrzynki z bezpiecznikami prowadzimy dwa przewody (miejsca umiejscowienia przewodów zaznaczono dwa rysunki powyżej kolorem czerwonym). Wyprowadzamy je tą samą drogą co kabel do czujnika temp. oleju i prowadzimy pod zderzak (strona pasażera). Tam też w kratkę zderzaka wpinamy czujnik jak na poniższym zdjęciu.
23. Następnie od wtyczki która nam została przy wiązce od licznika prowadzimy przewód do komputera (Ja poprowadziłem go przez otwór którym biegnie linka do otwierania maski)
24. Aby dostać się do komputera demontuje wycieraczki i podszybie zaczepione na paru spinkach.
25. Aby wpiąć się do wiązki musimy niestety odkręcić cały komputer bo bez tego nie jesteśmy w stanie odłączyć wtyczki od komputera.
26. Wpinamy kabel z konektorkiem żeńskim(mniejszy niż ISO) pod PIN nr 27
27. SKRĘCAMY WSZYSTKO DO KUPY I TO BY BYŁO NA TYLE !!!!!
PORADA TA POWSTAŁA DZIĘKI LUDZIĄ KTÓRZY AKTYWNIE DZIAŁAJA NA TYM FORUM I JESTEM IM DOZGONNIE WDZIĘCZNY ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI. NIEKRÓRE ZDJĘCIA PRZEDSTAWIONE POWYŻEJ NIE ZOSTAŁY WYKONANE PRZE MNIE TYLKO POBRANE Z FORUM – MAM NADZIEJĘ ŻE ICH AUTORZY SIĘ NIE OBRAŻĄ. POZDRAWIAM I JESZCZĘ RAZ DZIĘKUJE ZA WSPÓLNY WYSIŁEK WŁOŻONY W PRACĘ!!
Ostatnio zmieniony sob kwie 17, 2010 13:27 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 14 razy.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
Królik88, nie wiem za bardzo o co Ci chodzi, ja do licznika kupiłem po prostu wiązkę do licznika z MFA i tyle.
A jeśli chodzi o koszta to tak:
licznik i manetka 127,50zł (allegro)
czujnik teperatury zew + wiązka licznika - 70zł
czujnik tem. oleju - 46zł ASO
kable i konektorki ok 20zł
czyli mniej więcej koło 200zł całość
Pozdrawiam i liczę że porada się komuś na coś przyda
A jeśli chodzi o koszta to tak:
licznik i manetka 127,50zł (allegro)
czujnik teperatury zew + wiązka licznika - 70zł
czujnik tem. oleju - 46zł ASO
kable i konektorki ok 20zł
czyli mniej więcej koło 200zł całość
Pozdrawiam i liczę że porada się komuś na coś przyda
Ostatnio zmieniony pn wrz 08, 2008 00:34 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.
- macbu
- Użytkownik
- Posty: 444
- Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
- Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
- Kontakt:
pare kabelkow od mfa...
cze... nie ma zadnego problemu w dolozeniu kilu przewodow do wiazki z licznika do skrzynki bezpiecznikow... kostak przyliczniku jest rozbieralana...Królik88 pisze:Ja mam pytanie. Czy dołączanie przewodów do wtyczki przy liczniku jest w jakikolwiek sposób kłopotliwe? Bo wolałbym sobie oszczędzić trochę kasy i dołożyć kable do swojej wiązki.
mam tu taka propozycje moze si ekomus przyda... nie chce na tym zarobic ale mam na zbyciu stara wiazke od licznik-skrzynka bezpiecznikow z ktorej mozna wykorzystac brakujace przewody i mam jeszcze sana wtyczke (zielona) od wiazki manetka-skrzynka bezpiecznikow... wystarczylo by tylko polaczyc ja odpowiednio z manetka poprzez konektorki... jezei ktos chetny dajcie nac kto pierwzy en ;lepszy...
koszt tyle co przesyłka...
wkoncy trza sobei pomagac...
mam jeszcze czujnik temp zew ale od golfa 4 taki sam jak w golfie 3 tylko rozni sie wtyczka... sprawdzalem u siebie i dziala tak samo zarowno od mk3 jak od mk4 to z nai ego dychacza bym wziął...
Ostatnio zmieniony śr wrz 10, 2008 10:46 przez macbu, łącznie zmieniany 2 razy.
Macbu
No i MFA zamontowane. Porada pomogła, bo większość poprzednich nie była tak dobrze zrobiona.
Czas na moje spostrzeżenia:
Udało mi się wyrwać licznik z wiązką, dlatego było mniej roboty, ale zrobienie wiązki MFA z dwóch zwykłych nie stanowi problemu. Poza tym jest jeszcze jedna rzecz, którą trzeba przełożyć ze starej wiązki. Chodzi o małą, czarną wtyczkę. W wiązce MFA jest na trzy przewody, natomiast w zwykłej jest na dwa. Jakby nie kombinować, to bez starej wtyczki będzie lipa.
Poza tym warto uważać przy przykręcaniu kierownicy. Ja dokręciłem na maksa i kierownica nie chciała się obracać.
Kolejną sprawą jest prowadzenie kabla do czujnika temp. oleju. Wg mnie wpinanie go do króćca przy silniku to przerost formy nad treścią. Roboty od cholery (zwłaszcza jak ktoś ma gaz, wtedy dostęp jest koszmarny) tylko po to by wykorzystać 10cm ori kabla. Lepiej puścić bezpośrednio do czujnika kabel ze skrzynki bezpieczników, zwłaszcza, że w razie potrzeby odpięcie go od czujnika będzie łatwiejsze niż od króćca.
Natomiast jeśli chodzi o kabel do ECU, to można wykorzystać złączkę ze starej wiązki licznika. Nie pasuje idealnie (jest za mała), ale u mnie działa. Natomiast dostać taki konektorek jest ciężko.
Ogólnie robota to czysty Plug & Play. Łatwo, szybko i przyjemnie. Jak się posiada wszystko, to dwie godziny maks.
Czas na moje spostrzeżenia:
Udało mi się wyrwać licznik z wiązką, dlatego było mniej roboty, ale zrobienie wiązki MFA z dwóch zwykłych nie stanowi problemu. Poza tym jest jeszcze jedna rzecz, którą trzeba przełożyć ze starej wiązki. Chodzi o małą, czarną wtyczkę. W wiązce MFA jest na trzy przewody, natomiast w zwykłej jest na dwa. Jakby nie kombinować, to bez starej wtyczki będzie lipa.
Poza tym warto uważać przy przykręcaniu kierownicy. Ja dokręciłem na maksa i kierownica nie chciała się obracać.
Kolejną sprawą jest prowadzenie kabla do czujnika temp. oleju. Wg mnie wpinanie go do króćca przy silniku to przerost formy nad treścią. Roboty od cholery (zwłaszcza jak ktoś ma gaz, wtedy dostęp jest koszmarny) tylko po to by wykorzystać 10cm ori kabla. Lepiej puścić bezpośrednio do czujnika kabel ze skrzynki bezpieczników, zwłaszcza, że w razie potrzeby odpięcie go od czujnika będzie łatwiejsze niż od króćca.
Natomiast jeśli chodzi o kabel do ECU, to można wykorzystać złączkę ze starej wiązki licznika. Nie pasuje idealnie (jest za mała), ale u mnie działa. Natomiast dostać taki konektorek jest ciężko.
Ogólnie robota to czysty Plug & Play. Łatwo, szybko i przyjemnie. Jak się posiada wszystko, to dwie godziny maks.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 15:00 przez Królik88, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: MK3 1.8 AAM, MK3 2.0 16V ABF, Omega B FL 2.2
Jest: Octavia 1 1.8T
Jest: Octavia 1 1.8T
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
jeśli chodzi o montaż kabla do czujnika temp. oleju to nie ma żadnych problemów nawet jeśli ktoś ma LPG(czyt. ja mam). Zrobiłem to bez problemu rozłączając kostkę i wpinając w nią konektorek. Co do konektorka do ecu to też nie ma problemu wystarczy dorwać kostkę silnika ze szrotu (tam gdzie się wpina kabel od czujnika temp. oleju) - konektorki są takie same i pasują, a koszt tej wiązki to w moim przypadku 5zł a konetorków mi zostało jeszcze chyba na 5 montaży MFA
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr wrz 17, 2008 19:32
- Lokalizacja: kaszuby
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr wrz 17, 2008 19:32
- Lokalizacja: kaszuby
dzięki
[ Dodano: 19 Wrz 2008 11:55 ]
czy licznik od gti2.0 będzie poprawnie pokazywał średnie spalanie ja mam 1.8 i LPG
[ Dodano: 19 Wrz 2008 11:55 ]
czy licznik od gti2.0 będzie poprawnie pokazywał średnie spalanie ja mam 1.8 i LPG
Ostatnio zmieniony pt wrz 19, 2008 11:56 przez niebieski21, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
A ja mam pytanko z innej beczki
Mam bratni samochód pod względem instalacji...
Z poprzedniego Toledo wyjąłem wiązkę od manietki i licznika ( 3 kosztki przy skrzynce bezpieczników) W poprzednim toledo było MFA tylko jak to jest możliwe że od licznika nie szedł kabel do kompa silnika ? tzn gdzieś ten kabel idący od pinu 27 z kompa musi iść do skrzynki bezpieczników... tylko gdzie ?
PZDR mam nadzieje że coś poradzicie
Mam bratni samochód pod względem instalacji...
Z poprzedniego Toledo wyjąłem wiązkę od manietki i licznika ( 3 kosztki przy skrzynce bezpieczników) W poprzednim toledo było MFA tylko jak to jest możliwe że od licznika nie szedł kabel do kompa silnika ? tzn gdzieś ten kabel idący od pinu 27 z kompa musi iść do skrzynki bezpieczników... tylko gdzie ?
PZDR mam nadzieje że coś poradzicie
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lis 02, 2008 22:38
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości