Strona 1 z 5

Regulacja przednich drzwi (opadły) - fotoporada

: sob maja 10, 2008 21:07
autor: greg
Ponieważ często ktoś pyta jak to zrobić a "specjaliści VW utrudnili swoimi patentami człekowi życie" i koledze bert49 akurat opadły drzwi w golfiku no to po walce zrobiliśmy fotoporadę.
Potrzebne będą:
1.śrubokręt torx
2. klucz spline S2 M10 krótki
3. Klucz spline S2 M10 długi wraz z nasadką 12 - do klucza 1/2 grzechotka
4. Klucz nasadowy 13
5. przedłużka do nasadowego
6. przedłużacz-łamany nasadowy
7. klucz oczkowo/płaski 10
Obrazek
Zaczynamy - najpierw odkręciłem/poluzowałem kluczem krótkim spline + kluczem oczkowym śrubę mocowania zawiasy górnej - widoczną po uchyleniu drzwi
Obrazek
Obrazek
następnie śrubokrętem torx odkręciliśmy 6 śrub mocujących schowek (tak naprawdę jest ich 7 ale kiedyś ułamał się uchwyt z 7 śrubka więc jest 6 i krócej się rozbiera - odpada wykręcanie środkowej osłony zmieniacza biegów wraz z popielniczką) a następnie mocnym szarpnięciem odczepiłem cały schowek , potem mocne szarpniecie + podważenie i odpiąłem boczna osłonę konsoli - widoczną po otwarciu drzwi
Dobra i teraz myk, którego nie przewidzieli specjaliści VW - do regulacji drzwi zalecają demontaż konsoli - co w ogóle nie jest potrzebne- trzeba zdemontować blachę mocującą konsolę
Obrazek
a jest mocowana na 3 śruby do słupka A (klucz nasadowy 13 + przedłużka z łamakiem i grzechotka)
Obrazek
oraz na 2 śruby (nasadowy 13 z przedłużką) które mocują konsolę do tej blachy - widoczne po wyjęciu schowka tuż przy słupku.
Teraz po wyjęciu tej blachy mamy dopiero dobry (no w miarę dobry) dostęp do śruby na klucz spline - z przedłużką/łamaną widoczną w otworze słupka A
Obrazek
Obrazek
ponieważ jednak nie zawsze da sie kluczem dobrze odkręcać zastosowaliśmy metodę klucz z nasadką + klucz oczkowy 10 i poluzowaliśmy śrubę
Obrazek
Obrazek
Po poluzowaniu była możliwość ustawienia drzwi jak nam się podoba żeby nie były opadnięte - następnie dociągnęliśmy tą śrubę wewnątrz - sprawdziliśmy ustawienie drzwi, dokręciliśmy zewnętrzną - ponownie sprawdziliśmy i dopiero przykręciliśmy blachę wspornika i założyliśmy schowek + osłonę konsoli - ponieważ po ustawieni drzwi lekko obcierały o uchwyt na słupku B - ten na którym zapina się zamek drzwi - po poluzowaniu kluczem spline S2 M8 ustawiliśmy ten uchwyt. Nie napisałem wcześniej, że jest on potrzebny bo nie wszyscy musza go regulować

: ndz maja 11, 2008 11:03
autor: Niemiec
czy od strony szofera jest taki sam dostęp??

: ndz maja 11, 2008 14:47
autor: greg
Niemiec pisze:czy od strony szofera jest taki sam dostęp??
podobny tylko że trzeba odkręcić 2 śrubki trzymające skrzynkę bezpieczników bo zawadza

: czw maja 22, 2008 11:00
autor: Andrzej132
A czy dla MK2 jest jakiś podobny sposób na opadnięte drzwi (kierowcy)?

: pt maja 23, 2008 11:52
autor: greg
A czy dla MK2 jest jakiś podobny sposób na opadnięte drzwi (kierowcy)?
podobny tylko ze obie śruby są na zewnątrz

: pt maja 23, 2008 21:42
autor: Andrzej132
Czyli będzie prościej?

: pt lis 07, 2008 20:41
autor: Pilot70
Niby proste , ale boje się troszkę to robić sam. Ile może kosztować taka regulacja u mechanika lub ASO

: pn sty 12, 2009 15:46
autor: maly_torun
Pilot70 pisze:Niby proste , ale boje się troszkę to robić sam. Ile może kosztować taka regulacja u mechanika lub ASO
Witam ...

Czy pytałeś może u mechaników jeżeli chodzi o cenę tej regulacji ? Zastanawia mnie sprawa czy trzeba ruszać dwa zawiasy ... wydaje mi się że trzeba - no i obawiam się że porobię wielkie szpary ;) ...

pozdrawiam

: czw lut 12, 2009 22:51
autor: Bossman
greg pisze:Cytat:
A czy dla MK2 jest jakiś podobny sposób na opadnięte drzwi (kierowcy)?

podobny tylko ze obie śruby są na zewnątrz
aha...a jak byłem z opadniętymi drzwiami w golfie II w zakłądzie to powiedzili,że w dwójkach nie ma możliwości regulacji opadniętych drzwi

morał jaki? zmienić zakład?

: ndz sie 02, 2009 15:25
autor: PaulAdmin
A jak jest w przypadku trójeczki? Podejżewam, że podobnie ale też się wszystko robi od wew poprzez demontaz schowaka i skrzynki bezpieczników?

: ndz sie 02, 2009 20:42
autor: greg
PaulAdmin, w trójeczce dostępne są śruby od strony zawias - ale 2 osoby muszą być

Drzwi w mk2

: czw sie 06, 2009 21:07
autor: superkasztan
W mk2 nie ma regulacji położenia zawiasów drzwi
Jak drzwi opadły to znaczy że zawias poszedł.
reguluje się tylko trzpień w karoserii o który zamyka się zamek.
Wymienna w zawiasie jest kostka i trzpień które są przykręcane do drzwi.
W serwisie jeden komplet ( kostka + trzpień ) ok 90 PLN
W kostce jest frez na śrubę, zatoczenie w które "wchodzi śruba i ustala położenie drzwi.

Żeby wymienić zawias trzeba odkręcić drzwi i wydłubać bolec ( wybić ).
Kostka i bolec są do wyrzucenia. Wkładamy wtedy nową kostkę wbijamy trzpień ( bolec)
Przykręcamy drzwi i są na swoim miejscu. Pozostaje tylko ustawić położenie tego trzpienia w karoserii. Też warto kupić nowy, bo jak drzwi obwisły, to zamek na pewno zniszczył tuleje z tworzywa na tym trzpieniu ( ryglu )

Pozdrawiam

: wt sie 11, 2009 07:09
autor: greg
superkasztan pisze:W mk2 nie ma regulacji położenia zawiasów drzwi
Jak drzwi opadły to znaczy że zawias poszedł.
fakt - tylko on nie pytał że mu drzwi latają na zawiasach tylko opadły - bo opisana przez Ciebie naprawa dotyczy luzu na zawiasach

: wt sie 11, 2009 07:55
autor: superkasztan
To co Twoim zdaniem się tam mogło naciągnąć że opadły??
wydaje mi się że jeżeli opadły to poszedł któryś zawias, no chyba że drzwi albo karoseria się odkształciły,
pozdrawiam