Regulacja przednich drzwi (opadły) - fotoporada

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

greg

Regulacja przednich drzwi (opadły) - fotoporada

Post autor: greg » sob maja 10, 2008 21:07

Ponieważ często ktoś pyta jak to zrobić a "specjaliści VW utrudnili swoimi patentami człekowi życie" i koledze bert49 akurat opadły drzwi w golfiku no to po walce zrobiliśmy fotoporadę.
Potrzebne będą:
1.śrubokręt torx
2. klucz spline S2 M10 krótki
3. Klucz spline S2 M10 długi wraz z nasadką 12 - do klucza 1/2 grzechotka
4. Klucz nasadowy 13
5. przedłużka do nasadowego
6. przedłużacz-łamany nasadowy
7. klucz oczkowo/płaski 10
Obrazek
Zaczynamy - najpierw odkręciłem/poluzowałem kluczem krótkim spline + kluczem oczkowym śrubę mocowania zawiasy górnej - widoczną po uchyleniu drzwi
Obrazek
Obrazek
następnie śrubokrętem torx odkręciliśmy 6 śrub mocujących schowek (tak naprawdę jest ich 7 ale kiedyś ułamał się uchwyt z 7 śrubka więc jest 6 i krócej się rozbiera - odpada wykręcanie środkowej osłony zmieniacza biegów wraz z popielniczką) a następnie mocnym szarpnięciem odczepiłem cały schowek , potem mocne szarpniecie + podważenie i odpiąłem boczna osłonę konsoli - widoczną po otwarciu drzwi
Dobra i teraz myk, którego nie przewidzieli specjaliści VW - do regulacji drzwi zalecają demontaż konsoli - co w ogóle nie jest potrzebne- trzeba zdemontować blachę mocującą konsolę
Obrazek
a jest mocowana na 3 śruby do słupka A (klucz nasadowy 13 + przedłużka z łamakiem i grzechotka)
Obrazek
oraz na 2 śruby (nasadowy 13 z przedłużką) które mocują konsolę do tej blachy - widoczne po wyjęciu schowka tuż przy słupku.
Teraz po wyjęciu tej blachy mamy dopiero dobry (no w miarę dobry) dostęp do śruby na klucz spline - z przedłużką/łamaną widoczną w otworze słupka A
Obrazek
Obrazek
ponieważ jednak nie zawsze da sie kluczem dobrze odkręcać zastosowaliśmy metodę klucz z nasadką + klucz oczkowy 10 i poluzowaliśmy śrubę
Obrazek
Obrazek
Po poluzowaniu była możliwość ustawienia drzwi jak nam się podoba żeby nie były opadnięte - następnie dociągnęliśmy tą śrubę wewnątrz - sprawdziliśmy ustawienie drzwi, dokręciliśmy zewnętrzną - ponownie sprawdziliśmy i dopiero przykręciliśmy blachę wspornika i założyliśmy schowek + osłonę konsoli - ponieważ po ustawieni drzwi lekko obcierały o uchwyt na słupku B - ten na którym zapina się zamek drzwi - po poluzowaniu kluczem spline S2 M8 ustawiliśmy ten uchwyt. Nie napisałem wcześniej, że jest on potrzebny bo nie wszyscy musza go regulować



Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » ndz maja 11, 2008 11:03

czy od strony szofera jest taki sam dostęp??


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

greg

Post autor: greg » ndz maja 11, 2008 14:47

Niemiec pisze:czy od strony szofera jest taki sam dostęp??
podobny tylko że trzeba odkręcić 2 śrubki trzymające skrzynkę bezpieczników bo zawadza



Andrzej132
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 22, 2008 10:48
Lokalizacja: Opole

Post autor: Andrzej132 » czw maja 22, 2008 11:00

A czy dla MK2 jest jakiś podobny sposób na opadnięte drzwi (kierowcy)?



greg

Post autor: greg » pt maja 23, 2008 11:52

A czy dla MK2 jest jakiś podobny sposób na opadnięte drzwi (kierowcy)?
podobny tylko ze obie śruby są na zewnątrz



Andrzej132
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 22, 2008 10:48
Lokalizacja: Opole

Post autor: Andrzej132 » pt maja 23, 2008 21:42

Czyli będzie prościej?



Awatar użytkownika
Pilot70
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 07, 2008 18:17
Lokalizacja: Janowice Wielkie

Post autor: Pilot70 » pt lis 07, 2008 20:41

Niby proste , ale boje się troszkę to robić sam. Ile może kosztować taka regulacja u mechanika lub ASO


Andrzej S

maly_torun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 13:31
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: maly_torun » pn sty 12, 2009 15:46

Pilot70 pisze:Niby proste , ale boje się troszkę to robić sam. Ile może kosztować taka regulacja u mechanika lub ASO
Witam ...

Czy pytałeś może u mechaników jeżeli chodzi o cenę tej regulacji ? Zastanawia mnie sprawa czy trzeba ruszać dwa zawiasy ... wydaje mi się że trzeba - no i obawiam się że porobię wielkie szpary ;) ...

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bossman
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob paź 16, 2004 22:30
Lokalizacja: Lublin City

Post autor: Bossman » czw lut 12, 2009 22:51

greg pisze:Cytat:
A czy dla MK2 jest jakiś podobny sposób na opadnięte drzwi (kierowcy)?

podobny tylko ze obie śruby są na zewnątrz
aha...a jak byłem z opadniętymi drzwiami w golfie II w zakłądzie to powiedzili,że w dwójkach nie ma możliwości regulacji opadniętych drzwi

morał jaki? zmienić zakład?


https://www.facebook.com/BadPhotographer?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;

PaulAdmin

Post autor: PaulAdmin » ndz sie 02, 2009 15:25

A jak jest w przypadku trójeczki? Podejżewam, że podobnie ale też się wszystko robi od wew poprzez demontaz schowaka i skrzynki bezpieczników?



greg

Post autor: greg » ndz sie 02, 2009 20:42

PaulAdmin, w trójeczce dostępne są śruby od strony zawias - ale 2 osoby muszą być



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Drzwi w mk2

Post autor: superkasztan » czw sie 06, 2009 21:07

W mk2 nie ma regulacji położenia zawiasów drzwi
Jak drzwi opadły to znaczy że zawias poszedł.
reguluje się tylko trzpień w karoserii o który zamyka się zamek.
Wymienna w zawiasie jest kostka i trzpień które są przykręcane do drzwi.
W serwisie jeden komplet ( kostka + trzpień ) ok 90 PLN
W kostce jest frez na śrubę, zatoczenie w które "wchodzi śruba i ustala położenie drzwi.

Żeby wymienić zawias trzeba odkręcić drzwi i wydłubać bolec ( wybić ).
Kostka i bolec są do wyrzucenia. Wkładamy wtedy nową kostkę wbijamy trzpień ( bolec)
Przykręcamy drzwi i są na swoim miejscu. Pozostaje tylko ustawić położenie tego trzpienia w karoserii. Też warto kupić nowy, bo jak drzwi obwisły, to zamek na pewno zniszczył tuleje z tworzywa na tym trzpieniu ( ryglu )

Pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

greg

Post autor: greg » wt sie 11, 2009 07:09

superkasztan pisze:W mk2 nie ma regulacji położenia zawiasów drzwi
Jak drzwi opadły to znaczy że zawias poszedł.
fakt - tylko on nie pytał że mu drzwi latają na zawiasach tylko opadły - bo opisana przez Ciebie naprawa dotyczy luzu na zawiasach



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: superkasztan » wt sie 11, 2009 07:55

To co Twoim zdaniem się tam mogło naciągnąć że opadły??
wydaje mi się że jeżeli opadły to poszedł któryś zawias, no chyba że drzwi albo karoseria się odkształciły,
pozdrawiam


Somewhere in Nowhere

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości