Regulacja przednich drzwi (opadły) - fotoporada
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Regulacja przednich drzwi (opadły) - fotoporada
Ponieważ często ktoś pyta jak to zrobić a "specjaliści VW utrudnili swoimi patentami człekowi życie" i koledze bert49 akurat opadły drzwi w golfiku no to po walce zrobiliśmy fotoporadę.
Potrzebne będą:
1.śrubokręt torx
2. klucz spline S2 M10 krótki
3. Klucz spline S2 M10 długi wraz z nasadką 12 - do klucza 1/2 grzechotka
4. Klucz nasadowy 13
5. przedłużka do nasadowego
6. przedłużacz-łamany nasadowy
7. klucz oczkowo/płaski 10
Zaczynamy - najpierw odkręciłem/poluzowałem kluczem krótkim spline + kluczem oczkowym śrubę mocowania zawiasy górnej - widoczną po uchyleniu drzwi
następnie śrubokrętem torx odkręciliśmy 6 śrub mocujących schowek (tak naprawdę jest ich 7 ale kiedyś ułamał się uchwyt z 7 śrubka więc jest 6 i krócej się rozbiera - odpada wykręcanie środkowej osłony zmieniacza biegów wraz z popielniczką) a następnie mocnym szarpnięciem odczepiłem cały schowek , potem mocne szarpniecie + podważenie i odpiąłem boczna osłonę konsoli - widoczną po otwarciu drzwi
Dobra i teraz myk, którego nie przewidzieli specjaliści VW - do regulacji drzwi zalecają demontaż konsoli - co w ogóle nie jest potrzebne- trzeba zdemontować blachę mocującą konsolę
a jest mocowana na 3 śruby do słupka A (klucz nasadowy 13 + przedłużka z łamakiem i grzechotka)
oraz na 2 śruby (nasadowy 13 z przedłużką) które mocują konsolę do tej blachy - widoczne po wyjęciu schowka tuż przy słupku.
Teraz po wyjęciu tej blachy mamy dopiero dobry (no w miarę dobry) dostęp do śruby na klucz spline - z przedłużką/łamaną widoczną w otworze słupka A
ponieważ jednak nie zawsze da sie kluczem dobrze odkręcać zastosowaliśmy metodę klucz z nasadką + klucz oczkowy 10 i poluzowaliśmy śrubę
Po poluzowaniu była możliwość ustawienia drzwi jak nam się podoba żeby nie były opadnięte - następnie dociągnęliśmy tą śrubę wewnątrz - sprawdziliśmy ustawienie drzwi, dokręciliśmy zewnętrzną - ponownie sprawdziliśmy i dopiero przykręciliśmy blachę wspornika i założyliśmy schowek + osłonę konsoli - ponieważ po ustawieni drzwi lekko obcierały o uchwyt na słupku B - ten na którym zapina się zamek drzwi - po poluzowaniu kluczem spline S2 M8 ustawiliśmy ten uchwyt. Nie napisałem wcześniej, że jest on potrzebny bo nie wszyscy musza go regulować
Potrzebne będą:
1.śrubokręt torx
2. klucz spline S2 M10 krótki
3. Klucz spline S2 M10 długi wraz z nasadką 12 - do klucza 1/2 grzechotka
4. Klucz nasadowy 13
5. przedłużka do nasadowego
6. przedłużacz-łamany nasadowy
7. klucz oczkowo/płaski 10
Zaczynamy - najpierw odkręciłem/poluzowałem kluczem krótkim spline + kluczem oczkowym śrubę mocowania zawiasy górnej - widoczną po uchyleniu drzwi
następnie śrubokrętem torx odkręciliśmy 6 śrub mocujących schowek (tak naprawdę jest ich 7 ale kiedyś ułamał się uchwyt z 7 śrubka więc jest 6 i krócej się rozbiera - odpada wykręcanie środkowej osłony zmieniacza biegów wraz z popielniczką) a następnie mocnym szarpnięciem odczepiłem cały schowek , potem mocne szarpniecie + podważenie i odpiąłem boczna osłonę konsoli - widoczną po otwarciu drzwi
Dobra i teraz myk, którego nie przewidzieli specjaliści VW - do regulacji drzwi zalecają demontaż konsoli - co w ogóle nie jest potrzebne- trzeba zdemontować blachę mocującą konsolę
a jest mocowana na 3 śruby do słupka A (klucz nasadowy 13 + przedłużka z łamakiem i grzechotka)
oraz na 2 śruby (nasadowy 13 z przedłużką) które mocują konsolę do tej blachy - widoczne po wyjęciu schowka tuż przy słupku.
Teraz po wyjęciu tej blachy mamy dopiero dobry (no w miarę dobry) dostęp do śruby na klucz spline - z przedłużką/łamaną widoczną w otworze słupka A
ponieważ jednak nie zawsze da sie kluczem dobrze odkręcać zastosowaliśmy metodę klucz z nasadką + klucz oczkowy 10 i poluzowaliśmy śrubę
Po poluzowaniu była możliwość ustawienia drzwi jak nam się podoba żeby nie były opadnięte - następnie dociągnęliśmy tą śrubę wewnątrz - sprawdziliśmy ustawienie drzwi, dokręciliśmy zewnętrzną - ponownie sprawdziliśmy i dopiero przykręciliśmy blachę wspornika i założyliśmy schowek + osłonę konsoli - ponieważ po ustawieni drzwi lekko obcierały o uchwyt na słupku B - ten na którym zapina się zamek drzwi - po poluzowaniu kluczem spline S2 M8 ustawiliśmy ten uchwyt. Nie napisałem wcześniej, że jest on potrzebny bo nie wszyscy musza go regulować
-
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw maja 22, 2008 10:48
- Lokalizacja: Opole
-
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw maja 22, 2008 10:48
- Lokalizacja: Opole
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz maja 18, 2008 13:31
- Lokalizacja: kuj-pom
Witam ...Pilot70 pisze:Niby proste , ale boje się troszkę to robić sam. Ile może kosztować taka regulacja u mechanika lub ASO
Czy pytałeś może u mechaników jeżeli chodzi o cenę tej regulacji ? Zastanawia mnie sprawa czy trzeba ruszać dwa zawiasy ... wydaje mi się że trzeba - no i obawiam się że porobię wielkie szpary ...
pozdrawiam
aha...a jak byłem z opadniętymi drzwiami w golfie II w zakłądzie to powiedzili,że w dwójkach nie ma możliwości regulacji opadniętych drzwigreg pisze:Cytat:
A czy dla MK2 jest jakiś podobny sposób na opadnięte drzwi (kierowcy)?
podobny tylko ze obie śruby są na zewnątrz
morał jaki? zmienić zakład?
https://www.facebook.com/BadPhotographer?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
- superkasztan
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Drzwi w mk2
W mk2 nie ma regulacji położenia zawiasów drzwi
Jak drzwi opadły to znaczy że zawias poszedł.
reguluje się tylko trzpień w karoserii o który zamyka się zamek.
Wymienna w zawiasie jest kostka i trzpień które są przykręcane do drzwi.
W serwisie jeden komplet ( kostka + trzpień ) ok 90 PLN
W kostce jest frez na śrubę, zatoczenie w które "wchodzi śruba i ustala położenie drzwi.
Żeby wymienić zawias trzeba odkręcić drzwi i wydłubać bolec ( wybić ).
Kostka i bolec są do wyrzucenia. Wkładamy wtedy nową kostkę wbijamy trzpień ( bolec)
Przykręcamy drzwi i są na swoim miejscu. Pozostaje tylko ustawić położenie tego trzpienia w karoserii. Też warto kupić nowy, bo jak drzwi obwisły, to zamek na pewno zniszczył tuleje z tworzywa na tym trzpieniu ( ryglu )
Pozdrawiam
Jak drzwi opadły to znaczy że zawias poszedł.
reguluje się tylko trzpień w karoserii o który zamyka się zamek.
Wymienna w zawiasie jest kostka i trzpień które są przykręcane do drzwi.
W serwisie jeden komplet ( kostka + trzpień ) ok 90 PLN
W kostce jest frez na śrubę, zatoczenie w które "wchodzi śruba i ustala położenie drzwi.
Żeby wymienić zawias trzeba odkręcić drzwi i wydłubać bolec ( wybić ).
Kostka i bolec są do wyrzucenia. Wkładamy wtedy nową kostkę wbijamy trzpień ( bolec)
Przykręcamy drzwi i są na swoim miejscu. Pozostaje tylko ustawić położenie tego trzpienia w karoserii. Też warto kupić nowy, bo jak drzwi obwisły, to zamek na pewno zniszczył tuleje z tworzywa na tym trzpieniu ( ryglu )
Pozdrawiam
Somewhere in Nowhere
- superkasztan
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości