Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Maxelerty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lut 17, 2009 21:00
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Maxelerty » sob paź 22, 2016 11:46

Licznik odmówił posłuszeństwa w związku z czym postanowiłem kupic nowy z obsługą MFA. Obecnie posiadam 1J0 919 860 jest to wersja bez CAN. Licznik jaki zamierzam zamontować to 1J0 919 880.


Mam takie pytanie z gdzie znajdę tą pomarańczowa wtyczkę w celu podłączenia pinu 32 w Zielonej wtyczce? ( Post nr1)



mankos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lis 24, 2011 18:58

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: mankos » śr gru 28, 2016 22:23

Witam.
Mam następujący problem:
przed zmianą licznika miałem (1J0 920 906G - bosh motometer)) mój golf 2002(model 2003 oba liczniki immo 3) anglik po przekładce.
zakupiłem 1J5 920 826G - VDO i przełożyłem, dokładając manetkę wiązkę od mfa oraz termometr- jedno i drugie działa ok,
problem jest z immo. nie mogę zaimportować z ecu do nowego licznika vin itd.
zgodnie z instrukcją wchodzę w 17 potem login i kanał 50 - wpisuje stary pin pojawia się test ale save jest nieaktywny.
przy próbie logowania przez immo bezpośrednio odysła do 17 ( bitte adressen 17 eingebeten) czy jakoś tak.
3 lata temu jeszcze na starym liczniku padło mi immo (ponoć cewka przy stacyjce-myślę teraz że nie łączyła kostka ) i mechanik wyłaczył mi immo na stałe - nie wiem jak to wtedy robił - myślę że zmieniał eprom w ecu bo po tej akcji nie paliła mi się kontrolka immo na starym liczniku i immo było w ecu off co stwierdziłem teraz po zakupie vagdash can.
Włączyłem to immo przed rozpoczęciem zmiany licznika jednak kontrolka od immo nadal się nie świeciła stąd moje rozumowanie o ingerencji w eprom ecu.
Zamówiłem nowe pastylki do kluczy i spróbuję zakodować pod nowy licznik nowe klucze, jeżeli to jest rozwiązanie - ale wolałbym tego uniknąć tego i przejąć VIN i inne z ecu.
w tej chwili aby jeździć wyłączyłem immo vag dash canem ale wyświetla mi błąd immo aktivated i motor workshop - oraz mrygają kontrolki immo i grzania świec.
Proszę o sugestie jak to doprowadzić do porządku oraz druga prośba jak uaktywnić opcję mfa dotyczącą ilości paliwa i kilometrów do przejechania na paliwie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mankos

Edit. RKM już zrobione. a mogę na priv prosić o rozpiskę komórek gdzie wpisać ręcznie vin itp w eprom. licznik VDO 1J5 920 826G.
Ostatnio zmieniony pn sty 02, 2017 10:26 przez mankos, łącznie zmieniany 1 raz.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: lwlw » czw gru 29, 2016 19:33

Jest temat "Aktywacja RKM...".
Co do Twojego problemu - w immo3 nie trzeba czasem wpisać ręcznie do EEPROM-u VIN-u, kodu immo, PIN-u, itp. ręcznie jakimś hex edytorem? No ale nie wiem co tam masz namieszane przez mechanika.



Senti636
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr paź 26, 2016 14:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Senti636 » czw lut 09, 2017 04:19

Mam pytanie. Czy ktoś pomoże mi z licznikiem ,bo chciałbym mieć fis albo 1/2 jeżeli nie da rady fisa.
Nie mam komputera pokładowego. Mój licznik ma nr 1j0 920 802 B ,tak podaje vag.
Mam golfa mk4 z 2000r 1.6 16v z climatronikiem.

Najchętniej jakaś osoba z okolic Krakowa-Bochnia. Chyba że jest mi ktoś wstanie pomóc na odległość.
Bo nie wiem co powinienem szukać żeby to hulało.
Jaki licznik itp. Jak później to zgrać z kluczykiem.
Kluczyk mam 1 starego typu bez przycisków tylko z latarką i dołożony mam sterownik centralnego zamka z pilotem.

Jakiego nr licznika mam szukać? I jakiej manetki ? Coś więcej jeszcze potrzebuje ? Będę musiał ciągnąć kable do spalania ?



mankos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lis 24, 2011 18:58

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: mankos » czw lut 09, 2017 20:46

moim zdaniem potrzebujesz:
1. licznik 1J0 920 82X -PÓŁ FIS lub 1J0 920 84X -pełny fis.- to kolor czarne tarcze lub 1J5 920 82X -PÓŁ FIS lub 1J5 920 84X -pełny fis to srebrne tarcze - tyle jeżeli chodzi o rodzaj licznika.
2. manetkę do wycieraczek z przyciskami do przełączania komputera
3. wiązkę do połączenia manetki z licznikiem (4 kabelki z pinami- ja kupowałem na olx.)
4. piny licznika starego i nowego
5. prawdopodobnie masz immo 2 więc powinno udać się adoptować stare kluczyki - jeśli nie trzeba dokupić pestki immo do kluczyka
6. komp i odpowiednie programy i kabelki
7. co do spalania to raczej nie musisz nic ciągnąć bo masz can
7. kogoś do tego żeby ci to wszystko zrobił bo jeżeli to twój pierszy raz może być ciężko.
Jeśli coś nieprawidłowo napisałem proszę fachowców o poprawienie.
Powodzenia



Senti636
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr paź 26, 2016 14:03
Lokalizacja: Kraków

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Senti636 » pt lut 10, 2017 00:12

Dzięki za ładne opisanie wszystkiego. Już mniej więcej wiem co i jak. Nie ma kogoś z okolicy Krakowa kto by mógł pomóc?



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: lwlw » pt lut 10, 2017 00:12

Jak będziesz kupował manetke zwróć uwagę czy ma obsługę tylnej wycieraczki - nie może być z Bory ani Passata sedana.
Jak nie chcesz płacić ciężkich pieniędzy za wiazkę to idzie ją zrobić wykorzystując radiową kostkę ISO.
Przy immo3 też da się zakodowac stare kluczyki tylko trzeba wpisać kod immo do pamięci licznika. Ale Ty masz immo2 to nie ma tematu.



Senti636
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr paź 26, 2016 14:03
Lokalizacja: Kraków

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Senti636 » pt lut 10, 2017 19:09

No dobra kupię dajmy na to 1/2 fis czarny. I co potrzebuje żeby immobiliser ogarnąć? Piny do licznika nowego i starego ? I vaga? Licznika szukać z jaką końcowa cyfra ? Czy immo obojętne czy 2 czy 3 ? Literka też ważna ?



Awatar użytkownika
darkmen21
Oberschesien
Oberschesien
Posty: 373
Rejestracja: czw lut 19, 2009 19:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: GOLF 3,5 Cabriolet 2.0 AGG, Passat b8, Skoda Superb II,
Silnik: 2.0
Kontakt:

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: darkmen21 » ndz lut 12, 2017 15:11

Ta porada dotyczy montażu fis czy mfa?? Czy raczej może fis i mfa podłącza się tak samo manetkę jak w tej poradzie?


Z VAGami przez życie, było już ich z około 30.. Obecnie posiadam 3 :)
Na forum 15 lat.. :okej:

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: riccardoa » pn lut 13, 2017 08:15

darkmen21 pisze:Czy raczej może fis i mfa podłącza się tak samo manetkę jak w tej poradzie?
Nie ma różnicy, w obydwu przypadkach jest tak samo.



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: michaf1994 » ndz lip 09, 2017 15:14

Witajcie,
chcę założyć sobie FIS (auto tzw golec - VW Bora Sedan, silnik BCB 1,6 16V 105KM, rok 2003, jest CAN, wg tego co wyczytałem mam immo 3).

Mój obecny licznik to 1J0 920 806 B (lub 1J0 920 806 8, ale takiego nie znalazłem w katalogu, więc stawiam na B).

Chciałbym założyć 1J0 920 846 A, ale niestety na alledrogo jest tylko 1 i to jeszcze z zepsutym wyświetlaczem.
Czytając i szukając aukcji widziałem, że część liczników od Passerati B5 jest opisana, że pasuje do Golfa / Bory. Jaki powinienem poszukać licznik od passata, jakiegoś
innego seata, skody, vw czy audi (jaki nr licznika), żeby zamienić tylko zewnętrzną obudowę i zamontować, zmienić kod immo, zakodować kluczyki i żeby jeździć?

Nie chcę się bawić w kodowanie jakiś linii krzywych jak to ktoś gdzieś robił, nie interesuje mnie kupowanie anglika, bo nie chcę przekodowywać licznika programami.
Chcę, żeby obroty, prędkość, zużycie paliwa, przejechane km były adekwatne do rzeczywistości i muszą być tarcze na 7,5 tyś obrotów i 260km/h.

Chcę tylko zamontować, ustawić immo, przebieg taki jak jest na tym, mieć info o tym ile na baku, może być też powitanie, ostatecznie może być 1/2 fis, ale z tymi funkcjami. Chcę dokupić manetkę i czujnik temperatury zewnętrznej. Skąd dokąd poprowadzić i pod co podpiąć czujnik temperatury i manetkę?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: riccardoa » wt lip 11, 2017 19:32

michaf1994 pisze:Czytając i szukając aukcji widziałem, że część liczników od Passerati B5 jest opisana, że pasuje do Golfa / Bory. Jaki powinienem poszukać licznik od passata, jakiegoś
Np:http://allegro.pl/vw-passat-b5-fl-liczn ... ml#thumb/1



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: michaf1994 » wt lip 18, 2017 23:07

riccardoa dzięki, udało mi się trafić na jednym z ogłoszeń z okolicy od golfa anglika. Wszystko śmiga, ale mam problem w tym temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7088483

Przy takim montażu warto dołożyć info o przepalonych żarówkach, ale niestety stoję z tym.



Roberthos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob paź 01, 2016 10:01

Montaż MFA w mk4 krok po kroku

Post autor: Roberthos » czw sie 10, 2017 14:12

Witam wszystkich. Czy jest ktoś z okolic Warszawy a jeszcze lepiej z okolic Piaseczna, kto mógłby mi pomóc zamontować MFA w moim Golfie IV SDI z 2000 roku?
P.S.
Czy moglibyście mi podać spis wszystkich części, jakie potrzebuję kupić do tego rodzaju przeróbki? Jaki licznik dokładnie potrzebuję?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości