[All VW] Polerowanie lakieru

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » pt gru 11, 2009 12:19

To_mas pisze:
SATA pisze:to już chyba taki urok czarnego akrylu :/ tez mam czarny akryl i ten sam problem.... myślę czy by na wiosnę nie zrobić z niego jakiejś perły albo po prostu zrobić lakier 2 warstwowy czyli baza + klar :)
Obawiam się że to nic nie da, lakier bezbarwny to nic innego jak przezroczysta żywica akrylowa.
Ogólnie czerń i ciemne to bardzo dobre tło na rysy - wszystko na tym widać. Jedynie rozwiązanie to poler co jakiś czas.

Co do Farecli i dlaczego jej nie polecam, mam nadzieje że piszę to ostatni raz.

Farecla zawiera amoniak - który ma ułatwiać polerowanie niestety w przypadku tego produktu powoduje jego zniszczenie. Dodatkowo powoduje iż wżera się plastik oraz gumę. Dodatkowo gdy produkt zbyt mocno podeschnie ciężko go usunąć z lakieru.

Generalnie sama technologia polerowania lakieru wymaga użycia kilku past w zależności od stanu lakieru. Technologia Farecli opiera się na dwóch G3 i G10, mimo tego połysk jest słaby.

Farecla G3 ma spore problem z usunięciem rys po papierze P1500.

Jakość samych produktów Farecli jest dość oględnie mówiąc średnia. Zdarzało się tak że produkty z jednej serii np G3 w jednym opakowaniu miały więcej materiału ścierającego niż w drugim.

G3 to najczęściej podrabiana pasta polerska. Większość okazji z allegro - sprzedawane są tam podróbki.

[ Dodano: 11 Gru 2009 11:22 ]
Bolo GTI pisze:Nie wiem czy w tym temacie zadać to pytanie, ale jest tu sporo o maszynach i środkach, więc może nie będzie problemu. Czy do polerki felg warto użyć maszyny? Po papierach 2000-2500 jest już lustro, ale wydaje się, że mogłoby być lepiej. Jeżeli tak to jaką gąbkę zastosować? Autosol czy jakiś inny środek?

Pozdrawiam
Gąbka będzie powodowała przypalenie aluminium. Rozwiązanie to pasta do twarda pasta do alu oraz tarcza flanelowa stosowana na wiertarkę. Do nabycia np w Casto



Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » ndz sty 17, 2010 00:19

Czy użycie tej pasty:
http://allegro.pl/item874669502_najtani ... _250g.html
na całe auto, do odświeżenia i małych poprawek oraz

i takiej polerki:
http://allegro.pl/item883745989_okazja_ ... _110w.html

wystarczy i ma sens?
Na aukcji jest napisane o dwóch nakładkach
- 1 x nakładka froterska
- 1 x nakładka do polerowania tzw. BARAN
w jakiej kolejności i jak ich używać?


Od początku.. Golf IV 1.4 --> Megane II 2.0 --> BMW E38 730iA --> Passat B5 1.9 TDI --> Audi A6 Avant 2.5 TDI --> BMW E30 320i Coupe --> Golf IV 1.6 :)

Awatar użytkownika
bucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 22:37
Lokalizacja: wleń

Post autor: bucki » ndz sty 17, 2010 00:32

Pasta starczy napewno ale co do maszyny to nie maszyna tylko zabawka i mozesz sobie nia narobic tylko hologramów na lakierze:P lepiej recznie przelec całe autko niz taka maszyną,pozdrawiam



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » ndz sty 17, 2010 00:51

Polerka ta nic nie zdzialas... kompletnie wydane pieniadze w bloto!
Pasta ok, pozniej politura i na to wosk by sie przydal po polerce.


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » ndz sty 17, 2010 01:05

ok jeśli ręcznie to czym? I czy to będzie efektywne w miejscach gdzie są ryski i źle polakierowane miejsca (poprawki)?


Od początku.. Golf IV 1.4 --> Megane II 2.0 --> BMW E38 730iA --> Passat B5 1.9 TDI --> Audi A6 Avant 2.5 TDI --> BMW E30 320i Coupe --> Golf IV 1.6 :)

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz sty 17, 2010 01:14

inozbik, pasta ok :) tylko jeszcze po niej użyć g10 i jakiegoś wosku
maszynka totalna qpa



Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » ndz sty 17, 2010 01:41

Czyli tak, najpierw: http://allegro.pl/item879199284_farecla_g3_250_g.html
następnie: http://allegro.pl/item886816558_plastma ... ml#gallery
i na koniec: http://allegro.pl/item886815990_valvoli ... _wosk.html ???

Wybrałem dobre produkty i kolejność? Powiedzcie mi tylko jeszcze co czym nakładać :)


Od początku.. Golf IV 1.4 --> Megane II 2.0 --> BMW E38 730iA --> Passat B5 1.9 TDI --> Audi A6 Avant 2.5 TDI --> BMW E30 320i Coupe --> Golf IV 1.6 :)

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » ndz sty 17, 2010 11:01

inozbik, Ręcznie sobie odpuść , no chyba że chcesz mieć duuuże zakwasy :)
Jak z Farecli to po G3 weź G10 a wosk może być Sonaxa twardy .
A najlepiej produkty firmy 3M

PozdraVWiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
xxxMODZELxxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lis 30, 2009 09:01
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Post autor: xxxMODZELxxx » pn sty 18, 2010 23:48

Witam jezeli chcialbym odswiezyc lakier recznie to mysle ze politura i wosk starczy tylko ze na allegro tylko politura SONAX jest... dobra jest w miare??? Myje samochod nakladam politure myje znowu nakladam wosk, czekam az wyschnie i poleruje szmatka. Tak to ma wygladac? Wszystko dobrze zrozumialem?


Szerokiej drogi? Dzięki, ale wąską też dojadę:)

radas102
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 22:08
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: radas102 » pn sty 25, 2010 01:23

Witam może zadam to samo pytanie co mi poprzednicy. Chodzi mi reczna polerke. nie mam zajechanego lakieru. Chce po prostu go nablyszczyc i utrwalic. I widze ze kazdy mowi politura wosk itd ale nie podaje przykladowych firm. Prosilbym o podanie dobry firm wlasnie politury i wosku w zdrowej cenie :) i przy nakladaniu jak to ma byc mycie politura mycie wosk do wyschniecia i spolerowanie ?? Za odpowiedzi z gory dzieki.



Awatar użytkownika
M@rtin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 532
Rejestracja: czw sty 05, 2006 11:42
Lokalizacja: Opolskie
Auto: A6 C5
Silnik: 2.4
Kontakt:

Post autor: M@rtin » wt lut 02, 2010 22:01

Mam kilka pytan do osob co poleruja auta:

1. Na zderzakach mam mala pomaranczowa skorke. Jak ja zlikwidowac? Czy P2000 I P2500 i polerka + politura + wosk bedzie OK? Jakiej uzyc gabki do polerowania - twardej (bialej), czy srednio-twardej (pomaranczowej). Bo politura i wosk beda nakladane recznie.
2. Jakie predkosci stosowac na zderzakach jak i na reszcie auta? Czy predkosc 900 obrotow bedzie wystarczajaca czy jednak wieksza np. 1500?
3. Na masce mam kilka "brudow" doslownie 5,6. Czy musze je zmatowic papierami czy jednak polerka je zlikwiduje?

Czekam na Wasze podpowiedzi
M@rtin



Awatar użytkownika
bucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 22:37
Lokalizacja: wleń

Post autor: bucki » czw lut 04, 2010 01:24

xxxMODZELxxx, proponuje preparaty meguiarsa,warto zapłacic troszke wiecej kasy ale efekt oszałamiajacy ,napewno niebedziesz załował http://www.allegro.pl/item876235837_meg ... itura.html



iniebolimieto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob lis 14, 2009 11:17
Lokalizacja: london
Kontakt:

Post autor: iniebolimieto » czw lut 04, 2010 09:17

xxxMODZELxxx pisze:Witam jezeli chcialbym odswiezyc lakier recznie to mysle ze politura i wosk starczy tylko ze na allegro tylko politura SONAX jest... dobra jest w miare??? Myje samochod nakladam politure myje znowu nakladam wosk, czekam az wyschnie i poleruje szmatka. Tak to ma wygladac? Wszystko dobrze zrozumialem?
siemka xxxMODZELxxx jesli chcesz odswiezyc swoj lakier proponuje dla ciebie:
1.bardzo dobrze umyc samochod najlepiej uzyc jakiegos mocnego srodka chemicznego byle by nie przesadzic ( wytrzec bardzo dokladnie zeby nigdzie nie bylo wody)
2teraz proponuje polozyc t-cat a nastepnie go zdjac i umyc auto
3teraz najlepiej jest polozyc t-cat w koloze twojego lakieru(trzeba uwazac na plastiki i gumy bo bardzo ciezko schodzi)i potem bardzo dokladnie zetrzec lub zwykla polerka woskowa ,
lakier powinien wrocic do swojej swietnosci ,a na rysy lub cos naprawde uciazliwego G3

jesli masz jakies pytania dotyczace czyszczenia samochodow postaram sie odpowiedziec na forum lub gg265518
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 09:25 przez iniebolimieto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » czw lut 04, 2010 14:59

M@rtin pisze:Mam kilka pytan do osob co poleruja auta:

1. Na zderzakach mam mala pomaranczowa skorke. Jak ja zlikwidowac? Czy P2000 I P2500 i polerka + politura + wosk bedzie OK? Jakiej uzyc gabki do polerowania - twardej (bialej), czy srednio-twardej (pomaranczowej). Bo politura i wosk beda nakladane recznie.
2. Jakie predkosci stosowac na zderzakach jak i na reszcie auta? Czy predkosc 900 obrotow bedzie wystarczajaca czy jednak wieksza np. 1500?
3. Na masce mam kilka "brudow" doslownie 5,6. Czy musze je zmatowic papierami czy jednak polerka je zlikwiduje?

Czekam na Wasze podpowiedzi
M@rtin
1. Jeśli skórka jest mała wystarczy P2000 na klocku korkowym tak by jak najrówniej wyciąć skórkę. Do tego pasta lekko ścierna np 3m Extra fine plus gąbką średnio twarda.
Pamiętam że lakier na plastiku bardzo łatwo odparzyć, mimo iż extra fine jest do pracy na sucho warto lekko zwilżyć powierzchnię oraz gąbkę.
2. Polerowanie rozpoczynasz na najniższych obrotach 900 służy to rozprowadzeniu pasty kończysz na 2500 obr.min. W przypadku zderzaków maks to 1500/2000 obr min.
3. Syfy wycina się punktowo służą do tego specjalne klocki do wtrąceń plus małe krążki ścierne chyba 30 mm. w różnych gradacjach. Po wycięciu takiego syfa zostaje mały dołek więc warto najbliższe okolice syfa przeszlifować odpowiednio wyższą gradacją



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości