[MK2] Instalacja MFA
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
pnowak2, kup taką manetkę (nowy typ - tak zwana: szeroka) z białą wtyczką do MFA. Te z czarnymi są do nowego typu instalacji po 89r. A z białymi wtyczkami są do przejściówek - czyli do starej instalacji i nowy typ manetki.
Przerobiłem ten temat i jestem tego pewien, że z białą wtyczką pasi na pewno.
Przerobiłem ten temat i jestem tego pewien, że z białą wtyczką pasi na pewno.
Piszesz "to rysunek tyczy się chyba podłączania nowej szerokiej manetki pod najstarszą instalację", a ja mam Golfa z 89r. (przejściówkę) i mam stary typ instalacji, a manetki nowego typu. Manetka jest nowego typu. Manetka ma podłączenie jak w manetkach starego typu. Więc z tego co piszesz to rozumiem, że u mnie podłącza się pod piny zegarów, a nie pod skrzynkę. Zgadza się?k0nr4d pisze:Wtyczki do licznika mają wypełnione piny odpowiadające podłączeniu manetki MFA, czyli u Ciebie w czarnej wtyczce piny 12 i 13, w białej 7 i 9. Jeśli te piny są wolne bez kabli, musisz je dołożyć lub kupić wiązkę dedykowaną pod MFA. Jeśli chodzi o różnicę w podłączeniach, to rysunek tyczy się chyba podłączania nowej szerokiej manetki pod najstarszą instalację, w której w skrzynce bezpieczników nie ma odpowiedniego gniazda na wtyczkę nowej manetki. Żeby było jak w orginale, potrzeba u Ciebie manetkę bez awaryjnych, wiązkę manetki do skrzynki i wiązkę licznika z wypełnionymi pinami, które podałem powyżej.
- Dioda83
- Gadatliwa bestia
- Posty: 702
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
TAZ, możliwe że wkradł się jakiś błąd, dziś postaram się to sprawdzić i skorygowaćTAZ pisze:W rozpisce jest niejasność. Piny 17 i 19 idą w to samo miejsce, a numer 20 nie jest pusty tylko idzie do U1/8
Ok, poprawione, ale co do Twojej wypowiedzi TAZ, odnośnie pinu 20 z kości licznika to mamy chyba sprzeczne informacje, bo u mnie ten numer jest pusty...
Ostatnio zmieniony sob cze 27, 2009 18:53 przez Dioda83, łącznie zmieniany 2 razy.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
no i stało sie po wieelu latach zachciało mi sie z nudów chyba podlaczyc MFA, aleee , zeby to nie było takie hop siup to powiem ,ze z MFA mam tylko licznik , chciałem czujniki podpiac bezposrednio pod kostke ( licznik na 1 wtyk ) licznika, myslicie ze to moze sie udac ?
myslalem tylko o czujnikach temp oleju, temp powietrza , przelaczaniu funkcji , no i wezyk ( jakas długosc okreslona ?) do spalania, funkcje MFA1 i MFA 2 jakos mi sie nie chce podlaczac, chociaz jakby sie tak dało to ok, w skrocie to chciałbym troszke sobie utrudnic sprawe powpinac sie w piny w kostce licznika , bo kupowac teraz manetki , kombinowac wiazki to troszke wiecej jak same czujniki i kawałek kabelków
przełacznik do przelaczania funkcji mogłbym wykorzystac z nieuzywanego guzika ktory mialem do otwierania klapy z silownikiem, ( wlacznik typu reset czyli bardzo wskazany ) co myslicie ? uda sie ?
mam wtyczke od licznika, z MFA, mam piny : 14 , 18,20,22, 26,27,28 mam wolne w tej kostce , na podstawie tego : http://vwgolf.pl/porady/pinout_jeden_wtyk.htm
wyselekcjinowalem sobie kabelki1, 15, 17, 19 ( moim zdaniem brakuje mi jednego kabelka , bo : dwa do czujnika powietrza ( masa i sygnał ) jeden do oleju ( sygnał ) , jeden do przelaczania funkcji ( tu mi brakuje kabla, jakiegos masowego ?)
myslalem tylko o czujnikach temp oleju, temp powietrza , przelaczaniu funkcji , no i wezyk ( jakas długosc okreslona ?) do spalania, funkcje MFA1 i MFA 2 jakos mi sie nie chce podlaczac, chociaz jakby sie tak dało to ok, w skrocie to chciałbym troszke sobie utrudnic sprawe powpinac sie w piny w kostce licznika , bo kupowac teraz manetki , kombinowac wiazki to troszke wiecej jak same czujniki i kawałek kabelków
przełacznik do przelaczania funkcji mogłbym wykorzystac z nieuzywanego guzika ktory mialem do otwierania klapy z silownikiem, ( wlacznik typu reset czyli bardzo wskazany ) co myslicie ? uda sie ?
mam wtyczke od licznika, z MFA, mam piny : 14 , 18,20,22, 26,27,28 mam wolne w tej kostce , na podstawie tego : http://vwgolf.pl/porady/pinout_jeden_wtyk.htm
wyselekcjinowalem sobie kabelki1, 15, 17, 19 ( moim zdaniem brakuje mi jednego kabelka , bo : dwa do czujnika powietrza ( masa i sygnał ) jeden do oleju ( sygnał ) , jeden do przelaczania funkcji ( tu mi brakuje kabla, jakiegos masowego ?)
Ostatnio zmieniony pn cze 29, 2009 15:58 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- Kudłaty666
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
- Lokalizacja: Gdynia
No wiec chciałbym zamontować sobie MFA. Posiadam już licznik (na jeden wtyk)i manetki (Z czarną kostką od MFA). Przeczytałem ten i parę innych tematów od deski do deski nie mniej paru odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie nie uzyskałem lub były dla mnie zbyt zawiłe.
Rozumiem, że potrzebuje jeszcze:
- Czujnik temperatury oleju
- Czujnik temperatury zewnętrznej
- Przewód gumowy łączący króciec z tyłu licznika z z króćcem na zaworze zwrotnym, który to znajduje się na przewodzie łączącym serwo z kolektorem ssącym, jak na zdjęciu:
lub w przypadku (tak jak u mnie np.) gdy oba króćce na zaworze są zajęte to poprzez trójnik na przewodzie wychodzącym z któregoś z tych dwóch króćców zaworu zwrotnego.
Jak na rysunku? (trójnik narysowany na żółto):
* Jakiej długości powinien być tej przewód? Domyślam się, że na tyle długi by starczył ale może ktoś montował i pamięta długość?
* Jakiej średnicy powinien być i z jakiego materiału? Ktoś coś wspomniał o zbrojonym wężyku z castoramy, mógłby być?
- Wiązki łączącej manetkę ze skrzynką bezpieczników, podłączaną w miejsce zaznaczone na rycinie?
- Wiązki łączącej licznik ze skrzynką bezpieczników z wersji w której było fabryczne MFA?
- Wiązek łączących czujniki z komory silnika ze skrzynką bezpieczników w miejscach zaznaczonych na rycinie powyżej?
Czy to wszystko?
Którędy najlepiej puścić ten wężyk oraz przewody do komory/czujników?
Czy mógłby ktoś podrzucić fotki jak wyglądają te czujniki już zamontowane? Z dokładniejszą lokalizacją tego czujnik temperatury zewnętrznej?
Chciałbym zrobić to tak by było jak najbardziej fabrycznie stąd moja dociekliwość. Może ma ktoś na sprzedaż którąś z wymienionych powyżej części?
Czy fakt iż zegary działają w 100% (oprócz funkcji mfa. Prędkościomierz, obrotomierz, zegarek itp.) w miejsce gdzie wcześniej był zwykły licznik z zegarkiem może świadczyć, że wiązkę od zegarów do skrzynki mam już prawidłową?
Starałem się to odrobinę usystematyzować, również dla potomności więc nie proszę o pomoc tylko dla siebie.
Rozumiem, że potrzebuje jeszcze:
- Czujnik temperatury oleju
Montowany zamiast śrubki nr 4 na poniższej rycinie?biały lub czarny zakres 0-180*c nr 049 919 563 A Montowany jest w mocowaniu (podstawie) filtra oleju.
- Czujnik temperatury zewnętrznej
czarny 2 stykowy, zakres -25 +40 357 919 379, Montowany fabrycznie w przednim lewym narożniku auta.
- Przewód gumowy łączący króciec z tyłu licznika z z króćcem na zaworze zwrotnym, który to znajduje się na przewodzie łączącym serwo z kolektorem ssącym, jak na zdjęciu:
lub w przypadku (tak jak u mnie np.) gdy oba króćce na zaworze są zajęte to poprzez trójnik na przewodzie wychodzącym z któregoś z tych dwóch króćców zaworu zwrotnego.
Jak na rysunku? (trójnik narysowany na żółto):
* Jakiej długości powinien być tej przewód? Domyślam się, że na tyle długi by starczył ale może ktoś montował i pamięta długość?
* Jakiej średnicy powinien być i z jakiego materiału? Ktoś coś wspomniał o zbrojonym wężyku z castoramy, mógłby być?
- Wiązki łączącej manetkę ze skrzynką bezpieczników, podłączaną w miejsce zaznaczone na rycinie?
- Wiązki łączącej licznik ze skrzynką bezpieczników z wersji w której było fabryczne MFA?
- Wiązek łączących czujniki z komory silnika ze skrzynką bezpieczników w miejscach zaznaczonych na rycinie powyżej?
Czy to wszystko?
Którędy najlepiej puścić ten wężyk oraz przewody do komory/czujników?
Czy mógłby ktoś podrzucić fotki jak wyglądają te czujniki już zamontowane? Z dokładniejszą lokalizacją tego czujnik temperatury zewnętrznej?
Chciałbym zrobić to tak by było jak najbardziej fabrycznie stąd moja dociekliwość. Może ma ktoś na sprzedaż którąś z wymienionych powyżej części?
Czy fakt iż zegary działają w 100% (oprócz funkcji mfa. Prędkościomierz, obrotomierz, zegarek itp.) w miejsce gdzie wcześniej był zwykły licznik z zegarkiem może świadczyć, że wiązkę od zegarów do skrzynki mam już prawidłową?
Starałem się to odrobinę usystematyzować, również dla potomności więc nie proszę o pomoc tylko dla siebie.
To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
dokładknie o tym mowaKudłaty666 pisze:Montowany zamiast śrubki nr 4 na poniższej rycinie?
Kudłaty666 pisze:Jak na rysunku? (trójnik narysowany na żółto):
chyba tak bdzisz musiał załozyc, skoro masz zajete te krocc przy serwie.
tak jak mówisz, zeby starczył ja chyba cos kolo 1,5 metra mam zeby to ladnie ulozyc i zeby to ni było napięt jak baranie jajaKudłaty666 pisze:* Jakiej długości powinien być tej przewód? Domyślam się, że na tyle długi by starczył ale może ktoś montował i pamięta długość?
Kudłaty666 pisze:* Jakiej średnicy powinien być i z jakiego materiału? Ktoś coś wspomniał o zbrojonym wężyku z castoramy, mógłby być?
nie wiem jak to wyglada z castoramy , ja kupiłem w motoryzacyjnym, to chyba jest wzyk fi 6 mm, ciasno wchodzi na krocce a to najwazniejsze:)
Kudłaty666 pisze:- Wiązki łączącej manetkę ze skrzynką bezpieczników, podłączaną w miejsce zaznaczone na rycinie?
tak jest, wpinasz sie w skrzynke bezpieczników jak wyciagniesz skrzynke to z jdnej strony masz taki suwak , ktory przsuwajac sie odblokowuje zkostki, bo bz tego suwaka ni wepniesz, ani nie wypniesz zadnej kostki.
niekoniecznie, ja nie mialm MFA, a skrzynka jest przygotowana juz przz fabryke jest miejsce na wszystkoKudłaty666 pisze:- Wiązki łączącej licznik ze skrzynką bezpieczników z wersji w której było fabryczne MFA?
jakby Ci nie działało to sprawdz jeszcze pinout kostek, to znaczy zeby sie zgadzało połaczenie midzy powiedzmy pinem 1 z licznika z jakims tam miejscem w kostce bezpieczników, poszukaj na forum pinouta, albo kilka stron wczesniej dioda83 wrzucał pinout, to mi pomogło, bo mimo z wszystko podpiałem to nie działało, okazało sie ze nie wiadomo czemu mialem wolny pin w kostce licznika, jak sie okazalo to była masa, dlaczgo ktos ja wypiał , albo czemu fabryka jej nie wpieła ? nie mam pojecia
wezyk ja puscilem chyba przez dziure gdzie idzie linka predkosciomierza , a kabelki gdzies nizejKudłaty666 pisze:Którędy najlepiej puścić ten wężyk oraz przewody do komory/czujników?
jak otworzysz maske, to połoz sie pod kierownica i patrz gdzie swiatło przeswituje, ja znalazlem tam jedna dziure, i jak na razie wszystkie kable jakie wciagaleem do budy to szły tamtędy
postaram sie strzelic fote jak to ja wyrzezbiłemKudłaty666 pisze:Czy mógłby ktoś podrzucić fotki jak wyglądają te czujniki już zamontowane? Z dokładniejszą lokalizacją tego czujnik temperatury zewnętrznej
bardzo prawdopodobne , ja jak kupiłem auto to poprzedni wlasciciel wkladal oddzielnie obrotomierz w zegary, bo poprzednio był zegarek, pozniej ja załozylm taki z MFA i wszsytko smigaKudłaty666 pisze:Czy fakt iż zegary działają w 100% (oprócz funkcji mfa. Prędkościomierz, obrotomierz, zegarek itp.) w miejsce gdzie wcześniej był zwykły licznik z zegarkiem może świadczyć, że wiązkę od zegarów do skrzynki mam już prawidłową?
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- Kudłaty666
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
- Lokalizacja: Gdynia
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
obicane fotki
zdjcie czujnika w filtrze , pozniej zdjecie odpiętego wezyka od krocca ,
zdjecie czujnika temp zewnetrzej , to jest jakis oryginalny , ale nie od mk II , w kazdym badz razie pokazuje dobrze , no wahania ma 1-2 stopnie wiece, nie wiem czy on powinien byc tam zamontowany , ale inngo sensowniejszego miejsca nie znalazlem podobno ma byc zamontowany tak jakby idelalnie pod akumulatorem, ale wydaje mi sie ze moje miejsce nie jest najgorsze, w razie problemów pytaj smiało , mniej wiecej pamietam jeszcze co i jak
zdjcie czujnika w filtrze , pozniej zdjecie odpiętego wezyka od krocca ,
zdjecie czujnika temp zewnetrzej , to jest jakis oryginalny , ale nie od mk II , w kazdym badz razie pokazuje dobrze , no wahania ma 1-2 stopnie wiece, nie wiem czy on powinien byc tam zamontowany , ale inngo sensowniejszego miejsca nie znalazlem podobno ma byc zamontowany tak jakby idelalnie pod akumulatorem, ale wydaje mi sie ze moje miejsce nie jest najgorsze, w razie problemów pytaj smiało , mniej wiecej pamietam jeszcze co i jak
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- Kudłaty666
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz mar 01, 2009 16:32
- Lokalizacja: Gdynia
Miałeś taką podstawę filtra już od fabryki czy musiałeś zmienić? U mnie to wygląda tak, że jakby ten biały czujnik z większa nakrętką mam w miejscu gdzie powinien być ten od mfa (czyli dalej od bloku silnika), zaś miejsce gdzie ty masz ów "biały, większy" mam zaślepione na stałe. Wygląda na to, że jeszcze ten detal muszę wymienić.
To, że masz stwierdzoną paranoje nie znaczy, że nie podglądają cie przez telewizor.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
podstawke juz mialem taka, nic nie zmieniałm na szczescie, poszukaj na szrotach ,
ja na szrocie kupilem manetki ( licznik juz kiedys nabyłm), czujnik oleju, czujnik powietrza ( od paska b3, ale nie pasuje jak sie okazuje , inna opornosc jest i głupoty pokazywał), za 50 zł wszystko
koles nie wiedzial co to za czujniki, a jeszcze ja mu powiedzialem, ze czuyjnik powietrza to jest wtyczka ( bo tak wygladał), czujnik od temp oleju to jakas srubka z masa , a manetki to nie wiem czy beda dzialac bo takie jakies tu suwadło maja , to chyba do jakiegos komputera itd no i sie udalo
pozniej dostalem czujnik powietrza od kolgi Quatro7 , jak sie okazało to był jakis czujnik od zgarów VDO , wiec wychodziłoby ze to jakis oryginał, podpiałem pod swoje i tak jakos w miare pokazuje
ostatnio jak zobaczylem 44 stopni w słoncu to mi sie slabo zrobiło !
ja na szrocie kupilem manetki ( licznik juz kiedys nabyłm), czujnik oleju, czujnik powietrza ( od paska b3, ale nie pasuje jak sie okazuje , inna opornosc jest i głupoty pokazywał), za 50 zł wszystko
koles nie wiedzial co to za czujniki, a jeszcze ja mu powiedzialem, ze czuyjnik powietrza to jest wtyczka ( bo tak wygladał), czujnik od temp oleju to jakas srubka z masa , a manetki to nie wiem czy beda dzialac bo takie jakies tu suwadło maja , to chyba do jakiegos komputera itd no i sie udalo
pozniej dostalem czujnik powietrza od kolgi Quatro7 , jak sie okazało to był jakis czujnik od zgarów VDO , wiec wychodziłoby ze to jakis oryginał, podpiałem pod swoje i tak jakos w miare pokazuje
ostatnio jak zobaczylem 44 stopni w słoncu to mi sie slabo zrobiło !
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości