[MK2] Instalacja MFA

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr mar 18, 2009 20:23

Baryla, widzę, że masz 10 lat - to od ilu lat teraz prawko dają?

A przecież każda wiązka jest taka sama i MFA powinno działać.
Jedynie wyróżnia się zegary na 1 i 2 wtyczki.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » śr mar 18, 2009 20:47

Xabingo, do 18 :)

Co do wiązki to na 1 kość od licznika z mfa i od licznika bez mfa są na 100% różne.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » śr mar 18, 2009 20:57

Baryla, ja miałem normalnie wpięte zegary z MFA i to przy silniku 1.3 i wszystko działało. I wiązki nie zmieniałem.


Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » śr mar 18, 2009 21:08

tauka, ja zakładałem tylko raz zegary i już mam dosyć, całość kosztowała mnie grubo ponad 200zł. A o wiązce powiedział mi gościu który zna się trochę na rzeczy i pomógł mi ze wszystkim.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » śr mar 18, 2009 23:34

No to ciekawe. Jak postudiujesz troszkę pinouty to się dowiesz że w wiązce z MFA jest po prostu kilka kabli więcej.


Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » sob mar 21, 2009 08:40

tauka, to powiedz mi dlaczego jak jest niby tylko kilka kabli więcej to z licznika robi się choinka? A na wiązce od mfa jest wszystko ok?


Wczoraj zakładałem mfa przy innym mkII, licznik na 1 wtyk i miał tak samo wiązkę bez mfa i po podpięciu robiła się choinka. Zakupiliśmy wiązkę od mkII z mfa i działa elegancko.
Czyli moja teoria potwierdza się.
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 11:32 przez Baryla, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » ndz kwie 05, 2009 08:51

powtórzę się z pytaniem które już padli kilka razy ale po przeczytaniu całego wątku jakoś nie znalazłem odpowiedzi

gdzie się podłącza kable od czujników temp zew i oleju??
do których kostek w listwie bezpieczników
nie chce nic na krotko podłączać

drugie pytanko
jak w serii idzie wezyk od podcisnienia??


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » ndz kwie 05, 2009 09:10

wasiak, jeżeli masz golfa po 89 to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 pozycja nr 21 i foto nad nią.

A nie masz fabrycznie instalacji? U mnie była zwinięta pod pompą hamulcową, a od temperatury oleju wisiał sobie luźno kabelek.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 05, 2009 09:11 przez Baryla, łącznie zmieniany 1 raz.



Jarekxxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 04, 2008 17:02
Lokalizacja: Olkusz

MFA

Post autor: Jarekxxx » sob kwie 11, 2009 21:29

Dzisiaj podłączyłem MFA. po pierwszym uruchomieniu wskazywał temp. oleju i i temp.zew.-inne wskazania wykreskowane.Oglądałem wężyk,połączenia.Nagle pojawiło się 99,9l/100km,potem znowu nic.Wyjechałem na drogę i zaczął działać licznik kilometrów i spalanie /100km.Początkowo było to 76,potem 68-54-48i skończyło się na 30,7l/100.Przejechałem 2km-Jak to mam rozumieć???

[ Dodano: 11 Kwi 2009 21:56 ]
Przy komputerze do którego wchodzi wężyk(prawe podszybie) z jego prawej strony znajduje się zielone kółko-pokrętło. Co to jest??? Jak nie chciał mi odpalić komputer to trochę tym kręciłem.Czy czegoś nie przestawiłem???
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 21:30 przez Jarekxxx, łącznie zmieniany 1 raz.



Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » ndz kwie 12, 2009 22:02

Jarekxxx pisze:Dzisiaj podłączyłem MFA. po pierwszym uruchomieniu wskazywał temp. oleju i i temp.zew.-inne wskazania wykreskowane.Oglądałem wężyk,połączenia.Nagle pojawiło się 99,9l/100km,potem znowu nic.Wyjechałem na drogę i zaczął działać licznik kilometrów i spalanie /100km.Początkowo było to 76,potem 68-54-48i skończyło się na 30,7l/100.Przejechałem 2km-Jak to mam rozumieć???
odpal samochód, skasuj wskazania i wtedy jedź. U mnie w zimie przy ruszeniu takim lekkim wyskakiwało koło 50 litrów, ale przy normalnej jeździe na trasie spadło do 8.5
Najlepiej jedz i skasuj wtedy wskazana. Spada nawet poniżej 4 :)
Jarekxxx pisze:Przy komputerze do którego wchodzi wężyk(prawe podszybie) z jego prawej strony znajduje się zielone kółko-pokrętło. Co to jest??? Jak nie chciał mi odpalić komputer to trochę tym kręciłem.Czy czegoś nie przestawiłem???
z prawej strony nic nie wchodzi. Wężyk podciśnienia idzie od kolektora ssącego do licznika lewą stroną.



Jarekxxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 04, 2008 17:02
Lokalizacja: Olkusz

Podłączenie MFA

Post autor: Jarekxxx » pn kwie 13, 2009 11:03

Baryla-z tego co widzę to wchodzi!!! Co to za pokrętło???
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 14:07 przez Jarekxxx, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
mariogo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lut 26, 2005 22:49
Lokalizacja: WRA H
Kontakt:

Re: Podłączenie MFA

Post autor: mariogo » śr kwie 15, 2009 07:40

Jarekxxx pisze:Baryla-z tego co widzę to wchodzi!!! Co to za pokrętło???
To chyba 16V ten twój silnik co??

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 07:41 ]
Jarekxxx pisze:Dzisiaj podłączyłem MFA. po pierwszym uruchomieniu wskazywał temp. oleju i i temp.zew.-inne wskazania wykreskowane.Oglądałem wężyk,połączenia.Nagle pojawiło się 99,9l/100km,potem znowu nic.Wyjechałem na drogę i zaczął działać licznik kilometrów i spalanie /100km.Początkowo było to 76,potem 68-54-48i skończyło się na 30,7l/100.Przejechałem 2km-Jak to mam rozumieć???

[ Dodano: 11 Kwi 2009 21:56 ]
Przy komputerze do którego wchodzi wężyk(prawe podszybie) z jego prawej strony znajduje się zielone kółko-pokrętło. Co to jest??? Jak nie chciał mi odpalić komputer to trochę tym kręciłem.Czy czegoś nie przestawiłem???
Podłączałeś wężyk podciśnienia do zegarów??

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 07:46 ]
Coś napiszę na temat podłączenia wężyka podciśnienia. Bez znaczenia jaki kto ma silnik benzynowy MOŻNA podłączyć MFA lub np. EKONOMIZER. Wężyk musi byc wpięty PRZED zaworem zwrotnym będącym zamontowanym na przewodzie od kolektora do serwa. Można stosować trójniki lub wykorzystać fabryczne ZAŚLEPIONE króćce. Generalizując węzyk musi być wpięty TAM gdzie jest PODCIŚNIENIE jakie panuje w kolektorze ssącym bo to ze zmianą TEGO ciśnienia wiąże się zmiania wskazań MFA. Bez tego podłączenia(wężyka) MFA pokazuje głupoty( spalanie powyżej 20L)


Golf IV 1999 1.8T, Sharan 2003 1.8T.

Jarekxxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 04, 2008 17:02
Lokalizacja: Olkusz

Podłączenie MFA

Post autor: Jarekxxx » śr kwie 15, 2009 09:54

Tak, 16V. Wężyk miałem podłączony,tylko był słabo zamocowany na komp. i na części (nie wiem co to) przy filtrze.Wszystko działa,tylko nadal nie wiem co to za zielone pokrętło-rys.wyżej
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 10:00 przez Jarekxxx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariogo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lut 26, 2005 22:49
Lokalizacja: WRA H
Kontakt:

Re: Podłączenie MFA

Post autor: mariogo » czw kwie 16, 2009 07:28

Jarekxxx pisze:Tak, 16V. Wężyk miałem podłączony,tylko był słabo zamocowany na komp. i na części (nie wiem co to) przy filtrze.Wszystko działa,tylko nadal nie wiem co to za zielone pokrętło-rys.wyżej
Jarekxxx czy to jest KR czy PL??
Ostatnio zmieniony czw kwie 16, 2009 07:29 przez mariogo, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf IV 1999 1.8T, Sharan 2003 1.8T.

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości