[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Kospar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 22:30

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: Kospar » pt lut 28, 2014 12:45

Witam ponownie dzisiaj z racji tego że miałem czas zrobiłem pomiar:
odpaliłem samochód i podłączyłem tester co się okazało:

W pierwszym bloku grupy 000 wartość to: 43 a w drugim waha się w okolicy 70. pytanie co w takim wypadku należy zrobić ?

wystarczy wyregulować rozrząd luzując 3 śruby na kole i delikatnie przekręcić śrubę na pompie czy wymaga to głębszych korekt ?

Samochód to:

Golf IV 1.9 TDI
110Km AHF



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: tomek08 » ndz mar 02, 2014 11:44

Witam, regulujesz kołem na pompie. Jeśli jest 70, to cofasz pompę w lewo. :bigok:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Kospar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz lis 25, 2012 22:30

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: Kospar » ndz mar 02, 2014 20:42

Już wszystko jasne mam zrobione ale ustawiłem tam że waha się w granicy 57-60 czy tak może zostać czy walczyć jeszcze o te "książkowe parametry ?

Lecz poprawy nadal nie ma :/
Dodatkowo wyskakuje mi błąd:
18027 Przekaźnik świec żarowych - przerwa/zwarcie do masy

a przekaźnik ostatnio wymieniłem bo miałem problemy z nim ponieważ na postoju auto pobierało 15A, zmieniłem i wszystko ok ale wywala mi błąd. Czy możliwe żeby to były panewki do wymiany i przewody od świec ?
Dodam że świece wymieniałem na nowe miesiąc temu i są sprawne. Więc o co może chodzić



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: tomek08 » pn mar 03, 2014 22:15

Witam, dobrze ustawiony kąt jest na niebieską linię. :bajer:, to raz, a dwa poczytaj to, https://www.google.pl/#q=vw+b%C5%82%C4%85d+18027" onclick="window.open(this.href);return false;.
Pozdrawiam.


Tomek

tomek3city
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 09:45

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: tomek3city » ndz maja 04, 2014 10:31

Witam szanownych forumowiczów,

Co prawda nie jestem posiadaczem Golfa ale silnik taki sam więc mam nadzieję, że mi pomożecie. W swoim autku posiadam silnik AVG. Od momentu regeneracji pompy paliwa autko wydaje mi się nieco słabsze, a spalenie nieco większe. Sprawdziłem kąt wtrysku i okazało się, że jego wartość waha się w okolicach dolnej linii na wykresie TDI-timming. Poczytałem i stwierdziłem, że to dobra okazja, żeby się czegoś nauczyć i że zrobię to sam zgodnie z instrukcją na pierwszej stronie tego wątku. Poluzowałem wszystkie śruby, lekko stuknąłem w pompę tak aby przesunęła się w kierunku silnika, zapaliłem auto i kąt wtrysku już ma wartość zero. No i od tej pory ni jak nie mogę zmienić tej wartości. Będę bardzo wdzięczny za jakieś sugestie co mogę robić źle. Jak duży ruch pompa powinna wykonać? Czy jak całkowicie poluzuje śruby to powinna się przesuwać bez większych oporów czy jednak coś jeszcze ją trzyma? Póki co skręciłem pompę z nowymi ustawieniami i ciężko rano odpala ale jeździ. Wolałbym jednak ustawić to prawidłowo - najlepiej sam, żeby się nauczyć. Nie mniej jednak jak polecicie kogoś z okolic Gdańska kto naprawi moje błędy w rozsądnej cenie i dobrze to też będzie to jakieś rozwiązanie.

I jeszcze jedno. Dokręcając śrubę nr 3 na maksa pękł pałąk łączący śrubę nr 3 ze śrubą nr 2 (tą pod śrubą mocującą koło zębate). Jaka jest funkcja tego pałąku? Wg mnie chodzi tutaj o wzajemne kontrowanie się śrub ale tylko zgaduje. Mogę na razie jeździć bez tego pałąka? Jeśli chodzi o wymianę tego pałąka to czy dobrze rozumuję, że ten pałąk ma gwint, który wkłada się w otwór i od strony koła zębatego przez otwór nakręca się nakrętkę?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: tomek08 » pn maja 05, 2014 23:16

Witam, napisz może jaki to samochód i o jaki pałąk Ci chodzi, zapodaj foty.
Na końcu pompy, tam gdzie rurki wychodzą jest czwarta śruba, czy ją tez luzowałeś? Tą śrubę tez musisz odkręcić.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
grelo1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 07, 2006 13:00
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: grelo1 » pt maja 09, 2014 12:02

Witaj,

mam problem, bo po wymianie rozrzadu jakies dziwne wibracje pojawily sie w zakresie 1200-1500 obr/min. Poradzisz jak luzowaleś pompę w celu przestawienia jej jak należy (jakieś foto śrub, bo zielony jestem)?? Mój mail grelo1@wp.pl jak coś.

Pzdr

grelo1


jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI

...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.

Majkell.s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 26, 2014 16:50

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: Majkell.s » pt cze 06, 2014 11:51

Witam,
Koledzy wczoraj ustawiałem kąt wtrysku, niestety nie udało się to odrazu i wiele prób zostało wykonanych, w tym rozebranie kilku elementów. kilka godzin po ustawieniu i odpaleniu silnik po minucie zaczął ledwo chodzić. TZN zapala i trzyma obroty, ale kuleje jak by nie na wszystkie gary. Straszynie nim rzuca.

Na komputerze błędów brak, w czasie ustawiania był: 17656 P1248.
Rozrząd nie ruszany, poluzowane tylko trzy śruby od pompy....

Co ja tam spieprzyłem ?

W vagu mozna spawdzić czy pali na wszystkie gary ?
Co mogło spowodować aż tak drastyczna zmianę pracy silnika.

U mnie regulaja odbywała się nie jak z porady z pierwszej strony tylko: Obrazek

Bardzo proszę o rady i pomoc, bo samochod to praca... Zaraz ide sprawdzic korekcje wtryskow



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: Michał_1977 » wt cze 10, 2014 14:53

Majkell.s, ze zdjęcia wynika,że przestawiłeś go w cholerę,więc nie dziwne,że kuleje.
Jak ustawiałeś ten kąt wtrysku,bo nie chce mi się wierzyć,że aż tyle trzeba było przestawić koło? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

maniek971
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt maja 25, 2010 20:44
Lokalizacja: zielona

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: maniek971 » wt cze 10, 2014 19:33

Witam,możecie udzielić mi informacji jak mam ustawić kąt wtrysku w silniku 1,9 SDI AGP ,golf 4, bo ta fotoporada w moim przypadku się nie sprawdzi



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: tomek08 » śr cze 11, 2014 23:08

Witam, ściągasz górną osłonę rozrządu, luzujesz te trzy śrubki widoczne na fotce
Obrazek
następnie, zakładasz M19 lub M22 (dokładnie nie pamiętam), jeśli chcesz zwiększyć wartość kąta to delikatnie kręcisz tym kluczem M19 lub 22 w prawo, jeśli chcesz zmniejszyć wartość kąta wtrysku, to kręcisz w lewo. Następnie dokręcasz, te trzy śrubki, odpalasz silnik i sprawdzasz jaki masz kąt, jeśli nadal nie taki jak potrzeba, powtarzasz całą procedurę, tak długo, aż uzyskasz satysfakcjonujący Cię rezultat.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: ciachotdi » pt cze 13, 2014 21:17

Majkell.s pisze:Co mogło spowodować aż tak drastyczna zmianę pracy silnika.
w cholere opóźniłeś zapłon , zobacz na zdjeciu jak było orginalnie są ślady korekta do przodu i bedzie gites


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: szlachcic_1990 » śr lip 29, 2015 20:33

Witam :bajer:
Prośba o odświeżenie foto - porady z pierwszej strony., Zdjęcia się nie otwierają, widoczna tylko 1 fotka...
Dzięki :pub:



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: mskostek » wt lip 19, 2016 18:17

Ponawiam prośbe o ponowne dodanie fotek w pierwszym poscie



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości