[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Witam ponownie dzisiaj z racji tego że miałem czas zrobiłem pomiar:
odpaliłem samochód i podłączyłem tester co się okazało:
W pierwszym bloku grupy 000 wartość to: 43 a w drugim waha się w okolicy 70. pytanie co w takim wypadku należy zrobić ?
wystarczy wyregulować rozrząd luzując 3 śruby na kole i delikatnie przekręcić śrubę na pompie czy wymaga to głębszych korekt ?
Samochód to:
Golf IV 1.9 TDI
110Km AHF
odpaliłem samochód i podłączyłem tester co się okazało:
W pierwszym bloku grupy 000 wartość to: 43 a w drugim waha się w okolicy 70. pytanie co w takim wypadku należy zrobić ?
wystarczy wyregulować rozrząd luzując 3 śruby na kole i delikatnie przekręcić śrubę na pompie czy wymaga to głębszych korekt ?
Samochód to:
Golf IV 1.9 TDI
110Km AHF
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Witam, regulujesz kołem na pompie. Jeśli jest 70, to cofasz pompę w lewo.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Tomek
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Już wszystko jasne mam zrobione ale ustawiłem tam że waha się w granicy 57-60 czy tak może zostać czy walczyć jeszcze o te "książkowe parametry ?
Lecz poprawy nadal nie ma :/
Dodatkowo wyskakuje mi błąd:
18027 Przekaźnik świec żarowych - przerwa/zwarcie do masy
a przekaźnik ostatnio wymieniłem bo miałem problemy z nim ponieważ na postoju auto pobierało 15A, zmieniłem i wszystko ok ale wywala mi błąd. Czy możliwe żeby to były panewki do wymiany i przewody od świec ?
Dodam że świece wymieniałem na nowe miesiąc temu i są sprawne. Więc o co może chodzić
Lecz poprawy nadal nie ma :/
Dodatkowo wyskakuje mi błąd:
18027 Przekaźnik świec żarowych - przerwa/zwarcie do masy
a przekaźnik ostatnio wymieniłem bo miałem problemy z nim ponieważ na postoju auto pobierało 15A, zmieniłem i wszystko ok ale wywala mi błąd. Czy możliwe żeby to były panewki do wymiany i przewody od świec ?
Dodam że świece wymieniałem na nowe miesiąc temu i są sprawne. Więc o co może chodzić
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Witam, dobrze ustawiony kąt jest na niebieską linię. , to raz, a dwa poczytaj to, https://www.google.pl/#q=vw+b%C5%82%C4%85d+18027" onclick="window.open(this.href);return false;.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Tomek
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 09:45
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Witam szanownych forumowiczów,
Co prawda nie jestem posiadaczem Golfa ale silnik taki sam więc mam nadzieję, że mi pomożecie. W swoim autku posiadam silnik AVG. Od momentu regeneracji pompy paliwa autko wydaje mi się nieco słabsze, a spalenie nieco większe. Sprawdziłem kąt wtrysku i okazało się, że jego wartość waha się w okolicach dolnej linii na wykresie TDI-timming. Poczytałem i stwierdziłem, że to dobra okazja, żeby się czegoś nauczyć i że zrobię to sam zgodnie z instrukcją na pierwszej stronie tego wątku. Poluzowałem wszystkie śruby, lekko stuknąłem w pompę tak aby przesunęła się w kierunku silnika, zapaliłem auto i kąt wtrysku już ma wartość zero. No i od tej pory ni jak nie mogę zmienić tej wartości. Będę bardzo wdzięczny za jakieś sugestie co mogę robić źle. Jak duży ruch pompa powinna wykonać? Czy jak całkowicie poluzuje śruby to powinna się przesuwać bez większych oporów czy jednak coś jeszcze ją trzyma? Póki co skręciłem pompę z nowymi ustawieniami i ciężko rano odpala ale jeździ. Wolałbym jednak ustawić to prawidłowo - najlepiej sam, żeby się nauczyć. Nie mniej jednak jak polecicie kogoś z okolic Gdańska kto naprawi moje błędy w rozsądnej cenie i dobrze to też będzie to jakieś rozwiązanie.
I jeszcze jedno. Dokręcając śrubę nr 3 na maksa pękł pałąk łączący śrubę nr 3 ze śrubą nr 2 (tą pod śrubą mocującą koło zębate). Jaka jest funkcja tego pałąku? Wg mnie chodzi tutaj o wzajemne kontrowanie się śrub ale tylko zgaduje. Mogę na razie jeździć bez tego pałąka? Jeśli chodzi o wymianę tego pałąka to czy dobrze rozumuję, że ten pałąk ma gwint, który wkłada się w otwór i od strony koła zębatego przez otwór nakręca się nakrętkę?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Co prawda nie jestem posiadaczem Golfa ale silnik taki sam więc mam nadzieję, że mi pomożecie. W swoim autku posiadam silnik AVG. Od momentu regeneracji pompy paliwa autko wydaje mi się nieco słabsze, a spalenie nieco większe. Sprawdziłem kąt wtrysku i okazało się, że jego wartość waha się w okolicach dolnej linii na wykresie TDI-timming. Poczytałem i stwierdziłem, że to dobra okazja, żeby się czegoś nauczyć i że zrobię to sam zgodnie z instrukcją na pierwszej stronie tego wątku. Poluzowałem wszystkie śruby, lekko stuknąłem w pompę tak aby przesunęła się w kierunku silnika, zapaliłem auto i kąt wtrysku już ma wartość zero. No i od tej pory ni jak nie mogę zmienić tej wartości. Będę bardzo wdzięczny za jakieś sugestie co mogę robić źle. Jak duży ruch pompa powinna wykonać? Czy jak całkowicie poluzuje śruby to powinna się przesuwać bez większych oporów czy jednak coś jeszcze ją trzyma? Póki co skręciłem pompę z nowymi ustawieniami i ciężko rano odpala ale jeździ. Wolałbym jednak ustawić to prawidłowo - najlepiej sam, żeby się nauczyć. Nie mniej jednak jak polecicie kogoś z okolic Gdańska kto naprawi moje błędy w rozsądnej cenie i dobrze to też będzie to jakieś rozwiązanie.
I jeszcze jedno. Dokręcając śrubę nr 3 na maksa pękł pałąk łączący śrubę nr 3 ze śrubą nr 2 (tą pod śrubą mocującą koło zębate). Jaka jest funkcja tego pałąku? Wg mnie chodzi tutaj o wzajemne kontrowanie się śrub ale tylko zgaduje. Mogę na razie jeździć bez tego pałąka? Jeśli chodzi o wymianę tego pałąka to czy dobrze rozumuję, że ten pałąk ma gwint, który wkłada się w otwór i od strony koła zębatego przez otwór nakręca się nakrętkę?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Witam, napisz może jaki to samochód i o jaki pałąk Ci chodzi, zapodaj foty.
Na końcu pompy, tam gdzie rurki wychodzą jest czwarta śruba, czy ją tez luzowałeś? Tą śrubę tez musisz odkręcić.
Pozdrawiam.
Na końcu pompy, tam gdzie rurki wychodzą jest czwarta śruba, czy ją tez luzowałeś? Tą śrubę tez musisz odkręcić.
Pozdrawiam.
Tomek
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Witaj,
mam problem, bo po wymianie rozrzadu jakies dziwne wibracje pojawily sie w zakresie 1200-1500 obr/min. Poradzisz jak luzowaleś pompę w celu przestawienia jej jak należy (jakieś foto śrub, bo zielony jestem)?? Mój mail grelo1@wp.pl jak coś.
Pzdr
grelo1
mam problem, bo po wymianie rozrzadu jakies dziwne wibracje pojawily sie w zakresie 1200-1500 obr/min. Poradzisz jak luzowaleś pompę w celu przestawienia jej jak należy (jakieś foto śrub, bo zielony jestem)?? Mój mail grelo1@wp.pl jak coś.
Pzdr
grelo1
jest: AUDI C5 AFN+ i MK4 AJM
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
był: AUDI B6 AWX
był: Paseratti AVF w serii
był: MK4 TDI ASZ
był: Audi B5
był: 20 Jahre GTI TDI
...powoli do przodu. Teraz trochę szybciej.
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Witam,
Koledzy wczoraj ustawiałem kąt wtrysku, niestety nie udało się to odrazu i wiele prób zostało wykonanych, w tym rozebranie kilku elementów. kilka godzin po ustawieniu i odpaleniu silnik po minucie zaczął ledwo chodzić. TZN zapala i trzyma obroty, ale kuleje jak by nie na wszystkie gary. Straszynie nim rzuca.
Na komputerze błędów brak, w czasie ustawiania był: 17656 P1248.
Rozrząd nie ruszany, poluzowane tylko trzy śruby od pompy....
Co ja tam spieprzyłem ?
W vagu mozna spawdzić czy pali na wszystkie gary ?
Co mogło spowodować aż tak drastyczna zmianę pracy silnika.
U mnie regulaja odbywała się nie jak z porady z pierwszej strony tylko:
Bardzo proszę o rady i pomoc, bo samochod to praca... Zaraz ide sprawdzic korekcje wtryskow
Koledzy wczoraj ustawiałem kąt wtrysku, niestety nie udało się to odrazu i wiele prób zostało wykonanych, w tym rozebranie kilku elementów. kilka godzin po ustawieniu i odpaleniu silnik po minucie zaczął ledwo chodzić. TZN zapala i trzyma obroty, ale kuleje jak by nie na wszystkie gary. Straszynie nim rzuca.
Na komputerze błędów brak, w czasie ustawiania był: 17656 P1248.
Rozrząd nie ruszany, poluzowane tylko trzy śruby od pompy....
Co ja tam spieprzyłem ?
W vagu mozna spawdzić czy pali na wszystkie gary ?
Co mogło spowodować aż tak drastyczna zmianę pracy silnika.
U mnie regulaja odbywała się nie jak z porady z pierwszej strony tylko:
Bardzo proszę o rady i pomoc, bo samochod to praca... Zaraz ide sprawdzic korekcje wtryskow
- Michał_1977
- _
- Posty: 14240
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Majkell.s, ze zdjęcia wynika,że przestawiłeś go w cholerę,więc nie dziwne,że kuleje.
Jak ustawiałeś ten kąt wtrysku,bo nie chce mi się wierzyć,że aż tyle trzeba było przestawić koło?
Jak ustawiałeś ten kąt wtrysku,bo nie chce mi się wierzyć,że aż tyle trzeba było przestawić koło?
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Witam,możecie udzielić mi informacji jak mam ustawić kąt wtrysku w silniku 1,9 SDI AGP ,golf 4, bo ta fotoporada w moim przypadku się nie sprawdzi
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Witam, ściągasz górną osłonę rozrządu, luzujesz te trzy śrubki widoczne na fotce
następnie, zakładasz M19 lub M22 (dokładnie nie pamiętam), jeśli chcesz zwiększyć wartość kąta to delikatnie kręcisz tym kluczem M19 lub 22 w prawo, jeśli chcesz zmniejszyć wartość kąta wtrysku, to kręcisz w lewo. Następnie dokręcasz, te trzy śrubki, odpalasz silnik i sprawdzasz jaki masz kąt, jeśli nadal nie taki jak potrzeba, powtarzasz całą procedurę, tak długo, aż uzyskasz satysfakcjonujący Cię rezultat.
Pozdrawiam.
następnie, zakładasz M19 lub M22 (dokładnie nie pamiętam), jeśli chcesz zwiększyć wartość kąta to delikatnie kręcisz tym kluczem M19 lub 22 w prawo, jeśli chcesz zmniejszyć wartość kąta wtrysku, to kręcisz w lewo. Następnie dokręcasz, te trzy śrubki, odpalasz silnik i sprawdzasz jaki masz kąt, jeśli nadal nie taki jak potrzeba, powtarzasz całą procedurę, tak długo, aż uzyskasz satysfakcjonujący Cię rezultat.
Pozdrawiam.
Tomek
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
w cholere opóźniłeś zapłon , zobacz na zdjeciu jak było orginalnie są ślady korekta do przodu i bedzie gitesMajkell.s pisze:Co mogło spowodować aż tak drastyczna zmianę pracy silnika.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów
tylu idiotów
- szlachcic_1990
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
[fotoporada] Ustawienie kąta wtrysku
Witam
Prośba o odświeżenie foto - porady z pierwszej strony., Zdjęcia się nie otwierają, widoczna tylko 1 fotka...
Dzięki
Prośba o odświeżenie foto - porady z pierwszej strony., Zdjęcia się nie otwierają, widoczna tylko 1 fotka...
Dzięki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości