Wystarczy połączyć wtyczkę MFA z wtyczką pod deską, kolor w kolor i powinien tempomat pracować poprawnie, zrób tak i dopiero podaj screeny z logami.lisek666 pisze:Witam panowie otóż mam przeriobony tempomat z mfa
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: [MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
lisek666,
ustal sobie w manetce ktory kabelek to + i podepnij go pod czarny w kostce co idzie z auta.
rzeszte kabelkow zamieniaj do momentu az zacznie wsio normalnie dzialac. ja tak zrobilem bo po kolorach nie szlo nic...
ustal sobie w manetce ktory kabelek to + i podepnij go pod czarny w kostce co idzie z auta.
rzeszte kabelkow zamieniaj do momentu az zacznie wsio normalnie dzialac. ja tak zrobilem bo po kolorach nie szlo nic...
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
witam,panowie otóż manetkę mfa mam manetkę przerobioną tak jak na tym filmiku http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php ... film&id=35" onclick="window.open(this.href);return false;, a teraz do rzeczy przejdę więc co sprawdziłem i jak sytuacja wygląda,więc manetka zamontowana kable do kostki wpięte,zrobiłem test manetki na żarówkę i do kostki prąd idzie i z niej dalej do manetki wszystkie przełączniki w manetce działają,ale przy próbie uruchomienia go prze jeździe w zakresie od 35km/h do 140km/h dalej nie załącza,wiec VAG na kolana i patrze na błędy wyskoczył mi błąd (czujnika prędkości pojazdu) ale licznik działa i pokazuje prędkość,dezaktywowałem tempomat i aktywowałem od nowa i dalej nic,kable w kostce przekładałem na rożne sposoby to wyskakuje błąd przełączników dla GRA 45,następnie wszedłem w grupę 006 i nie wiem czy dziś problemu nie rozwiązałem przypadkiem bo nie pokazuje podczas jazdy km/h w rubryce speed.i gdy wciśnięty jest hamulec dziwna wartość w rubryce ostatniej.czy może być winny za to czujnik ten w skrzyni z tyłu???
dodam że miałem oryginalny tempomat i raz przy próbie uruchomienia nie załączał się więc kupiłem i przerobiłem manetkę od mfa a tu dalej kicha
dodam że miałem oryginalny tempomat i raz przy próbie uruchomienia nie załączał się więc kupiłem i przerobiłem manetkę od mfa a tu dalej kicha
- bocian19
- Łowca Rarytasów
- Posty: 2278
- Rejestracja: ndz sty 17, 2010 23:07
- Lokalizacja: Bruksela/Podlasie-BBI
- Kontakt:
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Moze padl Ci impulsator? Pokazuje ci prekdosc na liczniku i liczy km??
Moj mk3 VARIA(N)T
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
viewtopic.php?f=88&t=297338" onclick="window.open(this.href);return false;
BBI Squad
Na rozstaju dróg stoi zwalniający próg on złamie Ci dokładkę
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
bocian19 licznik pokazuje prędkość i km liczy normalnie ale w vagu w grupie 006 w pierwszej kolumnie nie pokazuje prędkości podczas jazdy a chyba powinien pokazywać,impulsator wyciągałem nie widziałem nic on musiał paść z dnia na dzień,wychodzą z niego trzy kable więc może jeden do tempomatu a drugi do licznika,na dniach będę miał może drugi zobaczymy.
edit po dłuższych poszukiwaniach
panowie otóż zrobiłem prawie wszystko prócz tego co zostało mi żeby ciągnąć kabel z czujnika do ECU pin 43.tzn czujnik wymieniony tempomat nie działa dalej,zabrałem się za licznik bo myślałem że to on jest winien więc zrobiłem jak kolega pisał mostek za licznikiem i dalej lipa nie działał licznik,czy ktoś z was może mi powiedzieć gdzie idzie srodkowy kabel z czujnika prędkości czyli ten biały z niebieskim paskiem??? czy on idzie bezpośrednio do ECU czy gdzieś jeszcze wchodzi w kabinę???
edit
Witam,panowie tempomat uruchomiony,zaparłem się i musiałem to zrobić bez lutowania żadnych kabli,całą skrzynkę z tyłu wypiąłem wpiąłem ponownie nic tam nie znalazłem,ale nie wiem czy problemem nie był kabel za radiem schowany,który po zlutowaniu o dziwo tempomat zaczął działać,ale zauważałem zmianę po przyciśnięciu przycisku SET samochód nie przyspiesza jak dawniej gwałtownie tylko taki mulasty się lekko zrobił czy przyczyna gdzieś tkwi w przewodach?? jeszcze miał ktoś taki problem??
edit
witam,otóż po dużych testach nie działającego tempomatu,tempomat działa jak należy,tzn wszystkie przyciski działają wraz z resume,u mnie przyczyną nie działającej manetki był kabel sygnału prędkości za radiem który kiedyś przy wyjmowaniu razu musiałem urwać,po zlutowaniu wszstko śmiga więc tyle u mnie może komuś się przyda.
edit po dłuższych poszukiwaniach
panowie otóż zrobiłem prawie wszystko prócz tego co zostało mi żeby ciągnąć kabel z czujnika do ECU pin 43.tzn czujnik wymieniony tempomat nie działa dalej,zabrałem się za licznik bo myślałem że to on jest winien więc zrobiłem jak kolega pisał mostek za licznikiem i dalej lipa nie działał licznik,czy ktoś z was może mi powiedzieć gdzie idzie srodkowy kabel z czujnika prędkości czyli ten biały z niebieskim paskiem??? czy on idzie bezpośrednio do ECU czy gdzieś jeszcze wchodzi w kabinę???
edit
Witam,panowie tempomat uruchomiony,zaparłem się i musiałem to zrobić bez lutowania żadnych kabli,całą skrzynkę z tyłu wypiąłem wpiąłem ponownie nic tam nie znalazłem,ale nie wiem czy problemem nie był kabel za radiem schowany,który po zlutowaniu o dziwo tempomat zaczął działać,ale zauważałem zmianę po przyciśnięciu przycisku SET samochód nie przyspiesza jak dawniej gwałtownie tylko taki mulasty się lekko zrobił czy przyczyna gdzieś tkwi w przewodach?? jeszcze miał ktoś taki problem??
edit
witam,otóż po dużych testach nie działającego tempomatu,tempomat działa jak należy,tzn wszystkie przyciski działają wraz z resume,u mnie przyczyną nie działającej manetki był kabel sygnału prędkości za radiem który kiedyś przy wyjmowaniu razu musiałem urwać,po zlutowaniu wszstko śmiga więc tyle u mnie może komuś się przyda.
Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2014 22:02 przez lisek666, łącznie zmieniany 1 raz.
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Mam też nietypowy problem. Po zmianie komputera z 8bit kod DD na którym działa tempomat na 16bit kod AT tempomat przestał działać. Wszystkie kody w VAG się zgadzają oprócz czujnika sprzęgła i kodu 17 po wciśnięciu hamulca... Czy jest jakaś różnica w podłączeniu kabli we wtyczce? Może ktoś pomoże? Z góry dziękuję.
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Siemka. Zrobiłem tempomat w manetce od MFA. Jak musi być podłączone do wtyczki za skrzynką bezpieczników jak w manetce zostawiłem oryginalne podłączenia? Jaki kolor gdzie wsadzić?
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: [MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Jeśli chodzi o MK3 to masz w pierwszym poście na końcu opisane.Macej5 pisze:Siemka. Zrobiłem tempomat w manetce od MFA. Jak musi być podłączone do wtyczki za skrzynką bezpieczników jak w manetce zostawiłem oryginalne podłączenia? Jaki kolor gdzie wsadzić?
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Witam.
Parę tygodni temu wstawiłem do mojego T4 silnik AFN (TDi 110km).
Wiązkę tempomatu mam podciągniętą w okolice kolumny kierowniczej, w związku z cenami manetek z tempomatem do T4 planuję zrobić to na wzór z pierwszego postu czyli na oddzielnych włącznikach.
Czy ktoś orientuje się czy wyjścia na kostce będą takie same jak w przypadku 1Z ?
Instalacja jak i silnik w moim aucie pochodzi z Sharana mk1 rok 1999.
Pozdrawiam.
Edit:
Podłączyłem wg. wskazówek z pierwszego postu i działa ale tylko przyśpieszanie i trzymanie zadanej prędkości, zmniejszanie i powrót do prędkości zadanej nie, tak czy owak wygoda już na autostradach będzie.
Z innych źródeł wyrwałem info że na czwarty kabel trzeba dać plus po zapłonie i dzięki temu tempomat wystartował.
Do zadawania prędkości wykorzystałem włącznik na przełączniku wycieraczek który służył do wycieraczki tylnej (nie potrzebnej dla mnie), po przerobieniu go na typ dzwonkowy jest podręczne załączanie tempa.
Pozdrawiam.
Parę tygodni temu wstawiłem do mojego T4 silnik AFN (TDi 110km).
Wiązkę tempomatu mam podciągniętą w okolice kolumny kierowniczej, w związku z cenami manetek z tempomatem do T4 planuję zrobić to na wzór z pierwszego postu czyli na oddzielnych włącznikach.
Czy ktoś orientuje się czy wyjścia na kostce będą takie same jak w przypadku 1Z ?
Instalacja jak i silnik w moim aucie pochodzi z Sharana mk1 rok 1999.
Pozdrawiam.
Edit:
Podłączyłem wg. wskazówek z pierwszego postu i działa ale tylko przyśpieszanie i trzymanie zadanej prędkości, zmniejszanie i powrót do prędkości zadanej nie, tak czy owak wygoda już na autostradach będzie.
Z innych źródeł wyrwałem info że na czwarty kabel trzeba dać plus po zapłonie i dzięki temu tempomat wystartował.
Do zadawania prędkości wykorzystałem włącznik na przełączniku wycieraczek który służył do wycieraczki tylnej (nie potrzebnej dla mnie), po przerobieniu go na typ dzwonkowy jest podręczne załączanie tempa.
Pozdrawiam.
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Witam, nie wiem jak tam w T4, ale kolega w golfie III AFN, też nie ma przyspieszania i zwalniania na tempomacie, również na przełącznikach dzwonkowych, także, może w tych sterownikach, jest ta funkcja nie dostępna?
Jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.
Jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.
Tomek
Re: [MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Tak ma działać, przy tym ECU nie będzie zwalniania
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
Zgadza się. Przegapiłem też funkcję powrotu do prędkości zapamiętanej niemniej jednak błąd już naprawiłem, wszyscho działa.
Edit;
Miałem okazję pojeździć po autostradach w zeszły weekend, tempomacik fajna sprawa ale że nie było funkcji zwalaniania więc poszłem za pomysłem kolegi który chyba zrobił to na lini zasilania, ja podpiołem się przekaźnikiem ze stykiem rozłączającym pod linię sprzęgła, dodatkowy włącznik na dzwigni od kierunków i jest komplet, już nie trzeba wciskać sprzęgła czy hamulca aby zdezaktywować tempo, guziczek wciskam i jest git.
Edit;
Kolejna poprawka, przełączyłem się z rozłącznikiem na obwód hamulca który idzie do ECU teraz zwalnianie jest łagodne bo jak było na sprzęgle to rozłączenie tego obwodu skutkowało nieprzyjemnym szarpnięciem dezaktywując tempomat.
Edit;
Miałem okazję pojeździć po autostradach w zeszły weekend, tempomacik fajna sprawa ale że nie było funkcji zwalaniania więc poszłem za pomysłem kolegi który chyba zrobił to na lini zasilania, ja podpiołem się przekaźnikiem ze stykiem rozłączającym pod linię sprzęgła, dodatkowy włącznik na dzwigni od kierunków i jest komplet, już nie trzeba wciskać sprzęgła czy hamulca aby zdezaktywować tempo, guziczek wciskam i jest git.
Edit;
Kolejna poprawka, przełączyłem się z rozłącznikiem na obwód hamulca który idzie do ECU teraz zwalnianie jest łagodne bo jak było na sprzęgle to rozłączenie tego obwodu skutkowało nieprzyjemnym szarpnięciem dezaktywując tempomat.
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2014 06:07 przez ostryt4, łącznie zmieniany 2 razy.
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
a mi nie działa mam taki problem :
wiec już mam te scr:
hamulec:
przyspieszenie i hamowanie :
sprzengło:
i niby wszytsko razem :
wiec już mam te scr:
hamulec:
przyspieszenie i hamowanie :
sprzengło:
i niby wszytsko razem :
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: wt lip 22, 2014 19:33
[MK3 TDI] TEMPOMAT zamiennik za mniej niz 10zl ???
witajcie Volkswagenowicze he he... czytam wasze fora od X czasu ale nigdy nie byłem zarejestrowany bo zawsze odnajdywałem odpowiedz. jednak stało się chce zamontować u siebie w golfie 1997 rok Wariant 1.9 TDi 1Z tempomacik i komputerek MFA i tak szukałem kostki w skrzynce bezpieczników aby zobaczyć czy podłącze po zakupie manetek te dwie rzeczy szukałem kabelka czarnego opisanego na STR 1 i patrze a on połączony z drugim kabelkiem już jest doprowadził mnie pod osłonę stacyjki i ukazały mi się takie dwie kostki do czego one są tak brzmi moje pytanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości