[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Qto » pt gru 09, 2011 15:17

po prostu źle to zrobiłeś...rozbierz jeszcze raz i dokładnie poskładaj. Jeżeli wyeliminowałeś kręcenie się rurki (tej z pierwszego postu) poprzez wymianę i dobrze wsio poskładałeś to sama dysza jest źle wsadzona...dysza ma się trzymać na tej małej rurce w środku, rurka jest nieruchoma i wtedy dysza stoi...na ostatniej fotce jest to widoczne. Jeżeli dysza trzyma si na tym drugim elemencie to kręci się razem z wycieraczką. Dysza musi mocno siedzieć w tej rurce.
Ale skoro płyn słabo leci to mam trochę wątpliwości do tego co tam narobiłeś :bajer:



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Rafał 21 » sob gru 10, 2011 12:05

Qto pisze:Ale skoro płyn słabo leci to mam trochę wątpliwości do tego co tam narobiłeś
kol..Qto, sądzę ze nic nie robił :D naprawił kable połamane i wszystko . Z tym ze nie wiadomo ile ta wycieraczka stała w miejscu miesiąc dwa itp. Zaśniedziala rurka w środku podłączył napięcie i urwalo ją w polowie wszystko!!

A objawy ewidentne kreci sie z wycieraczką dysza, bo pękla rurka ,płyn slabo pryska bo leci w poszycie klapy nadmiar płynu wszystko :D Ale kolimmuno, nie wyciąga wniosków ,tylko szuka podkładek powodzenia :D
immuno pisze:Proszę o pomoc, bo zima za pasem.
A pomoc jest w tym temacie czego jeszcze oczekujesz ??kol Qto, wysyla Cie do strony 1 widać w co wchodzi w jaki element ta dysza ! A nie jakieś podkładki czy komuś tu pomogły podkladki na zerwanej dyszy by sie nie obracała ?? Czytac kolego immuno, ze zrozumieniem jeszcze raz czytać ! A jak nie to zostalo Ci kupić nowy silniczek który reż jest zamieszczony link , bo to sie lepiej oplaca niż komplet naprawczy


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Quintus » śr sty 25, 2012 10:06

Przestał mi działać spryskiwacz tył, w srodku czuć płynem, gdzieś ucieka po drodze. Idę do garażu demontować klapę. Czy w międzyczasie mógłby ktoś podać jakiś schemat którędy leci wąż z silnika do wycieraczki? ewentualnie opisać co nieco jego rozmiezszcenie i na które miejsca mam zwrócić uwagę, gdzie moze być wyciek?
Oczywiście z tematem jestem zapoznany, wiec chodzi mi o inne miejsca jeśli się okaże że dysza jest ok, a rozłączyło się gdzies indziej.
Problem rozwiązany. Jako iż dysza zachowywała się jak powinna doszedłem, że jest wyciek po drodze. Faktycznie zalany bagażnik pod lewą lampą. Węęzyk rozpiął sie na łączeniu przy dachu w lewym rogu.



cinekm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 27, 2012 21:14
Lokalizacja: Janów

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: cinekm » sob sty 28, 2012 16:40

Z powodzeniem można wykorzystać rurki z anteny teleskopowej od starego radia. Sam tak mam

Obrazek Obrazek



jaco93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 18:01

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: jaco93 » wt lut 21, 2012 01:46

Witam, mam pewien problem a mianowicie główna zębatka która kręci wycieraczką (ta po prawej stronie od silniczka, z niej wychodzi rurka spryskiwacza) nie chcę współpracować i nie umiem jej za nic wyciągnąć. Wlałem już chyba z litr WD40 (:D) i dalej ani drgnie. Spryskiwacz ładnie działa po przedmuchaniu, pozostałe zębatki wyczyszczone ale tej nie umiem wyciągnąć. Po próbnym włączeniu wycieraczki zębatki tak jakby próbowały się przesunąć niestety nie mogą. Podpowie mi ktoś jak można ja wyciągnąć bo już powoli mnie to zaczyna wkurzać. Chyba że jej się po prostu nie da zdemontować i musi siedzieć na miejscu (w takim razie nie wiem co jest powodem że zębatki na sucho, tj. po samym podłączeniu wtyczki nie chodzą. Może mnie ktoś nakierować jak mam się z tym uporać ?

Pozdrawiam ;)

Edit//

Poradziłem sobie, niestety trzpień gdzie przychodzi dysza spryskiwacza jest zbity;/ Jutro to przewiercę i zobaczymy co będzie ;)



pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: pawcio0000 » pn mar 12, 2012 01:39

A ja koledzy mam pytanie odnosnie zdejmowania tej blachy(kolega greg na poczatku tematu pierwsze zdjecie) prezentuje ja .Ta blacha ma 7 srub i moje pytanie jest nastepujace .CZy po odkreceniu tych srub schodzi sama blacha (bez tego czarnego elementu) czy razem z nim.???Ponieważ chciałbym zobaczyc co sie dzieje w srodku bez zdejmowania całego silnika .Dodam ze silnik jest suchy a dysza nie chodzi razem ze spryskiwaczem brak zadnej kolrozji.Mam natomiast problem bo nieraz poprostu silnik mi nie działa i jak uderze w klape to działa i chciałem zobaczyć czy tam szukac przyczyny(inne mozliwosci juz wyeliminowałem),Mówiąc w skrucie czy po odkreceniu tych srub nic mi sie nie rozsypie?????????I czy nie naraze tej rurki na jakiekolwiek uszkodzenia????



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Rafał 21 » pn mar 12, 2012 18:59

pawcio0000 pisze:.CZy po odkreceniu tych srub schodzi sama blacha (bez tego czarnego elementu) czy razem z nim.???Ponieważ chciałbym zobaczyc co sie dzieje w srodku bez zdejmowania całego silnika
pawcio0000, przecież wszystko widać na zamieszczonych zdjęciach w tym temacie :bajer: Zdejmujesz dyszę odkręcasz dekiel i pociągniesz do siebie wszystko!


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

power3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr paź 19, 2011 19:34
Lokalizacja: staszów

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: power3 » pn mar 12, 2012 19:33

Po odkręceniu tych srub nic ci sie nie powinno rozsypać a rurce nic nie grozi. Ja na twoim miejscu najpierw bym wyjął dysze od gory, potem odkrecil srubki i wyciagnąl te rurke poniewaz dysza wchodzi w te rurke i gdy ja wyjmiesz dysza moze gdzies uciec. Po odkreceniu srubek wypadnie ci uszelka i wysunie sie rurka prowadzaca do dyszy to tyle sie moze stac. A co do nie dzialania silniczka to moze kabel ktorys byc przetarty w tych gumowych oslonach.Najpierw bym sprawdzil miernikiem czy prad do wtyczki dochodzi. W drugiej czesci mechanizmu wycieraczek tzn od strony szyby pod plastikiem ukryta jest plytka drukowana moze tam jakis kabelek od silniczka nie laczy.



pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: pawcio0000 » wt mar 13, 2012 22:14

No własnie chce to sprawdzić ,łaczenia gumowe sprawdziłem ale tą płytke z ty zielonym kabelkiem nie.Swoja drogą te silniki sie troche róznią i ja mam własnie ten co uzytkownik cinekm.A jeśli chodzi o wyciaganie dyszy to mocno szarpnąć?????



pawcio0000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 11:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: pawcio0000 » ndz mar 18, 2012 11:30

Juz sobie poradziłem ,ale mam koledzy inne pytanie ma moze ktoś opis tej kostki 4 pinowej która dochodzi do tylniej wycieraczki????Interesuje mnie gdzie powinno byc 12v po przekreceniu kluczyka dokładnie:
Kluczyk wyjety ze stacyjki -rozumiem nigdzie 12 v nie bedzie.
Kluczyk przekrecony w pozycje on-Na którym styku powinno byc 12v?
Kluczyk przekrecony i wajcha wycieraczki właczona -gdzie powinno byc 12 v?
kluczyk przekrecony i wajcha wycieraczki właczona oraz przytrzymana przycisk spryskiwacza -gdzie powinno byc 12v?
Ewentualnie na co powinienem zwrócic uwagę jeszcze ??????



pp94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt gru 01, 2009 23:23

Re: [MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: pp94 » czw mar 22, 2012 11:25

Witam,
Nawiązując do powyższego pytania, przesyłam schemat elektryczny tylnej wycieraczki, może to coś pomoże :-)

Obrazek Obrazek

W odpowiedzi na pytania osób, które mają problem z wymontowaniem poszycia tylnych drzwi - metoda jak nie połamać zatrzasków :cool:

Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
darrrrekdaro
edismd.
edismd.
Posty: 915
Rejestracja: śr sie 11, 2010 22:07
Lokalizacja: Tarnów

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: darrrrekdaro » pt mar 23, 2012 15:46

panowie a nie ma nigdzie możliwosci kupić jakis zamiennik rurki z dyszą i tym plastikiem czarnym na samym dole ? http://img442.imageshack.us/img442/6473/dsc00418iv9.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; <-- dysza z lewej. moj przypadek jest zaś taki, ze pękł ten czarny plastik i po rozkreceniu zauwazylem, ze rurka miedziana w srodku jest przerwana zapewne ukręcona ale w miejscu jeszcze tej główki.. w tym plastiku. troche cieżko chyba będzie się tam dostać;/ wyczytałem, ze wam przewaznie pękało to w połowie mniej wiecej. a mi przy samym dole. co teraz? 160 zł na zestaww naprawczy nie usmiecha mi sie wydac;/


Mój Golf tutaj

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: Qto » ndz mar 25, 2012 14:45

darrrrekdaro, zestaw naprawczy ile kosztuje tyle kosztuje...ten temat jest po to aby naprawić to taniej :bajer:



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2152
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza

Post autor: majster heniek » ndz mar 25, 2012 17:17

darrrrekdaro pisze:miejscu jeszcze tej główki.. w tym plastiku. troche cieżko chyba będzie się tam dostać;/ wyczytałem, ze wam przewaznie pękało to w połowie mniej wiecej. a mi przy samym dole. co teraz?
miałem to samo - demontowałem to kolanko z zaślepki metalowej ( będzie foto całości po naprawie ) , nożem nacinałem po obwodzie pozostałą rurkę mosiężną ( ta rurka wykonana jest z mosiądzu nie z miedzi ) przy samym plastiku ( kolanku ) po naciięciu da się pozostałą - wystającą cześć ułamać nie uszkadzając kolanka , następnie wiertłem fi 3,3 mm ( wiertło zamocowane w samym uchwycie zdemontowanym z wiertarki ) ręcznie wierciłem - nie cisnąć za mocno aby plastiku nie uszkodzić , często wyciągać wiertło w celu oczyszczenia z wiórków i przymierzać aby za głęboko nie przewiercić ( ja wierciłem prawie do kolanka , rozwiercałem tak 3 sztuki kolanek i niekiedy pozostałe 0,1 mm rurki wychodziła razem z wiertłem z kolanka ) jeżeli nie wyjdzie należy rozwiercić wiertłem fi 3,5 mm ( taka jest średnica rurki ) po rozwiercaniu wciskamy nową rurkę z anteny teleskopowej fi 3,5 mm ( może być dłuższa ( rurkę opieramy o coś twardego np. stół pionowo i wtedy wciskamy na nią rurkę do oporu ) po tej operacji nic nie cieknie na łączeniu rurki i kolanka . Następnie należy przymierzyć rurkę z kolankiem do głównej ośki mechanizmu i dociąć wg wyżej opisanej metody - czyli nożykiem dookoła rurki , po tej czynności drobnym papierem ściernym ogradować miejsce cięcia na zewnątrz i w otworze ( będzie ostre )
Polecam wymienić także oringi uszczelniające na rurce i na oso głównej , przeważnie są już sparciałe , lub nawet ich nie ma , a one powstrzymują wodę i bród przed dostawaniem się do mechanizmy
Foto po regeneracji ( fot z wiercenia nie posiadam )
Obrazek


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości