[DIY] Wymiana szczęk hamulcowych (łożysk)

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
lycha340
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob maja 03, 2008 16:39
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: lycha340 » sob lis 28, 2009 13:00

może jeszcze napisalibyście jakiej marki szczęki do mk3 żeby nie piszczały no i w rozsądnej cenie.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7378
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lis 28, 2009 13:56

lycha340 pisze:może jeszcze napisalibyście jakiej marki szczęki do mk3 żeby nie piszczały no i w rozsądnej cenie.
polecam TRW :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
lycha340
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob maja 03, 2008 16:39
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: lycha340 » ndz lis 29, 2009 14:40

a co myślisz o firmie GIRLING ?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 29, 2009 15:49

ale podzespoly gilringa raczej ciezko kupic. Girling to producent ukłdu hamulcowego. Najczesciej spotykane układy hamulcowe w vw to girlnig, ate lub lucas i to wcale nie znaczy ze wszystkie czesci w danym układzie bedą danego producenta bo np w systemie LUCASA mogą być zaciski marki girling i klocki jeszcze jakiegoś innego producenta.
Dlatego pytanie "co kolega sądzi o girling" jest nieco źle postawione, bo nie do końca wiadomo o co pytasz.
Ostatnio zmieniony ndz lis 29, 2009 16:34 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
lycha340
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob maja 03, 2008 16:39
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: lycha340 » ndz lis 29, 2009 16:29

pytam czy to dobra marka ale odpowiedz mam już z tego co napisałeś.



Domien
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 10:52
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: Domien » ndz gru 13, 2009 11:34

Chłopaki mam taki problem, jak zaciągam ręczny to bardzo dobrze hamuje lewe koło aż zostaje czarny ślad, natomiast prawe koło coś nie tak działa. Mam założone dwie nowe linki i szczęki a i tak coś nie pasuje, przy regulacji jest linka podciagnieta na maxa i nie wiem dlaczego tak źle hamuje na dodatek to jak jade to mi w tym kole szumi, łozysko zostało wymienione i i tak nie pomogło. Moze to cos z bębnem??a moze szczęki ocierają??. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2009 11:36 przez Domien, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7378
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz gru 13, 2009 12:05

Domien, a jak wyregulowałes reczny ?? poszukaj jak sie reguluje reczny , najpierw odkrecasz całkowicie ręczny , zakladasz bęben, jedna osoba naciska nozny mocno i trzyma, ty sciagasz przez dziure w bębnie samoregulator w dół ( uwazaj zeby nei odczepic sprezynki ) mozesz tez popukac młotkiem, podobno tez pomaga, zeby spreyzna wyciagneła regulator w dół. ( fajnie by było jakbys miał nowe sprezynki, bo te stare juz sa słabe ) jak wyciagniesz regulator, to wtedy zakręcasz linki, regulujesz zeby na 2 zabku koło lekko przycierało.. , tak wyregulowany ręczny bedzie działał prawidłowo :)
Powodzenia.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

In-victus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:58
Lokalizacja: S-ec

[DIY] Wymiana szczęk hamulcowych (łożysk)

Post autor: In-victus » czw wrz 02, 2010 10:21

Czy sprężynki oznaczone na rys.20 strzałkami mają być przykręcone do obudowy bębna?
U mnie jest tak,że na spręzynkach jest podkładka,przez spręzynke idzie śruba i nakrętka jest po drugiej stronie bębna.
Tak ma być?



Awatar użytkownika
#Mateusz#
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt paź 31, 2006 13:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[DIY] Wymiana szczęk hamulcowych (łożysk)

Post autor: #Mateusz# » ndz lut 27, 2011 20:09

Odgrzewam kotleta. Jak odpowietrzyć tylny hamulec ? Musiałem wyciągnąć cylinderki i wyciekło troche płynu hamulcowego. Widziałem w książce "sam naprawiam" że po 2 stronie bębna jest odpowietrznik ale dziś już było za późno na sprawdzenie jak on działa, a też nie chciałbym się jutro zdziwić, gdyby okazało się że jednak nie wiem jak odpowietrzyć układ, dlatego pytam. Mam nadzieje że ktoś do jutra odpisze. :pub:


Green Madison:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683

Awatar użytkownika
mckrabbit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr paź 20, 2010 21:43
Lokalizacja: DGL

[DIY] Wymiana szczęk hamulcowych (łożysk)

Post autor: mckrabbit » czw cze 02, 2011 00:06

czy ten klin regulujacy docisk szczek nie powinien byc odwrotnie????



orh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:35
Lokalizacja: B.P

[DIY] Wymiana szczęk hamulcowych (łożysk)

Post autor: orh » śr lip 13, 2011 22:24

Klin jest dobrze założony. Ten grzybek ma go zabezpieczyć przed całkowitym wyciągnięciem go przez sprężynę.



Kris:)
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 23:15
Lokalizacja: Śląsk

Re: [DIY] Wymiana szczęk hamulcowych (łożysk)

Post autor: Kris:) » czw lip 28, 2011 00:08

Ok wymieniłem szczęki według opisu, przez przypadek lekko mi jeden cylinderek wyleciał i trochę płynu poleciało więc muszę teraz odpowietrzyć . Niech mi ktoś fotkę pokaże gdzie dokładnie jest to miejsce do odpowietrzania, czy to ten "dzyncel" wystający na górze z tyłu bębna czy to się normalnie wykręca czy wyciąga, próbowałem odkręcić ale nie bardzo się da, proszę o jakąś radę. z góry dziękuję



Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

[DIY] Wymiana szczęk hamulcowych (łożysk)

Post autor: latirro » ndz kwie 08, 2012 16:04

Witam, może podpowiem jedną rzecz co do zakładania zacisków na swoim miejscu, ja na samym końcu zakładam tą dużą sprężynę na dole, najpierw ustawiam górę na swoim miejscu, zakładam sprężynki i podkładki trzymające szczęki i dopiero małym śrubokrętem albo twardym prętem zahaczam za otwór dużej sprężyny i ją naciągam aż wskoczy. Zakładając górę na końcu łatwo uszkodzić kapturki ochraniające tłoczki jak i sam tłoczek lubi wyskoczyć przez co zalewamy sobie wszystko płynem hamulcowym, nie jest to miłe ani fajne. Swoim sposobem pozakładałem jedną stronę w 15-20 minut, gdzie kilka grubszych kur... wsadziłem przed znalezieniem na to patentu :satan: sam samoregulator wyczyściłem szczotką drucianą, posmarowałem smarem i wszystko ładnie się ułożyło po kilku naciśnięciach hamulca, potem regulacja ręcznego i dalej w drogę;) pozdrawiam



przemardi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn mar 12, 2012 20:29
Lokalizacja: Miękinia (KRA)

[DIY] Wymiana szczęk hamulcowych (łożysk)

Post autor: przemardi » pn kwie 09, 2012 01:20

Po pierwsze to kupując łożyska dostaje się je razem z szalkami i uszczelniaczem które też się wymienia...
Regulując łożysko dokręcamy nakrętkę do czasu aż koło nie będzie miało luzu pionowego (jeśli złapiemy za górę i dół koła i będziemy nic ruszać) wtedy nim kręcimy i mocno uderzamy( najlepiej po oponie) żeby wszystko się ułożyło, powtarzamy to do czasu aż luzu nie będzie.
Co do cylinderków to jeśli nie "chodzą" to je wymieniamy. 20zl to chyba nie tak dużo jeśli chodzi o bezpieczeństwo...
Gdy wymieniamy tylko szczęki a bęben ma już wyczuwalny rant można wsiąść szlifierkę i zeszlifować go (tylko ten rant !) będzie nam lepiej zakładać jak i zdejmować go później. A jeśli bęben zostaje stary to warto przeczyścić powierzchnie która styka się z okładzinami szczęk grubym papierem ściernym.


Taki mały odkop :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości