[MK3] Montaż siłownika centralnego zamka w klapie bagażnika
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[MK3] Montaż siłownika centralnego zamka w klapie bagażnika
Znudzony otwieraniem bagażnika w mojej MK3 za pomocą kluczyka postanowiłem trochę zautomatyzować tą czynność. W tym celu zamontowałem siłownik typu slave 4kg (taki sam jak te do montażu w drzwi, z tym że jest to wg. zapewnień sprzedawcy lepsza wersja ze sprzęgłem i bezpiecznikami polimerowymi) a do jego sterowania wykorzystałem alarm ze sterowaniem 2gim kanałem. Naciśnięcie przycisku 2 kanału w pilocie alarmu powoduje, że siłownik odciągą cięgno (w czasie normalnego otwierania jest ono popychane poprzez przycisk zamka w tylnej klapie) i następuje odskok klapy. Teraz wystarczy ją tylko unieść do góry.
Montaż siłownika tylko pozornie wygląda na skomplikowany. Trzeba tylko odpowiednio dociąć i ukształtować szynę montażową, która jest dołączana do każdego siłownika, aby siłownik był w miarę możliwości równolegle do cięgna otwierającego. Do przykręcenia uformowanej szyny wraz z siłownikiem wykorzystujemy fabryczne miejsca tzn śrubę mocującą mechanizm silnika tylnej wycieraczki oraz otwór, w którym był uchwyt plastikowy wiązki elektrycznej idącej do zamka. Po zamontowaniu siłownika i szyny możemy dociąć i uformować "pręt", którym połączymy siłownik z cięgnem otwierającym. Po uformowaniu pręta spinamy go z cięgnem za pomocą metalowej kostki-złączki. Jeśli to zrobiliśmy to stronę mechaniczną mamy w 99% zakończoną.
Elektryka: konieczne jest doprowadzenie przewodu elektrycznego (1 żyła) z okolic centralki alarmowej do tylnej klapy. Aby sobie to ułatwić można wykorzystać wężyk, który przepychamy w 1 etapie przez profil zamknięty tylnej klapy, następnie w ten wężyk wkładamy i przepychamy nasz przewód elektryczny. W 2 etapie wężyk przepychamy w okolicach tylnego słupka od przelotki gumowej do okolic lewej lampy. Następnie przewód prowadzimy pod kanapą, w progu do wspomnianej już centralki alarmu. Tutaj należy wykonać odpowiednie połączenia z wykorzystaniem zwykłego przekaźnika. Do styku 86 i 30 przekaźnika podajemy zasilanie +12V (np. z przewodu zasilającego centralkę alarmową za bezpiecznikiem); do styku 87a (rozwarty) podłączamy przewód, który doprowadziliśmy z klapy bagażnika; do styku 85 podłączamy przewód sterujący (masa) 2 kanału z centralki alarmowej. Opis połączeń elektrycznych dotyczy wersji, gdy centralka steruje minusem "-", w innych przypadkach połączenia się zmienią.
Teraz pozostało jeszcze podłączyć siłownik. A wiec przewód niebieski siłownika łączymy do masy. W tym przypadku wykorzystałem blisko przebiegającą wiązkę do włącznika ośw bagażnika w zamku pokrywy bagażnika. Tam podłączamy się do przewodu brązowego. Przewód zielony siłownika łączymy z przewodem, który dołożylismy do klapy.
Teraz pozostaję tylko odpowiednio wyregulować siłownik i możemy cieszyć się ze zdalnie sterowanego otwierania pokrywy bagażnika.
Montaż siłownika tylko pozornie wygląda na skomplikowany. Trzeba tylko odpowiednio dociąć i ukształtować szynę montażową, która jest dołączana do każdego siłownika, aby siłownik był w miarę możliwości równolegle do cięgna otwierającego. Do przykręcenia uformowanej szyny wraz z siłownikiem wykorzystujemy fabryczne miejsca tzn śrubę mocującą mechanizm silnika tylnej wycieraczki oraz otwór, w którym był uchwyt plastikowy wiązki elektrycznej idącej do zamka. Po zamontowaniu siłownika i szyny możemy dociąć i uformować "pręt", którym połączymy siłownik z cięgnem otwierającym. Po uformowaniu pręta spinamy go z cięgnem za pomocą metalowej kostki-złączki. Jeśli to zrobiliśmy to stronę mechaniczną mamy w 99% zakończoną.
Elektryka: konieczne jest doprowadzenie przewodu elektrycznego (1 żyła) z okolic centralki alarmowej do tylnej klapy. Aby sobie to ułatwić można wykorzystać wężyk, który przepychamy w 1 etapie przez profil zamknięty tylnej klapy, następnie w ten wężyk wkładamy i przepychamy nasz przewód elektryczny. W 2 etapie wężyk przepychamy w okolicach tylnego słupka od przelotki gumowej do okolic lewej lampy. Następnie przewód prowadzimy pod kanapą, w progu do wspomnianej już centralki alarmu. Tutaj należy wykonać odpowiednie połączenia z wykorzystaniem zwykłego przekaźnika. Do styku 86 i 30 przekaźnika podajemy zasilanie +12V (np. z przewodu zasilającego centralkę alarmową za bezpiecznikiem); do styku 87a (rozwarty) podłączamy przewód, który doprowadziliśmy z klapy bagażnika; do styku 85 podłączamy przewód sterujący (masa) 2 kanału z centralki alarmowej. Opis połączeń elektrycznych dotyczy wersji, gdy centralka steruje minusem "-", w innych przypadkach połączenia się zmienią.
Teraz pozostało jeszcze podłączyć siłownik. A wiec przewód niebieski siłownika łączymy do masy. W tym przypadku wykorzystałem blisko przebiegającą wiązkę do włącznika ośw bagażnika w zamku pokrywy bagażnika. Tam podłączamy się do przewodu brązowego. Przewód zielony siłownika łączymy z przewodem, który dołożylismy do klapy.
Teraz pozostaję tylko odpowiednio wyregulować siłownik i możemy cieszyć się ze zdalnie sterowanego otwierania pokrywy bagażnika.
Ostatnio zmieniony czw sie 09, 2007 08:18 przez rtk, łącznie zmieniany 2 razy.
http://vw2.info/vwforum/klapa/dogu18 pisze:Witam:)
mam pytanie czy taki sam "patent" można zastosować w MK2??
Co ewentualnie zrobić z koniecznością otwierania/zamykania klapy kluczykiem żeby niemożna było jej otwożyć??
pozdrawiam Dogu
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
Jak mozna to podepne sie pod temat ze swoim patentem
Otóż zrobiłem podobnie tylko tak ze klapa nie odskakuje tylko siłownik popycha blaszke bez uzycia kluczyka aby otworzyc-zablokowac bagaznik. Potrzebny jest zwykły siłownik do centralnego kawałek blaszki aby wyciac podobny element jak plastik którym zakonczony jest zamek bagaznika ale ma byc troszke dłuzszy aby nawiercic otwór na pręt od centralnego zamka, bardzo prosta i szybka budowa a wygląda tak
Otóż zrobiłem podobnie tylko tak ze klapa nie odskakuje tylko siłownik popycha blaszke bez uzycia kluczyka aby otworzyc-zablokowac bagaznik. Potrzebny jest zwykły siłownik do centralnego kawałek blaszki aby wyciac podobny element jak plastik którym zakonczony jest zamek bagaznika ale ma byc troszke dłuzszy aby nawiercic otwór na pręt od centralnego zamka, bardzo prosta i szybka budowa a wygląda tak
Ostatnio zmieniony śr gru 05, 2007 18:04 przez mlody87, łącznie zmieniany 2 razy.
VW forever..
- dogu18
- Gadatliwa bestia
- Posty: 673
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
- Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
- Kontakt:
to był było całkiem fajne rozwiązanie tylko trzeba by było skombinować jakieś siłowniki elektryczne a z tym to chyuba bedzie albo problem albo drogo:/szpako2 pisze:a Mam pytanko myślał ktos nad automatycznie otwieranym bagażnikiem ?? tzn. naciskasz przycisk a bagażnik otwiera ci sie cały do góry
pozdro
- witus29
- Użytkownik
- Posty: 351
- Rejestracja: sob wrz 23, 2006 14:32
- Lokalizacja: małopolska/wadowice
- Kontakt:
Witam mam prośbę. Czy posiadasz zdjęcie lepszej jakości? Jak tak to byłbym wdzięczny.Jak mozna to podepne sie pod temat ze swoim patentem
Otóż zrobiłem podobnie tylko tak ze klapa nie odskakuje tylko siłownik popycha blaszke bez uzycia kluczyka aby otworzyc-zablokowac bagaznik. Potrzebny jest zwykły siłownik do centralnego kawałek blaszki aby wyciac podobny element jak plastik którym zakonczony jest zamek bagaznika ale ma byc troszke dłuzszy aby nawiercic otwór na pręt od centralnego zamka, bardzo prosta i szybka budowa a wygląda tak
Pozdro i Wesołych Świąt.
Głupców się nie żałuje ,bo nikt ich nie sieje tylko sami rosną.
- mlody87
- Gadatliwa bestia
- Posty: 756
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:42
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: MK3 USA Turbo i MK4 GTD
- Silnik: auq+
- Kontakt:
witus29, Dzis mam dzien dobroci i napisałem cały FAQ z fotkami:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141823
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141823
VW forever..
- damiann1990
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: pn paź 19, 2009 20:45
- Lokalizacja: recz
[MK3] Montaż siłownika centralnego zamka w klapie bagażnika
no wlanie ja tez dolaczam do mk2 jak to zrobic?
czekam na odpowiedz
czekam na odpowiedz
Model Golf 2 CL
Silnik 1.6
zagazowowany :P)
Czerwony 5 drzwiowy bez tuningu zewnetrznego ani wewnetrznego
Nie kreci mnie to :P)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f48c2397d0131ee.html
Silnik 1.6
zagazowowany :P)
Czerwony 5 drzwiowy bez tuningu zewnetrznego ani wewnetrznego
Nie kreci mnie to :P)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f48c2397d0131ee.html
[MK3] Montaż siłownika centralnego zamka w klapie bagażnika
damiann1990 mogą nie odpisać bo to posty z przed 3-4 lat ...
Tylko ja i moja przestrzeń ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości