[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

WujekBert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr cze 19, 2013 11:28

Re: [MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: WujekBert » śr cze 19, 2013 12:23

Witam! Przepraszam za kolejny odkop tematu ale piszę już z desperacji. Nigdzie nie potrafię zmaleźć opisu kabelków z mojego silniczka. Pochodzi on z Audi V8 i są tam dwie kostki oraz oczko do masy. Jedna kostka jest 2 pinowa, a druga cztero. Rozebrałem przekaźnik 330 z silniczka i w środku znalazłem 2 malutkie przekaźniki, układy scalone ogólnie sporo zaawansowanej elektroniki, co nie napawa mnie optymizmem. Pytanie jak to podłączyć? Myślałem o odłączeniu przekaźnika ale w takim razie jak będą działać krańcówki? Nie chcę przeciągnąć szybra i zniszczyć prowadnic w razie dłuższego przzytrzymania przycisku. Dodam też że przycisk mam z paska B3. Pomóżcie mi to wszystko ożenić bo nawet elektrycy u mnie w robocie nie dali temu rady...

Obrazek



S.
Super eS.
Super eS.
Posty: 816
Rejestracja: wt gru 02, 2008 20:55
Lokalizacja: Santorini

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: S. » pt cze 21, 2013 17:19

Ja u siebie wywaliłem wszystko i mam tylko dwa kable od silnika. Zero przekaźników, krańcówek. Przycisk też miałem z Passka i wsio żyło.



WujekBert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr cze 19, 2013 11:28

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: WujekBert » sob cze 22, 2013 16:44

Usunąłem ten przekaźnik, wstawiłem dwa dwustykowe. Jedna krańcówka działa na silniczku a funkcję drugiej pełni mikrostyk na tyle szyberdachu. Skomplikowane ale działa prześwietnie :okej:



Awatar użytkownika
remekremek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 30, 2008 20:10
Lokalizacja: Radzymin

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: remekremek » śr sie 07, 2013 14:56

do posiadaczy silniczków z paska b3 jak ustawić żeby otwierał sie całkowicie



Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: mlodociany » czw lis 14, 2013 23:28

Witam
Nabyłem uchylny szyber z audi 80 b2 z zamiarem montażu do A2 ale okazało się ze jedna "prowadnica" jest uszkodzona i teraz nie wiem gdzie takiej szukać, może w passacie b3 taka wychodziła??
Orientuje się ktoś może albo ma uszkodzony szyber na części??

Numer części: GDO 443 877 153

Foto:
Obrazek


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: Pitterekk » czw lip 03, 2014 10:33

Hmm.. jestem po montażu szyberdachu z passata b2 uchylnego. nie było łatwo. to ustawić. ale jakoś się udało. Problem jest z silniczkami. z audii 100 pasuje. tyle ze ilość obrotów się nie zgadzała. u mnie do uchyłu trzeba 2 obroty - silnik robił trzy. wyciąłem zębatke tą żółtą że robi teraz tylko dwa. jest ok. moje pytanie brzmi jak to zrobić żeby gdy szyber jest na max odsunięty lub odchylony nie dało rady już włączyć silnika ( i pozrywać przy tym linek !! )

z silnika wystają dwa niebieskie kabelki które się rozwierają gdy silnik jest w końcowych położeniach. ale brak mi pomysłu jak to wykorzystać. (tzn da się, ale później nie da się w ogóle nic już zrobić jak puści się przez nie zasilanie do przycisku).


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

Re: [MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: mlodociany » czw lip 10, 2014 09:24

mlodociany pisze:Witam
Nabyłem uchylny szyber z audi 80 b2 z zamiarem montażu do A2 ale okazało się ze jedna "prowadnica" jest uszkodzona i teraz nie wiem gdzie takiej szukać, może w passacie b3 taka wychodziła??
Orientuje się ktoś może albo ma uszkodzony szyber na części??

Numer części: GDO 443 877 153

Foto:
Obrazek
Rozwiązaniem okazało się dobranie prowadnic z szyberdachu od Audi 80 B4 Sedan, lekka rzeźba i działa.
Pitterekk pisze:Hmm.. jestem po montażu szyberdachu z passata b2 uchylnego. nie było łatwo. to ustawić. ale jakoś się udało. Problem jest z silniczkami. z audii 100 pasuje. tyle ze ilość obrotów się nie zgadzała. u mnie do uchyłu trzeba 2 obroty - silnik robił trzy. wyciąłem zębatke tą żółtą że robi teraz tylko dwa. jest ok. moje pytanie brzmi jak to zrobić żeby gdy szyber jest na max odsunięty lub odchylony nie dało rady już włączyć silnika ( i pozrywać przy tym linek !! )

z silnika wystają dwa niebieskie kabelki które się rozwierają gdy silnik jest w końcowych położeniach. ale brak mi pomysłu jak to wykorzystać. (tzn da się, ale później nie da się w ogóle nic już zrobić jak puści się przez nie zasilanie do przycisku).
masz puszczone przez ori przekaźnik i krańcówki?? poka foto może jak to u Ciebie wygląda..


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: Pitterekk » śr lip 16, 2014 00:07

właśnie używanie silnika bez zabezpieczenia przed przekręceniem szybra poprzez otwieranie go siłowe mimo ze jest otwarty skończy się złamaną prowadnicą lub zerwaną linką. albo w najlepszym wypadku wyrobieniem zębatki/linek. ogólnie na chwile obecną mam puszczone tak jak elektryczne szyby silnik ma dwie krańcówki. To żółte kółko z wypustkami sobie zbodyfikowałem - bo były 3 obroty teraz są dwa. i za to jest odpowiedzialna jedna krańcówka. Silnik się odłącza wtedy co trzeba jak jest uchylony/zamknięty/odsunięty. Ale jak puszczę przycisk i omyłkowo zamiast kliknąć przyciskiem w stronę zamykania kliknie się w drugą stronę to może być buba. nie martwię się że ja to zrobię ale np. pasażer a nie będę dawał dziewczynie po łapach :) jak są podłączone silniki od szyb przednie do przycisku każdy wie. Pytanie jak zrobić to żeby nie dało się już go otworzyć w końcowych położeniach. - jest druga krańcówka - z niej wychodzą niebieskie przewody. które są zawsze zwarte poza sytuacja szyber uchylony i szyber odsunięty. jeżeli puszczę zasilanie do przycisku przez tą krańcówkę. to owszem. nie da się wtedy właśnie zerwać linek... ale problem jest tego typu że nie można też wtedy zamknąć szybra. stąd zastanawiam się jak wykorzystać tą krańcówkę z przyciskiem z polo 6n (taki jak od szyb w mk2)

Może się czepiam ale chce zrobić to tak jak powinno być. elektryczne szyby nie mają krańcówek. co też jest nie zbyt dobre.. ale cierpią tylko uszczelki bo szyby są na maxa dociśnięte do uszczelek i tyle. tutaj nie ma z tym problemu.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

valer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 15, 2014 16:40

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: valer » sob lis 15, 2014 17:03

a gdzie zdjęcia?! :( połowa nie jest wyświetlany!



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: zielu » sob lis 15, 2014 19:02

wrzuciłem foty ponownie


Obrazek

Awatar użytkownika
Piotrek1682
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw kwie 17, 2014 21:12
Lokalizacja: TSA

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: Piotrek1682 » pt kwie 17, 2015 08:35

Sorry za odkop, ale ten typ silniczków z Audi 80 b4 podchodzi do MkII?

Obrazek


(o)=====(WV)=====(o)
VW Golf Mk2 GL 1.8RP

Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: mlodociany » pt kwie 17, 2015 10:19

Piotrek1682, wystarczylo zerknąć na kilka stron żeby poznać odpowiedź... tak pasuje...


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

vito vandit
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr mar 30, 2016 20:58

czy do scirocco mk2 pasować będzie szyberdach od golfa mk2 ?

Post autor: vito vandit » śr mar 30, 2016 21:38

Cześć vw maniacy : mam pytanko czy szyberdach od golfa mk2 będzie pasował do scirocco mk2 ? czekam na waszą pomoc .
ewentualnie co mogę zamontować od innego modelu bo z orginałem jest problem dostać ?



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

[MK2] el. szyberdach w golfie(jetta) mkII

Post autor: spirit77 » sob kwie 02, 2016 23:03

W szybrze G II nie masz uchyłu, jedynie możesz go schować. Polecam forum scirocco, tam znajdziesz sporo informacji.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości