[MK3] Wymiana oswietlenia licznika i nawiewow foto poradnik
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
[MK3] Wymiana oswietlenia licznika i nawiewow foto poradnik
Witam
Dzis przedstawiam kolejny poradnik. Mam nadzieje ze komus pomoze.
Na poczatek zmiana oswiwtlenia konsoli nawiewow:
Na poczatku nalezy wyjac popielniczke i podwazajac zdjac oslonke (obie rzeczy zaznaczone strzalkami)
Nastepnie odkrecamy 4 srubki mocujace zestaw pokretel nawiewow
Kolejnym krokiem jest odkrecenie 2 srub trzymajacych cala oslone konsoli srodkowej. po ich odkreceniu sciagamy konsole
Nastepnie odchylamy zestaw pokretel i delikatnie wyciagamy go troche na zewnatrz uwazajac zeby nie pospadaly nam ciegna ani zadne zaciski
Gdy to zrobimy wyciagamy wtyczke zaislania sciskajac w miejscach zaznaczonych czerwonymi strzalkami i nastepnie zdejmujemy biala oslone (zielona strzalka)
W ten sposob uzyskujemy dostep do zaroiweczki (zielona strzalka) oraz zielonej oslonki (nia majej u mnie na foto ale jest osadzona w miejscu wskazanym czerwonymi strzalkami)
i to by bylo na tyle podswietlenia konsoli nawiewow. Monataz w kolejnosci odwrotnej
Dzis przedstawiam kolejny poradnik. Mam nadzieje ze komus pomoze.
Na poczatek zmiana oswiwtlenia konsoli nawiewow:
Na poczatku nalezy wyjac popielniczke i podwazajac zdjac oslonke (obie rzeczy zaznaczone strzalkami)
Nastepnie odkrecamy 4 srubki mocujace zestaw pokretel nawiewow
Kolejnym krokiem jest odkrecenie 2 srub trzymajacych cala oslone konsoli srodkowej. po ich odkreceniu sciagamy konsole
Nastepnie odchylamy zestaw pokretel i delikatnie wyciagamy go troche na zewnatrz uwazajac zeby nie pospadaly nam ciegna ani zadne zaciski
Gdy to zrobimy wyciagamy wtyczke zaislania sciskajac w miejscach zaznaczonych czerwonymi strzalkami i nastepnie zdejmujemy biala oslone (zielona strzalka)
W ten sposob uzyskujemy dostep do zaroiweczki (zielona strzalka) oraz zielonej oslonki (nia majej u mnie na foto ale jest osadzona w miejscu wskazanym czerwonymi strzalkami)
i to by bylo na tyle podswietlenia konsoli nawiewow. Monataz w kolejnosci odwrotnej
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Teraz zajmiemy sie demontarzem licznika i jego oswietleniem glownym.
na poczatek nalezy zdemontowac zasleki ukrywajace sruby plastykowej oslony jedna jest z prawej strony pod zasleka (foto)
druga zas ukryta jest pod przelacznikiem swiatel ktory po usunieciu zaslepki po jego lewej stroni i wcisniecu zabezpieczenia pokazanego czerwona strzalka demontujemy
Nastepnie mozemy odpiac przelacznik swiatel ,aby nam nie utrudnial dostepu, poprzez odpieczie tyczki sciskajac ja w miejscu pokazanym strzalkami czerwonymu a nastepnie odkrecamy srube (biala strzalka) trzymajaca platyk oslaniajacy licznik
kolejnym krokiem jest zdjecie zamego plastyku ja to robie poprzez dosiscniecie go w pokazanym miejscu, wtedy ladnie odskakuje i mozna go wyjac
dalej odkrecamy srubki mocujace sam licznik uwazajac przy tym zeby nam nie spadly na dol
nastepnie odchylamy licznik aby go wyjac mozna odpiacz biala wtyczke zaznaczona strzalka na zdjeciu. Pamietajcie ze po odpieciu wtyczki resetuje sie stan licznika czasowego przebiegu.
do wymiany oswietlenie nie trzeba wypinac i wyjmowac licznika. Wystarczy go tylko odchylic i naszym oczom ukaze sie biala listwa z osadzonymi w niej zarokami oswietlenia (czerwone strzalki)
Jesli ktos chce zmienic kolor podswietlenia za pomoca zmiany koloru folii to musi podwarzyc ten bialy plastyk
a nastepnie odchylic go uwazajac na metalowe sciezcki (zeby nie urwac)[ czerona strzalka ] i moze juz zdjac folie zielona z uchwytow ( biale strzalki)
Montaz w kolejnosci odwrotnej nie powinien sprawic trudnosci. Zycze powodzenia
na poczatek nalezy zdemontowac zasleki ukrywajace sruby plastykowej oslony jedna jest z prawej strony pod zasleka (foto)
druga zas ukryta jest pod przelacznikiem swiatel ktory po usunieciu zaslepki po jego lewej stroni i wcisniecu zabezpieczenia pokazanego czerwona strzalka demontujemy
Nastepnie mozemy odpiac przelacznik swiatel ,aby nam nie utrudnial dostepu, poprzez odpieczie tyczki sciskajac ja w miejscu pokazanym strzalkami czerwonymu a nastepnie odkrecamy srube (biala strzalka) trzymajaca platyk oslaniajacy licznik
kolejnym krokiem jest zdjecie zamego plastyku ja to robie poprzez dosiscniecie go w pokazanym miejscu, wtedy ladnie odskakuje i mozna go wyjac
dalej odkrecamy srubki mocujace sam licznik uwazajac przy tym zeby nam nie spadly na dol
nastepnie odchylamy licznik aby go wyjac mozna odpiacz biala wtyczke zaznaczona strzalka na zdjeciu. Pamietajcie ze po odpieciu wtyczki resetuje sie stan licznika czasowego przebiegu.
do wymiany oswietlenie nie trzeba wypinac i wyjmowac licznika. Wystarczy go tylko odchylic i naszym oczom ukaze sie biala listwa z osadzonymi w niej zarokami oswietlenia (czerwone strzalki)
Jesli ktos chce zmienic kolor podswietlenia za pomoca zmiany koloru folii to musi podwarzyc ten bialy plastyk
a nastepnie odchylic go uwazajac na metalowe sciezcki (zeby nie urwac)[ czerona strzalka ] i moze juz zdjac folie zielona z uchwytow ( biale strzalki)
Montaz w kolejnosci odwrotnej nie powinien sprawic trudnosci. Zycze powodzenia
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
podświetlanie zegary kontrolki
Witam,
Pomimo iż temat nie jest najnowszy postanowiłem pokazać przy okazji wymieniania u siebie (MK3 1.9 TDI 90KM 1Z 1995) , jakie żarówki podświetlają zegary oraz poszczególne kontrolki (foto poniżej)
*do podświetlania zegarów: 12V 2W (2szt., zielone trzonki)
*do podświetlania każdej z kontrolek: 12V 1,1W, pomarańczowe trzonki
1 gr dla skali
Pozdrawiam
debelleme
Pomimo iż temat nie jest najnowszy postanowiłem pokazać przy okazji wymieniania u siebie (MK3 1.9 TDI 90KM 1Z 1995) , jakie żarówki podświetlają zegary oraz poszczególne kontrolki (foto poniżej)
*do podświetlania zegarów: 12V 2W (2szt., zielone trzonki)
*do podświetlania każdej z kontrolek: 12V 1,1W, pomarańczowe trzonki
1 gr dla skali
Pozdrawiam
debelleme
czy jeśli zaloże niebieskie diody i zdejmę folie (ta zieloną) bedzie to ładnie świeciło??
Moja Lalka
viewtopic.php?f=91&t=457579&p=5511261#p5511261
V.A.G. PUŁTUSK I WYSZKÓW
viewtopic.php?f=45&t=364001&start=1246
viewtopic.php?f=91&t=457579&p=5511261#p5511261
V.A.G. PUŁTUSK I WYSZKÓW
viewtopic.php?f=45&t=364001&start=1246
- adriano999
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 23:26
- Lokalizacja: Kraków
Mam jeden problem i jedno pytanie:
Problem ( dot podświetlenia nawiewu )
po zdjęciu osłonki i odkręceniu śrubek osłony centralnej konsoli próbuje ją wyjąć ale nie da rady blokuje mi coś po prawej stronie. Wsadziłem paluchy w tą szparkę u dołu ( bez skojarzeń ) i poczułem dwa kable jeden od zapalniczki a drugi od wtyczki. Czy to możliwe iż to mi trzyma całość ? Czy po prostu troszkę mocniej potraktować całość tak aby wyszło. Pytanie pada ponieważ nie chce sobie kabli powyrywać.
A pytanie dotyczy wymiany oświetlenia na drugim zdjęciu masz ściągniętą zaślepkę po lewej stronie. Ja u siebie mam tam kontrolkę od poduszek powietrznych. Czy to w czymś przeszkadza ? Czy bez problemu mogę to targać ?
Z góry dzięki za odpowiedź
Problem ( dot podświetlenia nawiewu )
po zdjęciu osłonki i odkręceniu śrubek osłony centralnej konsoli próbuje ją wyjąć ale nie da rady blokuje mi coś po prawej stronie. Wsadziłem paluchy w tą szparkę u dołu ( bez skojarzeń ) i poczułem dwa kable jeden od zapalniczki a drugi od wtyczki. Czy to możliwe iż to mi trzyma całość ? Czy po prostu troszkę mocniej potraktować całość tak aby wyszło. Pytanie pada ponieważ nie chce sobie kabli powyrywać.
A pytanie dotyczy wymiany oświetlenia na drugim zdjęciu masz ściągniętą zaślepkę po lewej stronie. Ja u siebie mam tam kontrolkę od poduszek powietrznych. Czy to w czymś przeszkadza ? Czy bez problemu mogę to targać ?
Z góry dzięki za odpowiedź
- adriano999
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 23:26
- Lokalizacja: Kraków
Sorka nie sprecyzowałem zdania, odkręciłem wszystkie śrubki również te za popielniczką. Ale tak jak pisałem wydaje mi się iż trzymają mi kable od zapalniczki. Jak masz u siebie ? Po odkręceniu śrubek od razu Ci ta osłona schodzi ? Bez większych problemów ? Bo mi tak jak pisałem trzyma coś po prawej stronie ( wydaje mi się iż są to kable )rydzu pisze:Wystarczy wyciągnąć popielniczkę i odkręcić pozostałe 2 wkręty.adriano999 pisze:Czy po prostu troszkę mocniej potraktować całość tak aby wyszło
Nad wtyczkami przycisków w konsoli środkowej jest plastikowa osłona montowana do panelu na zatrzasku.
Zasłania ona przewody od góry. Wyciągnij ramkę od góry i po prawej stronie zobaczysz że to ona blokuje się od tyłu o deskę.
Możliwości masz dwie
- pociągnąć mocniej i wyskoczy z zatrzasków
- delikatnie wymanewrować panelem z lewo i do góry żeby przejść plastikiem obok.
Zasłania ona przewody od góry. Wyciągnij ramkę od góry i po prawej stronie zobaczysz że to ona blokuje się od tyłu o deskę.
Możliwości masz dwie
- pociągnąć mocniej i wyskoczy z zatrzasków
- delikatnie wymanewrować panelem z lewo i do góry żeby przejść plastikiem obok.
- przemek130
- Ma gadane
- Posty: 185
- Rejestracja: pt sie 29, 2008 13:05
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
gradobr, to jest normalne zjawisko, żeby świeciła się reszta najprościej będzie kupić takie coś: http://allegro.pl/item753374406_golf_ii ... wiewu.html
- bialko1991
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2995
- Rejestracja: wt lip 11, 2006 13:38
- Lokalizacja: Ciechanowiec Warszawa
- Kontakt:
Witajcie, wiem że pewie było nie raz, ale jakoś nie widzę.. jaka folia sprawuje się najlepiej ? chciałbym podświetlić licznik na czerwono w mk3 rok 93 , chętnie tez zmieniłbym podświetlenie wyślietlaczy - przebiegu i mfa, wystarczy folia i ewentualnie negatyw, czy jakieś dodatkowe diody.. i przy okazji.. bardzo słabo podświetla mi licznik.. to wina potencjometru we włączniku świateł ? jest taki myk, że maxymalne podświetlenie ( i tak ciemne ) występuje gdzieś na środku skali regulatora , a potem znów się ściemnia..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości