Wymiana chłodnicy w mk3

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
-Gruby-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 568
Rejestracja: pt sie 25, 2006 15:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wymiana chłodnicy w mk3

Post autor: -Gruby- » pt cze 08, 2007 22:58

Wymiana chłodnicy nie jest trudną sprawa. Przede wszystkim trzeba się uzbroić w cierpliwosc, zestaw narzędzi:
-grzechotka 1/4
-klucze nasadowe: 7, 8, 9, 10, 13
-srubokręt

Przede wszystkim trzeba zdjąc atrapę, odkręcic lampy (aby odkręcic zderzak)
Obrazek
Odkręcamy srubki:
Obrazek
Następnie odkręcamy sruby po bokach:
Obrazek
następnie odkręcamy sruby od dołu zderzaka i z przodu, aby zdjąc plastikowy zderzak:
Obrazek Obrazek
Mozemy zdjąć plastikowa nakladkę zderzaka, nastepnie odkręcamy kluczem 13 po dwie sruby od belki zderzaka, aby opadła ona trochę.
Obrazek
ObrazekObrazek
Następnie mozemy się wziąć za chłodnice. Nalezy odkręcic korek od zbiorniczka wyrównawczego, nastepnie odpiąc przewód chłodnicy i poczekać az wypłynie płyn. Odkrecamy drugi przewód, odkręcamy czujnik. Gdy wszystkie przewody od chłodnicy są odkręcone mozemy sie zabrać za odkręcanie chłodnicy od obudowy wentylatora. Odkręca się ja bardzo prosto, ponieważ jest zamontowana na 4 srubach:
Obrazek Obrazek
Obrazek

Gdy odkręcimy to przechylamy chłodnice w strone wzmocnienia i ostroznie wyjmujemy. Kolejnosc montażu jest odwrotna do demnotazu, z tym, ze nalezy uwazac, przy wkladniu chłodnicy. Bo mozna ją bardzo latwo uszkodzić. Uzupełnianie ukladu chłodzenia jest również bardzo prosty. Przykręcamy wszystkie przewody, wkrecamy czujnik i wlewamy płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy. Gdy już "nie bedzie chciał wejsc" nalezy właczyc silnik i poczekać az się włączy wentylator. Ewentualnie dolać płynu.


Jeśli coś się nie zgadza, lub cos robilem źle, to prosze poprawcie - pierwszy raz wymieniałem chłodnice. A tymczasem, mam nadzieje, ze się przyda :okej:


[i][size=100]Sit down
Shut up
Hold on
16v[/i][/size]

Awatar użytkownika
Młoda
KS KathStyle
KS KathStyle
Posty: 13150
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 19:35
Lokalizacja: PO
Auto: Czarna Wdowa <3

Post autor: Młoda » ndz cze 10, 2007 17:51

-Gruby-, z wymiana chłodnicy przy okazji wiąże sie wiatrak ... wiesz może gdzie znajduja sie bezpieczniki ? kurczaczki bo ich znalesc nie mogę ... a to przy okazji mozna dołaczyc do wymiany chłodnicy ;)


:satan: Squad Nocne Mary Enigmatycznie... "(...) Jeśli niebo - to siódme, jeśli piekło -to samo dno. Żadnych półśrodków(...)"

Awatar użytkownika
-Gruby-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 568
Rejestracja: pt sie 25, 2006 15:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: -Gruby- » ndz cze 10, 2007 19:34

A co się stało, ze chcesz znaleźć bezpieczniki? Czyżby nie właczał się wentylator? :)


[i][size=100]Sit down
Shut up
Hold on
16v[/i][/size]

Awatar użytkownika
Młoda
KS KathStyle
KS KathStyle
Posty: 13150
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 19:35
Lokalizacja: PO
Auto: Czarna Wdowa <3

Post autor: Młoda » ndz cze 10, 2007 19:50

-Gruby- pisze:Czyżby nie właczał się wentylator? :)
Tak własnie :bigok:


:satan: Squad Nocne Mary Enigmatycznie... "(...) Jeśli niebo - to siódme, jeśli piekło -to samo dno. Żadnych półśrodków(...)"

Awatar użytkownika
-Gruby-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 568
Rejestracja: pt sie 25, 2006 15:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: -Gruby- » ndz cze 10, 2007 20:21

Najpierw odepnij wtyczkę od czujnika w chłodnicy, (na ostatnim zdjęciu jest mniej wiecej w połowie, dochodza do niego kabelki :) ) weź przewód, włacz zapłon (róznie to bywa, choć w golfach nie trzeba właczac zapłonu, aby wentylator chodził) jaki kolwiek przewodzik, i włóz jedną końcówkę w pierwszy pin wtyczki, nastepnie 2 końcówkę włóz do 3 pinu, lub drugiego pinu wtyczki, aby zewrzeć układ i spowodować włączenie wentylatora. Jeśli wentylator po próbach zwarcia, nie chce się załączyc, to jest do wymiany, lub do sprawdzenia prądu, czy dochodzi :) (moze być tak, ze jest zerwana masa).
Natomiast jeśli się włącza, to nalezy wymienic czujnik temperatury chłodnicy, sterujący włączeniem/wylaczeniem wiatraczka :). Koszt - do 50 zł :)


[i][size=100]Sit down
Shut up
Hold on
16v[/i][/size]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr cze 20, 2007 14:13

Tu też jest dobra porada jak dostać się do chłodnicy http://www.porada.bighost.pl/



whitevariant
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 03, 2007 23:54
Lokalizacja: Iłża
Kontakt:

Post autor: whitevariant » pn lis 19, 2007 23:37

hello czytałem tę poradę i tę drugą z białym golferem i muszę stwierdzić że obydwie są dość mało poradne bo jak to na porade przystało powinny ułatwiać sprawę a ani jedna ani druga tego nie robi z moich doświadczeń z wyjmowaniem chłodnicy (chłodnica z jednym wentylatorem !!! duwentylatorowa jak na fotoporadzie z białym golfem może faktycznie wymagać ściągnięcia zderzaka ze względu na to że jest szersza) w mk III a było ich kilka (3 x klejenie 1 x wymiana na nówkę 1 x wyjmowanie by dostac się do wentylatora = 5x) wiem że wystarczy zdjąć atrapkę tzw. gryyl następnie odkręćić wspornik zamka (ten kawałek blachy centralnie na uniemożliwiający wyjęcie chłodnicy) następnie odpinam przewody od i do pływu cieczy i odkręcam śrubki łącząse samą chłodnicę z przegrodą a w międzyczasie odpinam czujnik temperatury i przy odrobinie zdolności manualnych chłodnica bez najmniejszego uszczerbku na jej delikatnych blaszkach wychodzi BEZ KONIECZNOśCI ZDEJMOWANIA ZDERZAKA REFLEKTORóW WZMOCNIENIA POD ZDERZAKIEM I BóG WIE CZEGO JESZCZE sorki że nie mam fotek



stary123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 10, 2005 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: stary123 » pt gru 28, 2007 12:40

Witam!

Może ktoś dopisze jeszcze z jakimi problemami się spotkam wymieniając chłodnicę w gablocie z klimą?? Dużo więcej zabawy i czy zabrać się do tego tak jak opisano to w obu poradach??


******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości