Wymiana chłodnicy w mk3
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Wymiana chłodnicy w mk3
Wymiana chłodnicy nie jest trudną sprawa. Przede wszystkim trzeba się uzbroić w cierpliwosc, zestaw narzędzi:
-grzechotka 1/4
-klucze nasadowe: 7, 8, 9, 10, 13
-srubokręt
Przede wszystkim trzeba zdjąc atrapę, odkręcic lampy (aby odkręcic zderzak)
Odkręcamy srubki:
Następnie odkręcamy sruby po bokach:
następnie odkręcamy sruby od dołu zderzaka i z przodu, aby zdjąc plastikowy zderzak:
Mozemy zdjąć plastikowa nakladkę zderzaka, nastepnie odkręcamy kluczem 13 po dwie sruby od belki zderzaka, aby opadła ona trochę.
Następnie mozemy się wziąć za chłodnice. Nalezy odkręcic korek od zbiorniczka wyrównawczego, nastepnie odpiąc przewód chłodnicy i poczekać az wypłynie płyn. Odkrecamy drugi przewód, odkręcamy czujnik. Gdy wszystkie przewody od chłodnicy są odkręcone mozemy sie zabrać za odkręcanie chłodnicy od obudowy wentylatora. Odkręca się ja bardzo prosto, ponieważ jest zamontowana na 4 srubach:
Gdy odkręcimy to przechylamy chłodnice w strone wzmocnienia i ostroznie wyjmujemy. Kolejnosc montażu jest odwrotna do demnotazu, z tym, ze nalezy uwazac, przy wkladniu chłodnicy. Bo mozna ją bardzo latwo uszkodzić. Uzupełnianie ukladu chłodzenia jest również bardzo prosty. Przykręcamy wszystkie przewody, wkrecamy czujnik i wlewamy płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy. Gdy już "nie bedzie chciał wejsc" nalezy właczyc silnik i poczekać az się włączy wentylator. Ewentualnie dolać płynu.
Jeśli coś się nie zgadza, lub cos robilem źle, to prosze poprawcie - pierwszy raz wymieniałem chłodnice. A tymczasem, mam nadzieje, ze się przyda
-grzechotka 1/4
-klucze nasadowe: 7, 8, 9, 10, 13
-srubokręt
Przede wszystkim trzeba zdjąc atrapę, odkręcic lampy (aby odkręcic zderzak)
Odkręcamy srubki:
Następnie odkręcamy sruby po bokach:
następnie odkręcamy sruby od dołu zderzaka i z przodu, aby zdjąc plastikowy zderzak:
Mozemy zdjąć plastikowa nakladkę zderzaka, nastepnie odkręcamy kluczem 13 po dwie sruby od belki zderzaka, aby opadła ona trochę.
Następnie mozemy się wziąć za chłodnice. Nalezy odkręcic korek od zbiorniczka wyrównawczego, nastepnie odpiąc przewód chłodnicy i poczekać az wypłynie płyn. Odkrecamy drugi przewód, odkręcamy czujnik. Gdy wszystkie przewody od chłodnicy są odkręcone mozemy sie zabrać za odkręcanie chłodnicy od obudowy wentylatora. Odkręca się ja bardzo prosto, ponieważ jest zamontowana na 4 srubach:
Gdy odkręcimy to przechylamy chłodnice w strone wzmocnienia i ostroznie wyjmujemy. Kolejnosc montażu jest odwrotna do demnotazu, z tym, ze nalezy uwazac, przy wkladniu chłodnicy. Bo mozna ją bardzo latwo uszkodzić. Uzupełnianie ukladu chłodzenia jest również bardzo prosty. Przykręcamy wszystkie przewody, wkrecamy czujnik i wlewamy płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy. Gdy już "nie bedzie chciał wejsc" nalezy właczyc silnik i poczekać az się włączy wentylator. Ewentualnie dolać płynu.
Jeśli coś się nie zgadza, lub cos robilem źle, to prosze poprawcie - pierwszy raz wymieniałem chłodnice. A tymczasem, mam nadzieje, ze się przyda
[i][size=100]Sit down
Shut up
Hold on
16v[/i][/size]
Shut up
Hold on
16v[/i][/size]
- Młoda
- KS KathStyle
- Posty: 13150
- Rejestracja: pn kwie 10, 2006 19:35
- Lokalizacja: PO
- Auto: Czarna Wdowa <3
-Gruby-, z wymiana chłodnicy przy okazji wiąże sie wiatrak ... wiesz może gdzie znajduja sie bezpieczniki ? kurczaczki bo ich znalesc nie mogę ... a to przy okazji mozna dołaczyc do wymiany chłodnicy
Squad Nocne Mary Enigmatycznie... "(...) Jeśli niebo - to siódme, jeśli piekło -to samo dno. Żadnych półśrodków(...)"
Najpierw odepnij wtyczkę od czujnika w chłodnicy, (na ostatnim zdjęciu jest mniej wiecej w połowie, dochodza do niego kabelki ) weź przewód, włacz zapłon (róznie to bywa, choć w golfach nie trzeba właczac zapłonu, aby wentylator chodził) jaki kolwiek przewodzik, i włóz jedną końcówkę w pierwszy pin wtyczki, nastepnie 2 końcówkę włóz do 3 pinu, lub drugiego pinu wtyczki, aby zewrzeć układ i spowodować włączenie wentylatora. Jeśli wentylator po próbach zwarcia, nie chce się załączyc, to jest do wymiany, lub do sprawdzenia prądu, czy dochodzi (moze być tak, ze jest zerwana masa).
Natomiast jeśli się włącza, to nalezy wymienic czujnik temperatury chłodnicy, sterujący włączeniem/wylaczeniem wiatraczka . Koszt - do 50 zł
Natomiast jeśli się włącza, to nalezy wymienic czujnik temperatury chłodnicy, sterujący włączeniem/wylaczeniem wiatraczka . Koszt - do 50 zł
[i][size=100]Sit down
Shut up
Hold on
16v[/i][/size]
Shut up
Hold on
16v[/i][/size]
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr paź 03, 2007 23:54
- Lokalizacja: Iłża
- Kontakt:
hello czytałem tę poradę i tę drugą z białym golferem i muszę stwierdzić że obydwie są dość mało poradne bo jak to na porade przystało powinny ułatwiać sprawę a ani jedna ani druga tego nie robi z moich doświadczeń z wyjmowaniem chłodnicy (chłodnica z jednym wentylatorem !!! duwentylatorowa jak na fotoporadzie z białym golfem może faktycznie wymagać ściągnięcia zderzaka ze względu na to że jest szersza) w mk III a było ich kilka (3 x klejenie 1 x wymiana na nówkę 1 x wyjmowanie by dostac się do wentylatora = 5x) wiem że wystarczy zdjąć atrapkę tzw. gryyl następnie odkręćić wspornik zamka (ten kawałek blachy centralnie na uniemożliwiający wyjęcie chłodnicy) następnie odpinam przewody od i do pływu cieczy i odkręcam śrubki łącząse samą chłodnicę z przegrodą a w międzyczasie odpinam czujnik temperatury i przy odrobinie zdolności manualnych chłodnica bez najmniejszego uszczerbku na jej delikatnych blaszkach wychodzi BEZ KONIECZNOśCI ZDEJMOWANIA ZDERZAKA REFLEKTORóW WZMOCNIENIA POD ZDERZAKIEM I BóG WIE CZEGO JESZCZE sorki że nie mam fotek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości