FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

sibikkk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 16, 2012 23:19

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: sibikkk » pt lis 16, 2012 23:56

Witam.

Mógłby mi ktoś przedstawić procedurę ustawienia obrotów z wyciągnietym przyśpieszaczem, jak posiadam kilmatyzacje automatyczną . Dodam iż posiadam eko pompe, linka na swoim miejscu, brak śrubki od precyzyjnego ustawienia obrotów. Brak zwiększonych obrotów na wyciągniętym przyśpieszaczu.

Byłbym bardzo wdzięczny bo nigdzie nie moge znaleźć informacji jak wygląda to z klimatyzacją automatyczną, bo wiem że sie różni, tylko nie wiem w czym. :goof:

Z góry dzieki za pomoc



stasiu1971
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt lut 08, 2013 21:28

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: stasiu1971 » pt lut 08, 2013 22:35

Witam panowie mój samochód to VW T3 Westfalia silnik 1,9 td od passata (podobno) ale do rzeczy mam taki problem : miałem wyciek z pompy i to dosyć spory z odpowietrzenia puszki LDA auto dobrze paliło zimne na świecach , ciepły palił ale po kilku sekundowym kręceniu więc był zdjęty kabelek z czyjnika temp i świece paliły zawsze więc nie było problemu
tak silnik chodził przed uszczelnieniem " onclick="window.open(this.href);return false;
tak silnik chodzi po uszczelnieniu " onclick="window.open(this.href);return false;
ale do rzeczy po powrocie od pompiarza silnik kopcił na czarno i klekotał jak by grała perkusja ale świetnie palił zimny na świecach i ciepły bez świec za to miał słabego kopa i ciągle gasł podczas ruszania ale ze względu na hałas silnika pojechałem na regulację teraz chodzi dobrze ma kopa ładnie rusza nie dymi ale bardzo źle pali i na świecach i jak jest ciepły bez świec muszę pokręcić parę sekund


Czy ktoś się orientuje co mu moze jeszcze dolegać , a dodam że wtryskiwacze (podobno też pompiarz wymienił) teraz twierdzi że mam podłączyć sterownik do tej pompy , czy to może być przyczyną ? przecież tego sterownika tam nigdy nie było ?



piekn18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt cze 18, 2013 08:13

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: piekn18 » wt cze 18, 2013 08:21

@zaprzal czy mógłbyś odświeżyć zdjęcie w pierwszym poście bo opis jest a zdjęcie się nie wyświetla



patrys100
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: sob kwie 14, 2012 17:36

Re: FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie d

Post autor: patrys100 » śr sie 07, 2013 20:50

Witam wszystkich. Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak ustawić wolne obroty w pompie boscha nr. 0460494062, bo ja nie mam pojęcia jak. chodzi mi o to że jak podniosę dawkę to ma wyższe obroty i nie wiem jak je zmniejszyć.
dodaje zdjęcie innej pompy która jest taka jak moja.
Obrazek


Mój Golfer MK2 1.6 GTD Calypso Green
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 8#p6335938" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: piori » czw sie 08, 2013 10:24

Śruba nr 1
Obrazek



Awatar użytkownika
Domismchw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 14:01
Lokalizacja: Miechów/Kraków

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: Domismchw » ndz paź 27, 2013 19:39

witam,zacznę od tego że mój aaz jest po modach typu; ciśnienie 1,1bar turbo garrett t2,zwiększona dawka paliwa, FMIC,boostpin,govermod,wywalony ogranicznik dawki paliwa,przelot.
przedwczoraj zrobiłem govermoda i obcialem ogranicznik dawki paliwa złożyłęm wszystko jak sie nalezy spowrotem według porady.Ale obroty były 1250 te granice wiec musiałem zmniejszyć dawkę paliwa
zmniejszyłęm i jest ok.obroty w sam raz.I tu nasuwa sie moje pytanie jak zwiekszyc dawke paliwa skoro juz wszystkie sruby od obrotow i wydatek szczatkowy jest wykorzystany?czyzby zle zlozenie oski gazu mialo na to wplyw ?podkreślam ze oske gazu ustawialem do skutku bo raz po odpaleniu auta obrotomierz do konca sunal albo spadaly powoli obroty ale to wszystko ominalem.prosze o pomoc to moj pierwszy temat z gory bardzo dziekuje.I jestem na kupnie garretta t3 posiada ktos na forum takie turbo ?


Jest : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=560227" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: Michał_1977 » pn paź 28, 2013 08:06

Domismchw pisze:jak zwiekszyc dawke paliwa skoro juz wszystkie sruby od obrotow i wydatek szczatkowy jest wykorzystany?
Już nie zwiększysz.Doszedłeś do maksimum wydajności pompy.
Przed Tobą zmiana tłoko-rozdzielacza na większy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Domismchw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 14:01
Lokalizacja: Miechów/Kraków

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: Domismchw » śr paź 30, 2013 20:46

dzieki wilekie Michal ;) tak wlasnie przypuszczalem ze to narazie koniec wiekszej dawki;( tylko problem z montazem tego ustrojstwa:D


Jest : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=560227" onclick="window.open(this.href);return false;

Włodziu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 28, 2013 23:14

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: Włodziu » czw gru 12, 2013 01:23

Panowie ostatnio wziąłem się za moją pompę bo ciekła no i korzystając z okazji zrobiłem gova, timing moda (dałem 3mm podkładke pod dekielek i wyjąłem coś koło 0.5 mm spod sprężyny). Jako że miałem silnik wyciągnięty powymieniałem uszczelki i inne pierdoły, jak również rozrząd. Teraz mam problem z odpalaniem na zimnym, silnik szarpie jakby miał za niskie obroty. Z wyciągniętym przyspieszaczem zapłonu jest lepiej al to nie to samo co było przed wyciągnięciem pompy, ale jak już się rozgrzeje to jest git. Pompa ustawiona na słuch przeze mnie. Czytałem na forum że poprawna wymiana paska rozrządu też ma wpływa na działanie silnika. No ja niestety nie bardzo przyłożyłem się do tego bo przerzuciłem tylko pasek bez odbijania koła wałka rozrządu :banghead: ale czy to by mogło być przyczyną szarpania na zimnym silniku ???



Awatar użytkownika
palel36
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 541
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 14:29
Lokalizacja: Nałęczów vaglublin.pl
Kontakt:

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: palel36 » śr gru 18, 2013 21:57

kto mi podpowie w jaki sposób wyregulować wydatek resztkowy ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: Michał_1977 » czw gru 19, 2013 08:01

palel36 pisze:kto mi podpowie w jaki sposób wyregulować wydatek resztkowy ?
viewtopic.php?t=100796" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Rdauskas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 20:28

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: Rdauskas » ndz mar 02, 2014 21:30

Witam. Natknąłem się na te dyskusje i mam wrażenie, że parę osób ma tu jakieś pojęcie o kręceniu śrubkami w pompach wtryskowych :)
Może ktoś mi coś podpowie (?)
Rok temu robiłem remont kapitalny swojego VW T4 z silnikiem 2,4D. Dodatkowo silnik został uturbiony. Zamontowana została pompa wtryskowa od AUDI 100TD. Pompa była wczesniej regulowana i prosiłem o regulację zbliżoną jak do silnika VW T4 1,9TD. Przez pół roku było wszystko ok. Auto jeździło bardzo dobrze ( tylko lekko podniosłem dawkę ). Potem pompa uległa awarii i na jakiś czas założyłem starą ( oryginalną ). Pompę od AUDI znowu naprawiono ale kto inny regulaował ( serwis boscha ) i wyregulowali ją zgodnie z numerem czyli d AUDI 100TD. No i mam problem. Przy lekkim dodaniu gazu silnik powoli ( może i zbyt powoli ) zwiększa obroty, a jak dźwignia gazu odejdzie od śruby oporowej na jakieś 4 mm. to zaczyna sam wkręcać się na coraz to wyższe obroty. Próbowałem trochę kręcić dawką ( i tą śrubą oporową - wolnych obrotów? wydatku resztkowego? ) i objaw pozostaje. Zwiększa się jedynie jego nasilenie. Czy takie samoczynne wkręcanie się na obroty może wynikać z nieprawidłowej regulacji czy może zostało coś źle złożone tym razem? Może inaczej założono dźwignię gazu na ośce?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14240
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Post autor: Michał_1977 » pn mar 03, 2014 08:56

Rdauskas pisze:zaczyna sam wkręcać się na coraz to wyższe obroty
Rdauskas pisze:Może inaczej założono dźwignię gazu na ośce?
Właśnie,trzeba ją przestawić o 1 ząbek.
Później będziesz musiał ustawić dawkę i wydatek,bo jak masz ustawienia pod 1,9TD,to 2,4 nie pojedzie na tym.Będzie taki muł,że ledwie z miejsca ruszy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Rdauskas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 20:28

Re: FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie d

Post autor: Rdauskas » pn mar 03, 2014 09:53

Michał_1977 pisze: Później będziesz musiał ustawić dawkę i wydatek,bo jak masz ustawienia pod 1,9TD,to 2,4 nie pojedzie na tym.Będzie taki muł,że ledwie z miejsca ruszy.
Tak właśnie było. Był mułowaty, że nawet turbiny nie chciał dopompować. Potem, po podkręceniu dawki było ekstra. Spróbuje ściągnąć do siebie pompiarza, który składał mi te pompę żeby przestawić tę ośkę.
Ustawienia pod 1,9TD miałem rok temu. Potem była ustawiona pod audi 100td. A teraz jest namieszane bo trochę kreciłem tymi śrubkami.
Dzięki za odp.
P.S.
Cos mi pompiarz sugerował, że aby przestawić dźwignie o 1 ząbek trzeba ściągać dekielek i zrobić "coś tam" pod deklem. Prawda to?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości