FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
Piotrek512, a w życiu, jak skręcisz tą śrubę, ściśniesz membranę i tym samym trzpień pójdzie w dół aplikując dodatkowe paliwo, jeszcze nie mając dodatkowego powietrza w cylindrach, z racji, że turbina jeszcze nie zaczęła dmuchać, więc jak już masz podkręconą dawkę paliwa na pompie (główna śruba regulacyjna pod grzybkiem) to efektem będzie moim zdaniem tylko większe dymienie Ja u siebie odkręciłem tą śrubę na maksa, bo już konkretnie zaaplikowałem dawkę na głównej śrubie regulacyjnej dawki paliwa (o 2/3 obr.) i u mnie kopciło za mocno, do czasu nabicia nominalnego ciśnienia przez turbinę (1,5bara), odkręciłem śrubę i kopcenie zmniejszyło się, nie jest intensywnie czarne, lecz szare ;p
- Piotrek512
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: ndz paź 26, 2008 19:18
- Lokalizacja: Zebrzydowice
- Kontakt:
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
aha, czyli lepiej nie ruszać?:P Dzięki za rade;)
Mój Fajerek:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=457940
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=457940
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
Nie ruszać, a jak już to jedynie odkręcać tą śrubę, jak mocno kopci...
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
Witam, mam w mkII 1V z eko pompą(Lucas), oraz nabytą pompę od JR(Bosch,LDA bez osobnej regulacji wolnych obrotów). Zastanawiam się nad tym czy przełożyć samo LDA, czy też całą pompę wymieniać.
Najwygodniejsze wydaje się przełożenie samego LDA bowiem nie trzeba wówczas pompy pozycjonować względem silnika, mimo iż temat ten pojawiał się w postach to nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy taka operacja przełożenia "góry" jest możliwa.
Najwygodniejsze wydaje się przełożenie samego LDA bowiem nie trzeba wówczas pompy pozycjonować względem silnika, mimo iż temat ten pojawiał się w postach to nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy taka operacja przełożenia "góry" jest możliwa.
- Marcin997
- Użytkownik
- Posty: 434
- Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
- Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
- Kontakt:
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
Z tego co naczytałem to jest możliwa... lecz nie opłacalna.. Bo co Ci z tego że będziesz miał LDA jak reszta zostanie bez zmian? Pompa eko to 8mm a ta od JR ma 9mm.
Dzisiaj właśnie założyłem 3 pompę z LDA, która także nie ma osobnej regulacji wolnych obrotów... Wolne obroty ustawisz poprzez dźwignie gazu...
A kąt wtrysku to najdrobniejsza rzecz... 40zł chyba jeszcze uzbierasz żeby zapłacić a różnica między pompami jest bardzo odczuwalna...
Ja bym się nie zastanawiał..
Dzisiaj właśnie założyłem 3 pompę z LDA, która także nie ma osobnej regulacji wolnych obrotów... Wolne obroty ustawisz poprzez dźwignie gazu...
A kąt wtrysku to najdrobniejsza rzecz... 40zł chyba jeszcze uzbierasz żeby zapłacić a różnica między pompami jest bardzo odczuwalna...
Ja bym się nie zastanawiał..
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
Czy to normalne że przy nietkniętej dawce, tylko obrócony pin JR z wtryskami od SB przy doładowaniu 1,5bar puszcza czarną chmurę że nie widać samochodu z tyłu? Kopci lekko na czarno nawet jak nie pałuje go, kręcę do 2tyś. Przy prędkości ~100km/h na trasie wychodzi ponad 6l ropy miasto jak dobrze polatam to i ponad 10l, normalnie w granicach 7,5-8l/100km. Zmniejszyłem dawkę o 1/8 obrotu, ale dymienie pozostało praktycznie takie same. Jeszcze jedno pytanie, czy jak bardzo duża dawka diesel może jechać gorzej niż na mniejszej dawce?
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
Możesz mieć do wymiany filtr powietrza, albo źle ustawiony początek wtrysku.
Auto nie może non stop walić sadzą, bo spalą się świece żarowe i tłoki.
Auto nie może non stop walić sadzą, bo spalą się świece żarowe i tłoki.
- Marcin997
- Użytkownik
- Posty: 434
- Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
- Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
- Kontakt:
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
Wtryski CI nie leją przypadkiem??
Jak jest za duża dawka to silnik nie będzie schodził z obrotów dobrze.. A jak już kosmicznie no to moim zdaniem chyba będzie jeszcze gorzej.. Bo będzie go dławiło a on nie będzie w stanie tego spalać...Tak mi się przynajmniej wydaje... Na śrubie od dawki masz ori blaszke zaciśniętą? Czy mówisz że dawka nie ruszana bo tak myślisz?
Jak jest za duża dawka to silnik nie będzie schodził z obrotów dobrze.. A jak już kosmicznie no to moim zdaniem chyba będzie jeszcze gorzej.. Bo będzie go dławiło a on nie będzie w stanie tego spalać...Tak mi się przynajmniej wydaje... Na śrubie od dawki masz ori blaszke zaciśniętą? Czy mówisz że dawka nie ruszana bo tak myślisz?
- patryk1981
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: czw lut 10, 2011 11:30
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie d
Witam wszystkich na forum ,mam na imię Patryk i posiadam golfa 1,9 td 93 r .zapewne takie jak moje pytania które zaraz napiszę pojawiały się już i na pewno jesteście nimi znudzeni ,ale przeczytałem chyba większość z tego co jest napisane po parę razy i nic mi nie pomogło bardzo was proszę o poradę bo tylko w was cała nadzieja
no więc tak ,silnik mam 1,9 td aaz turbo K14 ,i problem jest tego typu że jakoś brak mu mocy ale nie zawsze jak jest zimny tak trochę to śmiga nawet nawet ale jak się dogrzeje to już ma gorzej z mocą .Pokręciłem dawką paliwa i doszedłem do takiego momentu gdzie nie chciał szybko schodzić z obrotów to cofnąłem dawkę o trosze i schodzi normalnie z tym że od zawsze miał podwyższone obroty silnik miał niedawno kapitany remont bo poprzedni właściciel zatarł stary silnik i tu jest pierwszy zonk bo czym bym nie pokręcił to obroty nie maleją " 1000 do 1100 " już nawet wykręcił mi się ten pręcik od dokładnych obrotów ale to opanowałem jedynie na co reaguje to na zmianę dawki paliwa chodzi mi o tą z kontrą na 13 klucz wtedy obroty maleją jak mu ujmę ,ponadto nie kopci jak mu pocisnę tą łapką od gazu tak do 4000 to lekko zadymi ale to w porównaniu do dymienia jakie widziałem na filmikach to wyglądało jak by papierosa zapalił ,jak jadę i dawkę mam prawie na maxa też nie dymi ,koledzy pisali tu na forum że na 3 biegu może dochodzić do 100 a nawet do 120 km a mój to na 3 biegu do 90 km ma ciężko i to na takiej dawce paliwa prawie max,w przedziale obrotów 2400 do 3400 chyba czuć że turbo działa ale czy na pewno temperatura w normie pali normalnie zimny czy ciepły prawie od tyrknięcia kluczykiem ,a prędkość maksymalna jaką osiągałem to było 150 km i silnik myślałem że wskoczy z pod maski i tu moje pytanie do Was co może być nie tak pina mam z allegro ustawiony na max wycięcie, pokręcona dawka paliwa turbo nie ruszane .
tak jak pisałem wcześniej , w mojej pompie " bosch " czym bym nie pokręcił to i tak nie dymi a jak dymi to bardzo delikatnie ,brak mu mocy mam wrażenie że mój poprzedni golfik 1,4 abd był bardziej żywy niż to 1,9 td ,a jeszcze jedno wydaje mi się że silnik jakoś tak twardo działa a ponoć jest po kapitalce .
Bardzo Was proszę pomóżcie mi to ogarnąć bo ja już straciłem moc
a może jest ktoś w Dąbrowie Górniczej co by można podjechać i by oblukał co i jak w tej pompie jest
no więc tak ,silnik mam 1,9 td aaz turbo K14 ,i problem jest tego typu że jakoś brak mu mocy ale nie zawsze jak jest zimny tak trochę to śmiga nawet nawet ale jak się dogrzeje to już ma gorzej z mocą .Pokręciłem dawką paliwa i doszedłem do takiego momentu gdzie nie chciał szybko schodzić z obrotów to cofnąłem dawkę o trosze i schodzi normalnie z tym że od zawsze miał podwyższone obroty silnik miał niedawno kapitany remont bo poprzedni właściciel zatarł stary silnik i tu jest pierwszy zonk bo czym bym nie pokręcił to obroty nie maleją " 1000 do 1100 " już nawet wykręcił mi się ten pręcik od dokładnych obrotów ale to opanowałem jedynie na co reaguje to na zmianę dawki paliwa chodzi mi o tą z kontrą na 13 klucz wtedy obroty maleją jak mu ujmę ,ponadto nie kopci jak mu pocisnę tą łapką od gazu tak do 4000 to lekko zadymi ale to w porównaniu do dymienia jakie widziałem na filmikach to wyglądało jak by papierosa zapalił ,jak jadę i dawkę mam prawie na maxa też nie dymi ,koledzy pisali tu na forum że na 3 biegu może dochodzić do 100 a nawet do 120 km a mój to na 3 biegu do 90 km ma ciężko i to na takiej dawce paliwa prawie max,w przedziale obrotów 2400 do 3400 chyba czuć że turbo działa ale czy na pewno temperatura w normie pali normalnie zimny czy ciepły prawie od tyrknięcia kluczykiem ,a prędkość maksymalna jaką osiągałem to było 150 km i silnik myślałem że wskoczy z pod maski i tu moje pytanie do Was co może być nie tak pina mam z allegro ustawiony na max wycięcie, pokręcona dawka paliwa turbo nie ruszane .
tak jak pisałem wcześniej , w mojej pompie " bosch " czym bym nie pokręcił to i tak nie dymi a jak dymi to bardzo delikatnie ,brak mu mocy mam wrażenie że mój poprzedni golfik 1,4 abd był bardziej żywy niż to 1,9 td ,a jeszcze jedno wydaje mi się że silnik jakoś tak twardo działa a ponoć jest po kapitalce .
Bardzo Was proszę pomóżcie mi to ogarnąć bo ja już straciłem moc
a może jest ktoś w Dąbrowie Górniczej co by można podjechać i by oblukał co i jak w tej pompie jest
Moja Bunia http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866" onclick="window.open(this.href);return false;
ChipTuning By Bagor - i teraz jest moc
Diagnostyka BMW ADS -INPA # VAG VW SEAT AUDI
ChipTuning By Bagor - i teraz jest moc
Diagnostyka BMW ADS -INPA # VAG VW SEAT AUDI
- Marcin997
- Użytkownik
- Posty: 434
- Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
- Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
- Kontakt:
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
hym... Może jak miał kapitalke, to rozrząd na bank musieli robić to może nie jest dobrze ustawiony kąt wtrysku... ?? Pojedź niech Ci to zrobią koszt to 40zł mniej więcej.. Jeśli zaś nie masz w pobliżu nikogo takiego dysponującego monometrem... To spróbuj sam przestawić.. Zaznacz sobie jak pompa jest ustawiona względem silnika i obudowy abyś miał punkt odniesienia, poluzuj pompę i pociąg troche do siebie... Bo skoro mówisz że twardo chodzi to ciągnąc pompę do siebie praca silnika zrobi się bardziej miekka.. Tylko uważaj.. Każdy milimetr się liczy..
Druga strona medalu, to obroty silnika możesz jeszcze zmniejszyć wychyleniem dźwigni.. Z tylu za pompą masz nakrętke na 10 kluczyk.. Popuść kontrę i wykręć śrubę tak żeby dźwignia od gazu się cofnęła.. Silnik powinien zwolnić obroty.. W starych pompach które nie miały osobnej regulacji wolnych obrotów tak właśnie się je ustawiało..
Z tymi filmikami to się nie sugeruj.. Ja już tak próbuję ze wszystkim że cud.. A moje osiągnięcie największe to prawie 140 na 4 biegu no i 180 na 5 i silnik dalej nie chciał..
Co do tego że mulasty i brak mocy.. To silnik na samym paliwie nie pojedzie! Musi mieć odpowiednią ilość powietrza.. Jak jest zimny to powietrze ma zimne i więcej go jest wstanie pobrać, jak się zagrzeje to już nie bardzo bo powietrze jak by to powiedzieć się powiększa... Po to się stosuje FMIC itp.
Kup zegar i podkręć turbawkę
Druga strona medalu, to obroty silnika możesz jeszcze zmniejszyć wychyleniem dźwigni.. Z tylu za pompą masz nakrętke na 10 kluczyk.. Popuść kontrę i wykręć śrubę tak żeby dźwignia od gazu się cofnęła.. Silnik powinien zwolnić obroty.. W starych pompach które nie miały osobnej regulacji wolnych obrotów tak właśnie się je ustawiało..
Z tymi filmikami to się nie sugeruj.. Ja już tak próbuję ze wszystkim że cud.. A moje osiągnięcie największe to prawie 140 na 4 biegu no i 180 na 5 i silnik dalej nie chciał..
Co do tego że mulasty i brak mocy.. To silnik na samym paliwie nie pojedzie! Musi mieć odpowiednią ilość powietrza.. Jak jest zimny to powietrze ma zimne i więcej go jest wstanie pobrać, jak się zagrzeje to już nie bardzo bo powietrze jak by to powiedzieć się powiększa... Po to się stosuje FMIC itp.
Kup zegar i podkręć turbawkę
- patryk1981
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: czw lut 10, 2011 11:30
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
dzięki kolego za odpowiedz ,zastosuję się do Twojej rady ,nadmienię tylko że rozrząd był robiony parę razy bo nie szło ustalić dlaczego telepie budą ale to nie ja robiłem tylko poprzedni właściciel i pewnie dlatego go sprzedał ,a przyczyna była prosta , tzn poduszki silnika faktycznie dał nowe ale jak je wyjąłem to ta na przodzie była tak twarda że beton by pokruszyła jak bym nią rzucił ,zamontowałem oryginały i jak ręką odjął ,ten problem się przewijał kilka razy na forum a i sam szukałem tak że jak komuś telepie budą to polecam poduszki oryginał i po problemie ,zamienniki są strasznie marne .Wracając do silnika nie napisałem wcześniej że jak wyciągnę przyspieszacz to silnik jak by lepiej działa tak płynniej lecz wiadomo ma jeszcze wyższe obroty ,więc może ten kąt wtrysku jest jakiś niewłaściwy ,co do tej śrubki z tyłu pompy to ją też już atakowałem i efekt jest taki że wykręciłem ją tak że nie dotykała tego metalowego od gazu a obroty jak były tak zostały po prostu ta śrubka była na styk ustawiona ,szukam kogoś z Dąbrowy obcykanego co by mi może ustawił ten kąt tak jak się należy a wo gule luknął na resztę ustawień pompy bo coś mi się zdaje że coś tam jest nie halo ,a możesz mi podać jakiegoś linka jak tą pompę poluzować i jak to ustawiać ,boję się że mogę to popsuć i będzie kicha , a jeszcze jedno ile tak na początku cofnąć tą pompę tak pi razy oko milimetr czy więcej ?
Z góry Ci dziękuje i innym co udzielą się w temacie
Z góry Ci dziękuje i innym co udzielą się w temacie
Moja Bunia http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866" onclick="window.open(this.href);return false;
ChipTuning By Bagor - i teraz jest moc
Diagnostyka BMW ADS -INPA # VAG VW SEAT AUDI
ChipTuning By Bagor - i teraz jest moc
Diagnostyka BMW ADS -INPA # VAG VW SEAT AUDI
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
MANN, wymieniany w sierpniu, w miarę czysty zrobione na nim jakieś 7tyśt0mal pisze:Możesz mieć do wymiany filtr powietrza
0.98 zegaremt0mal pisze:albo źle ustawiony początek wtrysku.
właśnie najgorsze jest to że kopcenie pojawiło się po wymianie wtrysków na nówki boscha od SB, zwiększyło się po obróceniu pinu. Teraz nawet obrócenie pina na najmniejsze wycięcie nic nie daje. Nie kopcił tylko na wtryskach od AAZ, ale na nich także nie jechał.Marcin997 pisze:Wtryski CI nie leją przypadkiem??
blaszka zaciśnięta była, ale ją usunąłem żeby zmniejszyć dawkę. Ja dawki nie ruszałem, wątpię żeby Niemiec się w to bawił też.Marcin997 pisze:Na śrubie od dawki masz ori blaszke zaciśniętą? Czy mówisz że dawka nie ruszana bo tak myślisz?
Tak myślę że chyba wywalę wtryski do sprawdzenia, ale możliwe że końcówki boscha padły po 15tyś? Ale kultura pracy jest o wiele lepsza niż na starych wtryskach od JR bo na tych sobie cyka jak diesel, a na tamtych było jak by ktoś młotkiem tłukł.
- Marcin997
- Użytkownik
- Posty: 434
- Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
- Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
- Kontakt:
FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
A końcówki wtrysków były ustawiane?? Czy tylko skręcone i heja??
Po co usuwałeś ją żeby dawkę zmniejszyć?? Żeby ją zmniejszyć trzeba ja wykręcić więc blaszka na bank nie przeszkadzała... Chyba że wkręcałeś.. Ale wkręcając podnosisz dawkę...
Po co usuwałeś ją żeby dawkę zmniejszyć?? Żeby ją zmniejszyć trzeba ja wykręcić więc blaszka na bank nie przeszkadzała... Chyba że wkręcałeś.. Ale wkręcając podnosisz dawkę...
Re: FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie d
Witam
Ostatnio wymieniałem pompę w swoim 1.6TD na wersję bez osobnej regulacji obrotów. Przy kupnie dostałem informację, żebym założył wskazany na zdjęciu element od swojej starej pompy, ponieważ samochód będzie mi dużo palił. Po zmianie pompy moc wyraźnie zmalała, a podczas załączania turbiny strasznie trzęsie pedałem gazu. Ponadto silnik jest wyraźnie głośniejszy, pomimo ustawienia kątu zegarowo. Czy ten element ma wpływ na wydajność/spalanie?
Foto poglądowe z google, by pokazać element:
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio wymieniałem pompę w swoim 1.6TD na wersję bez osobnej regulacji obrotów. Przy kupnie dostałem informację, żebym założył wskazany na zdjęciu element od swojej starej pompy, ponieważ samochód będzie mi dużo palił. Po zmianie pompy moc wyraźnie zmalała, a podczas załączania turbiny strasznie trzęsie pedałem gazu. Ponadto silnik jest wyraźnie głośniejszy, pomimo ustawienia kątu zegarowo. Czy ten element ma wpływ na wydajność/spalanie?
Foto poglądowe z google, by pokazać element:
Uploaded with ImageShack.us
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości