FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
witam, posiadam silnik 1,9 TD AAZ
mam 2 zagwozdki na obrotach jałowych silnik pracuje mi na obratach ok 1100 a pozatym dlugo schodzi z obrotów po puszczeniu gazu na luzie ....
Co wg was powinienem wyregulować,
Przyznam się ze nie regulowałem jeszcze nic, na regulacji paliwa i obrotów sa chyba fabryczne plastiki ... wiec zastanawia mnie dlaczego takie wysokie obroty na jalowym są, jak stoi to klank ma prawie jak benzyniak,
Czy powinienem pomajstrować dawkami/śrobkami skoro wygladaja na nie ruszane ??
Auto mam pol roku i zaczyna mnie to zastnawiać, poza tym rzadko dochodzi do temp 90 st C , dopiero w korkach, po czym wlacza sie went, mysle ze to raczej mylne wskazania niz zle pracujacy termostat, podczas wiekszosci jazdy pokauje mi na ok 80st C.
Spalanie nie jest chyba zbyt wysokie 6,0 - 7,0 Litrów spokojnej jazdy w 80% po miescie. Co by mogło eliminować termostat.
Czy to normalna praca Czy raczej powinienem podłubać ?
Może sie wciołem w temat czyli OT, ale jednak czesc dotyczy tego posta.
Podzrawiam.
mam 2 zagwozdki na obrotach jałowych silnik pracuje mi na obratach ok 1100 a pozatym dlugo schodzi z obrotów po puszczeniu gazu na luzie ....
Co wg was powinienem wyregulować,
Przyznam się ze nie regulowałem jeszcze nic, na regulacji paliwa i obrotów sa chyba fabryczne plastiki ... wiec zastanawia mnie dlaczego takie wysokie obroty na jalowym są, jak stoi to klank ma prawie jak benzyniak,
Czy powinienem pomajstrować dawkami/śrobkami skoro wygladaja na nie ruszane ??
Auto mam pol roku i zaczyna mnie to zastnawiać, poza tym rzadko dochodzi do temp 90 st C , dopiero w korkach, po czym wlacza sie went, mysle ze to raczej mylne wskazania niz zle pracujacy termostat, podczas wiekszosci jazdy pokauje mi na ok 80st C.
Spalanie nie jest chyba zbyt wysokie 6,0 - 7,0 Litrów spokojnej jazdy w 80% po miescie. Co by mogło eliminować termostat.
Czy to normalna praca Czy raczej powinienem podłubać ?
Może sie wciołem w temat czyli OT, ale jednak czesc dotyczy tego posta.
Podzrawiam.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Typowy objaw zbyt dużej dawki paliwa ,zobacz czy masz nie ruszoną plombę na srubie od dawki ...nomark pisze:na obrotach jałowych silnik pracuje mi na obratach ok 1100 a pozatym dlugo schodzi z obrotów po puszczeniu gazu na luzie ....
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: wt kwie 01, 2008 19:47
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
A ja uważam że się mylisz kolego jesli wolno schodzi z obrotów to na 100% jest za duzy wydatek. Miałem dawke wkreconą sporo za blombe i nic tak sie nie działo.munior pisze:Typowy objaw zbyt dużej dawki paliwa ,zobacz czy masz nie ruszoną plombę na srubie od dawki ...nomark pisze:na obrotach jałowych silnik pracuje mi na obratach ok 1100 a pozatym dlugo schodzi z obrotów po puszczeniu gazu na luzie ....
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
Witam.
Nie chciałem specjalnie zakładać nowego tematu, bo nie całkiem powiązane. Niemniej spytam:
Chodzi mi o korektę dawki paliwa w 1Z przez Vagcom.
Czy wartość dawki to w blokach pomiarowych grupa 1 i kolumna 2?
Zmiana wartości to: Logowanie (12233) / Adaptacje/ kanał 1 - wartość fabryczna 32768 lub 128?
Przez wpisanie jakiej wartości uzyskać mniejszą/większą dawkę?
pozdro
Nie chciałem specjalnie zakładać nowego tematu, bo nie całkiem powiązane. Niemniej spytam:
Chodzi mi o korektę dawki paliwa w 1Z przez Vagcom.
Czy wartość dawki to w blokach pomiarowych grupa 1 i kolumna 2?
Zmiana wartości to: Logowanie (12233) / Adaptacje/ kanał 1 - wartość fabryczna 32768 lub 128?
Przez wpisanie jakiej wartości uzyskać mniejszą/większą dawkę?
pozdro
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 03:16 przez tomch, łącznie zmieniany 1 raz.
www.elektrotom.eu
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Na 100% to Kopernik nie żyje ,zarówno dawka paliwa jak i wydatek szczątkowy może powodować takie objawy,wyjdzie jak sobie kolega sprawdzilukaszz1789 pisze:A ja uważam że się mylisz kolego jesli wolno schodzi z obrotów to na 100% jest za duzy wydatek
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 10:58 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: sob sie 08, 2009 00:09
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Witam
Mam problem z moja pompa mianowicie taki ze po rozebraniu i złożeniu po odpaleniu silnika sam bez dodawania gazu wchodzi na maksymalne obroty. Wydaje mi się ale mogę się mylić ze to może być wina źle ustawionej śruby na której jest ta piramidka przez co sama się wkręca w obroty... . Jeżeli jest ktoś wstanie podpowiedzieć od czego to może być to dziękuję z góry...
Pozdrawiam.
Mam problem z moja pompa mianowicie taki ze po rozebraniu i złożeniu po odpaleniu silnika sam bez dodawania gazu wchodzi na maksymalne obroty. Wydaje mi się ale mogę się mylić ze to może być wina źle ustawionej śruby na której jest ta piramidka przez co sama się wkręca w obroty... . Jeżeli jest ktoś wstanie podpowiedzieć od czego to może być to dziękuję z góry...
Pozdrawiam.
Golf IV 1.9 TDI HIGHLINE AHF 98'
Golf III 1.9TD 93' BYł
Trabant Polo Kombi 1.1 91' BYł
Co nowszy to więcej do roboty:)
Golf III 1.9TD 93' BYł
Trabant Polo Kombi 1.1 91' BYł
Co nowszy to więcej do roboty:)
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
zmiana dawki paliwa wymaga ponownego ustawienia wydatku szczątkowego jak i obrotóów biegu jałowego,munior pisze:lukaszz1789 napisał/a:
A ja uważam że się mylisz kolego jesli wolno schodzi z obrotów to na 100% jest za duzy wydatek
Na 100% to Kopernik nie żyje ,zarówno dawka paliwa jak i wydatek szczątkowy może powodować takie objawy,wyjdzie jak sobie kolega sprawdzi
w przypadku wolnego schodzenia obr należy wykręć śrube wydatku, spróbuj o ok 1 - 2 obr.
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: wt kwie 01, 2008 19:47
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
No tak tylko chodziło mi o to ze jaką dawke nie damy i wyregolujemy wydatek to bedzie dobrze z obrotow schodził.andrew.zbyrko pisze:zmiana dawki paliwa wymaga ponownego ustawienia wydatku szczątkowego jak i obrotóów biegu jałowego,
w przypadku wolnego schodzenia obr należy wykręć śrube wydatku, spróbuj o ok 1 - 2 obr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości