W5W, tak są pomarańczowekaracz pisze:A boczne kierunki jakie to żarówki?
http://images69.fotosik.pl/288/58dd403b4558143cgen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
I czy są takie tylko żeby świeciły na pomarańczowo?
Oświetlenie - spis wszystkich żarówek w Golfie mk 4
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Krzychu_14
- PASSAT B5 FL
- Posty: 138
- Rejestracja: pn paź 31, 2011 22:52
- Lokalizacja: Ossy
- Auto: Passat BB5 FL
- Silnik: AVB
Oświetlenie - spis wszystkich żarówek w Golfie mk 4
Oświetlenie - spis wszystkich żarówek w Golfie mk 4
Witajcie
UpDate
Temat jest bardzo dobrze wypozycjonowany więc domyślam się, że wiele osób tu trafia szukając typów żarówek.
Z racji tego, że ostatnio postanowiłem powymieniać żarówki w swoim Golfie odgrzeję tutejszego kotleta, bo kilka rzeczy u mnie wyglądało inaczej i gdybym te kilka rad poznał wcześniej, zaoszczędziłoby to trochę czasu i grzebania
Typy żarówek (różnice względem pierwszego postu) VW Golf IV Variant 2002r. Highline 1.9TDI AXR 101KM 240Nm:
Lampy przód (standard):
Pozycyjne W5W (najlepiej na dłuższym trzonku)
Mijania H7
Drogowe H1 (czy tylko u mnie świecą za wysoko?!)
Kierunki BA15S P21W
Tylne lampy (standard):
Pozycje/STOP - BAY15D P21/P5W
Pozycje - BA15S R5W (nie polecam R10W bo wtedy będzie wyraźnie mocniej świecić pozycja dolna od górnej)
Wsteczny - BA15S P21W
Kierunek - BA15S P21W
Przeciwmgielne - BA15S P21W
Wnętrze:
Schowek - C5W 31mm
Drzwi - C5W 36mm
Osłony słoneczne - C5W 36mm
Lampka sufitowa środek - C10W 41mm (polecam 10W albo mocniejszą)
Lampka sufitowa boczne - W5W (nie polecam W3W, będą wyraźnie słabsze)
Lampka sufitowa tylne drzwi - C5W 36mm
Lampka bagażnika - C5W 41mm (polecam 10W albo mocniejszą)
Tablica rejestracyjna - C5W 41mm
Ogólnie przepalanie się żarówek w tym samochodzie (egzemplarzu) to rzadkość.
Jedyne, które przepalają się nadwyraz często to żarówki tylnego reflektora - pozycja i pozycja ze stopem. Żadnych innych nie musiałem wymieniać w ciągu dwóch lat, jedyny powód był taki że np. już słabiej świeciły. Z powodu tych dwóch żarówek, postanowiłem pójść w LEDy, żeby mieć z nimi spokój. Jak zobaczyłem jak LEDy potaniały stwierdziłem, że może by tak wszystko wymienić i w razie zostawienia aku nie padnie tak szybko.
Zamówiłem więc wszystko co mi potrzeba, czyli:
- przednie pozycje
- wszystkie wewnątrz
- tylne stop i pozycje oraz rejestracja
Przód:
Tylko pozycyjne. Zamówiłem W5W dość długie, z 3 LEDami po każdej z 4 stron + 1LED na czubku.
Dlaczego długiej konstrukcji? Otwór jest dość głęboki w lampie, obecnie mam LEDy małe o odwróconym stożku, ich światło jest akceptowalne choć trochę słabe a barwa zimna - te nowe mają przyjść o ciepłej barwie i jaśniejsze, zobaczymy.
Problem z obecnymi jest jeszcze taki, że są one bardzo krótkie, często pod wpływem wstrząsów potrafią się cofnąć nieco wgłąb lampy i wtedy jeszcze mniej świecą.
EDIT: przyszły, zamontowałem, walą po gałach i są strasznie zimne - odsyłam. Póki co wraca klasyka.
Tył:
1) Pozycje + STOP.
Żarówka Pozycja+STOP to BAY15D (dwuwłuknowa).
Żarówka pozycja to BA15S R5W (jednowłuknowa, mniejsza bańka).
Uwaga: zastępując żarówkę STOP+pozycja zwykłym diodowym odpowiednikiem komputer wywyali nam błąd światła STOP, u mnie się to objawiło migającą bez przerwy kontrolką świec żarowych (sprężynka). Rozmwiązaniem jest wstawienie opornika przed LEDową żarówką bądź zamiast tego podpięcie jakiejś tradycyjnej żaróweczki.
EDIT: przyszly i też wrócą do sklepu - świecą slabiej od tradycyjnych i najgorsze że nie różnica między stopem a pozycją jest prawie nie zauważalna, odradzam stosować w takich wypadkach. Czyli powrót do klasyki znowu.
2) Tablice: 2x C5W 41mm. Tutaj bym nie przesadzał z mocą LEDów, tablica ma być delikatnie oświetlona a nie oczojebnie.
U mnie lampki są stare, ślubki nieco zmęczone i aby się do nich dostać trochę roboty było.
Najpierw odpiąć listwę ramki tablicy. Wyjąć tablicę. odkręcić ramkę na tablicę. Odkręcić lampki. Wymienić żarówki.
Nie wiem jak u innych, ale u mnie kąt pod jakim są śrubki lampek uniemożliwia odkręcenie ich śrubokrętem inaczej niż demontując tablicę.
EDIT: Te akurat się dobrze sprawdzają bo chłodna barwa z tylu pasuje a nieduża moc nie powoduje efektu ufo.
Wnętrza:
1) Schowek - u mnie siedziała C5W 31mm. Jeśli wyciągając lampkę rosypie się Wam lub odczepi od schowka, proponuję zdemontować schowek i zrobić to o wiele wygodniej. Demontaż schowka jest szalenie prosty i zajmuje 2 minuty, mamy wtedy lampkę jak na dłoni.
EDIT: Led 31mm 4x5050SMD spisuje się tu wyśmienicie, polecam. Jedyna wada o której nie widzieałem dopóki nie naprawiłem lampki, że schowek świeci tylko przy zapłonie
2) Lampka zespolona podsufitki (środkowa). Podważamy od strony szyby i gotowe. Siedzą tam dość głęboko 2x W5W boczne i jedna C5W 41mm.
Nie ma problemu z ich wymianą ale jeśli bierzecie LEDy, bierzcie jednogo typu aby barwa światła nie różniła sie bocznych od środkowej.
EDIT: zimne ledy są nieprzyjemne i jest wyraźnie ciemniej. Zamierzam kupić klasyka C15W albo C21W by mieć jasność 2x W5W LED też wywalam bo nieprzyjemnie zimne. Klasyk móglby byc mocniejszy, może znajdę gdzieś W10W, w internecie są to i w sklepie może będą.
3) Lampki osłon słonecznych. Aby wyjąć wystarczy płaskim śrubokrętem (lub czymś plastykowym) podważyć z prawej strony i wyjąć. Siedzą tam C5W 36mm.
EDIT: wraca klasyczna C5W, znów zimne słabsze światło nie powala nawet nocą.
4) Lampka tylna - bagażnika. Tam jest C5W 41mm. Jest to żarówka która jako LED wymaga opornika, gdyż wstawiony tam led świeci na 50% mocy przy zamkniętej klapie a przy otwartej 100%. To jedynt przypadek, więc sądzę że zasila ją jakiś inny obwód/moduł niż resztę.
EDIT: wstawiłem C10W na chwilę obecną ale pójdzie tam C21W jeśli dopadnę, bo bagażnik to to trochę słabo oświetla.
5) Lampki nad tylnymi drzwiami. Wiele osób ma problemy z ich wyjęciem. Ja również podchodziłem 2x do tematu. Ostatecznie nie wyjąłem ich całkiem. Żarówki wymieniłem na LEDy w następujący sposób. Skupiłem się na wymontowaniu tej szklanej szybki. Ustawiłem lampkę w pozycji wyłączonej i bardzo cienkim płaskim śrubokrętem podważyłem krawędź między tą przezroczystą szybką a ramką. Chodzi o to, aby wyjąć ją z "zawiasów". Najpierw jedną stronę, potem drugą i wyskoczy. Następnie mamy dostęp do żarówki, wymieniamy na LED i zakładamy przezroczystą szybkę znów najpierw w jeden "zawias" potem w drugi. Mała szansa żeby coś zepsuć, dość masywne elementy ale upierdliwa robota.
EDIT: oczywiście powrót do klasyki C5W z uwagi na ciemność i nieprzyjemnie zimne światło.
6) Lampki w przednich drzwiach - podważyć, wyjąć, wymienić. U mnie pasowała C5W 36mm.
EDIT: tu chce wsadzić najmocniejsze rurkowe jakie dopadnę, powinny lepiej oświetlać chodnik, 5watowe są ok jako czerwona część ale drogę oświetlają nieco za słabo.
Rada:
Zanim zaczniecie składać do kupy jakąś lampkę/obudowę sprawdźcie najpierw czy dioda siedzi z dobrą plaryzacją i świeci. Jeśli nie, włóżcie odwrotnie. Lepiej sprawdzić od razu niż znów rozbierać.
Czasami lampki mają ciut szersze mocowania niż żarówki rurkowe, wystarczy nagiąć nieco blaszki, jest to trwałe dosyć. Po wymienie żarówki lampki bagażnika na LED stwierdzam, że lepiej i praktyczniej zamontować mocne listwy LEDowe po bokach bagandy
EDIT: A póki co spróbuję z jakąś mocną rurkową zarówką, brak czasu na zabawę w długie efektowne listwy.
Nowe Podsumowanie:
Wymiana na LEDy sprawdziła się w rejestracji i schowku tylko.
W reszcie zimny odcień zupełnie nie pasował do reszty albo był nieprzyjemny w ogólnym odczuciu.
Jeśli kupować LEDy, to tylko jakieś super mocne. W starciu z żarówką mają na prawdę nie lada zadanie,
zwłaszcza jeśli chodzi o bagażnik czy główną podsufitki.
Dodatkowe możliwe upierdliwości:
bez problemu:
- pozycje przód,
- schowek
- oświetlenie wnętrza
- oświetlenie tablicy rejestracyjnej
problematyczne:
- kierunkowskazy (miganie),
- pozycje tył (dopasowanie jasności do pozycji stop'u),
- pozycje + stop (jasność ogólna, mała różnica jasności w funkcji stop'u a pozycji)
- bagażnik (najbardziej "światłochłonne" miejsce wymaga bardzo mocnego LEDu)
Wnioski - generalnie powrót do klasycznych żarówek, być może jeszcze kiedyś spróbuję LEDów ale bezsprzecznie musiałbym je zobaczyć na zywo, aby były wystarczająco ciepłe i mocne.
UpDate
Temat jest bardzo dobrze wypozycjonowany więc domyślam się, że wiele osób tu trafia szukając typów żarówek.
Z racji tego, że ostatnio postanowiłem powymieniać żarówki w swoim Golfie odgrzeję tutejszego kotleta, bo kilka rzeczy u mnie wyglądało inaczej i gdybym te kilka rad poznał wcześniej, zaoszczędziłoby to trochę czasu i grzebania
Typy żarówek (różnice względem pierwszego postu) VW Golf IV Variant 2002r. Highline 1.9TDI AXR 101KM 240Nm:
Lampy przód (standard):
Pozycyjne W5W (najlepiej na dłuższym trzonku)
Mijania H7
Drogowe H1 (czy tylko u mnie świecą za wysoko?!)
Kierunki BA15S P21W
Tylne lampy (standard):
Pozycje/STOP - BAY15D P21/P5W
Pozycje - BA15S R5W (nie polecam R10W bo wtedy będzie wyraźnie mocniej świecić pozycja dolna od górnej)
Wsteczny - BA15S P21W
Kierunek - BA15S P21W
Przeciwmgielne - BA15S P21W
Wnętrze:
Schowek - C5W 31mm
Drzwi - C5W 36mm
Osłony słoneczne - C5W 36mm
Lampka sufitowa środek - C10W 41mm (polecam 10W albo mocniejszą)
Lampka sufitowa boczne - W5W (nie polecam W3W, będą wyraźnie słabsze)
Lampka sufitowa tylne drzwi - C5W 36mm
Lampka bagażnika - C5W 41mm (polecam 10W albo mocniejszą)
Tablica rejestracyjna - C5W 41mm
Ogólnie przepalanie się żarówek w tym samochodzie (egzemplarzu) to rzadkość.
Jedyne, które przepalają się nadwyraz często to żarówki tylnego reflektora - pozycja i pozycja ze stopem. Żadnych innych nie musiałem wymieniać w ciągu dwóch lat, jedyny powód był taki że np. już słabiej świeciły. Z powodu tych dwóch żarówek, postanowiłem pójść w LEDy, żeby mieć z nimi spokój. Jak zobaczyłem jak LEDy potaniały stwierdziłem, że może by tak wszystko wymienić i w razie zostawienia aku nie padnie tak szybko.
Zamówiłem więc wszystko co mi potrzeba, czyli:
- przednie pozycje
- wszystkie wewnątrz
- tylne stop i pozycje oraz rejestracja
Przód:
Tylko pozycyjne. Zamówiłem W5W dość długie, z 3 LEDami po każdej z 4 stron + 1LED na czubku.
Dlaczego długiej konstrukcji? Otwór jest dość głęboki w lampie, obecnie mam LEDy małe o odwróconym stożku, ich światło jest akceptowalne choć trochę słabe a barwa zimna - te nowe mają przyjść o ciepłej barwie i jaśniejsze, zobaczymy.
Problem z obecnymi jest jeszcze taki, że są one bardzo krótkie, często pod wpływem wstrząsów potrafią się cofnąć nieco wgłąb lampy i wtedy jeszcze mniej świecą.
EDIT: przyszły, zamontowałem, walą po gałach i są strasznie zimne - odsyłam. Póki co wraca klasyka.
Tył:
1) Pozycje + STOP.
Żarówka Pozycja+STOP to BAY15D (dwuwłuknowa).
Żarówka pozycja to BA15S R5W (jednowłuknowa, mniejsza bańka).
Uwaga: zastępując żarówkę STOP+pozycja zwykłym diodowym odpowiednikiem komputer wywyali nam błąd światła STOP, u mnie się to objawiło migającą bez przerwy kontrolką świec żarowych (sprężynka). Rozmwiązaniem jest wstawienie opornika przed LEDową żarówką bądź zamiast tego podpięcie jakiejś tradycyjnej żaróweczki.
EDIT: przyszly i też wrócą do sklepu - świecą slabiej od tradycyjnych i najgorsze że nie różnica między stopem a pozycją jest prawie nie zauważalna, odradzam stosować w takich wypadkach. Czyli powrót do klasyki znowu.
2) Tablice: 2x C5W 41mm. Tutaj bym nie przesadzał z mocą LEDów, tablica ma być delikatnie oświetlona a nie oczojebnie.
U mnie lampki są stare, ślubki nieco zmęczone i aby się do nich dostać trochę roboty było.
Najpierw odpiąć listwę ramki tablicy. Wyjąć tablicę. odkręcić ramkę na tablicę. Odkręcić lampki. Wymienić żarówki.
Nie wiem jak u innych, ale u mnie kąt pod jakim są śrubki lampek uniemożliwia odkręcenie ich śrubokrętem inaczej niż demontując tablicę.
EDIT: Te akurat się dobrze sprawdzają bo chłodna barwa z tylu pasuje a nieduża moc nie powoduje efektu ufo.
Wnętrza:
1) Schowek - u mnie siedziała C5W 31mm. Jeśli wyciągając lampkę rosypie się Wam lub odczepi od schowka, proponuję zdemontować schowek i zrobić to o wiele wygodniej. Demontaż schowka jest szalenie prosty i zajmuje 2 minuty, mamy wtedy lampkę jak na dłoni.
EDIT: Led 31mm 4x5050SMD spisuje się tu wyśmienicie, polecam. Jedyna wada o której nie widzieałem dopóki nie naprawiłem lampki, że schowek świeci tylko przy zapłonie
2) Lampka zespolona podsufitki (środkowa). Podważamy od strony szyby i gotowe. Siedzą tam dość głęboko 2x W5W boczne i jedna C5W 41mm.
Nie ma problemu z ich wymianą ale jeśli bierzecie LEDy, bierzcie jednogo typu aby barwa światła nie różniła sie bocznych od środkowej.
EDIT: zimne ledy są nieprzyjemne i jest wyraźnie ciemniej. Zamierzam kupić klasyka C15W albo C21W by mieć jasność 2x W5W LED też wywalam bo nieprzyjemnie zimne. Klasyk móglby byc mocniejszy, może znajdę gdzieś W10W, w internecie są to i w sklepie może będą.
3) Lampki osłon słonecznych. Aby wyjąć wystarczy płaskim śrubokrętem (lub czymś plastykowym) podważyć z prawej strony i wyjąć. Siedzą tam C5W 36mm.
EDIT: wraca klasyczna C5W, znów zimne słabsze światło nie powala nawet nocą.
4) Lampka tylna - bagażnika. Tam jest C5W 41mm. Jest to żarówka która jako LED wymaga opornika, gdyż wstawiony tam led świeci na 50% mocy przy zamkniętej klapie a przy otwartej 100%. To jedynt przypadek, więc sądzę że zasila ją jakiś inny obwód/moduł niż resztę.
EDIT: wstawiłem C10W na chwilę obecną ale pójdzie tam C21W jeśli dopadnę, bo bagażnik to to trochę słabo oświetla.
5) Lampki nad tylnymi drzwiami. Wiele osób ma problemy z ich wyjęciem. Ja również podchodziłem 2x do tematu. Ostatecznie nie wyjąłem ich całkiem. Żarówki wymieniłem na LEDy w następujący sposób. Skupiłem się na wymontowaniu tej szklanej szybki. Ustawiłem lampkę w pozycji wyłączonej i bardzo cienkim płaskim śrubokrętem podważyłem krawędź między tą przezroczystą szybką a ramką. Chodzi o to, aby wyjąć ją z "zawiasów". Najpierw jedną stronę, potem drugą i wyskoczy. Następnie mamy dostęp do żarówki, wymieniamy na LED i zakładamy przezroczystą szybkę znów najpierw w jeden "zawias" potem w drugi. Mała szansa żeby coś zepsuć, dość masywne elementy ale upierdliwa robota.
EDIT: oczywiście powrót do klasyki C5W z uwagi na ciemność i nieprzyjemnie zimne światło.
6) Lampki w przednich drzwiach - podważyć, wyjąć, wymienić. U mnie pasowała C5W 36mm.
EDIT: tu chce wsadzić najmocniejsze rurkowe jakie dopadnę, powinny lepiej oświetlać chodnik, 5watowe są ok jako czerwona część ale drogę oświetlają nieco za słabo.
Rada:
Zanim zaczniecie składać do kupy jakąś lampkę/obudowę sprawdźcie najpierw czy dioda siedzi z dobrą plaryzacją i świeci. Jeśli nie, włóżcie odwrotnie. Lepiej sprawdzić od razu niż znów rozbierać.
Czasami lampki mają ciut szersze mocowania niż żarówki rurkowe, wystarczy nagiąć nieco blaszki, jest to trwałe dosyć. Po wymienie żarówki lampki bagażnika na LED stwierdzam, że lepiej i praktyczniej zamontować mocne listwy LEDowe po bokach bagandy
EDIT: A póki co spróbuję z jakąś mocną rurkową zarówką, brak czasu na zabawę w długie efektowne listwy.
Nowe Podsumowanie:
Wymiana na LEDy sprawdziła się w rejestracji i schowku tylko.
W reszcie zimny odcień zupełnie nie pasował do reszty albo był nieprzyjemny w ogólnym odczuciu.
Jeśli kupować LEDy, to tylko jakieś super mocne. W starciu z żarówką mają na prawdę nie lada zadanie,
zwłaszcza jeśli chodzi o bagażnik czy główną podsufitki.
Dodatkowe możliwe upierdliwości:
bez problemu:
- pozycje przód,
- schowek
- oświetlenie wnętrza
- oświetlenie tablicy rejestracyjnej
problematyczne:
- kierunkowskazy (miganie),
- pozycje tył (dopasowanie jasności do pozycji stop'u),
- pozycje + stop (jasność ogólna, mała różnica jasności w funkcji stop'u a pozycji)
- bagażnik (najbardziej "światłochłonne" miejsce wymaga bardzo mocnego LEDu)
Wnioski - generalnie powrót do klasycznych żarówek, być może jeszcze kiedyś spróbuję LEDów ale bezsprzecznie musiałbym je zobaczyć na zywo, aby były wystarczająco ciepłe i mocne.
Ostatnio zmieniony wt gru 15, 2015 03:50 przez marceleqs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Oświetlenie - spis wszystkich żarówek w Golfie mk 4
Popraw mnie jeżeli się mylę ale wczoraj właśnie wymieniałem obie żarówki stop tylne w Variancie i u mnie jest inaczej (kolejność jak w lampie):marceleqs pisze:Tył:
1) Pozycje + STOP. Czytając pierwotny wątek, niby to miałyby być 2x BA15S. U mnie jest inaczej.
Żarówka Pozycja+STOP to BAY15D (dwuwłuknowa).
Żarówka pozycja to BA9S (jednowłuknowa, nieco mniejsza).
Jak to będzie wtedy z zamiennikiem tej dwuwłuknowej, bo ona świeci jako pozycja i mocniej się zaświeca jak jest STOP, to jak dam np P21W diodową, też będzie podwójna funkcja? Ogólnie to moje lampy świecą słabo( tak mam czyste), więc może jak dam ledy to przynajmniej zbliży się to do ilości lumenów w nowszych autach.- POZYCJA+STOP - R21W (dwuwłuknowa) czyli ta wieksza, u samej góry lampy
- STOP - R5W - właśnie ta mniejsza, jednowłuknowa - poniżej POZYCJI+STOP
- KIERUNEK - R21W jednowłuknowa
- WSTECZNY/PRZECIWMGIELNY - R21W jednowłuknowa - wiadomo - na samym dole po lewej i prawej
Kupiłem w inter carsie najtańsze jakie były, wsadziłem na tył zamiast POZYCJA+STOP i świecą słabiej niż normalne.
Są w IC np ledy Osram i maja taki opis:
Są też identyczne tylko kolor 6000K, poza tym te właśnie Osram mają chyba dyfuzor światła czyli jakąś szklaną bańkę ale i tak homologacji nie ma, wszystkie inne mają gołe diody smd.Żarówka (blister 1 szt.) P21W 4W 12V BA15s LEDriving 3000K
Jakiego producenta polecasz? Bo w Inter carsie są od w ooj drogich (83pln/1szt) Mammooth 21W z diodami cree, przez te właśnie Osram (72pln/1szt), po takie ze zwykłymi diodami nie smd (15pln/2szt).
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Re: Oświetlenie - spis wszystkich żarówek w Golfie mk 4
1) Zamiennik dwu-włuknowej musi być dwu-funkcyjny. Taka żarówka albo część diod będzie zaświecała non stop a resztę mocniejszych przy wciśnięciu hamulca albo wszystkie będą mogły pracować w 2 poziomach mocy. Ja miałem drugi wariant i niestety różnica w jasności z hamulcem i bez była tak mała że ryzyko jeździć z czymś takim.Skrzak pisze: Jak to będzie wtedy z zamiennikiem tej dwuwłuknowej, bo ona świeci jako pozycja i mocniej się zaświeca jak jest STOP, to jak dam np P21W diodową, też będzie podwójna funkcja? Ogólnie to moje lampy świecą słabo( tak mam czyste), więc może jak dam ledy to przynajmniej zbliży się to do ilości lumenów w nowszych autach.
Kupiłem w inter carsie najtańsze jakie były, wsadziłem na tył zamiast POZYCJA+STOP i świecą słabiej niż normalne.
Są w IC np ledy Osram i maja taki opis:Są też identyczne tylko kolor 6000K, poza tym te właśnie Osram mają chyba dyfuzor światła czyli jakąś szklaną bańkę ale i tak homologacji nie ma, wszystkie inne mają gołe diody smd.Żarówka (blister 1 szt.) P21W 4W 12V BA15s LEDriving 3000K
Jakiego producenta polecasz? Bo w Inter carsie są od w ooj drogich (83pln/1szt) Mammooth 21W z diodami cree, przez te właśnie Osram (72pln/1szt), po takie ze zwykłymi diodami nie smd (15pln/2szt).
2) Jeśli Ci ogólnie slabo świecą, wyczyść dokładnie klosze od wewnąrz i zamontuj nowe tradycyjne żarówki. Musi być idealnie, nie ma innej opcji. Jeśli myślisz, że LEDy wstawione w tylną lampkę będą mocniejsze, to nie wiem jak drogie masz na mysli. Ja miałem zlepek diod SMD5050 i to jest przynajmniej 2x za słabe. Funkcja stopu prawie nie widoczna. A tak na chłopski rozum? 21Watt żarnika to na prawdę spora jasność, cieżko żeby dioda w umiarkowanej cenie dorównała, takie mam doświadczenie. A znowu płacić duży hajs za.. coś co i tak po przebrnięciu przez ryflowany klosz da efekt podobny do żarówki. Reakcja może trochę szybsza, ale przecież 3 światło jest na diodach szybkie więc pchanie drogich ledów w tylną lampę chyba bez sensu.
Apropo nowszych aut.. tam są zupełnie inne klosze i inne LEDy. LEDy o wiele mocniejsze niż "Allegrowe" a klosze zrobione tak aby nie tłumily światła LEDu a tu odwrotnie, aby rozpraszały światło żarówki.
3) Jeśli chodzi o żarówkę STOPu, to nie możesz wsadzić LEDa typu P21W bo on nie jest dwu-dunkcjny, ma jedną a nie dwie nóżki i symetryczne wypustki a powinny być niesymetryczne.
4) Brak homologacji pewnie nie wynika z tego, że producenta nie stać na to, ale z tego że one się nie nadają. Rozpraszanie, słabsza luminacja, mniejsze różnice w Stop-pozycji, inne rozchodzenie się w kontakcie z odbłyśnikiem.
Chcielibyśmy to pozamieniać aby np. mniej prądu żarło na postoju czy rzadziej się przepalało ale jak się przyjrzeć właściwościom to ostatecznie albo super drogo wyjdzie albo lepiej powymieniać - ale na świerze tradycyjne.
Re: Oświetlenie - spis wszystkich żarówek w Golfie mk 4
Witam,u mnie są takie same...co to za żarówka? jest możliwość wymiany na led?
Re: Oświetlenie - spis wszystkich żarówek w Golfie mk 4
Żarówka ma oznaczenie 12V 3.8W HLO
vw part number 1J0 947 171
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Oświetlenie - spis wszystkich żarówek w Golfie mk 4
Jo, podajesz Tomnikowi że masz z kontrolą wnętrza a on wysyła ci moduły pasujące ale trochę inaczej wyglądające.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: pn mar 25, 2013 19:50
- Lokalizacja: Wąbrzeźno
Oświetlenie - spis wszystkich żarówek w Golfie mk 4
no to powiedzcie jasno... jeśli będę wstawiał żarówkę led na pozycję i stop, to z canbusem czy bez?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości