FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
zwiro2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lip 26, 2007 23:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: zwiro2 » pn kwie 21, 2008 21:01

Lukas-182 pisze:
zwiro2 pisze:W ktora strone mam krecic ?? rozumiem ze w lewo ??


[ Dodano: 21 Kwi 2008 21:03 ]
Lukas-182 pisze:
zwiro2 pisze:W ktora strone mam krecic ?? rozumiem ze w lewo ??
Jak chcesz zwiększyć dawkę to kręcisz w prawo, zgodnie z ruchem wskazówki :) Przy kontrze dobrze przytrzymaj śrubokrętem, aby przypadkiem nie zwiększyć bardziej dawki :chytry:
Ooo dzieki wielkie, ale pewnie predzej czy pozniej wpaldbym na to ze cos jest nie tak:P :)

Dla zainteresowanych.. znalazlem w internecie fajny i ciekawy link o podkrecaniu mocy w vw
http://www.audi80.pl/printview.php?t=84 ... 8a6ed47e40
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 21:04 przez zwiro2, łącznie zmieniany 1 raz.


auto legenda

Awatar użytkownika
dzidzia24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: czw lis 01, 2007 10:43
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: dzidzia24 » pn kwie 21, 2008 21:52

zwiro2 pisze:Dla zainteresowanych.. znalazlem w internecie fajny i ciekawy link o podkrecaniu mocy w vw
http://www.audi80.pl/prin...23d0e8a6ed47e40
Założe się o mego golfa że jest tam mowa o filmiku zaprzala :bigok:
Masakra co ci ludzi potrafia wyciągnąć z 1,6TD Na Youtubie jest sporo filmików o takich przerobionyhc Golfach II z silnikiem 1,6TD. Na przykład 6s do 100km/h A obroty to im chodzą jak w benzynowcach
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 21:52 przez dzidzia24, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=134][color=red][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783997&highlight=#1783997]Moje MK3 AAZ POWER :-)[/url][/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn kwie 21, 2008 23:25

zwiro2, chcesz popsuc paska? nie no kolejny diesel chce szybciej jezdzic :panna: podjedz to cos doradze, bo 1.6 jeszcze nie psulem :goof:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
zwiro2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lip 26, 2007 23:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: zwiro2 » wt kwie 22, 2008 16:43

souler pisze:zwiro2, chcesz popsuc paska? nie no kolejny diesel chce szybciej jezdzic :panna: podjedz to cos doradze, bo 1.6 jeszcze nie psulem :goof:
hehe, dlaczego popsuc ?? troszke podniesc mu moc.. nie chce z niego zrobic "rakiety" :)

[ Dodano: 24 Kwi 2008 17:05 ]
souler, widzialem twoj wykres z hamowni.. powiedz na czym polegaly modyfikacje w silniku? zwiekszylem dawke paliwa, jest o wiele lepiej, ale zastanaiwam sie jak moge jeszcze zwiekszyc przyspieszenie tanim kosztem. Na czym polega "podkrecnie turbiny" ??


auto legenda

lesny1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 24, 2009 10:57
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: lesny1982 » wt lut 03, 2009 21:20

a mi pekla czy wykrecilo sie to ustrojsto od regulacji obrotow zaznzczone w kolko i nie chce odpalic da rede to jakos wymienic czy co z tym zrobic ??

Obrazek



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt lut 03, 2009 21:34

lesny1982 pisze:a mi pekla czy wykrecilo sie to ustrojsto od regulacji obrotow zaznzczone w kolko i nie chce odpalic da rede to jakos wymienic czy co z tym zrobic ??
Musiałbyś podjechać do jakiegoś pompiarza, bo chyba w sprzedaży tego nie ma...



lesny1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 24, 2009 10:57
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: lesny1982 » wt lut 03, 2009 21:39

oki dziex za info :okej: a pompe moge sam wykrecic bo autkiem nie podjade :crazy:

[ Dodano: 04 Lut 2009 14:16 ]
oki wykrecila sie tylko dalem rade ja wkrecic spowrotem ale nie chce odpalic cos sie przestawilo chyba :crazy:



vandag
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt maja 01, 2009 17:29
Lokalizacja: WLKP

Post autor: vandag » pt maja 01, 2009 17:33

Jestem tu nowicjuszem i mam jedno pytanie...
Przekręciłem śrubę od dawki paliwa w prawo o lekko ponad pół obrotu, delikatnie obroty się zwiększyły ... była mowa tu o regulacji do momentu przestania kopcenia...tylko że jest taki problem że mi w ogóle nie kopci ... czy mam dalej regulować tą dawkę ??

Z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pt maja 01, 2009 17:49

vandag, odwrotnie. Dawkę podnosisz do momentu aż silnik zacznie mocno kopcić przy przegazówce.
Jak dojdziesz do tego momentu, to wtedy możesz podnieść ciśnienie na turbo tak w okolice 1 bara - kopcenie wówczas powinno się zmniejszyć. Jeśli się zmniejszy to znowu możesz ruszyć dawkę do momentu wyraźnego kopcenia, jednocześnie obserwując ciśnienie na turbo, gdyż wzrost dawki pociąga za sobą wzrost ciśnienia gazów wydechowych i turbo mocniej pompuje powietrze.
Należy tak zgrać ciśnienie turbo i dawkę paliwa, aby to pierwsze wynosiło ok. 1-1,3 bara (zależy od Twojego stylu jazdy, przy katowaniu coś się zaraz sypnie, ale jak jesteś rozważnym kierowcą to możesz dać więcej) i aby silnik puszczał czarnego "bąka" przy przegazówce i ostrym przyspieszaniu, ale w jeździe ze stałą prędkością nie może kopcić.
Masz pompę z LDA i wskaźnik ciśnienia?



Awatar użytkownika
berti666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: sob maja 02, 2009 01:45
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: berti666 » ndz maja 03, 2009 09:48

piori, Ja chce zwiekszyc sama dawke paliwa bez zwiekszania cisnienia na turbo wiec jak najlepiej zwiekszac ta dawke w jaki sposob?? Podnosci do momentu gdy zacznie kopici na jalowym a potem zmiejszyc az do momentu zeby przestal?
Ostatnio zmieniony ndz maja 03, 2009 09:59 przez berti666, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje MK3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2948733#2948733

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » ndz maja 03, 2009 10:12

Generalnie zasada jest taka sama, auto nie może kopcić przy jednostajnej jeździe i wtedy gdy turbina pompuje pełnym ciśnieniem, tyle że bez podnoszenia ciśnienia to pewnie za wiele się tam nie nakręcisz.
berti666 pisze:Jeszcze jedno pytanko duzo roboty jest z przelozeniem tej gornej czesci pompy?? czy to proste jak budowa cepa?
Nic trudnego, szczególnie jak już wcześniej ktoś to robił, to może z zamkniętymi oczami ;)
Popatrz sobie na swoją pompę, po pierwsze trzeba odkręcić tą dźwignię, którą dodaje się gazu i zdjąć te sprężyny spod niej, a potem odkręcić 4 śruby imbusowe po rogach tego górnego dekla od pompy (trzeba mieć odpowiedni klucz, bo dojście trochę kłopotliwe). Ściągasz dekiel, ale w ten sposób aby ta ośka na której siedziała dźwignia gazu została na pompie, bo jest z nią połączona taką "blaszką z sprężynkami i pręcikiem". Przy okazji warto zrobić GOV MOD - czyli przesunąć odcięcie zapłonu wyżej, aby paliwo nie było odcinane powyżej 4k obr.
Nie wiem jak w AAZ, ale w 1.6TD są dwa rodzaje tego ustrojstwa ze sprężynkami i oba przerabia się na różny sposób:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100486" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76874" onclick="window.open(this.href);return false;



arwam

Post autor: arwam » pn maja 04, 2009 21:42

piori, w AAZ'cie tęż się czasem zdarza pompa na trzy sprężynki



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn maja 04, 2009 21:54

arwam, skoro tak twierdzisz to zapewne tak jest, ja z tymi silnikami za dużo do czynienia nie miałem.

Przy okazji otwierania pompy zalecałbym też wymianę wszystkich możliwych O-ringów, szczególnie tego pod głównym deklem i na ośce gazu, a jeżeli ta ośka ma luz w tulejce, to wymienić za jednym zamachem także tulejkę. Zestawy naprawcze można dostać np. w IC, ja zapłaciłem za tulejkę i komplet uszczelniaczy niecałe 30zł i pompa suchutka.



Awatar użytkownika
berti666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: sob maja 02, 2009 01:45
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: berti666 » wt maja 05, 2009 10:19

wiec mam taka pompe o to kilka fotek.

Obrazek

Obrazek


Mam pytanie zeby zamienic to na gorna czesc lda wystarczy ze zdjeme ta pokrywe gorna zaznaczona na zielono na foto czy musze zdjac pompe do tego laczenia ?? zaznaczone na czerowono


Obrazek Obrazek

CO do zamiany to juz niebede mial problemu jbc mam niedaleko mechanika wiec to nie prolem tylko chcialem pojechac na szrot i kupic sama gore i niewiem dokladnie co to ma byc, bo dzwonilem do goscia mowilem ze gore pompy i niewiedzial o co mi biega i mowil zeby wpac rozebrac sobie i brac ;p tylko pomozcie mi co mam dokladnie z tej pompy wziac. najlepiej foto


Moje MK3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2948733#2948733

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości