Montaż Climatronika
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Montaż Climatronika
Witam
Wszystko co robisz jest na własne ryzyko.
Jako że miałem okazje zakładać Climatronic do manualnej klimatyzacji opiszę jak to podłączyć.
Climatronic do wersji z wtyczką 14 pin (sterownik wentylatorów ) pod podstawą akumulatora.
Potrzebne Materiały:
Kompletna Nagrzewnica
Dwie wtyczki od instalacji nagrzewnicy, najlepiej z kawałkami kabli.
Panel Climatronika.
Czujnik Nasłonecznienia - wtyczka i kawałki przewodów.
1L płynu do chłodnicy.
Pierwsze co trzeba zrobić to odciągnąć freon, następnie ściągnąć deskę,nagrzewnice - nie będę tego opisywał co i jak wszystko jest na forum.
Co do instalacji trzeba rozebrać podszybie żeby dostać się do przewodów.
Instalacje podłączałem 2,5h wiec nie ma tragedii.
Czas na prace 2 dni.
Wtyczka 17 pin Nagrzewnicy
1 - Czarno-Niebieski do bezpiecznika 25 w skrzynce bezpieczników (S225) 25A
2 - Brak
3 – Niebiesko-Czerwony do T10 / 8 (pomarańczowe złącze w podszybiu)
4 – Zielono-Brązowy do T10 / 9 (pomarańczowe złącze w podszybiu )
5 – Czarno-Niebieski Bezpiecznik 5 (7,5 A)
6 – Brązowy - Masa
7 - Czerwono-Szary do bezpiecznika 16 (10A) i T14 / 4 (Sterownik Klimatyzacji 14 Pin)
8 – Brązowo-Biały łączy się czujnikiem temp. zewnętrznej i czujnika nasłonecznienia Pin2
9 - Brak
10 – Szaro-Niebieski podświetlanie wiec do dowolnego przewodu o tym samym kolorze.
11 - Brak
12 – Szary do T10 / 7 (pomarańczowe złącze w podszybiu)
13 - Brak
14 - Brak
15 - Brak
16 - Brak
17 - Brak
Wtyczka 12 pin Nagrzewnicy
1 – Szaro-Biały do złącza diagnostycznego przewód K (pin 7 wtyczki)
2 – Brązowo-Niebieski T14 / 8 (Sterownik Klimatyzacji 14 Pin)
3 – Brak
4 - Brak
5 – Szaro-żółty do pinu 1 czujnika nasłonecznienia.
6 - Brak
7 - Brak
8 – Biało-Zielony do Pin 3 czujnika nasłonecznienia.
9 – Czarno-Biały do T14 / 12 (Sterownik Klimatyzacji 14 Pin)
10 – Niebiesko-Biały do T32 / 3 (Niebieska wtyczka licznika)
11 - Brak
12 – Czerwono-Niebieski do T32 / 26 (Zielona wtyczka licznika)
Wszystko co robisz jest na własne ryzyko.
Jako że miałem okazje zakładać Climatronic do manualnej klimatyzacji opiszę jak to podłączyć.
Climatronic do wersji z wtyczką 14 pin (sterownik wentylatorów ) pod podstawą akumulatora.
Potrzebne Materiały:
Kompletna Nagrzewnica
Dwie wtyczki od instalacji nagrzewnicy, najlepiej z kawałkami kabli.
Panel Climatronika.
Czujnik Nasłonecznienia - wtyczka i kawałki przewodów.
1L płynu do chłodnicy.
Pierwsze co trzeba zrobić to odciągnąć freon, następnie ściągnąć deskę,nagrzewnice - nie będę tego opisywał co i jak wszystko jest na forum.
Co do instalacji trzeba rozebrać podszybie żeby dostać się do przewodów.
Instalacje podłączałem 2,5h wiec nie ma tragedii.
Czas na prace 2 dni.
Wtyczka 17 pin Nagrzewnicy
1 - Czarno-Niebieski do bezpiecznika 25 w skrzynce bezpieczników (S225) 25A
2 - Brak
3 – Niebiesko-Czerwony do T10 / 8 (pomarańczowe złącze w podszybiu)
4 – Zielono-Brązowy do T10 / 9 (pomarańczowe złącze w podszybiu )
5 – Czarno-Niebieski Bezpiecznik 5 (7,5 A)
6 – Brązowy - Masa
7 - Czerwono-Szary do bezpiecznika 16 (10A) i T14 / 4 (Sterownik Klimatyzacji 14 Pin)
8 – Brązowo-Biały łączy się czujnikiem temp. zewnętrznej i czujnika nasłonecznienia Pin2
9 - Brak
10 – Szaro-Niebieski podświetlanie wiec do dowolnego przewodu o tym samym kolorze.
11 - Brak
12 – Szary do T10 / 7 (pomarańczowe złącze w podszybiu)
13 - Brak
14 - Brak
15 - Brak
16 - Brak
17 - Brak
Wtyczka 12 pin Nagrzewnicy
1 – Szaro-Biały do złącza diagnostycznego przewód K (pin 7 wtyczki)
2 – Brązowo-Niebieski T14 / 8 (Sterownik Klimatyzacji 14 Pin)
3 – Brak
4 - Brak
5 – Szaro-żółty do pinu 1 czujnika nasłonecznienia.
6 - Brak
7 - Brak
8 – Biało-Zielony do Pin 3 czujnika nasłonecznienia.
9 – Czarno-Biały do T14 / 12 (Sterownik Klimatyzacji 14 Pin)
10 – Niebiesko-Biały do T32 / 3 (Niebieska wtyczka licznika)
11 - Brak
12 – Czerwono-Niebieski do T32 / 26 (Zielona wtyczka licznika)
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Montaż Climatronika
Przy niektórych licznikach warto też podpiąć to:
Wtyczka 12 pinowa, pin 7 - licznik t32a/11 czas postoju
Wpływa na korygowanie temperatury na climatroniku po postoju auta, który mógł wpłynąć na nagrzanie się czujnika temp zewn.
Inna ważna sprawa:
Oryginalnie schematy climatronika nie zawierają termowyłącznika, który przy klimie manualnej występuje. chodzi o ten w podszybiu po lewej stronie. W climatroniku to najzwyczajniej zwarty na stałe obieg. Obecność wyłącznika nie przeszkadza, ale nie wiem czy w sytuacji spornej (gdy termiczny wyłącznik już wyłączy, a panel nadal będzie chciał uruchomić klimę) nie wystąpi błąd w klimie.
Jeszcze jedna sprawa jest taka, że pewne przewody w sterowniku wentylatorów należało odłączyć, ale obecnie nie pamiętam które.
PS. Warto też wspomnieć, że montując climatronik mamy już doprowadzone neiktóre przewody takie jak np.
10 – Szaro-Niebieski podświetlanie wiec do dowolnego przewodu o tym samym kolorze
czy
1 - Czarno-Niebieski do bezpiecznika 25 w skrzynce bezpieczników (S225) 25A
i
5 – Czarno-Niebieski Bezpiecznik 5 (7,5 A)
i jeszcze jeden:D
Mało zdjęć, właściwie tylko pinologia. Pozdrawiam
Wtyczka 12 pinowa, pin 7 - licznik t32a/11 czas postoju
Wpływa na korygowanie temperatury na climatroniku po postoju auta, który mógł wpłynąć na nagrzanie się czujnika temp zewn.
Inna ważna sprawa:
Oryginalnie schematy climatronika nie zawierają termowyłącznika, który przy klimie manualnej występuje. chodzi o ten w podszybiu po lewej stronie. W climatroniku to najzwyczajniej zwarty na stałe obieg. Obecność wyłącznika nie przeszkadza, ale nie wiem czy w sytuacji spornej (gdy termiczny wyłącznik już wyłączy, a panel nadal będzie chciał uruchomić klimę) nie wystąpi błąd w klimie.
Jeszcze jedna sprawa jest taka, że pewne przewody w sterowniku wentylatorów należało odłączyć, ale obecnie nie pamiętam które.
PS. Warto też wspomnieć, że montując climatronik mamy już doprowadzone neiktóre przewody takie jak np.
10 – Szaro-Niebieski podświetlanie wiec do dowolnego przewodu o tym samym kolorze
czy
1 - Czarno-Niebieski do bezpiecznika 25 w skrzynce bezpieczników (S225) 25A
i
5 – Czarno-Niebieski Bezpiecznik 5 (7,5 A)
i jeszcze jeden:D
Mało zdjęć, właściwie tylko pinologia. Pozdrawiam
Montaż Climatronika
Witam,
W moim mk IV nie było klimy w ogóle...
Z tego co pamiętam to w różnych pojemnościach silnika różnie wyglądało podłączenie,
Tak jak napisał Noxi to pinologia i schematy...
Pozdrawiam,
Matias1
W moim mk IV nie było klimy w ogóle...
Z tego co pamiętam to w różnych pojemnościach silnika różnie wyglądało podłączenie,
Tak jak napisał Noxi to pinologia i schematy...
Pozdrawiam,
Matias1
Montaż Climatronika
Napisałem jaki Climatronic montowałem i z przeznaczeniem do klimy manualnej jeżeli waszym zdaniem to tylko pinologia nic nie stoi na przeszkodzie zrobić i wstawić na forum.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
Re: Montaż Climatronika
Odpowiem sobie sam: zielony pin 3,niebiesko czerwony pin 8.Ale można je wykorzystać pin 8 niebiesko czerwony zostawić,Pin 3 zielony przełożyć na 12,obydwa są wypięte z pomarańczowej kostki w podszybiu i tam połączyć z odpowiednimi przewodami z climatronica,czyli:
Wtyczka 12 pin Nagrzewnicy
2 – Brązowo-Niebieski T14 / 8
9 – Czarno-Biały do T14 / 12 (Sterownik Klimatyzacji 14 Pin).
Ponadto
Wtyczka 17 pin Nagrzewnicy
7 - Czerwono-Szary do bezpiecznika 16 (10A) i T14 / 4 (Sterownik Klimatyzacji 14 Pin) wystarczy dociągnąć tylko do skrzynki bezpieczników,bo pomiędzy bezpiecznikiem a sterownikiem wentylatora już jest.Jeśli ktoś ma licznik z jakimkolwiek fisem przewody od czujnika temperatury zewnętrznej ma T12a/5; brązowo/żółty; czujnik temperatury zewnętrznej, pin nr 1 -na 26 pinie zielonej wtyczki licznika,a T17a/8; brązowo/biały; czujnik temperatury zewnętrznej, pin nr 2 w punkcie łączenia masy w wiązce wtyczki licznika.Nie potrzeba wtedy prowadzić żadnych przewodów do komory silnika,tylko dwa kolory we wtyczce sterownika wentylatorów nie będą się zgadzały.
Wtyczka 12 pin Nagrzewnicy
2 – Brązowo-Niebieski T14 / 8
9 – Czarno-Biały do T14 / 12 (Sterownik Klimatyzacji 14 Pin).
Ponadto
Wtyczka 17 pin Nagrzewnicy
7 - Czerwono-Szary do bezpiecznika 16 (10A) i T14 / 4 (Sterownik Klimatyzacji 14 Pin) wystarczy dociągnąć tylko do skrzynki bezpieczników,bo pomiędzy bezpiecznikiem a sterownikiem wentylatora już jest.Jeśli ktoś ma licznik z jakimkolwiek fisem przewody od czujnika temperatury zewnętrznej ma T12a/5; brązowo/żółty; czujnik temperatury zewnętrznej, pin nr 1 -na 26 pinie zielonej wtyczki licznika,a T17a/8; brązowo/biały; czujnik temperatury zewnętrznej, pin nr 2 w punkcie łączenia masy w wiązce wtyczki licznika.Nie potrzeba wtedy prowadzić żadnych przewodów do komory silnika,tylko dwa kolory we wtyczce sterownika wentylatorów nie będą się zgadzały.
Re: Montaż Climatronika
Witam. Po montażu climatronika nie wyświetla temperatury zewnętrznej na 1/2FIS. Kable podłączone wedle schematu. Jak odłączę akumulator na chwilę i podłączę to temperaturę fis wyświetla. Climatronik pokazuje temperaturę zewnętrzną cały czas. Ktoś podpowie ? Pozdrawiam
__________________________________
__________________________________
__________________________________
Re: Montaż Climatronika
Cześć, mam problem - przekładam wszystko zgodnie ze schematem (tym kolorowym), ale problem jest taki, że wkładam to nie do Golfa IV, tylko do Corrado.
Ogólnie rzecz biorąc ostatni problem jaki mam to nie wiem jaki kabelek odpowiada za sygnał włączenia sprzęgła kompresora (i zapewne włączenie wentylatora chłodnicy). Oryginalnie zapewne odpowiada za to sygnał poprowadzony do kostki pomarańczowej w podszybiu (zielony? Czerwono-niebieski?), ale prosiłbym o weryfikację mojego "myślenia". Jak rozumiem dash panel connectors to wtyczki do zegarów?
Ogólnie rzecz biorąc ostatni problem jaki mam to nie wiem jaki kabelek odpowiada za sygnał włączenia sprzęgła kompresora (i zapewne włączenie wentylatora chłodnicy). Oryginalnie zapewne odpowiada za to sygnał poprowadzony do kostki pomarańczowej w podszybiu (zielony? Czerwono-niebieski?), ale prosiłbym o weryfikację mojego "myślenia". Jak rozumiem dash panel connectors to wtyczki do zegarów?
Re: Montaż Climatronika
Potrzebuję pomocy. Montowałem climatronic, podłączone wszystko według schematu, lecz problem z temperaturą zewnętrzną dalej mam. Metodą prób i błędów zauważyłem że temp. zewnętrzną wyświetla bez problemu jak odłączę czujnik w zderzaku ( czujnik ma 1,2 KOm - więc tak jak wyczytałem jest sprawny). Problem polega na tym że gdy go podłączę wyświetla na liczniku -,-- a climatronic wskazuje temp. zewnętrzną zawsze bez problemu. W teście miernikiem kabla brązowo żółtego z pinem 8 wtyczki 12 pinowej panelu climatronica niby jest przejście ale miernik nie wydaje ciągłego dźwięku lecz co jakiś czas ten dźwięk się przerywa. W vag błąd pokazuje tego czujnika z adnotacją - Short to plus. Jak by ktoś był tak miły i coś doradził bo już nie mam siły na to.
__________________________________
__________________________________
__________________________________
Re: Montaż Climatronika
do czujnika idą 2 przewody - brązowo/żółty i brązowo/biały. Ten drugi to masa - możesz puścić skądkolwiek. Brązowo/żółty idzie jak jest climatronik to do panelu - wtyczka T12a pin 8. Jak nie miałeś climatronika to szedł do licznika jak pamiętam pin 26. Teraz tak - skoro masz przerywany to puść nowy przewód i tyle
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: Montaż Climatronika
Trochę odkopię temat...
od początku:
mam vw bora 1,9 TDI (ajm) z manualną klimatyzacją i rozszczelniła mi się nagrzewnica więc przy wymianie postanowiłem zamienić na climatronic i właściwie to już zrobiłem.
źródłem części był golf benzynowy 1,6.
klimatyzacja działa ale
na panelu climatronic-a wyświetlany jest ( po wymuszeniu sprawdzenia) błąd 318
a na komputerze( program vag...) jest błąd 00792 czujnika ciśnienia F129.
w moim samochodzie był czujnik cisnienia 3 pinowy i taki zostawiłem, sterownik wentylatorów był 14+4 - taki sam jak u dawcy czesci, panel climatronica ten nowszy ( z czarnym tyłem/bez wystającej dupki).
podejrzewam, że sam panel climatronica ma zakodowane współpracowanie z czujnikiem F129 ( 4 pinowym) .
Jak to "naprawić" ?
od początku:
mam vw bora 1,9 TDI (ajm) z manualną klimatyzacją i rozszczelniła mi się nagrzewnica więc przy wymianie postanowiłem zamienić na climatronic i właściwie to już zrobiłem.
źródłem części był golf benzynowy 1,6.
klimatyzacja działa ale
na panelu climatronic-a wyświetlany jest ( po wymuszeniu sprawdzenia) błąd 318
a na komputerze( program vag...) jest błąd 00792 czujnika ciśnienia F129.
w moim samochodzie był czujnik cisnienia 3 pinowy i taki zostawiłem, sterownik wentylatorów był 14+4 - taki sam jak u dawcy czesci, panel climatronica ten nowszy ( z czarnym tyłem/bez wystającej dupki).
podejrzewam, że sam panel climatronica ma zakodowane współpracowanie z czujnikiem F129 ( 4 pinowym) .
Jak to "naprawić" ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153678
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość