[MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

chrap1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 11, 2021 16:15

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: chrap1 » śr sie 11, 2021 16:50

Cześć, czy jeszcze ktoś tutaj zagląda i pomaga?
Mam problem po montażu w silniku 1.4 16V APE.
Generalnie w szerokiej kostce w ECU nie było w ogole pinów więc musiałem dorobić wsuwki i wiązkę bezpośrednio pod manetkę. W poprzednich postach znalazłem taki opis pinów:
Jednostka sterująca silnika T80
39 niebieski / szary -
25 czerwony / żółty -
24 czarno / biały -

Dołozyłem te piny, lecz nie wiedziałem który któremu odpowiada w manetce ale ktoś tam odpisał:
T10/2 – niebieski/siwy – T10e/1
T10/3 – czerwony/żółty – T10e/2
T10/4 – czarny/biały – T10e/3
T10/5 – biały – T10e/9
T10/6 – czarny/granatowy – bezpiecznik nr 5 w skrzynce
T10/7 – czarny/biały – T10e/3

i założyłem że powinno być tak, że pin 39 to pin t10/2 (czyli drugi pin w kostce manetki) pin 25 to t10/3 (czyli trzeci pin w kostce manteki ) i tak do końca + mostek 4 z 7 i plus z bezpiecznika.
Kodowanie poszło OK. Po włączeniu zapala się ikona tempomatu.
Niestety nie działa.
Wskazania z pierwszej strony NIE pokrywają mi się w bloku 066
WSKAZANIA:
Jeżeli mamy aktywowany tempomat w ECU, manetkę w pozycji OFF, auto stoi w miejscu i wszystko jest sprawne odczyt powinien wyglądać następująco:
0 km/h 00001000 0 km/h 0000 -> TUTAJ MAM OK

Po włączeniu manetki na pozycję ON
0 km/h 00001000 0 km/h 0011 -> TUTAJ MAM 0001

Po przesunięciu w pozycję Cancel / naciśnięciu na kierownicy
0 km/h 00001000 0 km/h 0001 -> NIE MAM TAKIEGO PRZYCISKU

Po naciśnięciu Set
0 km/h 00001000 0 km/h 0111 -> TUTAJ MAM 0101

Po naciśnięciu lub przesunięciu w zależności od rodzaju manetki w pozycję RESET / naciśnięciu na kierownicy
0 km/h 00001000 0 km/h 1011 TUTAJ MAM 1001

Po naciśnięciu sprzęgła
0 km/h 00001100 0 km/h 0000 TUTAJ MAM OK

Po naciśnięciu hamulca
0 km/h 00001011 0 km/h 0000 TUTAJ MAM OK

Co może być nie tak?

JEST TO AKTUALNY POST, BO PODPRZEDNI BYŁ ZŁY :)



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: michaf1994 » pn sie 16, 2021 11:15

Pierwsza sprawa - nie pisz w 3 miejscach na raz, bo nie wiem gdzie mam odpisać. Zakładanie nowego tematu zaśmieca tylko forum, zatem tutaj udzielę Ci odpowiedzi.

Druga sprawa - masz przycisk Cancel - w przypadku bez multifunkcji jest to przesunięcie suwaka w prawo, ale tak, żeby nie kliknął.

Trzecia sprawa - wygląda na to, że masz problem na manetce lub przewód jest źle podłączony, bo nie masz sygnału stałego po włączeniu.

Żeby sprawdzić manetkę potrzebujesz multimetr z funkcją sprawdzania diody w taki sposób, że po połączeniu probówek multimetr piszczy.

Na początek zwierasz kable na pinach manetki 4 i 7, jedną probówkę łączysz z tymi kablami, a drugą sprawdzasz przejścia dla przycisków:

1. Wyłączony tempomat (przesunięty całkowicie w prawo po kliknięciu) (komputer: 0000):
- pin 2 - brak przejścia
- pin 3 - brak przejścia
- pin 5 - brak przejścia
- pin 6 - brak przejścia

2. Włączony tempomat (przesunięty na środek) (komputer: 0011):
- pin 2 - brak przejścia
- pin 3 - brak przejścia
- pin 5 - jest przejście do 4, 7, 6
- pin 6 - jest przejście do 4, 7, 5

3. Pozycja 'cancel' (przesunięty lekko w prawo przed kliknięciem) (komputer: 0001):
- pin 2 - brak przejścia
- pin 3 - brak przejścia
- pin 5 - brak przejścia
- pin 6 - jest przejście do 4, 7

4. Pozycja 'res' (przesuwnik do końca w lewo lub osobny przycisk w zależności od manetki) (komputer: 1011):
- pin 2 - jest przejście do 4, 7, 5, 6
- pin 3 - brak przejścia
- pin 5 - jest przejście do 4, 7, 6, 2
- pin 6 - jest przejście do 4, 7, 5, 2

5. Pozycja 'set' (przycisk po lewo) (komputer: 0111):
- pin 2 - brak przejścia
- pin 3 - jest przejście do 4, 7, 6, 5
- pin 5 - jest przejście do 4, 7, 6, 3
- pin 6 - jest przejście do 4, 7, 5, 3

Jeżeli manetka okaże się sprawna sprawdź połączenie od pinu 5 manetki do pinu 50 w ECU

Piny ECU dla APE:

Pin manetki | Kolor | Pin ECU
---------------|----------------------|----------------------------
2 | Niebieski/szary | 39
3 | Czerwony/żółty | 25
4 | Czarny/biały | 24
5 | Biały | 50
6 |Czarny/granatowy| tylko bezpiecznik 5
7 | Czarny/biały | 24



chrap1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 11, 2021 16:15

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: chrap1 » czw sie 19, 2021 19:27

michaf1994 pisze:
pn sie 16, 2021 11:15
Pierwsza sprawa - nie pisz w 3 miejscach na raz, bo nie wiem gdzie mam odpisać. Zakładanie nowego tematu zaśmieca tylko forum, zatem tutaj udzielę Ci odpowiedzi.

Druga sprawa - masz przycisk Cancel - w przypadku bez multifunkcji jest to przesunięcie suwaka w prawo, ale tak, żeby nie kliknął.

Trzecia sprawa - wygląda na to, że masz problem na manetce lub przewód jest źle podłączony, bo nie masz sygnału stałego po włączeniu.

Żeby sprawdzić manetkę potrzebujesz multimetr z funkcją sprawdzania diody w taki sposób, że po połączeniu probówek multimetr piszczy.

Na początek zwierasz kable na pinach manetki 4 i 7, jedną probówkę łączysz z tymi kablami, a drugą sprawdzasz przejścia dla przycisków:

1. Wyłączony tempomat (przesunięty całkowicie w prawo po kliknięciu) (komputer: 0000):
- pin 2 - brak przejścia
- pin 3 - brak przejścia
- pin 5 - brak przejścia
- pin 6 - brak przejścia

2. Włączony tempomat (przesunięty na środek) (komputer: 0011):
- pin 2 - brak przejścia
- pin 3 - brak przejścia
- pin 5 - jest przejście do 4, 7, 6
- pin 6 - jest przejście do 4, 7, 5

3. Pozycja 'cancel' (przesunięty lekko w prawo przed kliknięciem) (komputer: 0001):
- pin 2 - brak przejścia
- pin 3 - brak przejścia
- pin 5 - brak przejścia
- pin 6 - jest przejście do 4, 7

4. Pozycja 'res' (przesuwnik do końca w lewo lub osobny przycisk w zależności od manetki) (komputer: 1011):
- pin 2 - jest przejście do 4, 7, 5, 6
- pin 3 - brak przejścia
- pin 5 - jest przejście do 4, 7, 6, 2
- pin 6 - jest przejście do 4, 7, 5, 2

5. Pozycja 'set' (przycisk po lewo) (komputer: 0111):
- pin 2 - brak przejścia
- pin 3 - jest przejście do 4, 7, 6, 5
- pin 5 - jest przejście do 4, 7, 6, 3
- pin 6 - jest przejście do 4, 7, 5, 3

Jeżeli manetka okaże się sprawna sprawdź połączenie od pinu 5 manetki do pinu 50 w ECU

Piny ECU dla APE:

Pin manetki | Kolor | Pin ECU
---------------|----------------------|----------------------------
2 | Niebieski/szary | 39
3 | Czerwony/żółty | 25
4 | Czarny/biały | 24
5 | Biały | 50
6 |Czarny/granatowy| tylko bezpiecznik 5
7 | Czarny/biały | 24

"Na początek zwierasz kable na pinach manetki 4 i 7, jedną probówkę łączysz z tymi kablami, a drugą sprawdzasz przejścia dla przycisków:"
Dobrze rozumiem, że mostkuję 4z7 i do nich jedna końcówka a potem pojedynczo druga koncówka miernika do 2 3 5 6?

A tutaj:
2. Włączony tempomat (przesunięty na środek) (komputer: 0011):
- pin 2 - brak przejścia
- pin 3 - brak przejścia
- pin 5 - jest przejście do 4, 7, 6
- pin 6 - jest przejście do 4, 7, 5
Jedna koncówka do 6 i druga pojedynczo do 4 7 5 i analogicznie tym samych schematem pozostałe?



michaf1994
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: michaf1994 » pt sie 20, 2021 12:41

Mniej więcej dobrze. Przejście ma być tak jak rozpisałem. Pin 5 manetki z 50 w ECU podłączony? Jak nie, to od tego zacznij.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: Maszan » śr cze 22, 2022 20:39

Panowie zainstalowałem tempomat do Leona 1.6 BCB dzięki pomocy tych materiałów. Działa ładnie od 30km/h na każdym biegu oprócz 5. Nie złapie prędkości na 5 , zrzucam na 4 i ładnie trzyma. Czy oprócz prędkości coś jeszcze jest uwzględniane? Obciążenie?


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8906
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: wesol » czw cze 23, 2022 05:54

Skrzyni nie wymieniałeś czasem? Obroty z prędkością są porównywane czyli przełożenie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: Maszan » czw cze 23, 2022 06:54

No ze skrzynią jest myk tzn dyfer dłuższy. Mam 400obr niżej 100km/h na 5. Czyli co by trzeba zrobić?


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8906
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: wesol » czw cze 23, 2022 10:35

Przeprogramowanie potrzebne sterownika bo nie zgadzają mu się obroty.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Re: [MK4][Bora] Montaż tempomatu + rozw. możliwych problemów

Post autor: Maszan » czw cze 23, 2022 13:36

Tzn kodowanie ?Coś takiego jak w zegarach kolega mi robił po zmianie dyfra żeby zgrać wskaz prędkości i przebiegu?


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości