[MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Haitz4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob gru 19, 2020 21:30

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Haitz4 » czw mar 11, 2021 17:00

Dziś sprawdziłem vcdsem i mój sterownik zamka ma taki numer 1c0 962 258 d, czyli tak jakby ma CAN(reszta jest 1j0), o co chodzi? Jaki moduł mam w takim razie wybrać do obsługi szyb+luster?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19263
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Qto » pt mar 12, 2021 00:33

Jak sam napisałeś, jest to sterownik centralnego zamka. Tylko w przypadku modułu komfortu 1C0 oznacza CAN. Do Twojego auta szukaj 1J0.
Nie kupuj po ilości wtyczek tylko po numerze części...bo kupisz sterownik centralnego zamka bez obsługi pilota i będziesz zdziwiony.



Haitz4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob gru 19, 2020 21:30

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Haitz4 » pt mar 12, 2021 00:37

Ok dzięki wielkie. W takim razie szukam 1J0



michaf1994
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: michaf1994 » pt mar 12, 2021 11:02

Sterowniki 1C0 były też bez CAN - to trochę głupie było. Moduły 1J0962258, 1J0962258A, 1C0962258J, 1C0962258N, 1C0962258P, 1C0962258D i kilka innych nie miały CAN do licznika. Zamiast patrzeć na moduł sprawdź licznik. Jak masz 919 lub 920 z ostatnią liczbą poniżej 5 to musisz wsadzić 1J lub przerabiać licznik i możliwe, że sterownik silnika na 1C. Oczywiście moduł poduszek i pompę ABS też wypadałoby wtedy zmienić, żeby wszystko odpowiednio grało, ale na upartego mogą zostać, tylko w przypadku poduszek może być problem z otwieraniem centralnego po wypadku, a w przypadku ABS problem z kontrolką, bo w sumie możesz zmienić kodowanie, ale nie gwarantuje, że zadziała. Właściwie rozpoznać czy masz CAN komfortu możesz tylko na podstawie wtyczki pod licznikiem i numerów licznika, chyba że moduł komfortu jest 1C (ale komfortu, a nie centralnego). Moduły centralnego, które mają na pewno CAN to: 1C0962258AA, 1C0962258AB



brzyskip00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt kwie 27, 2018 00:16
Auto: Volkswagen Golf

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: brzyskip00 » sob mar 13, 2021 21:01

Powitać, to znowu ja. Znalazłem chwile czasu na drugą kostkę obsługującą pilota. Wspominałem już ze lewa noga jestem i potrzebuje pomocy, w pewnie dla was podstawowych rzeczach:D No to tak, mam komfort 1j0959799ah a do tego dostałem pilota o oznaczeniu 1j0959753A. Nie mam monitoringu wnętrza, czyli rozumiem że piny od 1 do 9 mnie nie interesują? Dopiero od 10 pinu, gdzie zdaje się ze jest to antena. No właśnie antena. Czy to wymaga jakiegoś modułu, czy kabel jest w stanie to zastąpić?(sorki, jeśli to podstawa, ale serio pojęcia nie mam). Druga rzecz to kodowanie pilota. Widziałem na yt jak to zrobić, problem jest z moim zamkiem od strony kierowcy. Wymieniałem go i dpstalem na szrocie zamek od toledo. Problem z nim jest taki że przy zamykaniu przez kluczyk reagują tylko drzwi kierowcy, a przy tym nie ma charakterystycznego dźwięku ryglowanych zamkow. Rygielek chowa się w boczku i towarzyszy temu zupełna cisza, a wszystkie pozostałe zostają otwarte. Znowu przy zamykaniu od strony pasażera, reagują wszystkie drzwi razem z kierowcą. Dziwne, ale ktoś powie mi czego ti jest wina? No i jeszcze fakt, ze lewe drzwi przyjmują grot z kluczyka który jest od nowości, ale pilotem z zupełnie innym grotem tez drzwi otwieram bez problemu (obecnie jest tam inny grot, tym tematem się dopiero zajmę), a prawe nie, mimo że wkładki są te same (chyba ze się blokuje, bo lewa wkładkę czyściłem a prawej nie). Czy jestem w stanie zaprogramować kluczyk przez drzwi kierowcy w takim stanie jak teraz się dzieje, bo w drzwiach pasażera nie jestem w stanie przekręcić kluczem. No i jeszcze odnośnie ciągnięcia kabla z kierunki do kostki (czarno biały). Mam 3 przewody w takim kolorze wychodzące z przycisku z kierunkami awaryjnymi bez znaczenia z którego wezmę. No i jeszcze na dwa piny (chyba 12 i 15) autor napisał że do bezpieczników. Ale co do bezpiecznikami? Zasilanie z plusa pod skrzynką przekaźników do bezpiecznika i dalej do kostki? Czy co?:D
Sorki jak to oczywiste oczywistości, ale No wiecie... na codzień trudzę się produkcja filmów i jest to zupełnie inna dziedzina niż mechanikowanie, o którym mało wiem:D chyba o niczym nie zapomniałem



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5743
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: grg474 » sob mar 13, 2021 21:28

brzyskip00 pisze:
sob mar 13, 2021 21:01
No właśnie antena. Czy to wymaga jakiegoś modułu, czy kabel jest w stanie to zastąpić? No i jeszcze odnośnie ciągnięcia kabla z kierunki do kostki (czarno biały). Mam 3 przewody w takim kolorze wychodzące z przycisku z kierunkami awaryjnymi bez znaczenia z którego wezmę. No i jeszcze na dwa piny (chyba 12 i 15) autor napisał że do bezpieczników. Ale co do bezpiecznikami? Zasilanie z plusa pod skrzynką przekaźników do bezpiecznika i dalej do kostki? Czy co?:D
tak - oryginalnie to jest kabelek. mikrostyki w zamku kierowcy uszkodzone - odpowiedzialne za kluczyk albo zimne luty w zamku. Oryginalnie są to dodatkowe bezpieczniki ze stałym zasilaniem - ciągniesz np. z punktu 30 (gruby kabel czerwony przykręcony do skrzynki przekaźników nad pedałem sprzęgła


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :( jest A3 8P , EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer)

brzyskip00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt kwie 27, 2018 00:16
Auto: Volkswagen Golf

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: brzyskip00 » pn mar 15, 2021 14:19

brzyskip00 pisze:
sob mar 13, 2021 21:01
Nie mam monitoringu wnętrza, czyli rozumiem że piny od 1 do 9 mnie nie interesują?

Czy jestem w stanie zaprogramować kluczyk przez drzwi kierowcy w takim stanie jak teraz się dzieje

(czarno biały). Mam 3 przewody w takim kolorze wychodzące z przycisku z kierunkami awaryjnymi bez znaczenia z którego wezmę.
miał być znak zapytania:D a więc bez znaczenia który przewód wezmę?

Co do zasilania przez bezpiecznik, przy montażu elektryki szyb, dokładałem już bezpiecznik pod skrzynkę z przekaźnikami. Muszę jeszcze 2 dołożyć, czy przez tamten może to pójść?



brzyskip00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt kwie 27, 2018 00:16
Auto: Volkswagen Golf

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: brzyskip00 » pn mar 15, 2021 15:58

grg474 pisze:
czw paź 09, 2008 23:44
T15/12 - 1,5mm czerwono/żółty - bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A - z tego bezpiecznika dajesz też napięcie dla dodatkowej syreny z podtrzymaniem - pin 3 (jeśli ją założysz)
No i jeszcze to. Jak nie zakładam syreny, to ten bezpiecznik też muszę dołożyć?
Czyli dwa bezpieczniki 15A muszę podciągnąć z plusa pod skrzynką przekaźników do wtyczki?



michaf1994
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: michaf1994 » wt mar 16, 2021 08:20

1. Teoretycznie nie interesują, ale praktycznie jak np masz czujnik maski itp, to je podłącz. Jak będziesz miał FullFis to będzie informowało o tym. Alarm bez kontroli wnętrza działa na zamki, więc syrenę warto dorzucić, bo nie kosztuje dużo. Za 20zł bez problemu dostaniesz, czasem już nawet za 10zł.

2.Jeżeli nie będziesz jednak dorzucać syreny, to bezpiecznik i tak wsadź. Tak samo masę - jest potrzebna do kierunków.

3. Kierunki możesz podłączyć też w okolicach kostek do drzwi kierowcy - oba kierunki idą lewym progiem na tył - ja się tam wpinałem.



CronosTM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn mar 08, 2021 12:42
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Volkswagen Golf IV hatchback 5 drzwiowy (1998)
Silnik: 1.4

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: CronosTM » wt mar 16, 2021 12:16

Witam

Mam kilka pytań związanych z modułem komfortu.
Z tego co ustaliłem mam moduł o takim numerze: 1C0 962 258 G natomiast licznik ma taki numer: 1J0919 881 MMO
Z tego co wyczytałem w tym wątku może to być moduł sterowania centralnym zamkiem? Nigdzie nie znalazłem poruszenia z literką G na końcu dlatego nie jestem pewny. Na OLX czy Allegro jest nazwany jako moduł komfortu.

Mam elektryczny (domykany z pilota) szyberdach, manualną klimę i centralny zamek. Scyzoryk (jeśli dobrze zrozumiałem składany kluczyk) ma 2 przyciski.

Chciałbym zamontować elektryczne szyby, elektryczne podgrzewane i składane lusterka (dodatkowo czy nadawać się będą lusterka z A4 B6 z lat 2000-2005) oraz w przyszłości podgrzewane fotele. Pytanie teraz jeśli jest to moduł sterowania centralnym to na jaki musiałbym go wymienić by działały te 3 rzeczy, które chciałbym zamontować?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5743
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: grg474 » wt mar 16, 2021 17:44

zacznijmy od licznika - widać że auto 1998/9 bez CAN czyli najprościej to wrzucić 1J0 959 799 AH. ale.. do tego wiązki musisz wtargać - zarówno do auta jak i do drzwi


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :( jest A3 8P , EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer)

Vwolf86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Vwolf86 » ndz kwie 04, 2021 20:42

Witam, jak się ociepli przymierzam się do zmiany modułu komfortu z nr 1c0962258ab trzy wtyczki T23 T24 T15 na moduł 1c0959799b z dwiema wtyczkami T23 i T15, patrzyłem na opis pinów obu modułów to wtyczki T23 i T15 pasują pinologią, jedynie jeden pin z T24/7 muszę przełożyć do T23/1. Czy dobrze to rozumuje?



michaf1994
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: wt lut 21, 2017 20:36
Lokalizacja: Konin

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: michaf1994 » wt kwie 06, 2021 08:45

Vwolf86 pisze:
ndz kwie 04, 2021 20:42
Witam, jak się ociepli przymierzam się do zmiany modułu komfortu z nr 1c0962258ab trzy wtyczki T23 T24 T15 na moduł 1c0959799b z dwiema wtyczkami T23 i T15, patrzyłem na opis pinów obu modułów to wtyczki T23 i T15 pasują pinologią, jedynie jeden pin z T24/7 muszę przełożyć do T23/1. Czy dobrze to rozumuje?
Częściowo tak, ale nie do końca chyba że źle Cię zrozumiałem. Elektryczne szyby mają nieco inną pinologię. Jedyne co poprawnie piszesz, to że 1c0962258ab zamienisz na 1c0959799b. Wtyczka T15 będzie pasować, ale T23 nie jest P&P, bo brakuje kabli do silniczków szyb - musisz od modułu do nich doprowadzić, bo jest tylko połączenie moduł-licznik. Ten przewód co chcesz przekładać lepiej jest dać nowy między przekaźnikiem, modułem i licznikiem.



Vwolf86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9

Re: [MK4]Montaż od podstaw el. szyb + central + lustra + komfort

Post autor: Vwolf86 » śr kwie 07, 2021 14:28

michaf1994 pisze:
wt kwie 06, 2021 08:45
Vwolf86 pisze:
ndz kwie 04, 2021 20:42
Witam, jak się ociepli przymierzam się do zmiany modułu komfortu z nr 1c0962258ab trzy wtyczki T23 T24 T15 na moduł 1c0959799b z dwiema wtyczkami T23 i T15, patrzyłem na opis pinów obu modułów to wtyczki T23 i T15 pasują pinologią, jedynie jeden pin z T24/7 muszę przełożyć do T23/1. Czy dobrze to rozumuje?
Częściowo tak, ale nie do końca chyba że źle Cię zrozumiałem. Elektryczne szyby mają nieco inną pinologię. Jedyne co poprawnie piszesz, to że 1c0962258ab zamienisz na 1c0959799b. Wtyczka T15 będzie pasować, ale T23 nie jest P&P, bo brakuje kabli do silniczków szyb - musisz od modułu do nich doprowadzić, bo jest tylko połączenie moduł-licznik. Ten przewód co chcesz przekładać lepiej jest dać nowy między przekaźnikiem, modułem i licznikiem.
Linie can napewno będzie trzeba ciągnąć.? Ogólnie mam szyby i lustra w prądzie, ale podlonczylem pod drugi starszy moduł 1j0 i aktywowany po zapłonie. Nie jest on podlonczony pod oryginalną instalacje w aucie. Ale chciałbym zrobić jak fabryka robiła, żeby się dało ryglowac drzwi od wewnątrz i inne takie. A masz może opis wtyczek zielonej i czarnej te co do drzwi wchodzą? Auto z pilotem bez elektryki szyb.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości