[mk4] Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

locarno
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

[mk4] Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

Post autor: locarno » sob mar 18, 2023 15:43

Witam,

Od pewnego czasu po nocy wsiadając do auta odczuwam twardy pedał hamulca.Do tej pory po 1 dniu stania pedał był miękki i można go było nacisnąć kilka razy zanim stwardniał. Po zgaszeniu auta pedał jest miękki przez 3-4 naciśnięcia, ale po postoju już tak nie jest. Przy zapalonym silniku szybko naciskając pedał hamulca obroty się delikatnie zwiększają. Sprawdziłem przewód wychodzący z serwa i nie jest pęknięty. Nie słyszę też żadnego syczenia. Do przewodu mogę dmuchnąć ale zassać powietrza się nie da. Pytanie gdzie jeszcze i czy w ogóle szukać w tym problemu?

1.6 16V AUS



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

[mk4] Re: Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

Post autor: muszkatobiasz » sob mar 18, 2023 21:05

Samo servo już może puszczać. Ubytek minimalny więc. Nie ma co szukać przyczyny



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

[mk4] Re: Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

Post autor: mat06 » sob mar 18, 2023 22:25

Na pierwszy strzał wymieniłbym przewód podciśnieniowy serwa, na nowy oryginał. Jeśli siedzi od nowości, to pewnie ma jakieś mikropęknięcia i mimo tego, że nie słychać syczenia, to może być nieszczelny.


Obrazek

locarno
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: sob gru 07, 2019 13:45

[mk4] Re: Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

Post autor: locarno » sob mar 18, 2023 23:49

Tak też zrobię na początek dla spokoju. Mój przewód już był pęknięty dwa razy przy końcówce i naprawiałem go przez skrócenie. Na pewno jest to oryginał. Jak problemem będzie serwo to odpuszczam. Oryginalnie ten przewód jest zaciśnięty przy kolektorze opaskami zaciskowymi?



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

[mk4] Re: Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

Post autor: mat06 » ndz mar 19, 2023 01:38

Jak to naprawiałeś poprzez skrócenie? Przecież ten przewód ma specjalne końcówki i nie da się go skrócić, a przynajmniej tak jest w AZD. W AUS jest inaczej?
https://www.volkswagen-classic-parts.co ... J0612041FR

Żadnych opasek zaciskowych nie kojarzę, zresztą fabrycznie przy przewodach/wężach takich chyba nigdzie nie ma, jeśli już to są takie obejmy metalowe. Znalazłem nawet jakieś używane ogłoszenie z 1.6 16V i tutaj też żadnych opasek nie widać, po weekendzie mogę jeszcze sprawdzić jak jest u mnie:
https://www.otomoto.pl/oferta/przewod-s ... llery-open

Przewody do 1.4 mają właśnie takie metalowe obejmy, ale to nawet na wężu są zaznaczone specjalne miejsca, w których te obejmy trzeba założyć:
https://www.volkswagen-classic-parts.co ... J0612041EH

Nie wiem co Ty tam masz pokombinowane z tym przewodem, ale na Twoim miejscu ze względów bezpieczeństwa do czasu naprawy zostawiłbym tego Golfa w spokoju...


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: Twardy pedął hamulca po kilku godzinach

Post autor: marcin7x5 » ndz mar 19, 2023 11:50

Przy wymianie przewodu trzeba przy kolektorze ssącym założyć metalowa opaskę aby to dobrze zacisnąć. Te nowe są trochę większe...Być może że względu na to że kolektorze w aus jest żeliwny a a w azd I bcb plastykowy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości