Problemy z golfem: falowanie, temperatura i inne

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ziutol94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sie 10, 2017 21:50

Problemy z golfem: falowanie, temperatura i inne

Post autor: ziutol94 » pt paź 27, 2017 21:12

Cześć, mój golf coraz bardziej przypomina już normalne auto, lecz jest z nim jeszcze parę rzeczy, które trzeba zrobić, a nie do końca wiem co może być przyczyną.

1. temperatura cieczy chłodzącej nawet podczas 300km trasy wariuje między 70-90 stopni. Ostatnio wymieniałem czujnik temperatury (nowy) i obudowę termostatu wraz z termostatem (ze szrotu). Czy winą może być termostat? czy można oskarżać inną część? jeśli termostat to jak go wymienić w najmniej inwazyjny sposób?

2. obroty czasami falują, przed wymianą czujnika było to mega udręką, po wymianie przez jakieś 300km było dobrze, teraz znów falują (nie aż tak jak przed wymianą, raz na jakiś czas mu tak odwala), wymieniony silniczek krokowy, cewka, aparat zapłonowy. Jakieś pomysły co jeszcze może powodować falowanie?

3. przy hamowaniu przy większych prędkościach (koło 100) czuć dość mocne wibracje na kierownicy i w ogóle pod nogami, brak ABS, czy to znaczy że tarcze do przetoczenia czy może być cos innego?

4. przy wciśnięciu sprzęgła, obroty nie spadają od razu, lecz najpierw lekko się podnoszą, nie jest tak non stop, lecz przez jakieś 50% trasy, jakieś pomysły?

5. maska ciężko się otwiera, trzeba ją dość mocno szarpnąć do góry...

Z góry dzięki za wszelkie porady/wskazówki :-)

EDIT:

6. Przypomniało mi się jeszcze, że jak wymieniałem obudowę termostatu, to po spuszczeniu woda była brązowa, a płyn który zawsze lałem był niebieski, czy to normalne ze tak zmienił kolor? co jest przyczyną tego, kamień w układzie, uszczelka pod głowicą czy co innego? ;d Czy po spuszczeniu wody (będę wymieniał nagrzewnicę), muszę lać nową, czy mogę wlać z powrotem tą spuszczoną (dopiero co była całość zalewana nowa, w zeszłym tygodniu)?



ziutol94
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sie 10, 2017 21:50

Problemy z golfem: falowanie, temperatura i inne

Post autor: ziutol94 » sob paź 28, 2017 22:08

Powiedzcie mi, czy ja źle formułuje posty/tytuły czy coś? Przez dobę, ponad 100 wyświetleń i żadnej odpowiedzi, inne posty mają po kilka odpowiedzi już w kilka godzin, to nie jest taki mój pierwszy przypadek na forum, dlatego chciałbym dowiedzieć się czy coś robię nie tak opisując problemy z autem :)



Awatar użytkownika
amatorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 21:44
Lokalizacja: D.G.

Re: Problemy z golfem: falowanie, temperatura i inne

Post autor: amatorek » ndz paź 29, 2017 18:33

ziutol94 pisze:dlatego chciałbym dowiedzieć się czy coś robię nie tak opisując problemy z autem
wszystko z pytaniami ok ,tylko posty oglądają wszyscy, nawet nie zalogowani a licznik bije.
1) też tak mam ,podejrzewam czujnik temp.(teraz w ogóle nie pokazuje temp.)lub termostat albo ciągłość przewodów.
3)tarcze krzywe,do przetoczenia lub wymiana.
5)nasmaruj zamek i wyreguluj maskę (korki po bokach maski)
ziutol94 pisze:Czy po spuszczeniu wody (będę wymieniał nagrzewnicę), muszę lać nową, czy mogę wlać z powrotem tą spuszczoną (dopiero co była całość zalewana nowa, w zeszłym tygodniu)?
spokojnie może być ten sam płyn,kolor podejrzany ,odkręć korek od zbiornika wyrównawczego i powąchaj w zbiorniku czy czuć spaliny lub jechać
do warsztatu na test spalin w układzie chł.jak silnik pracuje naciśnij przewody od chłodnicy czy są twarde(oznaka że być może uszczelka pod głowicą)

Co do pozostałych pytań niech wypowiedzą się biegli.



golf3f
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 05, 2017 13:12

Problemy z golfem: falowanie, temperatura i inne

Post autor: golf3f » ndz paź 29, 2017 23:55

1. Jak ze szrotu to mógł się już nie domykać. Nowy wahler ok. 30-35zł. Głównie jak się jedzie te 90km/h to temperatura spada do 70'c a nawet mniej. Z kolei w mieście, może wskazywać 90'C i potem znów opadać.

6. Jeśli ten płyn będzie czysty to nie ma potrzeby wlewać nowego.



Awatar użytkownika
amatorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 21:44
Lokalizacja: D.G.

Re: Problemy z golfem: falowanie, temperatura i inne

Post autor: amatorek » pn paź 30, 2017 18:28

Dodam jeszcze :co do bicia przy hamowaniu należałoby sprawdzić stan przegubów zew. i wew.
Pozdrawiam
golf3f pisze:Głównie jak się jedzie te 90km/h to temperatura spada do 70'c a nawet mniej.
Tutaj z kolegą się nie zgadzam,jeśli silnik się zagrzeje (ok.90*)to tak ma zostać.W innym wypadku termostat do wymiany.(nowy nie znaczy dobry)



golf3f
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw paź 05, 2017 13:12

Problemy z golfem: falowanie, temperatura i inne

Post autor: golf3f » ndz lis 05, 2017 23:12

Oczywiście tak wskaźnik się zachowywał jak był stary termostat, w nowym temperatura ma trzymać pion :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości