Wymiana układu wydechowego

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MajsterAndrzej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 02, 2016 15:19
Lokalizacja: Woj.Mazowieckie, Ostrołęka

Wymiana układu wydechowego

Post autor: MajsterAndrzej » śr paź 19, 2016 20:45

Witam. Mój problem jest następujący dziś zauważyłem że spod splotki z rury kolektorowej (wydechowej) wydobywają się spaliny, świeci kontrolka check engine oraz wywala błąd komputer o treści abgas werkstatt czyli tyczy się układu wydechowego. Cały układ wydechowy nie jest w najlepszym stanie oprócz katalizatora chociaż nie był wymieniany od nowości obecnie mam przejechane na nim 123tyś km. i teraz jest pytanie jakiej firmy polecacie rurę kolektorową, tłumik środkowy i końcowy ? Czy też warto po 14 latach po 123tyś km tez wymienić katalizator ?



MajsterAndrzej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 02, 2016 15:19
Lokalizacja: Woj.Mazowieckie, Ostrołęka

Wymiana układu wydechowego

Post autor: MajsterAndrzej » śr paź 19, 2016 20:51

Oraz jeszcze jest jeden problem: kiedy auto przestoi całą noc w garażu nie ogrzewanym to ciężko jest odpalić mu za pierwszym razem muszę męczyć rozrusznik dopiero gdy kilka razy włączę zapłon np 3 razy pompka paliwa przepompuje odpala z dotyku. Czy możne być to spowodowane trym że sondy lambda "warjują" i silnik dostaje za małą dawkę paliwa ? wymieniłem dziś filtr paliwa zobaczymy czy jutro rano dopali za pierwszym razem



Awatar użytkownika
brzozkalbn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: czw lis 12, 2009 22:54
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana układu wydechowego

Post autor: brzozkalbn » śr paź 19, 2016 23:34

MajsterAndrzej pisze:przejechane na nim 123tyś km
Ja mam w octavii przebieg 2 razy większy i wydech jest jak nowy więc coś u Ciebie z przebiegiem raczej nie tak skoro układ nie jest w najlepszym stanie.
Może Ci pompa paliwa nie pompuje tyle ile trzeba



luke320
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 606
Rejestracja: śr paź 27, 2010 18:19

Wymiana układu wydechowego

Post autor: luke320 » śr paź 19, 2016 23:46

Jeżeli ktoś robił krótkie odcinki i nie wygrzewał tym samym dobrze całego układu wydechowego, to woda
w połączeniu ze spalinami przeżarła wydech.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Wymiana układu wydechowego

Post autor: marcin7x5 » czw paź 20, 2016 11:07

MajsterAndrzej pisze:Witam. Mój problem jest następujący dziś zauważyłem że spod splotki z rury kolektorowej (wydechowej) wydobywają się spaliny, świeci kontrolka check engine oraz wywala błąd komputer o treści abgas werkstatt czyli tyczy się układu wydechowego. Cały układ wydechowy nie jest w najlepszym stanie oprócz katalizatora chociaż nie był wymieniany od nowości obecnie mam przejechane na nim 123tyś km. i teraz jest pytanie jakiej firmy polecacie rurę kolektorową, tłumik środkowy i końcowy ? Czy też warto po 14 latach po 123tyś km tez wymienić katalizator ?
Osobiście polecam ci tłumiki firmy Walker. Rury i kata kupowałem z oferty Pamaku.



MajsterAndrzej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 02, 2016 15:19
Lokalizacja: Woj.Mazowieckie, Ostrołęka

Wymiana układu wydechowego

Post autor: MajsterAndrzej » czw paź 20, 2016 13:01

Po wymianie filtra samochód po przestanej nocy w garażu odpalił za pierwszym razem nie męcząc rozrusznika.
Co do tej niby nieszczelności rury kolektorwej. Z tego sitka osłonnego ma prawo tak troszeczkę wylatywac spaliny czy to jest normalne? Czy też świadczy o nie szczelności tej rury przez to jedna sonda lambda przed katalizatorem ma prawo wywołać błąd?



Awatar użytkownika
morloh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 12, 2015 23:04

Re: Wymiana układu wydechowego

Post autor: morloh » czw paź 20, 2016 18:19

MajsterAndrzej pisze:Po wymianie filtra samochód po przestanej nocy w garażu odpalił za pierwszym razem nie męcząc rozrusznika.
Co do tej niby nieszczelności rury kolektorwej. Z tego sitka osłonnego ma prawo tak troszeczkę wylatywac spaliny czy to jest normalne? Czy też świadczy o nie szczelności tej rury przez to jedna sonda lambda przed katalizatorem ma prawo wywołać błąd?
Bład wywala bo jest nieprawidłowy skład spalin, ucieka ci przez złącze elastyczne. Podłącz pod kompa bo tak to mozna z fusów wróżyć co ty tam masz. Egr, sondy lambda i szczelnosc wydechu do sprawdzenia.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana układu wydechowego

Post autor: marcin7x5 » czw paź 20, 2016 20:28

Nie ma prawa nigdzie wylatywać po drodze do końca wydechu. Każda nieszczelność będzie wyłapana przez sondy - 2szt.



MajsterAndrzej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 02, 2016 15:19
Lokalizacja: Woj.Mazowieckie, Ostrołęka

Wymiana układu wydechowego

Post autor: MajsterAndrzej » śr lis 02, 2016 18:40

Jakie firmy jeszcze polecacie które produkują tłumiki do golfa4 1.6 16v BCB ?



MajsterAndrzej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 02, 2016 15:19
Lokalizacja: Woj.Mazowieckie, Ostrołęka

Wymiana układu wydechowego

Post autor: MajsterAndrzej » czw lis 17, 2016 22:00

Witam po krótkiej przewie :P . Otóż po wymianie złącza elastycznego firmy bosal błąd nadal był widoczny po diagnostyce przez OBDII wywaliło błędy ze zawór EGR był nie sprawny, wyczyściłem zawór i po ponownym go zamontowaniu i skasowaniu błędów samochód chodził po prawnie przez jakieś 30min gdy robiłem tak zwaną adaptację urządzeń czyli osiągnąłem 3 stany pracy silnika na biegu jałowym, średnie obciążenie i duże obciążenie i po zgaszeniu auta zapaleniu na nowo wyskoczyły kontrolki cheek engine oraz EPC i samochód zaczął falować na obrotach od chyba bodajże 1200 do 1500. Po zgaszeniu silnika i ponownego uruchomienia włączył się tryb awaryjny i wywalił cheek engine i komputer pokładowy wyświetlił informacje abgas werkstatt na włączonym silniku podłączyłem się znów przez obd II i wyskoczył kod błedu P2101 nie sprawna przepustnica oraz P0402 "Układ recyrkulacji spalin - wykryty nadmierny przepływ". Wyjem z powrotem egr i podłączyłem go na krótko pod styki 1 do plusa i 5 do minusa do akumulatora w aucie i cewka pracowała EGR się zamykał więc wyczyszczałem styki wtyczki twardym kabelkiem oraz zdiołem dysze przepustnicy nie rozłączając wtyki od silnika i wyczyściłem benzyną z nagaru po zmontowaniu wszystkiego uśnięciu błędów samochód pracuje normalnie zrobiłem nim dziś koło 30km pod rożnym obciążeniem i nie wywaliło żadnego błędu kiedy sprawdzałem ELM 327 OBD II aucie nie brakuje mocy oraz spalanie powróciło do normy obroty na biegu jałowym wynoszą około 750 więc wszytko jest mam nadzieję w porządku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości