Pomoc - Interpretacja wyników kompresji
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pomoc - Interpretacja wyników kompresji
___
Ostatnio zmieniony ndz paź 09, 2016 01:04 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 1 raz.
___
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Pomoc - Interpretacja wyników kompresji
Hmmm nominalne ciśnienie sprężania jest w granicy od 10,5 do 12 barów (http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... olf-ii-16/" onclick="window.open(this.href);return false;). Tzn. jest to ciśnienie wzorowe. Jeśli dobrze pamiętam poniżej 7 barów silnik nadaje się na złom. U Ciebie drugi pomiar dał zbliżony efekt do książkowego i jest to normalne przy próbie olejowej. Olej wypełnia wtedy wszystkie możliwe szczeliny w tym szczeliny między tłokiem, a gładzią cylindra.
Na pewno głowica leci w dół, do sprawdzenia gniazda zaworowe i zawory (nadpalenia), dodatkowo sprawdź prowadnice zaworowe jaki mają luz. Jeśli znaczny to do wymiany. Uszczelniacze obstawiam, że będą twarde jak skała (tak czy siak do wymiany).
Uszczelki nie wydmuchało Ci przypadkiem?
Jeśli masz troszkę więcej kasiory to możesz ale nie musisz wymienić pierścienie. Najlepiej od razu zrobić szlif cylindrów ale to raczej mija się z celem.
Powiem Ci tak, ja miałem identyczny silnik i po remoncie głowicy delikatnie ubywało tego oleju ale bez żadnej chmury z tyłu. Raczej ciężko żeby taka maszyna miała teraz nalatane ok 150 tys. Przebiegi są znaczne i to ma wpływ na zużycie oleju i paliwa.
Jeszcze jedno. Głowicę masz z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego? (popychacze) czy też głowicę z wymiennymi płytkami?
Na pewno głowica leci w dół, do sprawdzenia gniazda zaworowe i zawory (nadpalenia), dodatkowo sprawdź prowadnice zaworowe jaki mają luz. Jeśli znaczny to do wymiany. Uszczelniacze obstawiam, że będą twarde jak skała (tak czy siak do wymiany).
Uszczelki nie wydmuchało Ci przypadkiem?
Jeśli masz troszkę więcej kasiory to możesz ale nie musisz wymienić pierścienie. Najlepiej od razu zrobić szlif cylindrów ale to raczej mija się z celem.
Powiem Ci tak, ja miałem identyczny silnik i po remoncie głowicy delikatnie ubywało tego oleju ale bez żadnej chmury z tyłu. Raczej ciężko żeby taka maszyna miała teraz nalatane ok 150 tys. Przebiegi są znaczne i to ma wpływ na zużycie oleju i paliwa.
Jeszcze jedno. Głowicę masz z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego? (popychacze) czy też głowicę z wymiennymi płytkami?
...
Pomoc - Interpretacja wyników kompresji
___
Ostatnio zmieniony ndz paź 09, 2016 01:04 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 1 raz.
___
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Pomoc - Interpretacja wyników kompresji
Nie jest za bogato. Rozbierzesz silnik to przekręć wałem tak żeby tłoki się wyrównały i wlej do każdego tłoka taką samą ilość nafty. Zostaw na dobę i zobacz gdzie ile ubędzie (olej do wymiany będzie).
Tak jak pisałem ostatecznie możesz się ratować wymianą pierścieni.
Chyba, że masz możliwość dorwać za grosze 1.8 w dobrym stanie - nawet sam blok żeby tylko bebechy przełożyć. (lepiej się spisuje jak 1.6)
Pierwszy pomiar robiłeś na całkiem zimnym silniku czy pochodził parę minut? Gaz do dechy i odcięte paliwo było?
Autko odpala topornie czy w miarę przyzwoicie? Jak jeździ?
Tak jak pisałem ostatecznie możesz się ratować wymianą pierścieni.
Chyba, że masz możliwość dorwać za grosze 1.8 w dobrym stanie - nawet sam blok żeby tylko bebechy przełożyć. (lepiej się spisuje jak 1.6)
Pierwszy pomiar robiłeś na całkiem zimnym silniku czy pochodził parę minut? Gaz do dechy i odcięte paliwo było?
Autko odpala topornie czy w miarę przyzwoicie? Jak jeździ?
...
Pomoc - Interpretacja wyników kompresji
___
Ostatnio zmieniony ndz paź 09, 2016 01:04 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 3 razy.
___
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Pomoc - Interpretacja wyników kompresji
Z gazem muszę się zgodzić niestety tak jest, że silnik traci moc zwłaszcza przy gaźniku. W tych silnikach fajnie spisuje się ostrzejszy wałek rozrządu (chyba z diesla). Spalanie delikatnie większe ale i mocy przybywa, tzn. lepiej kręci w pełnym zakresie obrotów ale to tylko taka ciekawostka.
Tobie pozostaje albo "szybka" naprawa głowicy i dalej dojeżdżać silnik albo od razu nastawić się na wspomniany swap.
Tobie pozostaje albo "szybka" naprawa głowicy i dalej dojeżdżać silnik albo od razu nastawić się na wspomniany swap.
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości