Pomoc - Interpretacja wyników kompresji

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Pomoc - Interpretacja wyników kompresji

Post autor: iNitiaL » sob wrz 03, 2016 16:47

___
Ostatnio zmieniony ndz paź 09, 2016 01:04 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 1 raz.


___

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Pomoc - Interpretacja wyników kompresji

Post autor: pinstonvw » pn wrz 05, 2016 15:34

Hmmm nominalne ciśnienie sprężania jest w granicy od 10,5 do 12 barów (http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... olf-ii-16/" onclick="window.open(this.href);return false;). Tzn. jest to ciśnienie wzorowe. Jeśli dobrze pamiętam poniżej 7 barów silnik nadaje się na złom. U Ciebie drugi pomiar dał zbliżony efekt do książkowego i jest to normalne przy próbie olejowej. Olej wypełnia wtedy wszystkie możliwe szczeliny w tym szczeliny między tłokiem, a gładzią cylindra.

Na pewno głowica leci w dół, do sprawdzenia gniazda zaworowe i zawory (nadpalenia), dodatkowo sprawdź prowadnice zaworowe jaki mają luz. Jeśli znaczny to do wymiany. Uszczelniacze obstawiam, że będą twarde jak skała (tak czy siak do wymiany).
Uszczelki nie wydmuchało Ci przypadkiem?

Jeśli masz troszkę więcej kasiory to możesz ale nie musisz wymienić pierścienie. Najlepiej od razu zrobić szlif cylindrów ale to raczej mija się z celem.
Powiem Ci tak, ja miałem identyczny silnik i po remoncie głowicy delikatnie ubywało tego oleju ale bez żadnej chmury z tyłu. Raczej ciężko żeby taka maszyna miała teraz nalatane ok 150 tys. Przebiegi są znaczne i to ma wpływ na zużycie oleju i paliwa.

Jeszcze jedno. Głowicę masz z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego? (popychacze) czy też głowicę z wymiennymi płytkami?


...

Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Pomoc - Interpretacja wyników kompresji

Post autor: iNitiaL » pn wrz 05, 2016 15:43

___
Ostatnio zmieniony ndz paź 09, 2016 01:04 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 1 raz.


___

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Pomoc - Interpretacja wyników kompresji

Post autor: pinstonvw » pn wrz 05, 2016 18:13

Nie jest za bogato. Rozbierzesz silnik to przekręć wałem tak żeby tłoki się wyrównały i wlej do każdego tłoka taką samą ilość nafty. Zostaw na dobę i zobacz gdzie ile ubędzie (olej do wymiany będzie).
Tak jak pisałem ostatecznie możesz się ratować wymianą pierścieni.
Chyba, że masz możliwość dorwać za grosze 1.8 w dobrym stanie - nawet sam blok żeby tylko bebechy przełożyć. (lepiej się spisuje jak 1.6)

Pierwszy pomiar robiłeś na całkiem zimnym silniku czy pochodził parę minut? Gaz do dechy i odcięte paliwo było?

Autko odpala topornie czy w miarę przyzwoicie? Jak jeździ?


...

Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Pomoc - Interpretacja wyników kompresji

Post autor: iNitiaL » pn wrz 05, 2016 18:58

___
Ostatnio zmieniony ndz paź 09, 2016 01:04 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 3 razy.


___

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Pomoc - Interpretacja wyników kompresji

Post autor: pinstonvw » pn wrz 05, 2016 19:09

Z gazem muszę się zgodzić niestety tak jest, że silnik traci moc zwłaszcza przy gaźniku. W tych silnikach fajnie spisuje się ostrzejszy wałek rozrządu (chyba z diesla). Spalanie delikatnie większe ale i mocy przybywa, tzn. lepiej kręci w pełnym zakresie obrotów ale to tylko taka ciekawostka.

Tobie pozostaje albo "szybka" naprawa głowicy i dalej dojeżdżać silnik albo od razu nastawić się na wspomniany swap.


...

Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Pomoc - Interpretacja wyników kompresji

Post autor: iNitiaL » pn wrz 05, 2016 19:27

___


___

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości