1.4 TSI 140 KM - dwuletnie - bierze olej

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

1.4 TSI 140 KM - dwuletnie - bierze olej

Post autor: R90 » ndz kwie 24, 2016 15:47

Co to za glupia teoria , ze turbo lubi wypic ?owszem, jak sie doleje kilkaset ml na 15 tys to norma, bo uszczelniacze walu turbiny zawsze maja minimalne wycieki, ale jak to jest kilkaset ml ale na 1000km to juz ewidenta wada. Moral jest jeden. Nie kupowac tsi :-)


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Beniek307
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: pt kwie 08, 2016 07:40

1.4 TSI 140 KM - dwuletnie - bierze olej

Post autor: Beniek307 » śr maja 04, 2016 07:09

Teraz będę wymieniał co 10 tys. Zwróćcie uwagę, że auto było na gwarancji, więc przeglądy z wymianą oleju robiłem w ASO. Chyba powinni mieć tam większą wiedzę o tym silniku i interwałach. Choć kto wie. Przebieg, obecnie około 60 tys.



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: 1.4 TSI 140 KM - dwuletnie - bierze olej

Post autor: R90 » śr maja 04, 2016 07:53

Beniek307 pisze:Teraz będę wymieniał co 10 tys. Zwróćcie uwagę, że auto było na gwarancji, więc przeglądy z wymianą oleju robiłem w ASO. Chyba powinni mieć tam większą wiedzę o tym silniku i interwałach. Choć kto wie. Przebieg, obecnie około 60 tys.
Większą wiedze? W ASO często pracują tacy partacze i głąby na przyuczeniu, że szkoda gadać. :)
A silnik ten i nie tylko z gamy TSI ma wadę konstrukcyjną. Możesz na niego dmuchać i chuchać a i tak to się pojawi z tym ponadmiarowym braniem oleju. Dlatego grupa VAG zabezpieczyła się przed tym zapisem, że do 1l/1000km to jest 'norma'.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
Azgorath
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: czw kwie 18, 2013 11:09

Re: 1.4 TSI 140 KM - dwuletnie - bierze olej

Post autor: Azgorath » śr maja 04, 2016 14:28

R90 pisze:
Beniek307 pisze:Teraz będę wymieniał co 10 tys. Zwróćcie uwagę, że auto było na gwarancji, więc przeglądy z wymianą oleju robiłem w ASO. Chyba powinni mieć tam większą wiedzę o tym silniku i interwałach. Choć kto wie. Przebieg, obecnie około 60 tys.
Większą wiedze? W ASO często pracują tacy partacze i głąby na przyuczeniu, że szkoda gadać. :)
A silnik ten i nie tylko z gamy TSI ma wadę konstrukcyjną. Możesz na niego dmuchać i chuchać a i tak to się pojawi z tym ponadmiarowym braniem oleju. Dlatego grupa VAG zabezpieczyła się przed tym zapisem, że do 1l/1000km to jest 'norma'.
1. Racja, często pracują partacze.
2. Bzdura. Zapis 1l/1000km stosuje wiele marek, chyba nawet w przypadku naszych golfów w instrukcji jest taki zapis. Druga sprawa, TSI nie ma aż takich problemów z poborem oleju, poczytajcie sobie o TFSI, tam to są jaja, i nie, to nie są te same silniki. Jeżeli chodzi o TSI, to w najbliższej rodzinie mam 2.0 TSI z 2010 r. i nie bierze oleju nic, rodzice kumpla mają 1.4 tsi 150 z 2014 r. i też spokój, natomiast jeden znajomy ma 1.4 TSI z 2008 roku 160 km i musi dolewać, ale nie litr na 1000 km, więc generalnie nie ma reguły, że każdy TSI żłopie litr oleju.



chemik2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt lut 19, 2016 15:50

1.4 TSI 140 KM - dwuletnie - bierze olej

Post autor: chemik2000 » sob lut 25, 2017 18:09

Mój obecnie jedzie bezawaryjnie.
Olej zmieniam co 15 tys km
Przebieg 137 tys km (140 KM)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości