Czy to wyciek oleju?

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Czy to wyciek oleju?

Post autor: R90 » pn wrz 28, 2015 00:55

Witam,

silnik 1.8T. Dziś wszedłem na kanał, bo osłona silnika wisiała na kilku śrubach i lada moment bym ją zgubił. Dokręcając śrubki, zauważyłem, że w rejonie IC, patrząc od dołu, jest jakby olej czarny z piachem. Wsadziłem rękę i faktycznie, ślizga maź, także to na 90% olej. Jeszcze szukam potwierdzenia, czy to możliwe, że wali olejem ze złącza IC. Jeżeli tak, to znak, że turbo wali olejem albo coś z odmą. Co najlepsze, właśnie mam ubytki oleju. :)
Załączam fotki dla lepszego ukazania sprawy.

ObrazekObrazekObrazek

Ostatnie zdjęcie to zdj opaski. Chyba jej stan wskazuję na znaczne zuzycie, może ona jest winowajcą nieszczelności w ukł dolotu.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
jpatryk125
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
Lokalizacja: Kamienna Góra

Czy to wyciek oleju?

Post autor: jpatryk125 » pn wrz 28, 2015 09:56

No jeśli ubywa Ci olej, to chyba sam sobie na to pytanie odpowiedziałeś.

Wyjmij najlepiej IC i sprawdź, czy nie stał on się chłodnicą oleju.

Generalnie w rurach od IC może być DELIKATNY film olejowy.
Wymiana opasek zlikwiduje ew. tylko problem cieknącego oleju, a nie ubywającego z silnika. Za to najprawdopodobniej odpowiada TURBO.



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Czy to wyciek oleju?

Post autor: R90 » pn wrz 28, 2015 10:44

jpatryk125 pisze:No jeśli ubywa Ci olej, to chyba sam sobie na to pytanie odpowiedziałeś.

Wyjmij najlepiej IC i sprawdź, czy nie stał on się chłodnicą oleju.

Generalnie w rurach od IC może być DELIKATNY film olejowy.
Wymiana opasek zlikwiduje ew. tylko problem cieknącego oleju, a nie ubywającego z silnika. Za to najprawdopodobniej odpowiada TURBO.
Nigdy tego nie robiłem. Czy wystarczy odkręcenie koła i demontaż nadkola, czy potrzebne będzie zdjęcie zderzaka?
Tak, podobno normą jest, że w IC jest delikatny film olejowy. Gorzej jak będzie z pół litra :P
Co do opasek ogólnie mi chodziło, gdyż jak byk mam nieszczelność w układzie dolotowym (błąd 17705), dodatkowo świszczy przy przyspieszaniu i na początek sprawdzam stan połączeń na opaskach.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
jpatryk125
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
Lokalizacja: Kamienna Góra

Czy to wyciek oleju?

Post autor: jpatryk125 » pn wrz 28, 2015 15:05

R90 pisze:Czy wystarczy odkręcenie koła i demontaż nadkola, czy potrzebne będzie zdjęcie zderzaka?
Ja zdejmowałem w MKIII AFN i bez demontażu zderzaka się obeszło. Dojście od strony nadkola. trochę gimnastyki było, ale się udało. U mnie było wszystko w porządku. generalnie były ślady oleju, ale niemalże niezauważalne, a prace przeprowadziłem z czystej ciekawości, żeby zobaczyć co to jest IC i jak działa :hmm: no i przy okazji umyłem z kurzu i brudu żebra chłodzące.
R90 pisze:Gorzej jak będzie z pół litra
Otóż to.
R90 pisze:Co do opasek ogólnie mi chodziło, gdyż jak byk mam nieszczelność w układzie dolotowym (błąd 17705), dodatkowo świszczy przy przyspieszaniu i na początek sprawdzam stan połączeń na opaskach.
Pamiętaj, że świszczenie przy przyspieszaniu to też głos pracy turbiny, ale jeśli cieknie olej z połączenia, no to nieszczelność jest. Nie ma się co oszukiwać. Winna może być też nie sama opaska, a np. pęknięty łącznik elastyczny, który ta opaska właśnie ściska.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości