Silnik 1.3 gażnik 1987 r
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik 1.3 gażnik 1987 r
Silnik nie ma mocy nawet jak nacisne gaz njerowno chodzi nie da sie normalnie jechac
Silnik 1.3 gażnik 1987 r
Po wciśnięciu gazu na zimnym silniku klapka ma się całkowicie zamknąć, dopiero po odpaleniu siłownik pull down uchyla ją na 2-3mm i w miarę rozgrzewania silnika do pozycji pionowej klapkę uchyla sprężyna bimetaliczna. Przy wymianie podstawy nie demontowałeś niczego z gaźnika tylko go odkręciłeś od podstawy i podniosłeś?
Druga przepustnica otworzy się dopiero na odpalonym silniku po wciśnięciu ponad połowy gazu, ale jaki widzisz, ze się nie otwiera to sprawdź siłownik drugiej przepustnicy. Zdejmij wężyk i dmuchnij w niego jak powietrze pójdzie lekko to dziurawa membrana i siłownik do wymiany.
W pierwszym poście pisałeś, że wymieniłeś świece, a kopułka, palec i przewody? Ja miałem tak kiedyś, ze padł mi jeden przewód i na zimnym jechał w miarę ok, a po rozgrzaniu szarpało co mocno irytowało. W 1.3 są bardzo długie przewody a mam jeszcze audi 80 z silnikiem 1.8 i tam najdłuższy przewód odpowiadał długości najkrótszego w golfie więc spróbowałem go podmienić może akurat coś się zmieni i miałem szczęście bo wszystkie problemy ustały. Na następny dzień poszedł cały komplet czyli świece, przewody, kopułka i palec i już prawie 2 lata jest dobrze. Tak więc sprawdź też to bo może przewody już na wykończeniu, a zapłonu jak nie ruszałeś aparatu to nic się nie przestawiło chyba, że już wcześniej był przestawiony.
Druga przepustnica otworzy się dopiero na odpalonym silniku po wciśnięciu ponad połowy gazu, ale jaki widzisz, ze się nie otwiera to sprawdź siłownik drugiej przepustnicy. Zdejmij wężyk i dmuchnij w niego jak powietrze pójdzie lekko to dziurawa membrana i siłownik do wymiany.
W pierwszym poście pisałeś, że wymieniłeś świece, a kopułka, palec i przewody? Ja miałem tak kiedyś, ze padł mi jeden przewód i na zimnym jechał w miarę ok, a po rozgrzaniu szarpało co mocno irytowało. W 1.3 są bardzo długie przewody a mam jeszcze audi 80 z silnikiem 1.8 i tam najdłuższy przewód odpowiadał długości najkrótszego w golfie więc spróbowałem go podmienić może akurat coś się zmieni i miałem szczęście bo wszystkie problemy ustały. Na następny dzień poszedł cały komplet czyli świece, przewody, kopułka i palec i już prawie 2 lata jest dobrze. Tak więc sprawdź też to bo może przewody już na wykończeniu, a zapłonu jak nie ruszałeś aparatu to nic się nie przestawiło chyba, że już wcześniej był przestawiony.
Re: Silnik 1.3 gażnik 1987 r
hej
siłownik pulldown działa. ale nie działa na pewno druga klapka, kiedyś wiem widziałem że działa.
Palec rozdzielacza jest troche zniszczony kiedyś nawet go przetarłem trochę papierem ściernym. Nie wiem jak go sprawdzić. patrzyłem w nocy na przewody i nie mają przebicia, chyba że są pourywane w środku. ale tego raczej nikt nie ruszał.
Tak jak mówiłem silnikiem nie da rady jechać zimny czy ciepły nie trzyma obrotów gaśnie a jak trzyma czasami to chodzi tak że cały się trzęsie nie ma w ogóle mocy, o tak chodzi bo chodzi, chodzi nierówno, a jak włącze światła to gaśnie albo chodzi jak traktor.
Co jeszcze zauwazyłem że ładowanie przy gazowaniu ma 14 v bez świateł ale jak chodzi (jeśli chodzi) to ładowanie spada 12,5 13V. a jak włacze światła to w ogóle trzyma 12,5 a jak przygazuje 13,5 V. Coś się dzieje z tym ładowaniem, dlatego też wymieniłem regulator z szczotkami ale po wymianie było jeszcze gorzej.
siłownik pulldown działa. ale nie działa na pewno druga klapka, kiedyś wiem widziałem że działa.
Palec rozdzielacza jest troche zniszczony kiedyś nawet go przetarłem trochę papierem ściernym. Nie wiem jak go sprawdzić. patrzyłem w nocy na przewody i nie mają przebicia, chyba że są pourywane w środku. ale tego raczej nikt nie ruszał.
Tak jak mówiłem silnikiem nie da rady jechać zimny czy ciepły nie trzyma obrotów gaśnie a jak trzyma czasami to chodzi tak że cały się trzęsie nie ma w ogóle mocy, o tak chodzi bo chodzi, chodzi nierówno, a jak włącze światła to gaśnie albo chodzi jak traktor.
Co jeszcze zauwazyłem że ładowanie przy gazowaniu ma 14 v bez świateł ale jak chodzi (jeśli chodzi) to ładowanie spada 12,5 13V. a jak włacze światła to w ogóle trzyma 12,5 a jak przygazuje 13,5 V. Coś się dzieje z tym ładowaniem, dlatego też wymieniłem regulator z szczotkami ale po wymianie było jeszcze gorzej.
Silnik 1.3 gażnik 1987 r
Witam mam problem z golfem 2 1.3 benzyna chodzi nie rowno na obrotach jak jest zimny to jest ok ale jak sie rozgrzeje to obroty szaleja a nawet na zakretach jak wlacze luz to gasnie i nie rowno chodzi..
Re: Silnik 1.3 gażnik 1987 r
witam
Czy czujniki ciśnienia oleju to te które są wkręcane do głowicy od strony gaźnika (z lewej strony silnika).
Muszę je sprawdzić bo zaczęło jeszcze po moich naprawach brzęczeć i świecić kontrolka ciśnienia oleju.
Załatwiłem sobie już kable kopułka palec ze złomu. Mam pytanie. Na złomie był golf 1.3 tylko miał kopułkę z przodu silnika a nie z prawej strony.
Czy ta kopułka podejdzie i kable też.
Jak już to nic nie pomoże to daje do mechanika auto.
Co mogę jeszcze zobaczyć, co oprócz gaźnika jeszcze może sprawiać taki problem.
Czy czujniki ciśnienia oleju to te które są wkręcane do głowicy od strony gaźnika (z lewej strony silnika).
Muszę je sprawdzić bo zaczęło jeszcze po moich naprawach brzęczeć i świecić kontrolka ciśnienia oleju.
Załatwiłem sobie już kable kopułka palec ze złomu. Mam pytanie. Na złomie był golf 1.3 tylko miał kopułkę z przodu silnika a nie z prawej strony.
Czy ta kopułka podejdzie i kable też.
Jak już to nic nie pomoże to daje do mechanika auto.
Co mogę jeszcze zobaczyć, co oprócz gaźnika jeszcze może sprawiać taki problem.
Silnik 1.3 gażnik 1987 r
Tak.jacek37 pisze:Czy czujniki ciśnienia oleju to te które są wkręcane do głowicy od strony gaźnika (z lewej strony silnika).
Albo spadł Ci kabelek z czujnika wysokiego ciśnienia (pierwszy od rozrządu) albo to zbieg okoliczności i padł czujnik.jacek37 pisze:Muszę je sprawdzić bo zaczęło jeszcze po moich naprawach brzęczeć i świecić kontrolka ciśnienia oleju.
Tutaj to nie wiem bo pierwszy raz słyszę żeby w 1.3 miał aparat z kopułką z przodu silnika. Chyba, że piszesz o 1.6 albo 1.8 to tam tak jest, ze aparat jest z przodu i przewody są krótkie tak, ze najdłuższy odpowiada długości najkrótszego w 1.3jacek37 pisze:Załatwiłem sobie już kable kopułka palec ze złomu. Mam pytanie. Na złomie był golf 1.3 tylko miał kopułkę z przodu silnika a nie z prawej strony.
Czy ta kopułka podejdzie i kable też.
Jak po wymianie przewodów i reszty dalej będzie kulał to gaźnik do regeneracji którą bardzo łatwo można zrobić samemu. Mechanik jak zobaczy, że to pierburg to nic nie zrobi. Akurat ten co jest w silniku 1.3 czyli 2E3 jest bardzo prosty i da się go łatwo naprawić.jacek37 pisze:Co mogę jeszcze zobaczyć, co oprócz gaźnika jeszcze może sprawiać taki problem.
Re: Silnik 1.3 gażnik 1987 r
problem jest rozwiązany. Oczywiście błachostka. Moja teściowa nie czekałą na mnie oddała samochód do mechanika.
Ten tylko wymienił przewody zapłonowe na używane i samochód zaczął normalnie chodzić.
Dzięki za rady pozdr
Ten tylko wymienił przewody zapłonowe na używane i samochód zaczął normalnie chodzić.
Dzięki za rady pozdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości