Jaki olej? - do silnika benzynowego !!

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Jaki olej?

Post autor: pironet » pn kwie 06, 2015 10:19

ozzy1979 pisze:Ty jesteś jakiś TĘPY???
Przestań Pajacu obrażać ludzi.Jesteś Pajacem który jest czystym teoretykiem i nie ma żadnej praktyki a twoje wymysły to czysta teoria nie pokryta żadnymi praktykami ani faktami.Piszesz o kuwetach,30 letnich motorach i o tym na czym ty latasz.TO ŻE TY TAK ROBISZ o niczym nie świadczy.To że auto wytrzymuje w twoich rękach nie oznacza że jest dobre.Potem właśnie się tak dzieje z autami że ludzie kupują stosują takie praktyki doprowadzając auta do stanu agoni a kolejni właściciele pogłębiają stan lejąc coraz "gęstsze"oleje.
GDZIEŚ JUŻ TO PISAŁEM TU NA FORUM....TAK G Ę S T O Ś Ć
Jeśłi nie macie pojęcia o lepkości oleju przez co jest określana jego gęstość w określonych warunkach i temperaturach proponuję poczytać
http://antymoto.com/lepkosc-oleju-silnikowego/
Każdy wie że naważniejsza jest lepkość oleju i jego film olejowy ale gęstośĆ też ma znaczenie
Zawsze mówię weż szklankę minerała i pełnego syntetyka wulej obydwie a zobaczysz róznicę,owszem oleje w temperaturze roboczej zachowają sie podobnie ale pomyśl co dzieje się w silniku do tego czasu.A każdy mechanik wie że najważniejsze jest dbanie o silnik zanim osiągnie temp roboczą.

ozzy1979 stara się przekonać do tego że olej jest zawsze taki gęsty w silniku w każdych warunkach i temperaturach,że nie ma tarcia,a lanie pełnego syntetyka do silnika który 6 lat latał na minerale nie będzie miało żadnych skutków ubocznych,do tego w silniku nagar nie jest skutkiem złej kodnycji silnika.To że olej który stracił swe właściwosci zmienia barwę to wszyscy wiemy nawet z frytkownicy ale jak myślisz reszta bajzu na frytkownicy z czego jest ?z oleju.Tkwij dalej w swoich teoriach ale robisz z siebie pajacu durnia i ośmieszasz się a obrażając innych pokazujesz prawdziwą twarz.Poczytaj stronę którą podałem to może się czegoś nauczysz-nie ale nie przecież ty jesteś mądrzejszy a tam to sami idioci.
Za twoje teorie i wujku dobre rady powinieneś mieć zakaz pisania o olejach.
Zasada jest prosta Leje się przeważnie to co zaleca producent nie patrząc na przebieg,jednak ważna jest historia silnika czy nie był np katowany minerałem
Zasada druga nie leję polskich olejów bo są robine z gorszej jakościowo bazy a polak potrafi.
Ja się takimi kryteriami kieruję i nikt ich nie zmieni
A TY KOLEGO PISZĄC O KUWETACH I TWOIM AMERYKAŃCU NADAL NIE ODPOWIEDZIAŁEŚ DLACZEGO TAM ZALECAŁEŚ WYMIANĘ NA PEŁNY SYNTETYK W AUIE KTÓRE 6 LAT NA MINERALE A TUTAJ MÓWISZ ŻE HISTORIA JEST NAJWAŻNIEJSZA I GENERALNIE NIE MOŻNA TAK ROBIĆ.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ozzy1979

Jaki olej?

Post autor: ozzy1979 » pn kwie 06, 2015 12:16

pironet pisze:Pajacu
Pajaca poszukaj w rodzinie. Oczywiście własnej.
pironet pisze:Jeśłi nie macie pojęcia o lepkości oleju przez co jest określana jego gęstość w określonych warunkach i temperaturach proponuję poczytać
http://antymoto.com/lepkosc-oleju-silnikowego/" onclick="window.open(this.href);return false;
Każdy wie że naważniejsza jest lepkość oleju i jego film olejowy ale gęstośĆ też ma znaczenie
Masz ZERO wiedzy - ZERO
http://pl.wikipedia.org/wiki/G" onclick="window.open(this.href);return false;ęstość
Nie dyskutuję z ludzmi, którzy nie maja kompletnie wiedzy.
pironet pisze:Poczytaj stronę którą podałem to może się czegoś nauczysz
Buahahahahahahaha :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
pironet pisze:Zasada druga nie leję polskich olejów bo są robine z gorszej jakościowo bazy a polak potrafi.
:panna: :rotfl:
pironet pisze:Ja się takimi kryteriami kieruję i nikt ich nie zmieni
Jasne, pomocniku mechanika, kieruj sie dalej nimi :-)
pironet pisze:ozzy1979 stara się przekonać do tego że olej jest zawsze taki gęsty w silniku w każdych warunkach i temperaturach,że nie ma tarcia
Gdzie tak napisałem????????????????????? No gdzie?????????????????????????????? Z "gęstości" czyli ciężaru właściwego wynika brak tarcia??? Ty jesteś naprawdę idiotą!!! O czym ty bełkotasz????????????
pironet pisze:Każdy wie że naważniejsza jest lepkość oleju i jego film olejowy ale gęstośĆ też ma znaczenie
Ok, proszę więc wyjasnić mi znaczenie gęstości oleju (gestość - ciężar właściwy, posługujemy się słownictwem technicznym, nie zaś slangiem mechaniczyn)
pironet pisze:Potem właśnie się tak dzieje z autami że ludzie kupują stosują takie praktyki doprowadzając auta do stanu agoni a kolejni właściciele pogłębiają stan lejąc coraz "gęstsze"oleje.
Ty naprawdę jestes totalnie tępy i bezrozumny w tym co klepiesz. Instrukcja moich samochodów DOPUSZCZA I ZEZWALA na stosowanie lepkości w klasie 5W50 wg SAE!!! Dotrze to do ciebie w końcu??????????????? Więc zakończ się już kompromitować na całej linii - każdy twój kolejny post to coraz większa steki bzdur. Motasz się i klepiesz bzdury, nie mając nawet podstaw - mylić lepkość z ciężarem właściwym...
PS. Na jakim etapie zakończyłeś swoją edukację? Z Fizyki chyba miałes co najwyżej mierną ocenę, co nie?



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Jaki olej?

Post autor: pironet » pn kwie 06, 2015 12:50

oto tekst ze strony wiki którą podałeś

Gęstość większości substancji jest zależna od panujących warunków, w szczególności od temperatury i ciśnienia. W związku z tym, w tablicach opisujących właściwości materiałów podaje się ich gęstość zmierzoną w określonych warunkach; przeważnie są to warunki standardowe lub normalne. Znajomość gęstości pozwala na obliczenie masy określonej objętości substancji. Dla substancji jednorodnej zachodzi
"Za gęsty olej podczas zimnego rozruchu spowoduje, że zanim zostanie przepchnięty przez kanały olejowe i nasmaruje najdalsze zakątki silnika (wałki rozrządu, popychacze zaworów) minie wiele cennych sekund, podczas których części metalowe będą tarły o siebie. Olej za rzadki podczas krytycznego obciążenia (wysoka temperatura pracy, wysokie obroty) nie będzie utrzymywał warstwy filmu olejowego - zbliża się swoją lepkością do ... wody."


Mówi on dokładnie to o czym napisałem.Napiszę to co ty piszesz notorycznie jak się gubisz.Czytaj ze zrozumieniem między wierszami.
Napisałem wyraznie że najważniejszy w oleju jest film olejowy,lepkość oleju ale gęstość tęż ma znaczenie.Na chłopski rozum gorszy olej jak np minerał zanim osiągnie temp roboczą jest dla silnika jak klej i powoduje szybką eksploatację silnika.Napisałem również że dla kondycji silnika ogromne znaczenie mają między innymi rozruch do czasu osiągnięcia temp roboczej.Potwierdzam moje zdanie że nie masz kompletnie wiedzy na ten temat kierujesz się jedynie regułkami i tym co stosujesz we własnych pojazdach.Co do polskich olejów takie jest moje zdanie

oto kolejna strona która potwierdza moje zdanie ale tam też pewnie są sami ....
poczytaj proszę może coś zrozumiesz
http://motoroils.pl/dlaczego.html

jest tam wszystko wytłumaczone i napisane o bazie olejowej o czym ty nie masz pojęcia

PS nadal nie odpoiwedziałeś na pytanie dla czego tam pisałeś do 6 latka na minerale lej pełny syntetyk bez obaw a tu piszesz historia jest najważniejsza :ass:


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ozzy1979

Jaki olej?

Post autor: ozzy1979 » pn kwie 06, 2015 13:10

pironet pisze:oto tekst ze strony wiki którą podałeś

Gęstość większości substancji jest zależna od panujących warunków, w szczególności od temperatury i ciśnienia. W związku z tym, w tablicach opisujących właściwości materiałów podaje się ich gęstość zmierzoną w określonych warunkach; przeważnie są to warunki standardowe lub normalne. Znajomość gęstości pozwala na obliczenie masy określonej objętości substancji. Dla substancji jednorodnej zachodzi
"Za gęsty olej podczas zimnego rozruchu spowoduje, że zanim zostanie przepchnięty przez kanały olejowe i nasmaruje najdalsze zakątki silnika (wałki rozrządu, popychacze zaworów) minie wiele cennych sekund, podczas których części metalowe będą tarły o siebie. Olej za rzadki podczas krytycznego obciążenia (wysoka temperatura pracy, wysokie obroty) nie będzie utrzymywał warstwy filmu olejowego - zbliża się swoją lepkością do ... wody."
Ty jednak jesteś GŁUPI w wiedzy technicznej jak but. Koniec tematu... Nawet nie wiesz co cytujesz, kompletnie mylisz pojęcia. Z fizyki u mnie dostałbys od razu banię na półrocze :panna: Gdybyś w ogóle coś wiedział i trochę miał inteligencji
"Gęstość a lepkość:
Określenie gęstość jest potocznie używane do określania lepkości[1]; w znaczeniu technicznym lepkość i gęstość opisują inne wielkości (woda ma większą gęstość od oleju smarnego, ale mniejszą lepkość[2])."
DNO!
pironet pisze:PS nadal nie odpoiwedziałeś na pytanie dla czego tam pisałeś do 6 latka na minerale lej pełny syntetyk bez obaw a tu piszesz historia jest najważniejsza
Bo mi sie tak podoba... :okej:
Jak chcesz mnie pouczać, to wklej mi linka do fachowych informacji, nie zaś do steku oczywistości i ogólników (na dodatek też napisanych językiem potocznym z pomyleniem niektórych pojeć - pisał zapewne księgowy a nie inzynier, a raczej poprzeklejał z neta trochę bzdetów).
Na dowód - cytat z twojej FACHOWEJ strony:
"Gęstości oleju w temperaturze pracy (ok. 100 stopni Celsjusza) dla 15w40 (13.9 cSt), 10w40 (14.2 cSt) i 5w40 (13.8 cSt) są podobne, dlaczego syntetyk miałby ciec, skoro mineralny czy półsyntetyczny nie cieknie? (to jeden z częstszych mitów - olej o lepkości SAE 15w40 czy 10w40 jest gęstszy od 5w40, ale TYLKO na zimno, co powoduje, że jest zabójstwem dla silnika, zwłaszcza zimą)"
Widzisz, jaka to "fachowa" kopalnia wiedzy????? Pisana dla laików takich jak Ty! Od kiedy jednostką gęstości jest cSt????? Dalej nie kumasz podstaw? Gdybyś na egzaminie z tribologii czy mechaniki płynów palnął taka bzdurę, że ciecz jest "gęsta" czy "rzadka" to z miejsca oblewasz egzamin i wracasz na powtórkę na której byłbyś maglowany 10 razy z tej niewiedzy. A co bardziej nerwowy profesor/doktor jeszcze by się wydarł...
Daruj sobie, bo każdy kolejny twój post to kompromitacja wieksza od poprzedniej. Koniec tematu, ZERO reakcji z mojej strony na każdy twój nastepny post. Kto mądry to sam oceni twój i mój poziom.
EOT.
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2015 13:27 przez ozzy1979, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Jaki olej?

Post autor: pironet » pn kwie 06, 2015 16:14

Widzę że zmieniasz swoje posty po moich wypowiedziach i tak jak pisałem uznasz pewnie stronę za pisana przez głupków.Bardzo dziękuję adminowi za usunięcie mojej wypowiedzi co powoduje promowanie takich głupot jake wypisuje kolega wyżej.Mój post usunięto a kolega wyżej który nie dość że obraża to nie wnosi nic nowego do tematu uważając wszystkie inne storny jakie podałem oraz argumenty za błędne a swoją kopalnię wiedzy za najwyższy poziom.Współczuję twoim uczniom.Uważam że każdy użytkownik słusznie oceni i postąpi a nasza dyskusja ukierunkuje w odpowiednią stronę jednak usuwanie odpowiedzi na takim etapie dyskusji powoduje moim zdaniem stronniczość.Jeśli moje wypowiedzi są błędne albo nie mają poparcia w praktyce proszę mnie usunąć z forum i tyle a nie selekcjonować wypowiedzi i usuwać a do tego pozwalać abym był obrażany z innymi użytkownikami.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ozzy1979

Jaki olej?

Post autor: ozzy1979 » pn kwie 06, 2015 17:06

Dobra, obiecałem, że się dociebie nie odezwę więcej, ale złamię swoją obietnicę.
Ehhh...
pironet pisze:tak jak pisałem uznasz pewnie stronę za pisana przez głupków
Bo jest pisana przez ludzi, którzy kompletnie, podobnie jak ty, mylą podstawowe pojęcia - kiedy to w końcu zrozumiesz?? Człowieku, to, że jesteś mechanikiem czy cholera wie kim tam, wcale nie oznacza, że możesz i masz wiedzę n/t środków smarnych, bo jej nie masz! Trudno, że bijesz pianę, gdy wbijam ci kontry i obnażam twój ewidentny brak wiedzy i podstaw. Czlowieku, weź krytycznie (najlepiej z kolegą JQ), poczytaj całość od początku i sam stwierdzisz, że mylisz podstawy i masz nikłą wiedzę o środkach smarnych. Dobra, sorry, że cię wyzwałem od głupków, itd, ale jak widzę, że po 1267 poście (to przenośnia) coraz bardziej się gubisz i na dodatek idziesz w zaparte dalej to mnie już poniosło. Chłopie - chcesz coś wiedzieć o środkach smarnych?? To zacznij czytać fachowa literaturę, nie zaś kocopoły z neta. Wiesz, ile jest naprawdę fachowej literatury technicznej o środkach smarnych i to do kupienia za 5 - 25 zł?? Multum! A to, co ty wklejasz to sa dla mnie kocopoły pisane przez laika dla laików. Nawet w jednym z postów podałem ci link do bardzo dobrej ksiażki o bazach olejowych (praca doktorska chyba to jest z PWr). Patrz:
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-0113" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... echanika+p" onclick="window.open(this.href);return false;łynów&search_scope=wszystkie+działy&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-4-ce-0113
Widzisz? To jest fachowa literatura!!!
pironet pisze:co powoduje promowanie takich głupot jake wypisuje kolega wyżej
A Ty dalej swoje... ok, jak uważasz.
pironet pisze:nie wnosi nic nowego do tematu uważając wszystkie inne storny jakie podałem oraz argumenty za błędne a swoją kopalnię wiedzy za najwyższy poziom
Nie wnosi? Eeeee tam, wniosłem wiele - obnażyłem waszą niewiedzę. O stronach, które podałeś napisałem wyżej - jak zestawisz wiedzę ze swoich stron z wiedzą, cytuję, "swoją kopalnię wiedzy za najwyższy poziom", którą podałem Ci w linkach? Dalej się bedziesz upierał, że podręczniki tribologii i mechaniki płynów i cała inna literatura naukowa, z której czerpałem i czerpię wiedzę to, znów zacytuję, "promowanie głupot"??
pironet pisze:Bardzo dziękuję adminowi za usunięcie mojej wypowiedzi
Nie ma za co - nie sądzisz, że Admin może mieć wiedzę większą niż twoja i po prostu usunął twoje mało merytoryczne posty?
pironet pisze:Jeśli moje wypowiedzi są błędne albo nie mają poparcia w praktyce
A jak sądzisz? Co ma poparcie w praktyce? Że zalejesz komuś do auta olej 10W40 i jest ok? No jest po prostu ok i nic ponadto.
pironet pisze:a nie selekcjonować wypowiedzi i usuwać a do tego pozwalać abym był obrażany z innymi użytkownikami.
Od tego jest Admin, aby oddzielał ziarno od plew, nie sądzisz? :jezor: Nie ja zacząłem obrażanie i jakieś szczeniackie docinki...
Na koniec zapamietaj sobie jedno - mechanik to zawód który wymaga, oprócz niewątpliwie potrzebnej praktyki, również bardzo dobrze opanowanej teorii w wielu dziedzinach. Więc polecam ci jednak stulić uszy po sobie, zerknąć na powyższe dwa linki (jak trzeba to mogę podać ci więcej fachowej literatury), zrobić zakupy i czytać, czytać ze zrozumieniem... I wcale nie trzeba być inżynierem, doktorem, profesorem, aby zrozumieć te pozycje... I założę się z tobą o skrzynkę wódki, że jeśli zrobisz to, co napisałem powyżej, to za jakis czas mi podziękujesz. I zobaczysz, że sam przed sobą przyznasz, że to co do tej pory wiedziałeś, pisałeś, wierzyłeś to jednak nie to...
http://allegro.pl/oleje-smarowe-rafiner ... 59880.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Masz - jeszcze jedna, naprawdę doskonała i fachowa książka napisana przez dobrego fachowca. Są tam wszystkie podstawy tribologii i nawet coś z mechaniki płynów dla początkujących jak i wszystkie fachowe definicje. Moja pierwsza książka, z której czerpałem wiedzę - bardzo polecam na początek! Uwierz mi, że jak ją przeczytasz to bedziemy mogli wrócić do dyskusji na całkiem innym już poziomie...



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Jaki olej?

Post autor: pironet » pn kwie 06, 2015 17:52

Nie będę się już poniżał i odpowiadał na twoje teorie nie poparte niczym poza twoją czystą teorią.Gwarantuję że pomimo dość wiekowych książek przywołanych przez ciebie nie masz pojęcia co one zwierają bo gdybyś je przeczytał nie wypisywał takich durnot.
Dla mnie swój poziom pokazałeś obrażając innych i powiem to po raz ęty w jednym temacie piszesz jedno a w innym odrotnie i nawet nie wiesz jak się do tego ustosunkować bo niby jesteś taki znawca
ozzy1979 pisze: pironet napisał(a):
PS nadal nie odpoiwedziałeś na pytanie dla czego tam pisałeś do 6 latka na minerale lej pełny syntetyk bez obaw a tu piszesz historia jest najważniejsza


Bo mi sie tak podoba... :okej:
po prostu nie wiesz co napisać bo piszesz same bzdury i pogrążył byś się bardziej.
NA koniec to że przedstawiasz mi tytuły ale nic to nie wnosi do dyskusji.NIE ŚWIADCZY TO ŻE POSIADASZ TAKĄ WIEDZĘ ,ja przywołuje strony na których jest zawarta informacja która popiera moje wypowiedzi a z twojej strony jest...twoja wypowiedz nie poparta niczym i obrażanie mnie innych użytkowników oraz stwiewrdzeniami że owe strony są pisane przez idiotów.
Jesteś GURU niech tak zostanie i tyle.Chylę czoła i czapki z głów dla Ciebie.JA jednak pozostanę przy swojej wiedzy którą uwielbiam poszerzać jednak nie o takie teorie jak towje .Ty idz zalewaje pełny syntetyk do auta które latało od 6 lat na minerale.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ozzy1979

Jaki olej?

Post autor: ozzy1979 » pn kwie 06, 2015 18:19

pironet pisze:Gwarantuję że pomimo dość wiekowych książek przywołanych przez ciebie nie masz pojęcia co one zwierają bo gdybyś je przeczytał nie wypisywał takich durnot.
Dobra, próbowałem być miły, próbowałem, starałem się...
Ty SE MOZESZ gwarantować - opinie takich jak ty i ich gwarantowanie mam w kakale :ass: - na dodatek już na wylocie do klozetu.
Jesteś miernym laikiem, o betonie zamiast mózgu, bo gdybyś miał mózg i choć trochę wiedzy to byś w końcu zamknął japę i stulił uszy po sobie. Ty mi zarzucasz durnoty??? Ty, który nie odróżnia ciężaru właściwego od lepkości? Który miesza totalnie wszystkie pojęcia?? :rotfl: :rotfl:
Oto twoja wiedza:
pironet pisze:Jeśłi nie macie pojęcia o lepkości oleju przez co jest określana jego gęstość w określonych warunkach i temperaturach proponuję poczytać
http://antymoto.com/lepkosc-oleju-silnikowego/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeszcze raz zapytam: JAKI, K...A, JEST ZWIĄZEK LEPKOŚCI KINEMATYCZNEJ (BO O TAKIEJ ROZMAWIAMY) OLEJU Z JEGO CIĘŻAREM WŁAŚCIWYM CZYLI W SKRÓCIE GĘSTOŚCIĄ!!?? JESTEŚ JAKIŚ TĘPY???? TY W OGÓLE MASZ CHOĆ PODSTAWÓWKĘ??? NA CHU SIĘ OSMIESZASZ??? lUBISZ ROBIĆ ZA DYŻURNEGO GŁUPKA FORUM????
Czepiasz się wiekowych książek? Wow - dzieciaku, te książki były pisane przez prawdziwych inzynierów/techników/profesorów z lat 60-80, ludzi, którym mógłbyś co najwyżej buty pastować lub zatankowac paliwo na stacji. Próbowałem byc miły, zadałem sobie trudu, znalazłem ci dobre pozycje, ale jak chyba widzę jesteś na to za głupi!!!!!!!!!! tak, z pełną świadomością to mówię!
pironet pisze:po prostu nie wiesz co napisać bo piszesz same bzdury i pogrążył byś się bardziej.
Dobra, niech ci będzie - zaleję mu "rzadkiego" oleju, pasi? jaki polecasz?? 10/40?? 5/40?? :rotfl:
pironet pisze:ja przywołuje strony na których jest zawarta informacja która popiera moje wypowiedzi
Jezus - mam do czynienia z ... Ok, nie będę cię bluzgał już... Przywołujesz BZDURY adekwatne do swojego poziomu wiedzy.
pironet pisze:oraz stwiewrdzeniami że owe strony są pisane przez idiotów
Czy możesz przywołać, gdzie napisałem, że te strony piszą idioci? Nie mogę znaleźć... Pisałem, że piszą je laicy lub księgowi, bo na pewno nie technicy/inzynierowie. Chyba, że specjalnie jakiś fachowiec zniża się do poziomu takich jak ty i zamiast pisać o lepkości kinematycznej wali o "gęstości i rzadkości" olejów, aby tacy jak ty zatrybili...
pironet pisze:Jesteś GURU niech tak zostanie i tyle.Chylę czoła i czapki z głów dla Ciebie
Dziekuję za docenienie mojej wiedzy :jezor:
pironet pisze:A jednak pozostanę przy swojej wiedzy którą uwielbiam poszerzać
:panna: :rotfl: Dziś 1 kwietnia?? :hehe:
pironet pisze:Ty idz zalewaje pełny syntetyk do auta które latało od 6 lat na minerale.
Zalewałem i zalewam nawet do aut latających 20/30 lat na minerale w klasie SG/SH wg. API... Jakieś pytania?? idź podawać mechanikowi butelki z olejem. Jesteś dla mnie niereformowalnym gówniarzem o zerowej wiedzy w środkach smarnych, który uniósł się ambicją i dalej zaklina rzeczywistość i dalej brnie w głupoty. Takich jak ty cwaniaczków to ja przerabiałem 15-20 lat temu, na szczęście od dawna nie muszę, bo nie jeźdzę po paprakach od dawna. Wyciagnąłem do ciebie rękę pierwszy, na spokojnie chciałem ci wytłumaczyć, że nie masz racji, ale skoro nie, to SPIER....!!! :rozpacz: Aha - ja nie muszę zalewać - zalewają za mnie tacy jak ty pod moje dyktando!
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2015 18:34 przez ozzy1979, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Jaki olej?

Post autor: pironet » pn kwie 06, 2015 18:30

Nie podejmuję już dyskusji bo taką powinni prowadzić ludzie na poziomie a tu tego jednej ze stron najwidoczniej brak.
zgadzam się tylko że zle sformułowałem stwierdzenie

"Jeśłi nie macie pojęcia o lepkości oleju przez co jest określana jego gęstość w określonych warunkach i temperaturach proponuję poczytać"

żle sformułowałem nie przez lepkość jest określana gęstość ale każdy myślę zrozumiał o co chodzi


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 06, 2015 19:04

Więc tak Panowie,sprawę zgłosiłem moderatorowi,który dał ostrzeżenie pironet-owi,aby dokończył działa. Jako iż jest w tej chwili nieobecny (mamy święta),a pojawiły się już 2 zgłoszenia postów Pana ozzy1979,postanowiłem interweniować,bo tego typu teksty,negatywnie wpływają na wizerunek forum.
Kolego ozzy1979,to że pironet, coś tam Ci nawtykał i mogłeś poczuć się urażony,nie ulega wątpliwościom,dlatego warn który otrzymał był zasadny i raczej nie będzie cofnięty (mógł hamować emocje),ale jak czytam twoje wypowiedzi,to dochodzę do wniosku,że bijesz go na głowę,dlatego też otrzymujesz takie samo ostrzeżenie i wysyłam Cię na dwutygodniowy urlop. Niech ten czas wolny od tego forum pozwoli Ci zebrać myśli i zastanowić się,czy warto jeszcze kiedykolwiek komuś tak ubliżać. To co tutaj przedstawiłeś,to-mówiąc najprościej-jest chamstwem w najlepszym wydaniu. Takie zachowanie nie będzie tolerowane,stąd też moja decyzja jest taka,a nie inna :chytry:
Postów na razie nie czyszczę,zostawię je,aby inni moderatorzy mogli się z nimi zapoznać,a za 2-3 godziny je wygolę.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Leth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz sty 19, 2014 13:30

Jaki olej?

Post autor: Leth » śr kwie 08, 2015 14:06

Witam serdecznie forumowiczów :)

Panowie mam do Was pytanie. Przy ostatniej wymianie oleju gdzie jeżdziłem na półsytntetyku Mobil'u Super 10W40 przeszedł na półsyntetyk Texaco 10W40.

Niestety teraz kiedy musze dolac troche oleju mam problem z zakupem Texaco, mało popularny, w 3 sklepach brak itd. Nieważne. Nie ma w sklepie a cos dolać musze.

I tutaj meritum, czy moge Dolac tego na ktorym wczesniej jezdzilem czyli półsyntetyk Mobil Super 10W40 a pozniej bez wymiany oleju całkowocie na niego przejść?

PS.1 A i jeszcze chcialem dodac ze oleju to duzo bierze takze gdyby przyszlo o scislosc po kilku tysiacach kilometrow zostalby sam Mobil bo texaco dawno bym zjadl :)

Meritum. Czyli wymiana dotyczy przejscia z półsyntetyku na półsyntetyk o tych samych parametrach bez koniecznosci wymiany oleju.



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Jaki olej?

Post autor: pironet » śr kwie 08, 2015 19:33

Generalnie nie powinno się mieszać ale...lepsze to niż zatrzeć silnik moim zdaniem
nie masz gdzieś niedaleko dobrej hurtowni z częściami,powinni coś zamówić i powinno być tego samego dnia.
Coś do poczytania

http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... nId,594231
http://www.mobil1.pl/co-to-sa-oleje-syn ... e/faq.aspx







?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Leth
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz sty 19, 2014 13:30

Jaki olej?

Post autor: Leth » śr kwie 08, 2015 22:26

@up

Bo mi właśnie chodzi tylko o zmiane marki. Jeden i drugi półsyntetyk o tych samych oznaczenia 10W40 ;o Gdzies wyczytałem, że niby można mieszać bo są "mieszalne", ale cy całkowicie przejść to już nie wiem...



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Jaki olej?

Post autor: pironet » czw kwie 09, 2015 06:34

zmienić całkowicie można.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości