Silnik szarpie, dymi na biało
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik szarpie, dymi na biało
Silnik: 1.4 16V
Zazwyczaj po odpaleniu zimnego silnika objawy były takie, że szarpał dopóki się nie rozgrzał. Nie trwało to długo, wystarczyło przejechać kilometr na wyższych obrotach i silnik ładnie pracował.
Dzisiaj odpalam: słysze, że silnik pracuje jak traktor... pogazowałem go chwilę - dźwięk jakby tłumik miał dziurę a był wymieniany rok temu Na dodatek widzę, że kopci na biało. Pomyślałem "rozgrzeje się, będzie dobrze.. w końcu stoi już tydzień w garażu".
Przejechałem kilka skrzyżowań, silnik szarpał jak szalony. Nie miał mocy, starałem się go rozbujać ale przy 3,5 tys. obrotów na drugim biegu nie czuć było przyspieszenia trzęsło całym kokpitem więc zrobiłem pare rundek po mieście (zamiast jechać gdzie zamierzałem) i odstawiłem do garażu. Po kilkunastu minutach jazdy objawy jakby zmalały, jednak nie chcę "zajechać" silnika...
Objawy w skrócie :
- dymi na biało
- silnik szarpie, trzęsie całym kokpitem
- brak mocy
- podczas wyższych obrotów wydaje dźwięk jakby miał dziurawy tłumik
Przeglądałem pare tematów, większość dotyczyła silników TDI. Nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi na ten problem.
Bardzo proszę o pomoc! Że mój Golfik musiał akurat przed świętami sie "rozchorować"..
Zazwyczaj po odpaleniu zimnego silnika objawy były takie, że szarpał dopóki się nie rozgrzał. Nie trwało to długo, wystarczyło przejechać kilometr na wyższych obrotach i silnik ładnie pracował.
Dzisiaj odpalam: słysze, że silnik pracuje jak traktor... pogazowałem go chwilę - dźwięk jakby tłumik miał dziurę a był wymieniany rok temu Na dodatek widzę, że kopci na biało. Pomyślałem "rozgrzeje się, będzie dobrze.. w końcu stoi już tydzień w garażu".
Przejechałem kilka skrzyżowań, silnik szarpał jak szalony. Nie miał mocy, starałem się go rozbujać ale przy 3,5 tys. obrotów na drugim biegu nie czuć było przyspieszenia trzęsło całym kokpitem więc zrobiłem pare rundek po mieście (zamiast jechać gdzie zamierzałem) i odstawiłem do garażu. Po kilkunastu minutach jazdy objawy jakby zmalały, jednak nie chcę "zajechać" silnika...
Objawy w skrócie :
- dymi na biało
- silnik szarpie, trzęsie całym kokpitem
- brak mocy
- podczas wyższych obrotów wydaje dźwięk jakby miał dziurawy tłumik
Przeglądałem pare tematów, większość dotyczyła silników TDI. Nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi na ten problem.
Bardzo proszę o pomoc! Że mój Golfik musiał akurat przed świętami sie "rozchorować"..
Silnik szarpie, dymi na biało
Sprawdź kable i świece zapłonowe. Mogły zawilgnąć i nie dają dobrej iskry. Odpal po ciemku i zobacz czy nie ma błyskow na przewodach. Jeżeli będzie ok to odepnik wtyczkę z czujnika temp. cieczy.
Silnik szarpie, dymi na biało
Sprawdź przy okazji, czy nie ubywa płynu chłodniczego, bo biały dym może być objawem spalania płynu - czyli uszczelka głowicy do wymiany!
Przyjrzyj się, czy nie ma przedmuchów spalin przez uszczelkę głowicy lub kolektora wydechu.RaV_ pisze:wydaje dźwięk jakby miał dziurawy tłumik
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Re: Silnik szarpie, dymi na biało
Mały update tematu
Wracając do tematu - Golf od tak po prostu przestał mocno szarpać, przestał dymić, dźwięk 'traktora' ustał (a zupełnie nic nie wymieniałem... ) Jedyne co pozostało to to, że czasami sie buntuje i nie chce odpalić. Rozrusznik kręci i sie męczy a auto nie zapala. Tak jakby iskry nie dawał.
W związku z tym aby nie zakładać nowego tematu chciałbym tutaj zapytać: jakie świece polecacie do Golfa IV 1.4 16V 75KM ? Zamierzam je jak najszybciej wymienić, może coś da.
Sprawdzone - nie ma błysku w przewodach. Nie próbowałem z odpinaniem wtyczki a dlaczego - o tym zarazmarcin7x5 pisze:Sprawdź kable i świece zapłonowe. Mogły zawilgnąć i nie dają dobrej iskry. Odpal po ciemku i zobacz czy nie ma błyskow na przewodach. Jeżeli będzie ok to odepnik wtyczkę z czujnika temp. cieczy.
Płynu nie ubywa. Jest na stałym poziomie.hak64 pisze:Sprawdź przy okazji, czy nie ubywa płynu chłodniczego, bo biały dym może być objawem spalania płynu - czyli uszczelka głowicy do wymiany!Przyjrzyj się, czy nie ma przedmuchów spalin przez uszczelkę głowicy lub kolektora wydechu.RaV_ pisze:wydaje dźwięk jakby miał dziurawy tłumik
Wracając do tematu - Golf od tak po prostu przestał mocno szarpać, przestał dymić, dźwięk 'traktora' ustał (a zupełnie nic nie wymieniałem... ) Jedyne co pozostało to to, że czasami sie buntuje i nie chce odpalić. Rozrusznik kręci i sie męczy a auto nie zapala. Tak jakby iskry nie dawał.
W związku z tym aby nie zakładać nowego tematu chciałbym tutaj zapytać: jakie świece polecacie do Golfa IV 1.4 16V 75KM ? Zamierzam je jak najszybciej wymienić, może coś da.
Silnik szarpie, dymi na biało
Czasem wtryski nie zalewają silnika? Na początku sprawdź czujnik temperatury.
Silnik szarpie, dymi na biało
NGK 3 elektrodowe. Dokładny kod znajdziesz na forum bo nie pamiętam (BKUR6ET 10......) lub na stronie producenta.
Re: Silnik szarpie, dymi na biało
Poczytałem trochę na temat świec i przewodów zapłonowych. Opinie są bardzo różne.marcin7x5 pisze:NGK 3 elektrodowe. Dokładny kod znajdziesz na forum bo nie pamiętam (BKUR6ET 10......) lub na stronie producenta.
Co do świec to tak jak radzisz, kupię komplet NGK BKUR6ET 10.
Największy dylemat mam z przewodami. Przewody BERU mają tyle samo zatwardziałych zwolenników co i przeciwników (co można poczytać chociażby w temacie: viewtopic.php?t=137103" onclick="window.open(this.href);return false;). Myślałem nad zakupem kabli BERU ZEF 990 ale teraz jestem w kropce.
Kable BOSCH raczej odpadają - za taką cene nie warto ryzykować.
NGK gdzieś wyczytałem, że nie godne polecenia.
BREMI - tutaj wielka niewiadoma.
Może ktoś rozwieje moje wątpliwości jakie przewody zapłonowe ostatecznie zakupić? Powiedzcie jakie macie doświadczenia z przewodami
Re: Silnik szarpie, dymi na biało
Bardzo dobre kable...sprzedawane(montowane)w ASORaV_ pisze:BREMI - tutaj wielka niewiadoma
Silnik szarpie, dymi na biało
Kilka dni temu zamontowałem świece NGK BKUR6ET 10 oraz przewody BOSCH 0 986 356 308. Wygląda na to, że praca silnika nieco się poprawiła Nie ma już szarpania na zimnym silniku i wreszcie jestem spokojny o to czy odpali. Wiadomo, że po paru dniach ciężko powiedzieć czy był to dobry zakup - zobaczymy z czasem. Jak narazie jestem zadowolony a jeżeli (odpukać) coś będzie sie działo, napisze tutaj żeby potomni wiedzieli czy kable BOSCHA są warte swojej ceny
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lut 17, 2015 10:41
Silnik szarpie, dymi na biało
Jesli kopci na bialo to bym podejrzewał uszczelke pod glowica. Na odpalonym silniku najlepiej jak sie troszke nagrzeje sprawdz weze ukladu chlodenie czy nie sa przypadkiem twarde i sztywne i czy płyn w zbiorniczku nie bombelkuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości