Witam,
mam poważny problem z silnikiem w Golfie GTI mk6. Zauważyłem drastyczny spadek mocy i nierówną pracę przy starcie. Wszystko zaczęło się od zerwania ząbka w napinaczu łańcucha rozrządu. Usłyszałem niepokojący dźwięk z silnika, coś gruchnęło i już nie dało się go odpalić. Samochód został odholowany do mechanika, który wymienił napinacz i sam łańcuch. Po uruchomieniu silnik pracował głośniej (jak bez katów) i zauważyłem, że jakby miał połowę mocy. Mechanik badał pracę turbiny, ale nie zauważył problemów. Zawiozłem samochód do serwisu. Tam silnik został rozkręcony i powiedziano mi, że trudno było zlokalizować problem, ale winowajcą są wałki wyrównoważające. W misce olejowej pływały malutkie opiłki metalu. Zasugerowali wymianę całego silnika, bo podobno wymiana samych wałków się nie opłaca i będzie bardzo kosztowna. Samochód (nadal z połową mocy) zawiozłem do mechanika, który wcześniej wymieniał mi łańcuch. Stwierdził, że wałki wyrównoważające nie mogą mieć aż takiego wpływu na moc.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Czy rzeczywiście konieczna jest wymiana silnika?
Spadek mocy w GTI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Spadek mocy w GTI
Czy ustawienie rozrządu zostało sprawdzone? Jakieś błędy w VAGu?
Gran Turismo Iniezione
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr wrz 17, 2014 12:52
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości