Kompresja, Silnik pada ?

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kosmaty69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 528
Rejestracja: sob lis 02, 2013 14:03

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: kosmaty69 » wt kwie 01, 2014 15:24

Witam. Oddałem auto do mechanika na 2 h i zadzownili do mnie że mogę odebrac. No więc pojechałem i dowiedziałem się nie miłych rzeczy :( ..
Nie dostałem kartki z kompresją ale na cylindrach coś w okolicach
1 - 8 - 9 bar
2 - 9 bar
3 - 9 bar
4 - 5 bar
I tutaj nie jestem pewny czy na 3 czy 4 taka komprecha mała..
Oddałem go na diagnostyke ponieważ zaczął mi brać olej i rano kopcił jak go odpalałem na niebiesko...
Mechanik powiedział abym zdjął pokrywe zaworów i posprawdzał przerwy na zaworach , za dużo tego na raz i chciałbym abyście mi powiedzieli co sam mogę zrobić i czy mogę jeździć tym autem czy jak ? Mechanik powiedział że jakby to był fiat to bym już nim nie pojeździł a że VW to jeździ..
Jestem uczniem technikum i praca dopiero w wakacje wiec ewentualne remonty dopiero wtedy i zalezy mi abym do czasu wlasnie wakacji mial czym jezdzić :/ Nie mam kasy aby wyłożyć na nowy silnik czy oddać go do kompletnego remontu , więc proszę poradzcie w miarę rozsądku co tutaj z nim zrobić ...


Moje padło : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=569618" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kosmaty69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 528
Rejestracja: sob lis 02, 2013 14:03

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: kosmaty69 » wt kwie 01, 2014 18:35

Ps. Wujek jest mechanikiem i może mi pomóc , tylko hmm, zacząć od rozebrania pokrywy zaworów i posprawdzania szczelności czy coś innego ?


Moje padło : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=569618" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
krys94
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pt cze 08, 2012 20:17

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: krys94 » wt kwie 01, 2014 19:16

Ciśnienie jest słabe( minimalne to chyba 7). Najprawdopodobniej jak kopci to do wymiany są uszczelniacze zaworowe lub pierscienie. Cylinder 4 ma tylko 5 bar więc ucieka zaworem albo pierscieniami, dobrze by było zrobić jeszcze jeden pomiar z tzw: próbą olejową. Wtedy by wyszło czy pierscienie czy głowica do remontu.



Awatar użytkownika
kosmaty69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 528
Rejestracja: sob lis 02, 2013 14:03

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: kosmaty69 » wt kwie 01, 2014 21:14

Okey, pierwsze sprawdzić jakie przerwy mają zawory czy próba ?


Moje padło : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=569618" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: kubarog » wt kwie 01, 2014 23:09

kosmaty69, z tego co widzę w opisie masz silnik 1.6 PN, a tam są hydropopychacze tzw. szklanki więc nie wiem jakim sposobem chcesz zmierzyć luz na zaworach. Pierwsze co bym radził to zmienić mechanika, bo chyba nie za bardzo ma pojęcie o czym mówi. A dalej to tak jak kolega pisał, zrób próbę olejową i po tym będzie wiadomo czy tylko głowica do roboty, czy już pierścienie puszczają.
Kopcenie rano po odpaleniu na niebiesko wskazuje na zużyte uszczelniacze zaworowe, koszt raczej nie duży. A co z resztą to musisz posprawdzać


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Awatar użytkownika
kosmaty69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 528
Rejestracja: sob lis 02, 2013 14:03

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: kosmaty69 » wt kwie 01, 2014 23:21

No kopci jak ostygnie, głównie rano, albo jak postoi 8h i wyjde ze szkoly to pusci dymek.. Zdziwiło mnie to, że rzekomo 5 atmosfer wyszło, skoro silnik w tym aucie z 91r zbiera się lepiej od mazdy 3 rodzicow z 04'r . Co prawda tam masa i silnik 1.4 to ogolnie padaka , ale zmierzając do sedna, cos mi nie pasi.. Koleś ma inzyniera a chyba chce abym odrazu u niego silnik remontował :los2: ...


Moje padło : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=569618" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
gatuso_18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 20:11

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: gatuso_18 » wt kwie 01, 2014 23:49

Glowica do roboty :) Zawor puszcza :) mialem podobnie.


Moj prawdziwy samochód , z mlodszym bratem :bigok:
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 02, 2014 00:24

nie na razie nie wiadomo po pierwsze trzeba zrobić pomiar kompresji z próbą olejową oraz zmierzyć ciśnienie oleju. Z tego coś wyniknie. Potem zdecydujesz czy naprawiać głowicę ( może starczy tylko uszczelniacze w niej zmienić bez zdejmowania głowicy) czy jeszcze zmieniać pierścienie. Nic więcej się nie opłaca robić, gdyby konieczny był pełny remont to koszty cię zabiją i 4 x razy taniej kupisz dobry używany silnik.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kosmaty69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 528
Rejestracja: sob lis 02, 2013 14:03

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: kosmaty69 » śr kwie 02, 2014 15:59

Oky, w weekend wezmę się za próbę. Zastanawia mnie tylko to , jak to możliwe , że domniemama kompresja wynosi 5 atmosfer , a auto zbiera się wyśmienicie i , spalanie w normie bo za 35 zł robię 100 km , tylko rano trzeba go odpalać z 2 sek. Poza tym braniem oleju nic nie zauważyłem i dziwi mnie ta niby kompresja na poziomie 5 atmosfer. I dodam że śmierdzi z rury strasznie tak jakby mieszanką, czyli ten olej gdzieś się tam spala :/


Moje padło : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=569618" onclick="window.open(this.href);return false;

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: Hubi14 » śr kwie 02, 2014 20:20

już Ci mówiłem, że z tym odpalaniem to tak jest w autach z mechaniczną pompką, zanim się układ napełni to ciut czasu mija i dlatego trzeba pokręcić kapkę dłużej... hmmm silnikiem nie trzepie? bo przy takiej różnicy w kompresji to powinien jak głupi latać



Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: kubarog » śr kwie 02, 2014 22:26

Czy ja wiem? U mnie czy postoi dzień czy tydzień pali na dotyk praktycznie. Także jeżeli silnik jest dobrze wyregulowany i w dobrym stanie to ma palić "na strzała".


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: Hubi14 » śr kwie 02, 2014 22:53

też zależy co rozumiemy na dotyk, u mnie jak już raz auto zatrybi to potem nie zdążę dobrze kluczyka przekręcić na rozruch a auto już odpalone, a jak postoi z dzień, to nie umiem określić ile to trwa, ale z 1.5sekundy, fakt, że mam lekko aku niedoładowany, bo altek ładuje przy włączonych światłach i radiu 13.5V..., ale jeżdżę tak od dwóch lat i aku trzyma :D



Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: kubarog » śr kwie 02, 2014 22:59

Chodziło mi o to, że pali nie gorzej niż współczesne samochody i tłumaczenie że jest na gaźniku i ma mechaniczną pompkę nie ma sensu ;)


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Kompresja, Silnik pada ?

Post autor: Hubi14 » śr kwie 02, 2014 23:25

ale nie oszukujmy się taka jest prawda, bo w silnikach wtryskowych pompa napompuje, zresztą układ jest szczelny, a w mechanicznych pompkach nie od razu, kwestia sporna :D i raczej nie pomagamy :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości