Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego

Post autor: stefan666 » czw sty 09, 2014 11:05

Witam. Mam pytanie odnośnie luzu osiowego aparatu zapłonowego w silniku 1.6ABU . Pytanie czy luz ma tam występować czy raczej nie? I jeśli ma tam być luz to jaki jest dopuszczalny, bo u mnie chodzi ta oś "jak żywa" . Jaki to ma wpływ na pracę silnika? Na zdjęciu zaznaczyłem strzałką o który element mi chodzi dokładnie. Jak go pociągnę to wyjdzie jakieś 2mm do przodu.
Obrazek



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego

Post autor: rysiektr » pt sty 10, 2014 16:38

stefan666, powinien być wyczuwalny niewielki luz na boki. Luz góra dół czyli w osi będzie większy. Jeśli nie masz luzu na boki a ten luz góra dół da się wymusić z użyciem siły to jest ok.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego

Post autor: Paweł Marek » sob sty 11, 2014 18:22

rysiektr pisze:powinien być wyczuwalny niewielki luz na boki
umówmy się : nie powinien ale jest dopuszczalny mały luzik, a góra dół jest normalny

stefan666, pisz dokładniej: pociągniesz i wychodzi do przodu - a gdzie jest przód? Jeśli do góry wychodzi wzdłuż osi - to ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

stefan666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: czw lip 18, 2013 11:52
Lokalizacja: Jasło

Re: Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego

Post autor: stefan666 » sob sty 11, 2014 20:24

Paweł Marek pisze:
rysiektr pisze:powinien być wyczuwalny niewielki luz na boki
umówmy się : nie powinien ale jest dopuszczalny mały luzik, a góra dół jest normalny

stefan666, pisz dokładniej: pociągniesz i wychodzi do przodu - a gdzie jest przód? Jeśli do góry wychodzi wzdłuż osi - to ok.
Gdy pociągnę za element na który zakłada się palec rozdzielacza to wychodzi jakies 3-4mm w stronę akumulatora albo jak kto woli prawego nadkola. Stojąc przed samochodem to w prawo wychodzi. Nie do góry w stronę otwartej maski ani nie na dół w stronę skrzyni biegów. Myślę że teraz wytłumaczyłem. Czyli mam sie czym przejmować czy można nadal eksploatować ten samochód? Mam założoną nową kopółkę i nowy palec przejechane jakies 3tys km i zauważyłem że palec i te elementy w kopółce są zwęglone. Czy to jest spowodowane wychodzęniem osi aparatu zapłonowego jak opisałem wyżej?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego

Post autor: rysiektr » sob sty 11, 2014 20:47

Paweł Marek pisze:umówmy się : nie powinien ale jest dopuszczalny mały luzik, a góra dół jest normalny
wiesz to nie jest pasowanie ciasne, bo to ma się obracać, więc ten minimalny luz zawszę będzie, chodzi nam o to samo tylko inaczej to opisaliśmy :pub:
stefan666 pisze:Gdy pociągnę za element na który zakłada się palec rozdzielacza to wychodzi jakies 3-4mm w stronę akumulatora albo jak kto woli prawego nadkola. Stojąc przed samochodem to w prawo wychodzi. Nie do góry w stronę otwartej maski ani nie na dół w stronę skrzyni biegów.
Rozumiem przez to, że nie masz luzu na boki czyli jest ok, luz w osi aparatu jest normalny, natomiast zwęglenie palca rozdzielacza i kopułki jest normalnym następstwem eksploatacyjnym na skutek przeskoku iskry między palcem rozdzielacza a "elektrodami" kopułki.
Jeśli zwęglenie jest niewielkie możesz przeszlifować to np: papierem ściernym, jeśli jest mocno zwęglone (wypalone) kopułkę i palec należy wymienić, nie są to drogie elementy ok 50-60zł za zestaw kopułki i palca rozdzielacza dobrej firmy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości