Witam. Mam pytanie odnośnie luzu osiowego aparatu zapłonowego w silniku 1.6ABU . Pytanie czy luz ma tam występować czy raczej nie? I jeśli ma tam być luz to jaki jest dopuszczalny, bo u mnie chodzi ta oś "jak żywa" . Jaki to ma wpływ na pracę silnika? Na zdjęciu zaznaczyłem strzałką o który element mi chodzi dokładnie. Jak go pociągnę to wyjdzie jakieś 2mm do przodu.
Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego
stefan666, powinien być wyczuwalny niewielki luz na boki. Luz góra dół czyli w osi będzie większy. Jeśli nie masz luzu na boki a ten luz góra dół da się wymusić z użyciem siły to jest ok.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego
umówmy się : nie powinien ale jest dopuszczalny mały luzik, a góra dół jest normalnyrysiektr pisze:powinien być wyczuwalny niewielki luz na boki
stefan666, pisz dokładniej: pociągniesz i wychodzi do przodu - a gdzie jest przód? Jeśli do góry wychodzi wzdłuż osi - to ok.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego
Gdy pociągnę za element na który zakłada się palec rozdzielacza to wychodzi jakies 3-4mm w stronę akumulatora albo jak kto woli prawego nadkola. Stojąc przed samochodem to w prawo wychodzi. Nie do góry w stronę otwartej maski ani nie na dół w stronę skrzyni biegów. Myślę że teraz wytłumaczyłem. Czyli mam sie czym przejmować czy można nadal eksploatować ten samochód? Mam założoną nową kopółkę i nowy palec przejechane jakies 3tys km i zauważyłem że palec i te elementy w kopółce są zwęglone. Czy to jest spowodowane wychodzęniem osi aparatu zapłonowego jak opisałem wyżej?Paweł Marek pisze:umówmy się : nie powinien ale jest dopuszczalny mały luzik, a góra dół jest normalnyrysiektr pisze:powinien być wyczuwalny niewielki luz na boki
stefan666, pisz dokładniej: pociągniesz i wychodzi do przodu - a gdzie jest przód? Jeśli do góry wychodzi wzdłuż osi - to ok.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Pytanie odnośnie aparatu zapłonowego
wiesz to nie jest pasowanie ciasne, bo to ma się obracać, więc ten minimalny luz zawszę będzie, chodzi nam o to samo tylko inaczej to opisaliśmyPaweł Marek pisze:umówmy się : nie powinien ale jest dopuszczalny mały luzik, a góra dół jest normalny
Rozumiem przez to, że nie masz luzu na boki czyli jest ok, luz w osi aparatu jest normalny, natomiast zwęglenie palca rozdzielacza i kopułki jest normalnym następstwem eksploatacyjnym na skutek przeskoku iskry między palcem rozdzielacza a "elektrodami" kopułki.stefan666 pisze:Gdy pociągnę za element na który zakłada się palec rozdzielacza to wychodzi jakies 3-4mm w stronę akumulatora albo jak kto woli prawego nadkola. Stojąc przed samochodem to w prawo wychodzi. Nie do góry w stronę otwartej maski ani nie na dół w stronę skrzyni biegów.
Jeśli zwęglenie jest niewielkie możesz przeszlifować to np: papierem ściernym, jeśli jest mocno zwęglone (wypalone) kopułkę i palec należy wymienić, nie są to drogie elementy ok 50-60zł za zestaw kopułki i palca rozdzielacza dobrej firmy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości