Ciężko wkręca się na obroty gdy ciepły, szukam przyczyny :)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ciężko wkręca się na obroty gdy ciepły, szukam przyczyny :)
Hej, dzisiaj rano nie odpaliłem fury... Zn odpalił ale tylko na chwilę, przełączył się na gaz, zgasł i już nie odpalił. Stwierdziłem, ze to pewnie za mało paliwa a na gaz za zimno. Niestety zabrałem się teraz za to, dolałem paliwa a on dalej nie chce odpalić. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu czasem się zdarzy że łapnie jakby na jeden obrót wału i dalej kicha, po dłuższym potrzymaniu go na plaku wchodził na wysokie obroty maksymalne i gasł.
Paliwo dochodzi, iskra jest.. Czekam aż naładuje się aku i idę popróbować odpalić na samym gazie... może ciśnienie paliwa za słabe czy cuś... masakra
Czyżby był to nieszczęsny czujnik halla ? Co jeszcze mogę sprawdzić zanim się zabiorę za wymianę aparatu zapłonowego ? Jakieś pomysły ? Jak tu do roboty jeździć ...
Wiem, że sporo osób ma ten problem ale większość albo już nie podaje rozwiązania albo u mnie ono nie działa.
Paliwo dochodzi, iskra jest.. Czekam aż naładuje się aku i idę popróbować odpalić na samym gazie... może ciśnienie paliwa za słabe czy cuś... masakra
Czyżby był to nieszczęsny czujnik halla ? Co jeszcze mogę sprawdzić zanim się zabiorę za wymianę aparatu zapłonowego ? Jakieś pomysły ? Jak tu do roboty jeździć ...
Wiem, że sporo osób ma ten problem ale większość albo już nie podaje rozwiązania albo u mnie ono nie działa.
Ostatnio zmieniony wt kwie 22, 2014 20:45 przez Pawlo_j23, łącznie zmieniany 3 razy.
- alex_7692
- Gadatliwa bestia
- Posty: 748
- Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
- Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń
Przyszła pora na moją trójkę :( Hall ?
Jakby to był hall to by nie chodził na ciepłym, słabo by na ciepłym odpalał, wtedy iskra by nie szła na świece. Może to cewka? Już się nadpaliła i ma słaba iskrę. Albo kable wn. U taty miałem taki przypadek że po przełączeniu na gaz silnik zgasł, padla cewka.
Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Przyszła pora na moją trójkę :( Hall ?
Nie mam już pomysłu, ile bym nie kręcił to nie odpali, tylko burka czasem. Jutro spróbuję przełożyć aparat z vento, może cewekę. Ciekawe co to się dzieje mojemu golfikowi. Teraz ciężko stwierdzić czy na ciepłym by gasł bo w ogóle nie odpala
Przyszła pora na moją trójkę :( Hall ?
To już odruchowo sprawdzam Udało się jakimś cudem uruchomić gaz w trybie awaryjnym ( działa losowo, dioda sobie miga kiedy chce ) i auto odpaliło. Chodzi elegancko. Jutro wymienię filtr paliwa i sprawdzę pompę paliwa. Macie jakiś sposób na szybkie sprawdzenie pompy bez wyciągania ?
Przyszła pora na moją trójkę :( Hall ?
Odpinasz przewod przy wtrysku/gaźniku czy co tam masz i organoleptycznie sprawdzasz cisnienie, przy sprawnej pompie miałbyś kłopot z zatrzymaniem paliwa w przewodzie przytrzymując palcem.
Przyszła pora na moją trójkę :( Hall ?
No tylko chyba na krótko bym musiał podpiąć pompę Posprawdzam czy ona w ogóle dostaje napięcie
Przyszła pora na moją trójkę :( Hall ?
Udało się na szczęście bez wymiany pompy. Sprawdziłem napięcie, wyjąłem pompę, poczyściłem wszystko, wymieniłem filtr paliwa i śmiga "na dotyk" Dziękuję wszystkim za pomoc !
Przyszła pora na moją trójkę :( Hall ?--> filtr paliwa :P
Jednak nie do końca jest tak różowo.. Autko czasem ma jeszcze problem z odpaleniem polegający na powolnym wkręceniu się na obroty po odpaleniu. Kręcę rozrusznikiem, golf załapuje i kręci strasznie powoli, przyspieszając obroty aż dojdą do jałowych. Może ta pompa jednak nie jest za dobra
Przyszła pora na moją trójkę :( Hall ?--> filtr paliwa :P
Podbije temat bo dalej mam ten problem. Wymieniłem pompę i problem dalej pozostał. Problemy z porannym odpalaniem zniknęły, może też przez temperaturę ale po nagrzaniu auto ma dalej problemy. Silnik nie musi być ciepły, wystarczy że chwilę popracuje, zgaszę go i chcę odpalić a odpala po kilku obrotach wału ale bardzo ciężko wkręca się do tych 950 obr. Czasem przy zatrzymywaniu się do świateł przygasa ale to na gazie więc może kwestia starego parownika. Dzisiaj zakręciłem gaz, żeby sprawdzić czy przypadkiem któryś zawór nie przepuszcza ale nie specjalnie była różnica. Mam drugiego identycznego golfa. Co jeszcze mogę podmienić żeby wykluczyć jakieś elementy ? W drugim problem nie występuje. Dzisiaj postaram się jeszcze sprawdzić sondę miernikiem czy w ogóle się rusza.
Edit, zmierzyłem dzisiaj parametry pracy sondy w trzech ABSach. W moim z problemem, na początku 0,4V potem rosło do ok 0,9V i tak zostało po zagrzaniu, w vento na początku 0,4 i delikatnie zaczęło sobie schodzić w miarę rozgrzewania ( nie trzymałem już dalej bo bez sensu) i w GT który chodzi idealnie na benie i na lpg, na początku 0,45 i zmalało do ok 0,2V po rozgrzaniu. Sądzę, że winowajcą może być owa sonda ? Zalewa golfinę paliwem a ten ma problem z rozbujaniem się po odpaleniu.
Edit, to jednak nie sonda... ja już nie wiem co może być problemem. Świece są okopcone czarne czyli tak jak by za bogata mieszanka albo po prostu krótkie odcinki. Nie wiem już co to może być
Starałem się przed chwilą sprawdzić podstawę wtrysku. Z prawej strony jest jakby dziurka, ok 2mm ale nie wiem czy ma ona wpływ na pracę silnika bo psikałem plakiem i obroty się nie zmieniały. Zasłaniałem ją też na tyle na ile mogłem i nic się również nie zmieniało. Jak będzie chwila wykręcę wtrysk i zobaczę w jakim stanie jest podstawa. Coś czuję, że to może być jednak hall...
Najprawdopodobniej znalazłem usterkę. Dobrze, że te świece odkręciłem bo mnie trochę naprowadziły Odkręciłem podstawę wtrysku ale jest cała, trochę sparciała ale to na bank nie to. Po odkręceniu obudowy przepustnicy ujrzałem mnóstwo paliwa na zaworze i na samym wtrysku. Okazało się, że po odpaleniu sporo paliwa sączy się po zaworze. Rozebrałem wtrysk i zawór, membranka w zaworze ma dwie dziurki i zapewne przez nie uciekało paliwo. Teraz muszę poszukać nowej Jutro dla pewności podmienię wtrysk. Oby to było to...
Takie gówienko i tyle kosztuje ?
http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=272605" onclick="window.open(this.href);return false;
Masakra jakaś :/
Edit, zmierzyłem dzisiaj parametry pracy sondy w trzech ABSach. W moim z problemem, na początku 0,4V potem rosło do ok 0,9V i tak zostało po zagrzaniu, w vento na początku 0,4 i delikatnie zaczęło sobie schodzić w miarę rozgrzewania ( nie trzymałem już dalej bo bez sensu) i w GT który chodzi idealnie na benie i na lpg, na początku 0,45 i zmalało do ok 0,2V po rozgrzaniu. Sądzę, że winowajcą może być owa sonda ? Zalewa golfinę paliwem a ten ma problem z rozbujaniem się po odpaleniu.
Edit, to jednak nie sonda... ja już nie wiem co może być problemem. Świece są okopcone czarne czyli tak jak by za bogata mieszanka albo po prostu krótkie odcinki. Nie wiem już co to może być
Starałem się przed chwilą sprawdzić podstawę wtrysku. Z prawej strony jest jakby dziurka, ok 2mm ale nie wiem czy ma ona wpływ na pracę silnika bo psikałem plakiem i obroty się nie zmieniały. Zasłaniałem ją też na tyle na ile mogłem i nic się również nie zmieniało. Jak będzie chwila wykręcę wtrysk i zobaczę w jakim stanie jest podstawa. Coś czuję, że to może być jednak hall...
Najprawdopodobniej znalazłem usterkę. Dobrze, że te świece odkręciłem bo mnie trochę naprowadziły Odkręciłem podstawę wtrysku ale jest cała, trochę sparciała ale to na bank nie to. Po odkręceniu obudowy przepustnicy ujrzałem mnóstwo paliwa na zaworze i na samym wtrysku. Okazało się, że po odpaleniu sporo paliwa sączy się po zaworze. Rozebrałem wtrysk i zawór, membranka w zaworze ma dwie dziurki i zapewne przez nie uciekało paliwo. Teraz muszę poszukać nowej Jutro dla pewności podmienię wtrysk. Oby to było to...
Takie gówienko i tyle kosztuje ?
http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=272605" onclick="window.open(this.href);return false;
Masakra jakaś :/
Ciężko wkręca się na obroty gdy ciepły, szukam przyczyny :)
Usterka usunięta. Dzisiaj wymieniłem regulator ciśnienia paliwa i śmiga wreszcie tak jak powinien. Szkoda, że przed zimną na to nie wpadłem bo zaoszczędził bym sobie sporo nerwów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości