1,8 gti 8 zaworów nie pasują znaki rozrządu

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfauto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 04, 2010 19:25
Lokalizacja: Warszawa

1,8 gti 8 zaworów nie pasują znaki rozrządu

Post autor: golfauto » pt paź 18, 2013 05:45

Witam,

Czy koła do wałków rozrządu i wałka pośredniego(załonu) można przykręcić w dowolnym miejscu do wałka czy może mają jakieś ściśle ustalone punkty mocowania jak koło na wale korbowym? Nie odkręcałem nigdy tych kół więc nie wiem.

U mnie silnik chodzi ale znaki się nie zgadzają.

Na kole rozrządu: jak ustawić kreskę na kole równo z płaszczyzną głowicy (po zdjęciu pokrywy) to drugi znak po drugiej stronie tego samego koła OT nie pasuje do strzałki na plastiku ( ok 5 mm różnicy).

Na kole wałka pośredniego kropka jest odsunięta ok 10 mm od nacięcia na kole pasowym (takie ciężkie koło waży 1,8 kg od pompy chłodzenia i alternatora) zamiast się zgrać z tym nacięciem.

Na kole zamachowym zgadza się znak O (taka mała łezka obok większego nacięcia) z GMP 1 cylindra. (spotkałem się z opisem w necie, że to większe nacięcie oznacza GMP 1 cylindra?)

Dlaczego mimo takich ustawień silnik działa?

Czy jest możliwe, prawidłowe ustawienie wałków rozrządu i pośredniego tak aby silnik działał a przykręcenie kółek w dowolnej pozycji?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1,8 gti 8 zaworów nie pasują znaki rozrządu

Post autor: Paweł Marek » pt paź 18, 2013 09:15

Wszyskie kółka rozrzadu mozna przykręcić tylko w jednej pozycji bo maja kliny ustalające, pod warunkiem że te kliny nie sa zerwane albo ich gniazda wyrobione co się zdarza. Te 5 mm na kółku nie jest za bardzo istotne. Jeśli masz znak na pokrywie rozrządu to tego się trzymaj , a znak po stronie głowicy w zasadzie tak się pisze że ma się pokrywać z powierzchnią głowicy ale dokładniej to w serwisówce stoi że ma się pokrywać z górną krawędzią osłony wewnetrznej blaszanej paska rozrządu i stąd chyba ta różnica. na dole no to po prostu trzeba zdjać pasek i znaki zgrać, ale jeśli teraz nie są zgrane a silnik chodzi normalnie to po zgraniu trzeba bedzie prawdopodobnie wyjąć aparat zapłonowy i włożyć w odpowiedniej pozyji i wyregulować wyprzedzenie zapłonu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości