Rozrusznik Słabo kręci
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Rozrusznik Słabo kręci
Witam Was koledzy.
Mam problem ze swoim Golfem, a właściwie to nie z nim bezpośrednio, bo jak tylko uda się go uruchomić, to jedzie bez zarzutu. Ale do rzeczy.
Gdy kupiłem go, wiedziałem że ma ciężkie ''palenie'' Odpalał losowo (znaczy prawidłowo kręcił rozrusznikiem), za 1,2,3, 5 razem. Pierwsze co mi się nasunęło na myśl-Rozrusznik. Wyjąłem go, odświeżyłem, szczotki ori BOSCH, komutator wyczyściłem, przesmarowałem co się dało, wymieniłem plecionkę idącą od stojana rozrusznika do automatu bendiksa, złożyłem, części nie zostało, włożyłem na auto (co nie jest łatwe w mojej wersji golfa). Podpinam przewody-próba: auto pali super. Potem drugi raz i trzeci i czwarty za każdym razem poprawnie. Myślę sobie, usterka wyeliminowana (zaśniedziała ''plecionka''). Dziś od tamtego momentu dłuższa trasa, podjeżdżam na parking sprawdzić poziom płynu chłodniczego, gaszę auto, otwieram maskę, rzut oka na zbiornik wszystko ok, więc wsiadam, chcę odpalić a tu ły...ły...ły... Ledwo ledwo.
Druga próba podobnie, trzecia, czwarta za 5 łyłyły i się rozbujał, odpalam i jadę dalej.
Zaobserwowałem że na zimnym pali dobrze, a gdy się zagrzeje silnik/rozrusznik jest problem. Jakieś wskazówki? Może mieliście podobny problem?
Silnik 1.6, skrzynia Automat (na pych nie zagada )
Mam problem ze swoim Golfem, a właściwie to nie z nim bezpośrednio, bo jak tylko uda się go uruchomić, to jedzie bez zarzutu. Ale do rzeczy.
Gdy kupiłem go, wiedziałem że ma ciężkie ''palenie'' Odpalał losowo (znaczy prawidłowo kręcił rozrusznikiem), za 1,2,3, 5 razem. Pierwsze co mi się nasunęło na myśl-Rozrusznik. Wyjąłem go, odświeżyłem, szczotki ori BOSCH, komutator wyczyściłem, przesmarowałem co się dało, wymieniłem plecionkę idącą od stojana rozrusznika do automatu bendiksa, złożyłem, części nie zostało, włożyłem na auto (co nie jest łatwe w mojej wersji golfa). Podpinam przewody-próba: auto pali super. Potem drugi raz i trzeci i czwarty za każdym razem poprawnie. Myślę sobie, usterka wyeliminowana (zaśniedziała ''plecionka''). Dziś od tamtego momentu dłuższa trasa, podjeżdżam na parking sprawdzić poziom płynu chłodniczego, gaszę auto, otwieram maskę, rzut oka na zbiornik wszystko ok, więc wsiadam, chcę odpalić a tu ły...ły...ły... Ledwo ledwo.
Druga próba podobnie, trzecia, czwarta za 5 łyłyły i się rozbujał, odpalam i jadę dalej.
Zaobserwowałem że na zimnym pali dobrze, a gdy się zagrzeje silnik/rozrusznik jest problem. Jakieś wskazówki? Może mieliście podobny problem?
Silnik 1.6, skrzynia Automat (na pych nie zagada )
Rozrusznik Słabo kręci
Jak problem się powtórzy połącz kablem rozruchowym (-) na akumulatorze i blok silnika. Pozwoli to sprawdzić czy silnik jest dobrze "zmasowany".
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: wt lut 19, 2013 00:04
- Lokalizacja: ZKO XXXX
Rozrusznik Słabo kręci
proponuje przejzec polaczenie masowe.klema-karoseria-silnik.potrafi zasniedziec i nie przepuszcza pelnej masy widze ze kolega mnie uprzedzil
Rozrusznik Słabo kręci
wykonam test masowy z dodatkowym, a potem przejrzę połączenia. Musi być dobrze nie ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: wt lut 19, 2013 00:04
- Lokalizacja: ZKO XXXX
Rozrusznik Słabo kręci
jak bedzie ciezko krecil to wsprawdz czy kabel masowy sie grzeje.jak tak to napewno nie ma dobrego polaczenia
Rozrusznik Słabo kręci
okej, dzięki za wskazówki. Muszę wykluczyć awarię rozrusznika, bo do automatu dosyć drogi
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: wt lut 19, 2013 00:04
- Lokalizacja: ZKO XXXX
Rozrusznik Słabo kręci
pamietej o informacji dla innych uzytkownikow o przyczynie i rozwiazaniu twojego problemu
Rozrusznik Słabo kręci
No to dzielę się zdobytą wiedzą. Mianowicie, test masowy wypadł negatywnie, połączenie klemy - z silnikiem kawałem stalowej rury nic nie dało. Ale przyczyna paradoksalnie tkwiła gdzie indziej, na drugim biegunie. Zauważyłem, że akumulator jest odwrócony,mianowicie ma lewy -, klema plusowa nie dosięgała do zacisku + akumulatora więc poprzednik (w sensie właściciel bądź elektryk) do klemy, doczepił oczkiem zaciskowym przewód, zakończony kolejną klemą. Przyjrzałem się przewodom po nieudanym rozruchu, plusowy ciepły, wywaliłem to ustrojstwo, odkręciłem aku od mocowania, cyk go na skrzynie biegów, podłączam bezpośrednio do klemy i pali jak wariat. kupiłem kabel w casto, zaciski nierdzewne miałem (innych nie mogłem dostać) zakułem końcówkę do automatu, klemę z drugiej strony, teraz golf pali doskonale za każdym razem.
Z mojego doświadczenia mogę poradzić wam na przyszłość:
Cyknięcie po przekręceniu w pozycje rozruch- uszkodzone szczotki (zawieszają się), bądź zanieczyszczony komutator (szczotki i komutator zaczynają błyszczeć po pewnym czasie, tak się wyszlifują od wzajemnej pracy, wystarczy je zmatowić wraz z komutatorem i musi chodzić)-Doraźnie można stuknąć w obudowę rozrusznika trzonkiem młotka, czasem pomaga i dojedziemy do celu.
Brak reakcji na pozycję stacyjki rozruch uszkodzony automat rozrusznika bądź kostka stacyjki. łatwo sprawdzić, połączyć rozrusznik na krótko (mały wtyk zwieramy z plusem rozrusznika, jak zagada kostka walnięta)
Jeśli rozrusznik kręci ociężale, losowo odpala dobrze, problem tkwi w przewodach doprowadzających prąd, masa to nie wszystko. Ważny jest też plus.
Rozrusznik działa, słyszymy go ale nie kręci kołem zamachowym-awaria bendixa. (może być słychać jeden obrót wału, bądź też 1 na 10 prób rozruchu się powiedzie)
Opracowanie własne, poparte kilkunastoma przypadkami. Zdarzają się też awarie nieszablonowe, to jest tylko wskazówka.
Z mojego doświadczenia mogę poradzić wam na przyszłość:
Cyknięcie po przekręceniu w pozycje rozruch- uszkodzone szczotki (zawieszają się), bądź zanieczyszczony komutator (szczotki i komutator zaczynają błyszczeć po pewnym czasie, tak się wyszlifują od wzajemnej pracy, wystarczy je zmatowić wraz z komutatorem i musi chodzić)-Doraźnie można stuknąć w obudowę rozrusznika trzonkiem młotka, czasem pomaga i dojedziemy do celu.
Brak reakcji na pozycję stacyjki rozruch uszkodzony automat rozrusznika bądź kostka stacyjki. łatwo sprawdzić, połączyć rozrusznik na krótko (mały wtyk zwieramy z plusem rozrusznika, jak zagada kostka walnięta)
Jeśli rozrusznik kręci ociężale, losowo odpala dobrze, problem tkwi w przewodach doprowadzających prąd, masa to nie wszystko. Ważny jest też plus.
Rozrusznik działa, słyszymy go ale nie kręci kołem zamachowym-awaria bendixa. (może być słychać jeden obrót wału, bądź też 1 na 10 prób rozruchu się powiedzie)
Opracowanie własne, poparte kilkunastoma przypadkami. Zdarzają się też awarie nieszablonowe, to jest tylko wskazówka.
Rozrusznik Słabo kręci
Tak ale my zakładaliśmy że nikt nie dokonał przeróbek. Z masą może być tak że coś skorodowało i mimo oryginalnego podłączenia nie działa jak trzeba. Gdybym widział co siedzi pod maską pewnie od razu by padło na przewód zasilający.dayanes pisze:masa to nie wszystko.
Najważniejsze że problem rozwiązany.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozrusznik Słabo kręci
OsteR9019, oczywiście, przewody masowe jak najbardziej muszą być sprawne, ale nie można się ograniczać tylko do nich. Swoją masę również przeczyściłem, na pewno nie zaszkodzi Dzięki wszystkim za wskazówki
-
- Mały gagatek
- Posty: 60
- Rejestracja: wt lut 19, 2013 00:04
- Lokalizacja: ZKO XXXX
Rozrusznik Słabo kręci
nigdy nie widzialem takiej rzezby zeby dokladac do klemy kabel z kolejna klema ludzie to maja pomysly do
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości