zaolejona przepustnica + błąd 17550

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: JonnyQuest » pt maja 03, 2013 12:28

2.0 azj
Wczoraj na kompie wywaliło mi błąd 17550, zabrałem się za rozebranie dolotu, na pierwszy ogień poszła przepływka, (rozebranie + dokładne czyszczenie)
Zupełnie przypadkowo zauważyłem w rurze która idzie dalej do przepustnicy trochę oleju, rozebrałem i okazało się że przepustnica jest zaolejona,
źródłem puszczania oleju wydaję się być rurka idąca od głowicy pod korkiem oleju (ta kręcona)

Czy miał ktoś taki problem ? co może być przyczyną ?

dodam że czarny korek nad kolektorem tez puszcza olej (po odkręceniu widać na dnie kolektora olej)


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
peppa_814
Czerwony Diabeł
Czerwony Diabeł
Posty: 3021
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 17:23

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: peppa_814 » pt maja 03, 2013 12:37

Na początek przeczyść przepustnicę, bo to raczej ona jest sprawcą tego błędu. I zajrzyj tutaj: http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?p=7 ... e44053c2c6" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: JonnyQuest » pt maja 03, 2013 13:09

Dzisiaj będę czyścić przepustnice, jest elektroniczna jak otworzyć klapkę przepustnicy zdemontowanej ?

Rozebrałem wszystko i źródłem pryskania oleju na przepustnice jest na 100% krótki gięty wężyk który idzie od pokrywy zaworów (po korkiem oleju) do dolotu przed przepustnicą
Czy w 2.0 jest odma ? gdzie ją znajdę ?


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: marcin7x5 » pn maja 06, 2013 12:00

JonnyQuest pisze:jak otworzyć klapkę przepustnicy zdemontowanej
popchnij ją palcem a otworzy się. Musisz tylko pokonac opór spręzyny.
JonnyQuest pisze:Rozebrałem wszystko i źródłem pryskania oleju na przepustnice jest na 100% krótki gięty wężyk który idzie od pokrywy zaworów (po korkiem oleju) do dolotu przed przepustnicą
Czy w 2.0 jest odma ? gdzie ją znajdę ?
To właśnie jest odma lub częśc odpowietrzenia silnika.



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: JonnyQuest » pn maja 06, 2013 18:55

dzięki, za odp. :okej:
na łączeniu przepustnicy z kolektorem jest zielona uszczelka, nadaje się po ponownego założenia ?

Nie mam żadnych błędów dotyczących egr, ale wpadłem na pomysł ze może być źródłem "mongołowatości silnika" czy w benzynie, tak jak w dieslu :grrr: ma przypadłość do zapychania bądź zacinania się ?


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: marcin7x5 » wt maja 07, 2013 14:03

Oj ma taką tendencję szczególnie jak silnik spala olej w nadmiernej ilości. Co do uszczelki to o ile nie jest poprzerywana lub sparciała to powinna sie nadawać.



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: JonnyQuest » sob cze 08, 2013 23:16

Odświeżę temat,
EGR, jest sprawny, i raczej wątpię aby nawet nie sprawny miał coś do spalania oleju w benzynie 2.0 ;)

Po miesiącu od czyszczenia przepustnicy i całego dolotu oraz 1500km+ na liczniku więcej, znowu błąd 17550
Co ponownie zmobilizowało mnie do kontroli przepustnicy/dolotu.
Przepustnica i dolot znowu zarzygany olejem. powód ten sam pluje z "odpowietrzenia głowicy/korbowodu"

CO najlepsze wcześniej nie przywiązywałem uwagi do spalania oleju ok. 300 ml na 1000km (jazda max 3000 obr/min)
Lecz teraz zaczynam łączyć fakty, pali olej i rzyga do dolotu przez odme, ma ktoś jakieś pomysły ?

dodam że:
błąd 17550 pokazał się po ok. 500km i jestem pewien ze za sprawą plucia na przepustnice


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: marcin7x5 » pn cze 10, 2013 10:58

Jeżeli już mocno pluje olejem do dolotu to niezbyt dobrze to świadczy o kondycji silnika - za duże przedmuchy do skrzyni korbowej. Doraźnie możesz spróbowac zastosowac tzw separator oleju na odmie.



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: JonnyQuest » śr cze 12, 2013 00:03

podejrzewam właśnie pierścienie, separator zrobiony z filtru do wody, ale zastanawiam się nad puszczeniem tego bokiem w butelkę bez powrotu + korek :los2:

kiedyś tam zrobię przy okazji wymiany świec kompresje, podzielę się rezultatem

w planach był gaz i chyba kupa z tego będzie :rozpacz:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: JonnyQuest » pt cze 21, 2013 10:51

po 1000km z separatorem oleju na odmie brak błędu, przepustnica czysta, spalanie oleju waha się w granicach 300-500ml :hmm: na 1000km, obstawiam pierścienie :los2:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: marcin7x5 » pt cze 21, 2013 10:55

Niestety ale one też są bolączką w silnikach 2,0 jak i innych benzynowcach z gamy VW



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: JonnyQuest » pt cze 21, 2013 11:02

prawda, poza pierścieniami w 2.0 nie ma się do czego przyczepić.
bezsilnie szukam pierścieni "bez wady" do tego silnika, niestety bez rezultatu ... :?


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: marcin7x5 » pt cze 21, 2013 11:04

Musiałbys poszukac po tych tematach na forum. Z tego co pamietam to ktos opisywał, że je wymienił (własnie w silniku 2,0) i jest ok.



Awatar użytkownika
JonnyQuest
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08

zaolejona przepustnica + błąd 17550

Post autor: JonnyQuest » pt cze 21, 2013 13:51

szukałem, każdy się chwali że po remoncie ale nie pisze konkretnie na jakie pierścienie wymienił :-x .
przykłady:
viewtopic.php?f=2&t=258538&start=14
viewtopic.php?f=139&t=494585

pewnie zwykle wymiana pierścieni oznacza koniec problemów i znikają z forum.

A w przypadku 1.4 i 1.6
wszystko ładnie opisane i nie problem znaleźć na jakie pierścienie "bez wad" wymienić :pub:


Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości