zaolejona przepustnica + błąd 17550
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
zaolejona przepustnica + błąd 17550
2.0 azj
Wczoraj na kompie wywaliło mi błąd 17550, zabrałem się za rozebranie dolotu, na pierwszy ogień poszła przepływka, (rozebranie + dokładne czyszczenie)
Zupełnie przypadkowo zauważyłem w rurze która idzie dalej do przepustnicy trochę oleju, rozebrałem i okazało się że przepustnica jest zaolejona,
źródłem puszczania oleju wydaję się być rurka idąca od głowicy pod korkiem oleju (ta kręcona)
Czy miał ktoś taki problem ? co może być przyczyną ?
dodam że czarny korek nad kolektorem tez puszcza olej (po odkręceniu widać na dnie kolektora olej)
Wczoraj na kompie wywaliło mi błąd 17550, zabrałem się za rozebranie dolotu, na pierwszy ogień poszła przepływka, (rozebranie + dokładne czyszczenie)
Zupełnie przypadkowo zauważyłem w rurze która idzie dalej do przepustnicy trochę oleju, rozebrałem i okazało się że przepustnica jest zaolejona,
źródłem puszczania oleju wydaję się być rurka idąca od głowicy pod korkiem oleju (ta kręcona)
Czy miał ktoś taki problem ? co może być przyczyną ?
dodam że czarny korek nad kolektorem tez puszcza olej (po odkręceniu widać na dnie kolektora olej)
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
zaolejona przepustnica + błąd 17550
Na początek przeczyść przepustnicę, bo to raczej ona jest sprawcą tego błędu. I zajrzyj tutaj: http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?p=7 ... e44053c2c6" onclick="window.open(this.href);return false;
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
zaolejona przepustnica + błąd 17550
Dzisiaj będę czyścić przepustnice, jest elektroniczna jak otworzyć klapkę przepustnicy zdemontowanej ?
Rozebrałem wszystko i źródłem pryskania oleju na przepustnice jest na 100% krótki gięty wężyk który idzie od pokrywy zaworów (po korkiem oleju) do dolotu przed przepustnicą
Czy w 2.0 jest odma ? gdzie ją znajdę ?
Rozebrałem wszystko i źródłem pryskania oleju na przepustnice jest na 100% krótki gięty wężyk który idzie od pokrywy zaworów (po korkiem oleju) do dolotu przed przepustnicą
Czy w 2.0 jest odma ? gdzie ją znajdę ?
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
zaolejona przepustnica + błąd 17550
popchnij ją palcem a otworzy się. Musisz tylko pokonac opór spręzyny.JonnyQuest pisze:jak otworzyć klapkę przepustnicy zdemontowanej
To właśnie jest odma lub częśc odpowietrzenia silnika.JonnyQuest pisze:Rozebrałem wszystko i źródłem pryskania oleju na przepustnice jest na 100% krótki gięty wężyk który idzie od pokrywy zaworów (po korkiem oleju) do dolotu przed przepustnicą
Czy w 2.0 jest odma ? gdzie ją znajdę ?
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
zaolejona przepustnica + błąd 17550
dzięki, za odp.
na łączeniu przepustnicy z kolektorem jest zielona uszczelka, nadaje się po ponownego założenia ?
Nie mam żadnych błędów dotyczących egr, ale wpadłem na pomysł ze może być źródłem "mongołowatości silnika" czy w benzynie, tak jak w dieslu ma przypadłość do zapychania bądź zacinania się ?
na łączeniu przepustnicy z kolektorem jest zielona uszczelka, nadaje się po ponownego założenia ?
Nie mam żadnych błędów dotyczących egr, ale wpadłem na pomysł ze może być źródłem "mongołowatości silnika" czy w benzynie, tak jak w dieslu ma przypadłość do zapychania bądź zacinania się ?
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
zaolejona przepustnica + błąd 17550
Oj ma taką tendencję szczególnie jak silnik spala olej w nadmiernej ilości. Co do uszczelki to o ile nie jest poprzerywana lub sparciała to powinna sie nadawać.
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
zaolejona przepustnica + błąd 17550
Odświeżę temat,
EGR, jest sprawny, i raczej wątpię aby nawet nie sprawny miał coś do spalania oleju w benzynie 2.0
Po miesiącu od czyszczenia przepustnicy i całego dolotu oraz 1500km+ na liczniku więcej, znowu błąd 17550
Co ponownie zmobilizowało mnie do kontroli przepustnicy/dolotu.
Przepustnica i dolot znowu zarzygany olejem. powód ten sam pluje z "odpowietrzenia głowicy/korbowodu"
CO najlepsze wcześniej nie przywiązywałem uwagi do spalania oleju ok. 300 ml na 1000km (jazda max 3000 obr/min)
Lecz teraz zaczynam łączyć fakty, pali olej i rzyga do dolotu przez odme, ma ktoś jakieś pomysły ?
dodam że:
błąd 17550 pokazał się po ok. 500km i jestem pewien ze za sprawą plucia na przepustnice
EGR, jest sprawny, i raczej wątpię aby nawet nie sprawny miał coś do spalania oleju w benzynie 2.0
Po miesiącu od czyszczenia przepustnicy i całego dolotu oraz 1500km+ na liczniku więcej, znowu błąd 17550
Co ponownie zmobilizowało mnie do kontroli przepustnicy/dolotu.
Przepustnica i dolot znowu zarzygany olejem. powód ten sam pluje z "odpowietrzenia głowicy/korbowodu"
CO najlepsze wcześniej nie przywiązywałem uwagi do spalania oleju ok. 300 ml na 1000km (jazda max 3000 obr/min)
Lecz teraz zaczynam łączyć fakty, pali olej i rzyga do dolotu przez odme, ma ktoś jakieś pomysły ?
dodam że:
błąd 17550 pokazał się po ok. 500km i jestem pewien ze za sprawą plucia na przepustnice
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
zaolejona przepustnica + błąd 17550
Jeżeli już mocno pluje olejem do dolotu to niezbyt dobrze to świadczy o kondycji silnika - za duże przedmuchy do skrzyni korbowej. Doraźnie możesz spróbowac zastosowac tzw separator oleju na odmie.
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
zaolejona przepustnica + błąd 17550
podejrzewam właśnie pierścienie, separator zrobiony z filtru do wody, ale zastanawiam się nad puszczeniem tego bokiem w butelkę bez powrotu + korek
kiedyś tam zrobię przy okazji wymiany świec kompresje, podzielę się rezultatem
w planach był gaz i chyba kupa z tego będzie
kiedyś tam zrobię przy okazji wymiany świec kompresje, podzielę się rezultatem
w planach był gaz i chyba kupa z tego będzie
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
zaolejona przepustnica + błąd 17550
po 1000km z separatorem oleju na odmie brak błędu, przepustnica czysta, spalanie oleju waha się w granicach 300-500ml na 1000km, obstawiam pierścienie
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
zaolejona przepustnica + błąd 17550
Niestety ale one też są bolączką w silnikach 2,0 jak i innych benzynowcach z gamy VW
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
zaolejona przepustnica + błąd 17550
prawda, poza pierścieniami w 2.0 nie ma się do czego przyczepić.
bezsilnie szukam pierścieni "bez wady" do tego silnika, niestety bez rezultatu ...
bezsilnie szukam pierścieni "bez wady" do tego silnika, niestety bez rezultatu ...
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
zaolejona przepustnica + błąd 17550
Musiałbys poszukac po tych tematach na forum. Z tego co pamietam to ktos opisywał, że je wymienił (własnie w silniku 2,0) i jest ok.
- JonnyQuest
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pt mar 08, 2013 00:08
zaolejona przepustnica + błąd 17550
szukałem, każdy się chwali że po remoncie ale nie pisze konkretnie na jakie pierścienie wymienił .
przykłady:
viewtopic.php?f=2&t=258538&start=14
viewtopic.php?f=139&t=494585
pewnie zwykle wymiana pierścieni oznacza koniec problemów i znikają z forum.
A w przypadku 1.4 i 1.6
wszystko ładnie opisane i nie problem znaleźć na jakie pierścienie "bez wad" wymienić
przykłady:
viewtopic.php?f=2&t=258538&start=14
viewtopic.php?f=139&t=494585
pewnie zwykle wymiana pierścieni oznacza koniec problemów i znikają z forum.
A w przypadku 1.4 i 1.6
wszystko ładnie opisane i nie problem znaleźć na jakie pierścienie "bez wad" wymienić
Wysłano z klapka KUBOTA z użyciem Tapczantalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości