Dziwne tarcie 1.4 16V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne tarcie 1.4 16V
Witam,
Jakiś miesiąc temu zauważyłem dziwne zjawisko w moim golfie otóż przy obrotach dokładnie 3 tys na obojętnie jakim biegu czuć pewne (tarcie,drganie,ocieranie) nastomiast po przekroczeniu 3 tys to zjawisko ustępuje nie wązne czy mniejsze czy wieksze obroty poprostu ustępuje.
Co może być przyczyną takiego zachowania ?
Pozdrawiam
Jakiś miesiąc temu zauważyłem dziwne zjawisko w moim golfie otóż przy obrotach dokładnie 3 tys na obojętnie jakim biegu czuć pewne (tarcie,drganie,ocieranie) nastomiast po przekroczeniu 3 tys to zjawisko ustępuje nie wązne czy mniejsze czy wieksze obroty poprostu ustępuje.
Co może być przyczyną takiego zachowania ?
Pozdrawiam
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dziwne tarcie 1.4 16V
ojwee pisze:w rezonans tylko przy idealnych 3k obrotow ?
z tym to różnie bywa...nie da się jednoznacznie określić, że tylko przy 3000obr/min - różnie bywa. Zwykle zakres obrotów w którym zachodzi zjawisko rezonansu jest bardzo mały, z tego co piszesz...to może właśnie tak być. Najczęściej rezonuje układ wydechowy, często po świeżej naprawie.Rezonans – zjawisko fizyczne zachodzące dla drgań wymuszonych, objawiające się wzrostem amplitudy drgań układu drgającego dla określonych częstotliwości drgań wymuszających
Re: Dziwne tarcie 1.4 16V
Hmm, no nie wiem nie znam się w kazdym bądź razie faktycznie miałem jakiś miesiac temu wymieniany układ wydechowy srodek i koniec będe równiez wymieniał teraz po zimie filtry i nadkola to postaram sie ustalić o co chodzi bo w tym nowym wydechu miałem po robocie pewną nieszczelność zwiazana ze złym montażem obejmy.
Dziwne tarcie 1.4 16V
Mi sie rozsypał nowy tłumik po 3 miesiącach i tez własnie rezonował tylko w określonych obr silnika. Tak więc warto sprawdzić np stojąc autem na kanale wkręcasz go na te obroty co wydobywa się dźwięk i słuchasz.
Dziwne tarcie 1.4 16V
Było troche tych tematów, przy rowno 2,8 obrotow wydech wpada w rezonans, spowodowane jest to tym ze w 1.4 nie ma takiego elatycznego lacznika jaki jest np w 1.6 sr
Ostatnio zmieniony śr mar 20, 2013 21:07 przez dr.house, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości