Wypadanie zapłonu cylinder I
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz sty 27, 2013 20:17
- Lokalizacja: Poznan
Wypadanie zapłonu cylinder I
Witam
Ostatnio zmieniony pt mar 08, 2013 19:34 przez Kuchar1321, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu cylinder I
Dużo już narobiłeś...Na początek pomiar kompresji. Następnie zdemontuj listwę wtryskiwaczy i zamień wtryski kolejnością wtedy dowiemy się coś więcej
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz sty 27, 2013 20:17
- Lokalizacja: Poznan
Re: Wypadanie zapłonu cylinder I
Fafik258 pisze:Następnie zdemontuj listwę wtryskiwaczy i zamień wtryski kolejnością wtedy dowiemy się coś więcej
Ostatnio zmieniony pt mar 08, 2013 19:35 przez Kuchar1321, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Wypadanie zapłonu cylinder I
Tu masz temat ze swoim problemem z elektrody... Chłopaki dali radę w tym temacie i okazało się że wypalony był zawór wydechowy
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... l#11690596
Zrób kompresje z próbą olejową... Potem będziemy wystosowywać wnioski
Porównując wyniki obu pomiarów: (przed i po oleju)
- nieszczelności zaworów i ich gniazd, jeżeli wartości są takie same dla badanego cylindra.
- nieszczelności pierścieni tłokowych, tłoków i cylindrów, jeżeli wartości w drugim pomiarze wzrosły (zbliżyły się do wartości nominalnej),
- nieszczelności zaworów i pierścieni tłokowych, jeżeli nastąpił nieznaczny wzrost ciśnienia sprężania.
Nie tak dawno na forum też był przypadek wypalonego zaworu
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 ... l#11690596
Zrób kompresje z próbą olejową... Potem będziemy wystosowywać wnioski
Porównując wyniki obu pomiarów: (przed i po oleju)
- nieszczelności zaworów i ich gniazd, jeżeli wartości są takie same dla badanego cylindra.
- nieszczelności pierścieni tłokowych, tłoków i cylindrów, jeżeli wartości w drugim pomiarze wzrosły (zbliżyły się do wartości nominalnej),
- nieszczelności zaworów i pierścieni tłokowych, jeżeli nastąpił nieznaczny wzrost ciśnienia sprężania.
Nie tak dawno na forum też był przypadek wypalonego zaworu
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz sty 27, 2013 20:17
- Lokalizacja: Poznan
Re: Wypadanie zapłonu cylinder I
aaaa
Ostatnio zmieniony pt mar 08, 2013 19:36 przez Kuchar1321, łącznie zmieniany 1 raz.
Wypadanie zapłonu cylinder I
Podepnę się do tematu.
Mam golfa 1.6 16V + LPG, 2000r. ATN
Ostatni czas mam problem z wypadającym zapłonem w jednym z cylindrów.
Problem objawia się tak: Rano odpalam samochód - jest ok, silnik pali równo na wszystkie gary. Jadę do pracy. Po robocie odpalam samochód i już nie pali na jeden cylinder.. Ale co ciekawe, zdarza się, że zgaszę auto np. idę na zakupy i po 10min jak odpalę go to znów śmiga, że aż miło. Gaszenie na światłach nie pomaga, musi swoją chwilę odstać (sprawdziłem).
Nie rozumiem tego cyklu wypadania zapłonu.. Miał ktoś podobnie?
Gdy silnik źle chodził i po dojechaniu do domu otworzyłem maskę to wyciągałem po jednej fajce z cewki zapłonowej. Wypinając fajkę prowadzącą do niepalącego gara - silnik się zachwiał wyraźnie. Oznacza to, że jednak jakiś tam zapłon jest... Wypinając fajkę z reszty silnik dużo mocniej się zachwiał, potrafił też zgasnąć. VAG-iem sprawdziłem który nie pali.
Powiem, że świece są wymienione i kable WN też. Podmieniłem cewkę na inną używkę i efekt był ten sam.. Może potrzebna jest nowa? Pomiar ciśnienia sprężania też zrobiony - wszystkie gary 15 atm.
Pisaliście, że wypalone zawory ale czy wtedy uzyskałbym taki wynik pomiaru ciśnienia sprężania?
Zastanawiałem się o zatkanym wtryskiwaczu albo coś z nim.. Może nie dochodzące paliwo?
Mam golfa 1.6 16V + LPG, 2000r. ATN
Ostatni czas mam problem z wypadającym zapłonem w jednym z cylindrów.
Problem objawia się tak: Rano odpalam samochód - jest ok, silnik pali równo na wszystkie gary. Jadę do pracy. Po robocie odpalam samochód i już nie pali na jeden cylinder.. Ale co ciekawe, zdarza się, że zgaszę auto np. idę na zakupy i po 10min jak odpalę go to znów śmiga, że aż miło. Gaszenie na światłach nie pomaga, musi swoją chwilę odstać (sprawdziłem).
Nie rozumiem tego cyklu wypadania zapłonu.. Miał ktoś podobnie?
Gdy silnik źle chodził i po dojechaniu do domu otworzyłem maskę to wyciągałem po jednej fajce z cewki zapłonowej. Wypinając fajkę prowadzącą do niepalącego gara - silnik się zachwiał wyraźnie. Oznacza to, że jednak jakiś tam zapłon jest... Wypinając fajkę z reszty silnik dużo mocniej się zachwiał, potrafił też zgasnąć. VAG-iem sprawdziłem który nie pali.
Powiem, że świece są wymienione i kable WN też. Podmieniłem cewkę na inną używkę i efekt był ten sam.. Może potrzebna jest nowa? Pomiar ciśnienia sprężania też zrobiony - wszystkie gary 15 atm.
Pisaliście, że wypalone zawory ale czy wtedy uzyskałbym taki wynik pomiaru ciśnienia sprężania?
Zastanawiałem się o zatkanym wtryskiwaczu albo coś z nim.. Może nie dochodzące paliwo?
Wypadanie zapłonu cylinder I
A czy dzieje ci się to zarówno na lpg i bezynie czy tylko na jednym z paliw? Może byc tak jak jest zimny to silnik pracujący na benzynie ma spalanie prawidłowe a potem po przejściu na lpg nie odcina mu wtrysku paliwa i ma trudno przepalic zwiększoną ilośc paliwa w komorze.
Wypadanie zapłonu cylinder I
To jest bez znaczenia. Jak silnik chodzi równo to na benzynie i na lpg. Jak już nie pali na jeden gar to również bez znaczenia jakie jest paliwo.
Dodam, że wilgoć w powietrzu nie ma wpływu na ten brak zapłonu (na kilku tematach czytałem o takiej możliwości).
Czy jest możliwość aby gaz zalewał świecę, gdy auto nie jest odpowiednio rozgrzane?
Dodam, że wilgoć w powietrzu nie ma wpływu na ten brak zapłonu (na kilku tematach czytałem o takiej możliwości).
Czy jest możliwość aby gaz zalewał świecę, gdy auto nie jest odpowiednio rozgrzane?
Wypadanie zapłonu cylinder I
Jeżeli wymieniłeś kable i świece i podmieniłeś cewkę to już mało prawdopodobne żeby sam układ zapłonowy był niesprawny... ale wyciągnij fajke z tego niepalącego cylindra, włóż inną świece (sprawną), przyłóż gwint do glowicy/bloku i zobacz czy w ogóle jest iskra, jeśli nie będzie to problem będzie gdzieś przed cewką, a jeśli będzie to może ten cylinder się zalewa ze względu na nieszczelny wtryskiwacz benzyny, zobacz w VAG'u jeśli umożliwia taką opcje, korekty dawki na wtryskiwaczach, albo podmień z innego cylindra i zobacz czy problem przeniesie się na ten drugi cylinder.
No i masz tam dwie cewki dwubiegunowe, wiec po wyjmowaniu kabli zapłonowych przy tym zapłonie nie dojdziesz bezpośrednio do tego który cylinder nie pali, bo zdejmując jeden kabel oddziałujesz na dwa cylindry, dlatego po zdjęciu któregoś kabla może okazać się ze silnik zgaśnie.
No i masz tam dwie cewki dwubiegunowe, wiec po wyjmowaniu kabli zapłonowych przy tym zapłonie nie dojdziesz bezpośrednio do tego który cylinder nie pali, bo zdejmując jeden kabel oddziałujesz na dwa cylindry, dlatego po zdjęciu któregoś kabla może okazać się ze silnik zgaśnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości