1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Zachowuje ci się jak typowy diesel. Niemniej jednak szukałbym nadal w obrębie termostatu.
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
A co tam jest dalej za termostatem? Bo on razem z tą obudową wchodzi w taki plastik, który też wygląda jak obudowa - może tam jest jakiś rozdzielacz jeszcze w środku i tam jest coś nie tak?
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
W końcu się wkurzyłem i kupiłem kabel VAG (Viaken). Mimo problemów z komunikacją udało mi się odczytać interesujący mnie błąd. Jest to:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 Open or Short to B+ - Intermittent
no czyli czujnik temperatury, ale ten, który podaje info na zegary. I to by się zgadzało, bo przecież silnik normalnie się nagrzewa, węże są tak jak ma być. Tylko problem jest w tym, że czujnik G2 jest razem z czujnikiem G62, jest to całość, czyli normalny standardowy czujnik temperatury - a jego miałem już wymienianego 2 razy... Był to Wahler. Mam kupiony trzeci - tym razem Febi... Więc chyba jedyna rada to wymienić go trzeci raz (do 3 razy sztuka), a jak nie będzie działać to musi być jakiś kabel przetarty, bo innej opcji już nie ma... Co myślicie?
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 Open or Short to B+ - Intermittent
no czyli czujnik temperatury, ale ten, który podaje info na zegary. I to by się zgadzało, bo przecież silnik normalnie się nagrzewa, węże są tak jak ma być. Tylko problem jest w tym, że czujnik G2 jest razem z czujnikiem G62, jest to całość, czyli normalny standardowy czujnik temperatury - a jego miałem już wymienianego 2 razy... Był to Wahler. Mam kupiony trzeci - tym razem Febi... Więc chyba jedyna rada to wymienić go trzeci raz (do 3 razy sztuka), a jak nie będzie działać to musi być jakiś kabel przetarty, bo innej opcji już nie ma... Co myślicie?
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Postaram się wymienić ten czujnik (trochę słaby dostęp aby wtyczkę wypiąć), a najpierw, jak mi się uda wypiąć wtyczkę, to sprawdzę na niej napięcie. Tam są 4 PINy, na zapłonie albo na włączonym silniku powinno tam być napięcie chyba, nie? Jak nie będzie to znaczy, że coś z kablami, chyba
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Ja kupowałem ostatnio w Aso bo Febi wytrzymam 1 miesiac
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
W dieslu napięcie zasilające pomiędzy pinami 1 i 2 5V. U nas pewnie tak samo jest
Ostatnio zmieniony pt wrz 06, 2013 07:17 przez Fafik258, łącznie zmieniany 1 raz.
1.4 16V BBY - wolno się nagrzewa mimo wymiany termostatu
Problem rozwiązany Wyjaśnienie:
Jako że mam urlop, wziąłem się dzisiaj za to co zaplanowałem wczoraj. Kupiłem miernik prądu i litr G12 na dolewkę. Wypiąłem wtyczkę i mierzę (na zapłonie i zapalonym silniku takie same wyniki, przy wypiętej wtyczce świeci check engine, ale potem zgasł sam) - wiadomo, 2 PINy to minusy, a na dwóch plusach ok. 1,5V i 5V - no to myślę, wtyczka jest jednak OK i kable, instalacja jest OK, no bo nie ma siły żeby było inaczej... Trochę zdziwiony takim rozwojem sytuacji, wymieniam czujnik. Ten, który tam był to był oryginał VW/Audi, bo taki kupiłem kiedyś. Wkładam Febi, odpalam (a silnik miałem dosyć ciepły) i po chwili wskazówka zaczyna radośnie piąć się do góry Osiąga 90 i stoi tak jak widły w gnoju Zrobiłem jazdę testową i temperatura nie spada Potem przejechałem 30-40km i też ani nie drgnie z 90
Wniosek? Chcesz coś mieć zrobione, zrób sobie sam... Ale kto by pomyślał, że oryginalny czujnik może być wadliwy? Jednak ten czujnik wymieniałem tylko raz, a nie 2 razy tak jak pisałem wczoraj, a po drodze wymieniłem 3 termostaty... To możecie sobie łatwo policzyć koszt usunięcia usterki, jak za każdym razem mechanik kasował 50zł plus koszty 3 termostatów i 2 czujników przy tak prostej awarii... Masakra normalnie, ale cieszę się, że w końcu udało mi się z tym uporać. Po prostu pech, że trafiłem na wadliwy czujnik no...
Mam nadzieję, że przy okazji zniknie problem słabego grzania na biegu jałowym, teraz testowałem, ale jest ciepło w miarę, trzeba poczekać do jesieni lub zimy na ostateczny werdykt...
Dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie za pomoc, na razie jeszcze nie zamykamy żeby nie zapeszyć Jutro muszę sprawdzić jak auto przez noc postoi jak szybko nagrzeje się przy całkiem zimnym silniku
Jako że mam urlop, wziąłem się dzisiaj za to co zaplanowałem wczoraj. Kupiłem miernik prądu i litr G12 na dolewkę. Wypiąłem wtyczkę i mierzę (na zapłonie i zapalonym silniku takie same wyniki, przy wypiętej wtyczce świeci check engine, ale potem zgasł sam) - wiadomo, 2 PINy to minusy, a na dwóch plusach ok. 1,5V i 5V - no to myślę, wtyczka jest jednak OK i kable, instalacja jest OK, no bo nie ma siły żeby było inaczej... Trochę zdziwiony takim rozwojem sytuacji, wymieniam czujnik. Ten, który tam był to był oryginał VW/Audi, bo taki kupiłem kiedyś. Wkładam Febi, odpalam (a silnik miałem dosyć ciepły) i po chwili wskazówka zaczyna radośnie piąć się do góry Osiąga 90 i stoi tak jak widły w gnoju Zrobiłem jazdę testową i temperatura nie spada Potem przejechałem 30-40km i też ani nie drgnie z 90
Wniosek? Chcesz coś mieć zrobione, zrób sobie sam... Ale kto by pomyślał, że oryginalny czujnik może być wadliwy? Jednak ten czujnik wymieniałem tylko raz, a nie 2 razy tak jak pisałem wczoraj, a po drodze wymieniłem 3 termostaty... To możecie sobie łatwo policzyć koszt usunięcia usterki, jak za każdym razem mechanik kasował 50zł plus koszty 3 termostatów i 2 czujników przy tak prostej awarii... Masakra normalnie, ale cieszę się, że w końcu udało mi się z tym uporać. Po prostu pech, że trafiłem na wadliwy czujnik no...
Mam nadzieję, że przy okazji zniknie problem słabego grzania na biegu jałowym, teraz testowałem, ale jest ciepło w miarę, trzeba poczekać do jesieni lub zimy na ostateczny werdykt...
Dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie za pomoc, na razie jeszcze nie zamykamy żeby nie zapeszyć Jutro muszę sprawdzić jak auto przez noc postoi jak szybko nagrzeje się przy całkiem zimnym silniku
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości