1.4 16v spalanie powyżej normy

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafau14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 07:41
Lokalizacja: LBN

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: rafau14 » ndz paź 14, 2012 20:04

spalanie 10-11litrów (za 100zł robie niecałe 200km!! ) w cyklu 50;50 gdzie jakis czas temu było koło 8 (najniżej było 6,8 z baku)

wymieniony jest czujnik temperatury, wszystkie filtry świeże
silnik bez problemu pali, grzeje się szybko, nie faluje, nie gaśnie, względne odczucie dynamiki nie spadło

podam screeny z VAGa, proszę o pomoc i porady gdzie szukać przyczyny

ObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: 1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: Fafik258 » ndz paź 14, 2012 20:38

Oleju nie przybyło?



rafau14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 07:41
Lokalizacja: LBN

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: rafau14 » ndz paź 14, 2012 20:43

nie. pół litra gdzieś w między czasie dolałem ostatniego roku.

w wakacje była kontrolka check engine, mechanik-diagnosta stwierdził dziurę gdzieś w kolektorze wydechowym i zaspawał i było ok.



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: lukasz.gtd » ndz paź 14, 2012 21:09

rafau14 pisze:spalanie 10-11litrów (za 100zł robie niecałe 200km!! ) w cyklu 50;50
Po "mieście" ten silnik spokojnie łyka 10litrow przy dynamicznej jeździe, w końcu mk4 do lekkich nie należy.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

rafau14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 07:41
Lokalizacja: LBN

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: rafau14 » ndz paź 14, 2012 21:12

rozumiem, aczkolwiek jeżeli w takim samym cyklu ( ojciec 10km do pracy, ja wieczorami po 30km) palił wczesniej od 7 do 8,5, a teraz wali 10+ to coś sie zmieniło prawda? no nie wierze zeby to filtr ani czujnik tak spieprzył sprawe :P kiedyś było podejrzenie sondy, byćmoze powinienem jakies odczyty zrobić konkretniejsze?



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: Fafik258 » pn paź 15, 2012 09:02

Na pewno nie spali 10+ ja osobiście jeżdżę bardzo dynamicznie i pali na poziomie 6,6 - 7,5 w zależności od tego jak dużo się kręcę po mieście. 80% trasy udało się uzyskać 6,6 przy licznych wyprzedaniach i prędkości na trasie 130 - 140. Wracając do tematu był podobny temat w troszkę innym silniku ale generalnie zasada ta sama jak w każdym benzyniaku (tam udało się ogarnąć spalanie do rozsądnego poziomu)... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=470490

Nic nie mówisz o błędach zrób skan wklej logi porządne bo bez tego ani rusz i możemy sobie tak gdybać i gdybać...
Pozdrawiam



rafau14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 07:41
Lokalizacja: LBN

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: rafau14 » pn paź 15, 2012 10:10

skan nie pokazuje żadnych błędów. powtarzany wielokrotnie na przestreni miesięcy nic nie pokazuje.
logi dynamiczne? (te z jazda od 1500-4500 obr/min?) tylko powiedz na których blokach



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: lukasz.gtd » pn paź 15, 2012 10:12

Fafik258 pisze: ja osobiście jeżdżę bardzo dynamicznie i pali na poziomie 6,6 - 7,5
Ehh... a ja głupi kupowałem diesla, żebym miał spalanie na poziomie 6l/100km...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=347202" onclick="window.open(this.href);return false;


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: Fafik258 » pn paź 15, 2012 10:18

Na początek zrób podgląd sondy lambda w vscopie, wykres musi przypominać sinusoidę. Katalizator jest drożny? Ma on wpływ na pracę sondy.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: 1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: Fafik258 » pn paź 15, 2012 10:26

Ehh... a ja głupi kupowałem diesla, żebym miał spalanie na poziomie 6l/100km...
Heh 6,6 wyszło na trasie 2x200 km więc to był wypadek przy pracy:D
A tak ogólnie powiem Ci że w tygodniu (7dni) w proporcjach 60 km miasto 100 trasa (4x25) przy czym ta trasa pełno zakrętów kilka miejsc do wyprzedzania z których oczywiście wyciskam z auta siódme poty pali 7,5. Więc na pewno diesel jest oszczędniejszy.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: marcin7x5 » pn paź 15, 2012 12:23

Sprawdziłbym jeszcze termostat. Może nie domyka i jexdzisz na uchylonym co oczywiście wydłuża czas nagrzania sie silnika a tym samym dłużej jeździsz na "ssaniu".



rafau14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 07:41
Lokalizacja: LBN

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: rafau14 » pn paź 15, 2012 15:42

temperatura na jałowym jest 85-87 stopni bez przegazówki, na wskaźnikach 90, był wymieniany czujnik temperatury.
@ lukasz gtd : palił wcześniej niecałe 8, tylko o to mi chodzi.

wklejam wykresy robione VAG scopem na blokach w których (zdaje mi sie) są odczyty do lambdy.
proszę o ocenę, jeżeli złe wykresy powiedzcie jak, zrobie ponownie

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ten lambda factor nie zmienia wartości wogóle
Obrazek


wszyscy piszą że wykres lambda ma być sinusoidą, ok, tylko u mnie na jednym bloku jest 0,45V +-0,05 (nie zmienia się przy dodawaniu gazu), zas na drugim 1,5V (rośnie na przegazówce)
dziękuje z góry za uwagi, liczę na pomoc



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: Fafik258 » pn paź 15, 2012 16:06

Nie dogadamy się. Wykres z lambda sensor voltage.
Jej napięcie zmienia się od 0,1 do 1V dlatego tworzy się sinusoida. Jak dodasz gazu sinusoida ma się zagęszczać. Jak napięcie sondy stoi w miejscu to znaczy że jest martwa.
Tu masz tutka, angielski na tyle chyba znasz. Strony od 9 do 12. Masz pokazane gdzie jest napięcie sondy
http://www.vagcom.co.uk/petrol_engine_demo.htm



rafau14
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt wrz 28, 2012 07:41
Lokalizacja: LBN

1.4 16v spalanie powyżej normy

Post autor: rafau14 » pn paź 15, 2012 16:45

spokojnie, nie robiłem tego wcześniej, staram się wykonywać jak najdokładniej jak mówisz Twoje instrukcje
przeszukałem wszystkie bloki i jedyne, gdzie pojawiało się jakieś napięcie w woltach wziałem na scope i zrobiłem print screena - więc co więcej?
na bloku 001 wg instrukcji którą pokzałeś, nie mam woltów, tylko jakaś lambda w % :shock: (widać to na screenach na poczaku tematu), jeżeli to wina wersji VAg to nic nie poradze bo inna nie wspolpracuje z moim interfejsem :(
fakt niezmienny jest taki, że napięcia i lambda factor są stałe w czasie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości