1.4 16v spalanie powyżej normy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 16v spalanie powyżej normy
spalanie 10-11litrów (za 100zł robie niecałe 200km!! ) w cyklu 50;50 gdzie jakis czas temu było koło 8 (najniżej było 6,8 z baku)
wymieniony jest czujnik temperatury, wszystkie filtry świeże
silnik bez problemu pali, grzeje się szybko, nie faluje, nie gaśnie, względne odczucie dynamiki nie spadło
podam screeny z VAGa, proszę o pomoc i porady gdzie szukać przyczyny
wymieniony jest czujnik temperatury, wszystkie filtry świeże
silnik bez problemu pali, grzeje się szybko, nie faluje, nie gaśnie, względne odczucie dynamiki nie spadło
podam screeny z VAGa, proszę o pomoc i porady gdzie szukać przyczyny
1.4 16v spalanie powyżej normy
nie. pół litra gdzieś w między czasie dolałem ostatniego roku.
w wakacje była kontrolka check engine, mechanik-diagnosta stwierdził dziurę gdzieś w kolektorze wydechowym i zaspawał i było ok.
w wakacje była kontrolka check engine, mechanik-diagnosta stwierdził dziurę gdzieś w kolektorze wydechowym i zaspawał i było ok.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
1.4 16v spalanie powyżej normy
Po "mieście" ten silnik spokojnie łyka 10litrow przy dynamicznej jeździe, w końcu mk4 do lekkich nie należy.rafau14 pisze:spalanie 10-11litrów (za 100zł robie niecałe 200km!! ) w cyklu 50;50
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
1.4 16v spalanie powyżej normy
rozumiem, aczkolwiek jeżeli w takim samym cyklu ( ojciec 10km do pracy, ja wieczorami po 30km) palił wczesniej od 7 do 8,5, a teraz wali 10+ to coś sie zmieniło prawda? no nie wierze zeby to filtr ani czujnik tak spieprzył sprawe kiedyś było podejrzenie sondy, byćmoze powinienem jakies odczyty zrobić konkretniejsze?
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 16v spalanie powyżej normy
Na pewno nie spali 10+ ja osobiście jeżdżę bardzo dynamicznie i pali na poziomie 6,6 - 7,5 w zależności od tego jak dużo się kręcę po mieście. 80% trasy udało się uzyskać 6,6 przy licznych wyprzedaniach i prędkości na trasie 130 - 140. Wracając do tematu był podobny temat w troszkę innym silniku ale generalnie zasada ta sama jak w każdym benzyniaku (tam udało się ogarnąć spalanie do rozsądnego poziomu)... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=470490
Nic nie mówisz o błędach zrób skan wklej logi porządne bo bez tego ani rusz i możemy sobie tak gdybać i gdybać...
Pozdrawiam
Nic nie mówisz o błędach zrób skan wklej logi porządne bo bez tego ani rusz i możemy sobie tak gdybać i gdybać...
Pozdrawiam
1.4 16v spalanie powyżej normy
skan nie pokazuje żadnych błędów. powtarzany wielokrotnie na przestreni miesięcy nic nie pokazuje.
logi dynamiczne? (te z jazda od 1500-4500 obr/min?) tylko powiedz na których blokach
logi dynamiczne? (te z jazda od 1500-4500 obr/min?) tylko powiedz na których blokach
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
1.4 16v spalanie powyżej normy
Ehh... a ja głupi kupowałem diesla, żebym miał spalanie na poziomie 6l/100km...Fafik258 pisze: ja osobiście jeżdżę bardzo dynamicznie i pali na poziomie 6,6 - 7,5
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=347202" onclick="window.open(this.href);return false;
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 16v spalanie powyżej normy
Na początek zrób podgląd sondy lambda w vscopie, wykres musi przypominać sinusoidę. Katalizator jest drożny? Ma on wpływ na pracę sondy.
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: 1.4 16v spalanie powyżej normy
Heh 6,6 wyszło na trasie 2x200 km więc to był wypadek przy pracy:DEhh... a ja głupi kupowałem diesla, żebym miał spalanie na poziomie 6l/100km...
A tak ogólnie powiem Ci że w tygodniu (7dni) w proporcjach 60 km miasto 100 trasa (4x25) przy czym ta trasa pełno zakrętów kilka miejsc do wyprzedzania z których oczywiście wyciskam z auta siódme poty pali 7,5. Więc na pewno diesel jest oszczędniejszy.
1.4 16v spalanie powyżej normy
Sprawdziłbym jeszcze termostat. Może nie domyka i jexdzisz na uchylonym co oczywiście wydłuża czas nagrzania sie silnika a tym samym dłużej jeździsz na "ssaniu".
1.4 16v spalanie powyżej normy
temperatura na jałowym jest 85-87 stopni bez przegazówki, na wskaźnikach 90, był wymieniany czujnik temperatury.
@ lukasz gtd : palił wcześniej niecałe 8, tylko o to mi chodzi.
wklejam wykresy robione VAG scopem na blokach w których (zdaje mi sie) są odczyty do lambdy.
proszę o ocenę, jeżeli złe wykresy powiedzcie jak, zrobie ponownie
ten lambda factor nie zmienia wartości wogóle
wszyscy piszą że wykres lambda ma być sinusoidą, ok, tylko u mnie na jednym bloku jest 0,45V +-0,05 (nie zmienia się przy dodawaniu gazu), zas na drugim 1,5V (rośnie na przegazówce)
dziękuje z góry za uwagi, liczę na pomoc
@ lukasz gtd : palił wcześniej niecałe 8, tylko o to mi chodzi.
wklejam wykresy robione VAG scopem na blokach w których (zdaje mi sie) są odczyty do lambdy.
proszę o ocenę, jeżeli złe wykresy powiedzcie jak, zrobie ponownie
ten lambda factor nie zmienia wartości wogóle
wszyscy piszą że wykres lambda ma być sinusoidą, ok, tylko u mnie na jednym bloku jest 0,45V +-0,05 (nie zmienia się przy dodawaniu gazu), zas na drugim 1,5V (rośnie na przegazówce)
dziękuje z góry za uwagi, liczę na pomoc
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
1.4 16v spalanie powyżej normy
Nie dogadamy się. Wykres z lambda sensor voltage.
Jej napięcie zmienia się od 0,1 do 1V dlatego tworzy się sinusoida. Jak dodasz gazu sinusoida ma się zagęszczać. Jak napięcie sondy stoi w miejscu to znaczy że jest martwa.
Tu masz tutka, angielski na tyle chyba znasz. Strony od 9 do 12. Masz pokazane gdzie jest napięcie sondy
http://www.vagcom.co.uk/petrol_engine_demo.htm
Jej napięcie zmienia się od 0,1 do 1V dlatego tworzy się sinusoida. Jak dodasz gazu sinusoida ma się zagęszczać. Jak napięcie sondy stoi w miejscu to znaczy że jest martwa.
Tu masz tutka, angielski na tyle chyba znasz. Strony od 9 do 12. Masz pokazane gdzie jest napięcie sondy
http://www.vagcom.co.uk/petrol_engine_demo.htm
1.4 16v spalanie powyżej normy
spokojnie, nie robiłem tego wcześniej, staram się wykonywać jak najdokładniej jak mówisz Twoje instrukcje
przeszukałem wszystkie bloki i jedyne, gdzie pojawiało się jakieś napięcie w woltach wziałem na scope i zrobiłem print screena - więc co więcej?
na bloku 001 wg instrukcji którą pokzałeś, nie mam woltów, tylko jakaś lambda w % (widać to na screenach na poczaku tematu), jeżeli to wina wersji VAg to nic nie poradze bo inna nie wspolpracuje z moim interfejsem
fakt niezmienny jest taki, że napięcia i lambda factor są stałe w czasie.
przeszukałem wszystkie bloki i jedyne, gdzie pojawiało się jakieś napięcie w woltach wziałem na scope i zrobiłem print screena - więc co więcej?
na bloku 001 wg instrukcji którą pokzałeś, nie mam woltów, tylko jakaś lambda w % (widać to na screenach na poczaku tematu), jeżeli to wina wersji VAg to nic nie poradze bo inna nie wspolpracuje z moim interfejsem
fakt niezmienny jest taki, że napięcia i lambda factor są stałe w czasie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości