Kręci i nie odpala - elektrozawór?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- pablo-pablo
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
- Lokalizacja: Sopot
Kręci i nie odpala - elektrozawór?
Zacznę od tego, że pogrzebałem na forum zanim napisałem ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Zacznę od tego że autko jeździło jak należy zarówno na benzynie jak i na gazie. Postanowiłem wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów ponieważ widać, że delikatnie przepuszczała. Wszystko poszło bez większego problemu, wszystko poskładałem tak jak było. Na koniec roboty silnik umyłem środkiem do mycia silników a potem spłukałem niewielką ilością wody w spryskiwaczu. Po robocie auto nie chce odpalić. Kręci, kręci i nic. Dodam, że:
- benzyna jest
- iskra jest
- świece wymieniłem na drugi komplet (suchy)
- stosunkowo niedawno wymieniane były kable, kopułka, palec
- pompa podaje paliwo (po odłączeniu przewodu benzyna leci)
- filtr paliwa czysty, wymieniony jakiś czas temu
- akumulator mocny (próbowałem tez z drugiego auta)
Dlaczego w takim razie nie pali???? Powinno mieć to związek z pracą przy wymianie uszczelki bo od tego momentu nie odpala, ale co mogłem zrobić nie tak? Wężyki podciśnienia podpiąłem tak jak były. Wyczytałem, że trzeba by sprawdzić elektrozawór od benzyny, ale nie wiem gdzie on jest i jak wygląda, ale skoro paliwo sika z wężyka to chyba elektrozawór nie zamknął dopływu? Dodam ze na gazie też nie odpala, ale u mnie tak zawsze było że na zimnym silniku nie odpalał. Co to u licha może być, co jeszcze sprawdzić?
- benzyna jest
- iskra jest
- świece wymieniłem na drugi komplet (suchy)
- stosunkowo niedawno wymieniane były kable, kopułka, palec
- pompa podaje paliwo (po odłączeniu przewodu benzyna leci)
- filtr paliwa czysty, wymieniony jakiś czas temu
- akumulator mocny (próbowałem tez z drugiego auta)
Dlaczego w takim razie nie pali???? Powinno mieć to związek z pracą przy wymianie uszczelki bo od tego momentu nie odpala, ale co mogłem zrobić nie tak? Wężyki podciśnienia podpiąłem tak jak były. Wyczytałem, że trzeba by sprawdzić elektrozawór od benzyny, ale nie wiem gdzie on jest i jak wygląda, ale skoro paliwo sika z wężyka to chyba elektrozawór nie zamknął dopływu? Dodam ze na gazie też nie odpala, ale u mnie tak zawsze było że na zimnym silniku nie odpalał. Co to u licha może być, co jeszcze sprawdzić?
- pablo-pablo
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
- Lokalizacja: Sopot
Kręci i nie odpala - elektrozawór?
Wysuszyłem, ale nie wiem czy wystarczająco. Ale skoro idzie iskra to chyba ok? Czy wilgotne kable i kopułka mogą dawać iskrę? Będę próbował odpalać z rana, może do tego czasu wszystko przeschnie
- pablo-pablo
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
- Lokalizacja: Sopot
Kręci i nie odpala - elektrozawór?
Po calej nocy dalej to samo, kręci i nic. Co to moze byc? Pomocy!
- pablo-pablo
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
- Lokalizacja: Sopot
Kręci i nie odpala - elektrozawór?
Sprawy się komplikują i to bardzo. Po porządnym wysuszeniu na słońcu kabli i kopułki, autko odpaliło. Chodziło jak należy wiec postanowiłem wracać do domu (4-5 km). W czasie jazdy zauważyłem trochę dymu spod maski, ale uznałem ze to pozostałości po środku myjącym na silniku. Po zajechaniu do domu otworzyłem maskę i okazało się ze silnik zachlapany jest olejem a w dwóch jego skupiskach pojawił się płomień!!! Udało się go zdmuchnąć. Dużych zniszczeń nie zdążył zrobić ale czeka mnie wymiana kilku przewodów. Co mogło być przyczyną tego zdarzenia? Dlaczego olej zachlapał silnik? Czy to kwestia złego zamontowania uszczelki pod pokrywą? Za mocno dokręciłem? Jak silnik ostygnie to odkręcę pokrywę i zobaczę w jakim stanie jest uszczelka.
- pablo-pablo
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
- Lokalizacja: Sopot
Kręci i nie odpala - elektrozawór?
Rozkręciłem pokrywę zaworów i moim zdaniem:
problem tkwi w uszczelce, a mianowicie, w uszczelce są otwory na szpilki które "zarobione" są metalowymi oczkami. W szpilkach zaś jest kołnierz który blokuje wkręcenie szpilki głębiej niż w połowę. Problem polega na tym, że otwory w uszczelce są mniejsze niż średnica kołnierza. Spowodowało to że uszczelka nie była równomiernie dociśnięta bo oczka opierały się o kołnierze. Nie było zatem szczelności na pokrywie. Powinienem albo kupić inna uszczelkę z większymi otworami, albo wymienić szpilki na takie bez kołnierza, albo rozwiercić otwory w uszczelce. Olej wyciekł i "jakoś" zapalił się.
Bardzo proszę o pomoc w naprawie zniszczeń "pożarku": http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=466172" onclick="window.open(this.href);return false;
problem tkwi w uszczelce, a mianowicie, w uszczelce są otwory na szpilki które "zarobione" są metalowymi oczkami. W szpilkach zaś jest kołnierz który blokuje wkręcenie szpilki głębiej niż w połowę. Problem polega na tym, że otwory w uszczelce są mniejsze niż średnica kołnierza. Spowodowało to że uszczelka nie była równomiernie dociśnięta bo oczka opierały się o kołnierze. Nie było zatem szczelności na pokrywie. Powinienem albo kupić inna uszczelkę z większymi otworami, albo wymienić szpilki na takie bez kołnierza, albo rozwiercić otwory w uszczelce. Olej wyciekł i "jakoś" zapalił się.
Bardzo proszę o pomoc w naprawie zniszczeń "pożarku": http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=466172" onclick="window.open(this.href);return false;
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Kręci i nie odpala - elektrozawór?
kupiłeś złą uszczelkę, powinna być z korka, a nie stalowo-gumowa.
- pablo-pablo
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
- Lokalizacja: Sopot
Kręci i nie odpala - elektrozawór?
No właśnie nie chciałem z korka. Do mojego auta musi być korkowa czy są tez PASUJĄCE gumowe?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kręci i nie odpala - elektrozawór?
nie ważne z czego ale nie możesz mieć takiej metalowo gumowej jak założyłeś. Przecież widzisz że na szpikach są takie tulejki które blokują o metalową część uszczelki. Zwykła korkowa da radę
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kręci i nie odpala - elektrozawór?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=460678" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości