Witam mam strasznie wielki i strasznie dziwny problem z układem chłodzenia w Golfie IV 1.6 SR z 98. Otóz problem wygląda nastepująco przed kupnem właściciel wymieniał uszczelke pod głowica [bo szedł olej do płynu]. Ja po zakupie wymieniłem płyn i troszke dodatkowo przeczyściłem układ ale to zaznaczam troszke, dodatkowo wymieniłem olej bo tamten był czarny. I problem wraca w zbiorniczku pojawia mi sie olej znowu. Ale tylko wtedy jeśli auto rozgrzeje sie do normalnej temp pracy czyli te 90stopni. Jezdziłem 2 tyg przy wyjętym termostacie, auto sie nie rozgrzewało to olej sie tam w ogole nie pojawiał. Jak to rozumieć, ze schodzi z układu chłodzenia ten stary olej i układ nie byl poprawnie wyczyszczony? Dobija mnie ten problem bo przed chwila jadąc do nowej pracy auto zaczeło mi sie bagatelnie grząć, a w zbiorniczku wyrównawczym było tyle oleju, ze nie miara. I węże idące do chłodnicy były gorące lecz przy samym wejściu do chłodnicy juz zimne, niedroznośc? Co dziwne? Nie był to nowy olej tylko ten stary czarny, bo nowy ma kolor miodowy i go w ogole nie ubywa, a zbiorniczek wyr aktualnie jest cały w czarnym oleju ! Jak poprawnie wyczyścić układ zeby wyzbyć sie tej starej czarnej mazi która mi wraca? Pewnie wyjąć chłodnice, nagrzewnice i cała reszte skrupulatnie wyczyścić?
ps. Samochód odpala za pierwszym razem w mrózy teraz nawet -20. Obroty nie faluja, ani drgną, mocy nie stracił, chodzi bardzo ładnie! Węże nie są twarde jak przy walniętej uszczelce, są normalne.
SZLAG MNIE TRAFIA!
1.6 SR wielki i dziwny problem układ chłodzenia.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 SR wielki i dziwny problem układ chłodzenia.
Jest coś takiego jak wymiennik ciepla przy filtrze oleju. Tam dochodzi i woda i olej, może tam się miesza, jest jakas nieszczelność?
WIem że w focusach dieslach takie rzeczy się działy i trafiał olej do płynu chłodzącego.
Może ktos się wypowie na ten temat bo nie wiem czy w srach coś takiego może sie wydarzyć.
Może to to.
WIem że w focusach dieslach takie rzeczy się działy i trafiał olej do płynu chłodzącego.
Może ktos się wypowie na ten temat bo nie wiem czy w srach coś takiego może sie wydarzyć.
Może to to.
1.6 SR wielki i dziwny problem układ chłodzenia.
Ja miałem podobnie w vectrze 2.0 16V , miałem ja w 1996r, olej pojawiał sie po rozgzraniu w zbironiczku nie dużo, zmien iłem uszczelkę, głwoice i dalej padło na blok silnika, albo spróbuj dodać środki do czyszczenia układu, wyciągnij potem termostat bo wtedy zejdzie cała woda z głowicy i dmuchaj w zbiorniczek i pozbędziesz sie wszystkiego i zobacz czy dalej jest to , 1 kropla oleju zanieczyszcza 1000l wody , nawet 50g powoduje ze dobrze olej widać w płynie i idzie do góry do zbiorniczka
1.6 SR wielki i dziwny problem układ chłodzenia.
Pytanie tylko czy wymienił samą uszczelkę czy robił cos więcej z głowicą? Może załozył głowicę taka jaka była a nie sprawdził jej uprzednio.przed kupnem właściciel wymieniał uszczelke pod głowica [bo szedł olej do płynu].
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości