Witam. Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem mk3 US z silnikiem 2.0 ABA , Założony jest gaz , ale to mniejsza o to.
Odpięta jest przepływka i za cholere nie moge znaleźć do niej kostki. Ktoś się orientuje skąd powinna ona iść? Silnik pracuje równo na wolnych obrotach lecz krztusi się do 3,5tyś powyżej jest w miare ok. Zapewne będzie to wina odpiętej przepływki ( zapewne uszkodzonej od lpg )
Mam jeszcze jedno pytanko czym ten silnik różni się od AQY prócz kolektora ssącego ? Od jakiego silnika pasują do niego części? Ciężko cokolwiek do ABA znaleźć...
2.0 ABA US - krztusi się.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2.0 ABA US - krztusi się.
Jacek987, silnik ABA jest dość rzadki ale są ludzie piszący o nim na tym forum, na Vento.org i na golf3.pl wystarczy użyć wyszukiwarek . AQY jest z mk4 ,ABA porównuj z silnikami 2.0 z mk3, wszystkie sa podobne w bebechach tylko że ABA ma tą głowicę z wydechem w przód a nie w tył jak pozostałe, i inny układ wtryskowy. Przepływomierz tego typu rzadko się uszkadza od LPG, po prostu postaraj się o nowy zamienniki do niektórych silników z euro będa pasować.Z tym że nie bardzo pamiętam czy on ma przepływomierz czy czujnik MAP w ECU jak ABF. Dokładne schematy do ABA po angielsku masz na ruskiej stronie volkwagen.msk.ru
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
2.0 ABA US - krztusi się.
Znalazłem kostke od przepływki, po podpięciu żadnej róznicy/reakcji. Silnik na benzynie dymi na czarno i czuć , że nie przepala. Winą mogą być przewody zapłonowe? Tak mi poprzedni właściciel mówił , że "kopią" Wolę tego na sobie nie sprawdzać. W nocy po otworzeniu maski nic się nie błyska.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2.0 ABA US - krztusi się.
Jacek987, wymiany świec kabli kopułki oleju i najlepiej jeszcze rozrządu nie obejdziesz, tyle wkładu musi byc na dzień dobry. Napewno to nie starczy bo jakaś przyczyna musi być że przepływke usunięto. Szukaj czy sonda jest czy ujest podpięta ew co jeszcze namodzono.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości