Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
Hmm parę dni temu przeglądając allegro zobaczyłem aukcję -> link: http://moto.allegro.pl/gaznik-sportowy- ... 20048.html" onclick="window.open(this.href);return false;
O co mi dokładnie chodzi. Jetta spala mi na 320 +/-10 km 35 lpg. Wydaje mi się, że za dużo - gdyż taki spalanie wychodzi mi przy udziale trasa 70% i 30% w mieście. Stąd moje pytanie czy zmiana na taki "specjalny" gaźnik o którym pisze twórca tych wynalazków coś by pomogła i czy rzeczywiście gaźnik ma aż tak duży wpływ na spalanie. Z racji tego, że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę na mój rozum gaźnik odpowiada za ilość dostarczanego paliwa, więc może być coś na rzeczy (jak nie poda więcej paliwa to chyba nie wyparuje samo z siebie). Kolejna kwestia czy zmiana gaźnika może przełożyć się na moc silnika? Cytując twórcę: "Wspomnę jeszcze,że mój golf mk1 z 1,5 JB 8v (seryjnie 75 km ) na tak przerobionym gaźniku powtarzalnie
na 400 m objeżdżał golfa mk2 1,8 PF syncro (seryjnie 112 km ) o 3-4 długości samochodu także w przypadku silników vw
(które de facto mają bardzo mało powietrza...) zastrzyk mocy jest bardzo odczuwalny" oraz "Celowość takich ustawień i genialność konstrukcji gaźnika pozwala na w miarę ekonomiczną jazdę (golf mk1 1,8 8v na trasie 6,5 l " a kiedy potrzeba można postraszyć co-niektórych kierowców "- to są wymysły waszym zdaniem czy też nie i koleś jest "geniuszem"?
Liczę na jakieś konstruktywne wypowiedzi.
O co mi dokładnie chodzi. Jetta spala mi na 320 +/-10 km 35 lpg. Wydaje mi się, że za dużo - gdyż taki spalanie wychodzi mi przy udziale trasa 70% i 30% w mieście. Stąd moje pytanie czy zmiana na taki "specjalny" gaźnik o którym pisze twórca tych wynalazków coś by pomogła i czy rzeczywiście gaźnik ma aż tak duży wpływ na spalanie. Z racji tego, że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę na mój rozum gaźnik odpowiada za ilość dostarczanego paliwa, więc może być coś na rzeczy (jak nie poda więcej paliwa to chyba nie wyparuje samo z siebie). Kolejna kwestia czy zmiana gaźnika może przełożyć się na moc silnika? Cytując twórcę: "Wspomnę jeszcze,że mój golf mk1 z 1,5 JB 8v (seryjnie 75 km ) na tak przerobionym gaźniku powtarzalnie
na 400 m objeżdżał golfa mk2 1,8 PF syncro (seryjnie 112 km ) o 3-4 długości samochodu także w przypadku silników vw
(które de facto mają bardzo mało powietrza...) zastrzyk mocy jest bardzo odczuwalny" oraz "Celowość takich ustawień i genialność konstrukcji gaźnika pozwala na w miarę ekonomiczną jazdę (golf mk1 1,8 8v na trasie 6,5 l " a kiedy potrzeba można postraszyć co-niektórych kierowców "- to są wymysły waszym zdaniem czy też nie i koleś jest "geniuszem"?
Liczę na jakieś konstruktywne wypowiedzi.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
Gdyby ci chodziło o jade na benzynie to można by sie w to wgłebiać, chociaz już czytając tą aukcję między innymi tekst o modyfikacji momentu w ktorym otwiera się druga przpustnica można z dużym prawdopodobieństwem napisać że to jest do kitu, bez wdawania się w szczegóły sprzedawca chciałby osiągnć niskie spalanie dzięki nadmiernemu zubożaniu mieszanki co świadczy zwyczajnie o nieznajomosci tematu. A dodatek o objeżdzaniu golfa II GTI to już kompletna bajeczka, w każdym razie nie do osiągnięcia za pomocą modyfikacji tylko samego gaźnika
Co do gazu - w ogóle bez sensu gaźnik ma tu minimalne znaczenie. Masz zadbac o właściwy mikser, dobry stan reduktora i właściwą regulację i tyle w temacie, opisów dość jest na forum. Zresztą spalanie koło 10 litrów jest do przyjęcia przy jeździe na codzień, w trasie zejdziesz na 7.5-8 .
Co do gazu - w ogóle bez sensu gaźnik ma tu minimalne znaczenie. Masz zadbac o właściwy mikser, dobry stan reduktora i właściwą regulację i tyle w temacie, opisów dość jest na forum. Zresztą spalanie koło 10 litrów jest do przyjęcia przy jeździe na codzień, w trasie zejdziesz na 7.5-8 .
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
Tiax, a czemu chcesz się pozbywać mono?? ja nie narzekałem jak miałem w passacie. Dziwie się skąd też pomysły na uwstecznianie i postarzanie rozwiązań, o dekadę młodszych. Myślę że do sedna trzeba by było popracować nad resztą układu zasilania silnika, żeby przyniosło to efekty jak autor pisze, a poza tym według mnie konieczna ręka fachowca, żeby wyregulował gaźnik z twoim motorkiem i osprzętem twojego silnika... Co do ceny to jeżdżąc na LPG tak jak napisałeś płacisz 25-26 PLN za 100 km, to chyba nie majątek jeżdżąc swoim transportem w którym jest wygodny fotel i radyjko i jest zawsze ciepło??
Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
2 razy już był regulowany i jest ciągle kiepsko i nie chodzi o samo spalanie. Różnie trzyma obroty. Raz odpalę 1200 innym razem 1100 jeszcze innym 1000 - na zimnym silniku. Potem potrafi złapać 1300, 1200. Jak się rozgrzeje stoję na światłach obroty spadają do około 900/1000 i czasami czuć drgania a innym razem przejadę 1000 km a obroty jak stoję 1200. Trochę mnie to denerwować zaczyna.
Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
nie wiem na czym może polegać regulacja RPka... chyba muszę się dokształcić, ale wydawać by się mogło że ssanie jest automatyczne, regulacja mieszanki automatycznie, wyprzedzenie zapłonu automatycznie. Jedyne o co trzeba dbać to o membranę od monowtrysku, bo jak nie ma beny to krachcieje i coś się z nią dzieje. Jak masz dobrze działającą sondę, sprawny krokowiec i tps to auto według mnie nie wymaga regulacji. Jeśli coś niedomaga, to te kilka elementów łatwo zdiagnozować i naprawić. Gaźnik to ostatnia rzecz na którą bym się zdecydował.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
tylko bym dopisał: membrana o ile piszesz o regulatorze ciśnienia benzyny nie jest suszona póki pompa podaje paliwo, a wstępnie zapłon ustawić trzeba i sprawdzać potem czy dynamiczne wyprzedzania działa czyli czy siłownik w aparacie działa.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
Ja widzę, że zachodzi małe nieporozumienie - mam Jette na gaźniku a nie na wtrysku... Więc nie RP (a GU?)-=ren=- pisze:nie wiem na czym może polegać regulacja RPka... chyba muszę się dokształcić, ale wydawać by się mogło że ssanie jest automatyczne, regulacja mieszanki automatycznie, wyprzedzenie zapłonu automatycznie. Jedyne o co trzeba dbać to o membranę od monowtrysku, bo jak nie ma beny to krachcieje i coś się z nią dzieje. Jak masz dobrze działającą sondę, sprawny krokowiec i tps to auto według mnie nie wymaga regulacji. Jeśli coś niedomaga, to te kilka elementów łatwo zdiagnozować i naprawić. Gaźnik to ostatnia rzecz na którą bym się zdecydował.
Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
...oooohhh, z angielska MY BAD! wybacz, ale zaszło faktycznie małe nie porozumienie... a teraz do rzeczy były gaźnikowe 1,8?? chyba w audi to tak, a co było w jettcie po czym odróżnić PNkę od tego GU?? (patrząc po tych zdjęciach sam nie wiem).Tiax pisze:Ja widzę, że zachodzi małe nieporozumienie - mam Jette na gaźniku a nie na wtrysku... Więc nie RP (a GU?)
Tiax, no to tylko muszę Cię poprosić o uzupełnienie profilu o typ motorowni, żeby w przyszłości uniknąć takich foux pas...
Ostatnio zmieniony czw wrz 15, 2011 21:09 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
Czemu po pierwszej części wypowiedzi mam wrażenie, że sobie jaja robisz i chcesz mi mówić że nie mam gaźnika? 1.8 nie wszystkie były na wtrysku. http://allegro.pl/gaznik-pierburg-2e-vw ... 03193.html" onclick="window.open(this.href);return false; - mam taki sam pod maską.
P.S
Uzupełniłbym profil z największą przyjemnością ale nie mam pojęcia czy mam 1.8 GU czy GX i czym się różnią.
P.S
Uzupełniłbym profil z największą przyjemnością ale nie mam pojęcia czy mam 1.8 GU czy GX i czym się różnią.
Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
Tiax, nie absolutnie nie robie jaj... to wynik mojej małej wiedzy. CO do GXa to on ma mechaniczny wtrysk, czyli rozdzielacz po lewej stronie na puszce filtra. w tym poście masz zdjęcie GXa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=421690" onclick="window.open(this.href);return false; ,BTW śmieszny temat jak się wczytać nie twój tylko ten co podałem link...
Gaźnik - co i jak, potrzebna opinia.
Mi się wydaje że śmiech to u mnie jest z Jettą skoro 35l spala na 320 km z czego większość w trasie + dziwne obroty W przyszył roku chciałbym zrobić swap jakiegoś mocniejszego silnika patrząc na obecne spalanie ale na dobrą sprawę nie wiem co pasuje podmienić bez problemu i jak kwestia finansowa.. (90 km przyy 1.8 to nie jest dużo jak na obecne realia)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości